برگزیده های پرشین تولز

جاذبه های گردشگری ایران

zm.mousa

Registered User
تاریخ عضویت
16 آپریل 2016
نوشته‌ها
4,104
لایک‌ها
6
سن
26
سرعین
سرعین شهری کوچکی در 30 کیلومتری غرب اردبیل می باشد و به علت چشمه‌های آبگرم فراوان شهرت یافته است و از مناطق گردشگری استان اردبیل به شمار می آید. اما وجود جاذبه های باستانی از دیگر عوامل جذب توریست این منطقه می باشد. از دیگر عوامل توریست پذیری دارا بودن فرهنگ و هنر غنی آن است ، نرخ تور کیش برای بررسی فرهنگ مردم سرعین باید فرهنگ مردم آذربایجان بالاخص اردبیل را مورد بررسی قرار داد. این مردم خالق یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های ادبیات شفاهی ملل خاورمیانه و ایرانند. جهانگردان شیفتهٔ فولکور آن شده‌اند. ادبیات شفاهی تور کیش از کرمانشاه این خطه از سابقه‌ای کهن برخورداراست. شالوده ادبیات آذربایجان بر فولکور بنا نهاده شده‌ است و فولکور خود به معنای حکمت خلق یا آفرینش خلق می‌باشد. در جای دیگر فولکور عبارت است از آداب و رسوم توده مردم، تصنیف‌های عامیانه و توده شناسی و مجموعه ترانه‌ها و هنرهای سادهٔ یک ملت. برای کسب اطلاعات بیشتر با سایت جامع گردشگری کیش همراه شوید.



سرعین به زبان ترکی به معنی محل خنک ، در فرهنگ لغات عربی به معنی سرچشمه و در زبان در ادوار گذشته از این منطقه به نام‌های ساری قیه، سرائین یادکرد می‌شده‌ است. تور کیش هتل ترنج

از دیگر جاذبه های اردبیل می توان به تپه باستانی آناهیتا ،دهکده صخره‌ای ویند کلخوران ،آب گرم سبلان سرعین ، پیست اسکی آلوارس ، روستای آتشگاه ، روستای شایق اشاره نمود.

غار یخی چما کوهرنگ
این غار یخی در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله 25 کیلومتری چلگرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است . برای بازدید از این غار حتما باید تجهیزاتی نظیر کفش مناسب ، لباس گرم ، کلا مجهز به چراغ ، طناب به همرا داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر با سایت جامع گردشگری کیش همراه شوید.



غار یخی چما در مقابل دشت چما واقع شده و شبیه تنگه‌ ای بزرگ و یک انباری پر برف است که ارتفاع برف‌ های آن تا 50 متر می‌رسد. لایه‌های یخی این غار در فصلهای گرم و کم‌ بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست می‌باشند و باید از عبور بر روی آن‌ها و داخل غار اجتناب نمود. تور کیش هتل شایگان

نام گذاری این غار به چما (چی ما) از گویش بختیاری می باشد ،قرار گرفتن در دره‌ های عمیق و انباشته شدن حجم برف‌ های چندین ساله در این مکان باعث شده قندیل‌ های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دایمی ، تمام فصول سال در آن وجود داشته باشد.



عمر این غار صدها هزار سال تخمین خورده است که بر اثر نشستن برف زمستان در تنگه ای صخره ای، زاویه تابش نور خورشید به تنگه و آب شدن برفها در تابستان، باعث فرسایش قسمت پایین برفها شده و به تدریج موجبات تشکیل ایت غار را فراهم آورده است.

