برگزیده های پرشین تولز

جایگاه ویژه شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار

ehsanbsb

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2014
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
5
سن
41
محل سکونت
تهران
%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C.jpg


رسانه‌های اجتماعی که محصول مجازی شدن شبکه‌های اجتماعی و اجتماعی شدن شبکه‌های مجازی‌اند، اکنون در شمار تاثیرگذارترین عوامل تغییر در ساخت‌ها و بافت‌های جوامع گوناگون قرار دارند. به دشواری می‌توان عرصه و فعالیتی را از جهان پیش رو یافت که از دایره ورود شمول این تحول فناورانه برکنار باشد.
جامعه شبکه‌ای یعنی ظهور یک پارادایم اجتماعی- فناورانه جدید که در آن فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات با تغییر فرآیند‌های تولید، پردازش، توزیع و دریافت اطلاعات بر تمامی کنش‌ها و فعالیت‌های انسانی و اجتماعی تاثیر می‌گذارد.
دنیای برساخته‌شده از شبکه‌ها، دنیای سرشار از تفاوت، تناقض و حتی تعارض است که در صورت بندی‌های نو تعریف بازتعریف می‌شوند.
"مانوئل کاستلز"، نظریه‌پرداز برجسته "جامعه شبکه‌ای" فرهنگ جامعه شبکه‌ای را فرهنگی گذرا، مجازی، چند وجهی و چهل تیکه‌ای از تجارب و علایق تعریف می‌کند که در آن تعامل اجتماعی مجازی به تشکیل "جماعت‌های شخصی شده" و یا "اجتماعی شدن خصوصی" می‌انجامد.
امروزه شبکه‌های اجتماعی تبدیل به پایگاه‌هایی برای همه انواع فعالیت‌ها شده‌اند، فعالیت‌هایی که نه‌تنها شامل دوستی‌های شخصی و گفت‌وگو می‌شود بلکه شامل بازاریابی، تجارب الکترونیک، آموزش، خلاقیت فرهنگی، توزیع رسانه‌ای وسرگرمی، کاربردهای سلامتی و البته کنش‌گرایی سیاسی/اجتماعی نیز می‌شود.
شبکه‌های اجتماعی فضای زنده‌ای هستند که همه جنبه‌های زندگی انسان‌ها را به هم متصل می‌کند. این شبکه‌ها با ایجاد فرهنگ "به اشتراک‌گذاری"، فرهنگ را دگرگون می‌کنند.
رسانه‌های اجتماعی مقوله‌ای فراگیرتر از شبکه‌های اجتماعی‌اند که از شکل بندی "شبکه‌ای"، ارتباطات تعاملی و خود انگیزی افراد در تولید، توزیع و دریافت پیام تبعیت می‌کنند.
منبع: نیازمندیهای صنعت چاپ و تبلیغات
 
بالا