برگزیده های پرشین تولز

hiholiday

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2016
نوشته‌ها
51
لایک‌ها
0
سن
34
محل سکونت
تهران

فرهنگ، هنر، تاریخ، کاخ و قلعه های پادشاهان هند در غالب جاذبه های گردشگری جیپور، سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا متوجه شوید چرا سفر به جیپور را حداقل یک بار در زندگی باید تجربه کرد.

کاخ شهر جیپور
city_palace_Jaipor.jpg

بنای عظیم مجموعه کاخ شهر که در قلب شهر صورتی توسط Maharaja Mansingh II ساخته شده است، دارای چندین حیاط، باغ سرسبز، عمارت جذاب و مهم تر از همه تاریخ غنی است که به سال 1700 برمی گردد. مجموعه کاخ شهر جیپور ترکیب باشکوهی از معماری راجاستانی و مغولی است.
ساعات بازدید: 17:30 - 9

HAWA MAHAL جیپور
hawa_mahal_jaipur.jpg

HAWA MAHAL به خاطر نمای خارجی پیچیده، شاخص ترین ساختمان جیپور است. این بنا برای زنان درباری ساخته شده تا به راحتی بتوانند نمای بازار را تماشا کنند و به خاطر مشبک کاری های پیچیده پنجره های بنا دیده نشوند. HAWA MAHAL حدود 953 پنجره دارد که مشبک کاری های پیچیده و زیبا در اطراف همه این پنجره انجام شده است.
ساعات بازدید: 17:30 - 9

قلعه AMBER
amber-fort.jpg

در حدود 11 کیلومتری جیپور قلعه AMER یا AMBER در شهر کوچک AMBER قرار گرفته است که پایتخت سابق هند بوده است. این قلعه در قرن 16 توسط RajaMan Singh بر فراز قله و با نمای دریاچه Maote ساخته شد. این مجموعه شامل چندین باغ، تالار، معبد و کاخ زیباست به طوری که در واقع شهری در دل شهر قرار گرفته است. دیوان عام، دیوان خاص، شش محل، Ai Mandir SukhNiwas از جمله جاذبه های گردشگری هند است که در قلعه AMBER قرار دارد. برای بازدید از این جاذبه گردشگری جیپور باید از قله بالا بروید.
اگر میخواهید بخشی از زندگی سلطنتی هند را تجربه کنید. سوار بر فیل های سلطنتی از قلعه بازدید کنید. با تاکسی و یا اتوبوس به راحتی می توانید خود را به پایین قله ای برسانید که قلعه AMBER بر آن واقع شده است. برای بالارفتن از قله می توانید از جیپ و یا فیل استفاده کنید و یا پیاده از قله بالا بروید.
ساعات بازدید: 19-22 , 9-16:30
فیل های سلطنتی فقط تا ساعت 11:30 صبح هستند.

رصدخانه ANTAR MANTAR
jantar-mantar-observatory.jpg

رصدخانه ANTAR MANTAR که در قرن 18 ساخته شده محل نگهداری مجموعه ای از وسایل نجومی قرن 19 است که بزرگترین ساعت آفتابی جهان شاخص ترین آنهاست. ANTAR MANTAR ترکیبی از مذهب، هنر و علم است. این جاذبه گردشگری هنددرست مقابل کاخ شهر جیپور قرار گرفته است. ساعات بازدید: 16:30 - 9

قلعه AIGARH
Jaigarh-Fort-Majestic-Stronghold-In-India.jpg

قلعه AIGARH در سال 1726 ساخته شده و برنامه ثابت تور هند برای دوستداران ارتش است. دروازه های بزرگ و برج های دیدبانی بلند از بخش های محبوب و پربازدید این قلعه است. قلعه AIGARH از جمله بخش های ارتش هند است که به بهترین نحو در تمامی دوران محافظت شده است. در این قلعه قرار گرفته است. می توانید از برج دیدبانی Diwa بالا ببرید و از تماشای نمای زیبای شهر جیپور لذت ببرید.
ساعات بازدید 17-15

قلعه NAHARGARH
Nahargarh-Fort-Jaipur-03.jpg

بر بلندای کوه های Aravalli ، قلعه NAHARGARH قرار دارد. این قلعه به منظور عقب نشینی ساخته شد و در بازسازی های بعدی به قلعه Aigarh افزوده شد. این قلعه نمای زیبایی از شهر صورتی جیپور را به خصوص در هنگام طلوع و غروب خورشید به نمایش می گذارد.
قلعه NAHARGARH پناهگاه اروپاییان زیادی از جمله انگلیسی ها در سال 1857 بوده است.

BIRLA MANDIR
Birla-Temple-Jaipur.jpg

یکی از 18 معبد NameSake ، معبد BIRLA MANDIR که به LAKSHMI- NARAYANMANDIR هم شناخته می شود. معبد سفید رنگ زیبایی است که در قیاس با عمارت های هندی، با سه گنبد، معماری مدرن دارد. کنده کاری های پیچیده دیوارهای معبد Birla Mandir صحنه های اساطیری از ادیان دیگر به غیر از هندرو را به تصویر می کشند که در میان آنها تصاویر حضرت مسیح، زرتشت، بودا و کنفوسیوس هم به چشم می خورد. صدای آهنگین ناقوس های این معبد، بر قداست آن می افزاید.
ساعات بازدید: 16-20 , 8-12

AL MAHAL
india_jaipu_al_mahal.jpg

کاخ شناور جیپور AL MAHAL که بر روی دریاچه Sagar قرار گرفته و زمانی محل تیراندازی شاهان جیپور بوده است. AL MAHAL مقابل شلوغی های مرکز شهر جیپور بر روی آب معلق است. نمای شنی رنگ کاخ در تقابل با رنگ آبی دریاچه چشم هر کسی کهسفر به جیپور را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می کند، در نگاه اول جذب می کند. ولی اکثر گردشگران که اطلاعات کافی درباره جیپور ندارند، فکر نمی کنند که این کاخ 4 طبقه زیر آب دارد. AL MAHAL بی شک یکی از جاذبه های گردشگری جیپور است که برای سلفی مناسب است.
ساعات بازدید: 17-9

موزه ALBERT HALL
Albert_hall_jaipur1.jpg

ALBERT HALL در سال 1877 به مناسبت ورود پرنس ALBERT EDWARD ساخته شد. این موزه، قدیمی ترین موزه جیپور است که در باغ RAWNIWAS قرار گرفته است. موزه Albert Hall تلفیقی زیبا از معماری هندی- اسلامی است که مجموعه ای بی نظیر از نقاشی، مجسمه و هنرهای کریستال را به نمایش می گذارد.
ساعات بازدید: 22-19 , 17-9

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
 
بالا