برگزیده های پرشین تولز

جاذبه های گردشگری باکو در تور تابستان 96 ( بخش دوم )

shabneshin

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 آپریل 2017
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
0
سن
29
جاذبه های گردشگری باکو در تور تابستان 96 ( بخش دوم )
در مطالب قبلی به معرفی شهر باکو و همچنین برخی از جاذبه های این شهر زیبا برای تور باکو تابستان 96 پرداختیم . در مقاله جاذبه های گردشگری باکو در تور تابستان 96 ( بخش اول ) با جاذبه های گردشگری که شامل شهر قدیم باکو ، بلوار ساحلی باکو و قلعه دختر بود آشنا شدیم. در این مقاله به بررسی قصر شیروان شاه ، پارک معارف و مرکز فرهنگی حیدر اف می پردازیم . همانطور که میدانید باکو دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که در تور باکو میتوانید از آنها استفاده کنید . به علت نزدیکی فرهنگ مردم آذربایجان با فرهنگ اصیل ایرانی ، شهر باکو هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی است که با تور ارزان باکو به این شهر سفر می کنند . با استفاده از تور ارزان باکو و تور لحظه آخری باکو میتوانید بسیاری از هزینه های سفر به این شهر دیدنی را کاهش دهید .

5914802b6b85d.png


قصر شيروان شاه

قصر شیروان شاه در بخش شهر قدیم باکو واقع شده است . این قصر در قدیم محل حکومت سلسله شیروان شاهان بوده است . هنگامی که از دروازه اصلی وارد این قصر میشوید در سمت چپ دروازه کوچکی را میبینید که به دیوان خانه راه دارد . پس از بازدید از دیوان خانه و طاق های سنگی و کنده کاری های این قصر میتوانید از مسجد قصر شیروان شاه نیز دیدن کنید . این مسجد دارای سه ورودی ، یکی برای شخص شاه ، یکی برای زنان و دیگری برای کارکنان قصر می باشد . هنگام بازدید از قصر میتوانید با پرداخت هزینه ناچیز از راهنمای صوتی که به زبان انگلیسی است استفاده کنید. این راهنما توضیحات جالبی در مورد تاریخچه قصر به شما می دهد .

59148063eacbf.jpg




پارک مفاخر
یکی دیگر از مراکز تفریحی باکو پارک مفاخر است . این مکان در گذشته قبرستان بوده است اما با فضا سازی مناسب ، درختکاری و فضای سبز ایجاد شده به پارک بسیار زیبایی تبدیل شده است . این مکان محل دفن بسیاری از شخصیت های مهم آذربایجان از جمله روئسای جمهور ، دانشمندان و هنرمندان است. در بین این افراد میتوان اسامی حیدرعلی‌اف، رییس‌جمهور محبوب آذربایجان؛ عظیم عظیم‌زاده، نقاش؛ رشید بهبودف، خواننده مشهور اپرا؛ لیلا بدیربیلی، بازیگر؛ المیرا غفورف، وزیر امور خارجه و بسیاری دیگر از افراد سرشناس آذربیجان را دید . این قبرستان در سال 1948 ساخته شده و در بین آذری ها مکان مورد احترامی محسوب می شود .

5914809f88dd1.jpg




مرکز فرهنگی حیدرعلی‌اف
از سازه های مدرن در باکو مرکز فرهنگی حیدر علی اف را میتوان نام برد که طراحی آن توسط یکی از معماران برجسته به نام زاها حدید انجام شده است . شکل انتزاعی ، موج ها و انحنا های خیره کننده همراه با رنگ سفید و درخشان این مرکز فرهنگی باعث شده است بسیاری از افراد فقط برای تماشای این مجموعه به این مکان بیایند . در داخل ساختمان میتوانید لوازم ، هدایا ، اتومبیل ها و حتی لباس های حیدر علی اف ، رئیس جمهور محبوب آذربایجان را ببینید .

591480ca4a64d.jpg


591480fa9d243.jpg


سایت نت تورز بخش ویژه را برای تور های تابستان 96 در نظر گرفته است ، یکی از این تور ها ، تور باکو تابستان 96 میباشد که شما عزیزان برای اطلاع از قیمت تور باکو میتوانید از اطلاعات این بخش استفاده کنید .
 
بالا