سطح وسیع برف در غاریخی چما محلی برای تفریح و سرگرمی جوانان و نوجوانان عشایری منطقه چما شده است,در سال‌های اخیر مسابقات اسکی تابستانه کشور نیز در این محل برگزار می‌شده است. همه چیز اینجاست



این غار یکی از نادرترین و اعجاب‌انگیزترین غارهای استان چهارمحال و بختیاری به شمار می آید. قرار گرفتن در دره‌ های عمیق و انباشت حجم برف‌های چندین ساله در این غار سبب شده است تا قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف به صورت دائمی و در تمام فصول سال باقی بمانند. علاوه بر این غار یخی چما به بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران نیز شهرت دارد زیرا از زیر یخ‌های این غار، چشمه‌ ای با آب سرد جریان گرفته است که در نهایت به سد کوهرنگ می‌ریزد. تور کیش هتل داریوش

دریاچه چورت ساری
دریاچه‌ی چورت یا «میانشه» در 10 کیلومتری روستای چورت واقع شده است ، این دریاچه در سال 1318 بر اثر زلزله و مسدود شدن مسیر عبور آب، چشمه‌ای در کنار دریاچه به وجود آمد. عمق این دریاچه بدلیل عمر کوتاهش کم می باشد اما اما شرایط خاصی که در منطقه حکم‌فرما است، باعث پدید آمدن اکوسیستم زیبا و دیدنی شده است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. قرار گرفتن این دریاچه در میان درختان سرسبز و جنگل‌های انبوه محل مناسبی را برای اسکان چند ساعته‌ مسافران فراهم اورده است. در ادامه با سایت جامع گردشگری تور کیش همراه شوید.



شکل این دریاچه به صورت بیضی می باشد و در آن ماهی های متنوعی که برخی از آنها توسط روستایان و برخی دیگر توسط پرندگان به آن انتقال پیدا کرده اند در حال زندگی می باشند. با وجود هوای بعضا مه‌آلود،تور کیش ارزان سکوت مرموز، جاده‌ی خاکی کشیده شده در میان درختان، صدای حیوانات و پرندگان مختلف و درختانی که تنها نیم تنه‌ی آن‌ها از آب بیرون زده است، شما می توانید لحظات خاطره برانگیزی را برای خود به ارمغان بیاورید.همانطور که در آدرس هم ذکر کردیم، باید از جاده‌ی ساری-کیاسر راهی روستای چورت شوید. این مسیر از تهران حدود 350 کیلومتر فاصله دارد. به روستای چورت که رسیدید، حدود 10 کیومتر مسیر خاکی را که بگذرانید به این دریاچه خواهید رسید.در اینجا امکان ماهیگیری برایتان وجود دارد. فقط یادتان باشد در این مکان شنا نکنید که ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.





روستای امامه
این روستا یکی از روستاهای بزرگ استان می باشد که در منطقه شمیرانات تور لحظه آخری کیش واقع شده است،باید بدانید که این روستا در پنج کیلومتری مشرق راه اصلی تهران به شمشک و نرسیده به فشم قرار دارد.روستای امامه تهران، از دو آبادی به نام‌های امامه بالا و پایین تشکیل شده و در گذشته به علت سخت بودن زندگی در آن به عنوان مکانی برای تبعید مبارزان اهل گرجستان و مازندران محسوب می‌شده‌ است. در ادامه با سایت جامع گردشگری کیش همراه شوید.



روستای امامه کوهستانی و سردسیر بوده که آب آن از قنات‌ها، چشمه‌ها و رودهای محلی‌ اش تأمین می شود. همچنین، این روستا دارای 36 هکتار باغ بوده و درختانی همچون گلابی، سیب، آلبالو و هلو در آن ها دیده می‌شوند. گفتنی است که زبان مردم این منطقه تاتی بوده و گویش اهالی شباهت بسیاری به مردم نور و چمستان دارد.خانه های موجود در این روستا قدیمی بوده و بافتی روستایی دارند. تور دقیقه نود کیش





پارک جنگلی گیسوم
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شمال ایران جنگل گیسوم تالش می باشد مسیری زیبا و دیدنی درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده است که هر بیننده ایی را مسحور خود می کند.گیسوم، یک منطقه گردشگری ، ساحلی فوق العاده زیبا و بی نظیر از توابع بخش پره سر شهرستان تالش در استان گیلان، ایران می باشد این ساحل زیبا به واسطه یک راه آسفالته که از میان انبوهی از درختان عبور کرده به ساحل دریای خزر متصل می شود.جاده تالش، شما را در دالانی از زیبایی به سمت بهشت شمال هدایت می کند. جنگل گیسوم، جایی است که جنگل و دریا به هم می رسند و این سحر طبیعت است که هیجان گیسوم گردی را صد چندان می کند. تور کیش از مشهد



جنگل گیسوم با مساحتی حدود 80 هکتار، با درختان جنگلی انبوه و گونه های گیاهی خاصی که دارد، چشم انداز زیبایی را برای گردشگران فراهم می کند، این پارک با امکاناتی نظیر پارکینگ در داخل محدوده پارک، وسایل بازی کودکان، ورزشگاه، اردوگاه، پلاژ، هتل، مناطق پیک نیک روزانه، کمپینگ طبیعی، مسیرهای پیاده روی، مجموعه فضاهای جنگلی باقیمانده در ناحیه شرقی، جنگل شمشاد و موزه طبیعی گل و گیاه منتظر حضور گردشگران است. رزرو آن لاین بلیت



در جنوب گیسوم، رضوانشهر به فاصله 14کیلومتر و شمال آن، شهر هشتپر (تالش) با فاصله حدود 20 کیلومتر قرار گرفته است.

پوشش گیاهی بسیار متنوع می باشد که شامل 76 گونه متعلق به 66 جنس و 44 خانواده است تور کیش نوروز 98 در منطقه ای جلگه ای و سرسبز شاهد هستیم که 21 گونه آن چوبی و ما بقی را گونه های علفی تشکیل می دهند که نمونه هایش را در تالاب انزلی می توان مشاهده کرد. یکی از نکات مهمی که در جنگل گردی گیسوم باید به آن توجه داشت، انبوه گونه های گیاهی به خصوصمی باشد، که زیبایی های فراوانی برای ساحل گردها و عاشقان شنا دارد. قدم زدن در ساحل شنی گیسوم و که شن های نرمی دارد، هیجان انگیر بوده و البته ورزش های دریایی مانند جت اسکی نیز، بر این جذابیت ها می افزاید.




آبشار ورسک

در شرق روستای ورسک و در زیر قله اتابک و تیزکوه، تور کیش اسفند 97 دره‌ای زیبا و با دیواره‌ای بلند وجود دارد که نسبتا عمیق بوده و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند . آبشار چشمه علی که همان آبشار فصلی ورسک است تور کیش نوروز 98 که به ارتفاع تقریبی بیست متر از این دره به سمت روستای ورسک جاری است. آب این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می‌گیرد. آب و هوای این منطقه معتدل، مرطوب و کوهستانی است. این رودخانه فصلی است و در فصل های مختلف حجم آب متفاوتی دارد برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه با سایت جامع گردشگری تور کیش همراه شوید .





برای رسیدن به این آبشار، پس از عبور از فیروزکوه و گردنه گدوک و عبور از تونل، به یک باره ظاهر شدن پل راه آهن بر روی جاده نشانگر روستای ورسک است. بعد از گذشتن از این گردنه به سمت روستای ورسک ادامه مسیر دهید. این روستا کمی قبل از پل ورسک قرار دارد. چند متر آن طرف تر هم یک راه سر بالایی و باریک تور کیش زمستان 97 در سمت راست خواهید دید که شما را به سمت روستا می‌برد. روستا در کنار جاده قرار دارد و بعد از 2 دقیقه شما به محل شروع پیاده‌روی به سمت آبشار خواهید رسید و مسیری کمتر از 2 کیلومتر را به سمت آبشار ورسک طی کنید. مسیر حرکت از میان دو کوه یا همان تنگه می‌گذرد. شما باید همین مسیر را ادامه دهید تا به آبشار ورسک که محلی ها به آن آبشار بزرگ می‌گویند برسید. در میانه راه بخشی از مسیر رودخانه که از کنار آن می‌گذرید، یک سطح شیب‌دار حدود یک متری وجود دارد که به آن آبشار کوچک می‌گویند.





زمان سفر برای بازدید از آبشار ورسک معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. این به دلیل عبور از رودخانه برای بازدید از آبشار است.
 
بالا