برگزیده های پرشین تولز

جایگزینی طراحی سایت ریسپانسیو با بازاریابی اول موبایل

balavipourali

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
29
لایک‌ها
3
سن
46
تاجرها سرشون شلوغه و سر کار از موبایلشون کانکت میشن.


چند سال اخیر، طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) خیلی سر و صدا کرده بود و تو صنعت ما زیاد طرفدار داشت و هنوز هم اگه کسی قصد ساختن یه سایت جدید داشته باشه یا بخواد سایت قدیمیشو بازسازی کنه، به عنوان یکی از راه حل ها بهش سایت واکنش گرا پیشنهاد میشه. اما داریم کم کم میبینیم اصطلاحات و دیدگاه ها داره عوض میشه. به جای سایت های واکنش گرا که "سازگار با موبایل" هستند، بیشتر بازاریاب ها دارن تو سایت هاشون از اول-موبایل استفاده می کنن.
حالا این اول-موبایل فقط یه اصطلاح تازه است یا کلا یه چیز متفاوته؟ برای اینکه جواب این سوال رو پیدا کنیم باید چند تا مسئله رو در نظر بگیریم:

  • موبایل یک مد طراحی سایت نیست
علت معروفیت خیلی از مدهای بازاریابی اینترنتی – مثل بهینه سازی موتورهای جستجو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و از این دست – این بود که طراح های سایت و شرکت های خلاق ازشون استقبال کردند و تو کارهاشون استفاده کردند. اما وقتی داریم راجع به رشد عظیم استفاده از وب روی موبایل صحبت می کنیم، مورد بحثمون کاربرها و مشتری ها هستن.
نه تنها اکثریت مردمی که از نت استفاده می کنن، با موبایل ها و تبلت هاشون کانکت شدند، بلکه مطالعات نشون میدن که طی این چند سال اخیر ترافیک وب فقط تو قسمت کاربرهای این وسیله ها رشد داشته. پس تعجبی نداره که دارن سهم زیادی از ترافیک رو به خودشون اختصاص میدن. از طرف دیگه هم لپتاپ ها و کامپیوترهای خونگی دارن کم کم از خیلی از خونه ها و اداره ها محو میشن.

  • فرق بین "واکنش گرا" و "اول-موبایل"
با توجه به اینکه کاربرهای موبایل اکثریت غالب کاربرهای نت رو تشکیل میدن، خیلی از شرکت ها (و تیم طراحیشون) دارن از این طرز فکر که سایت باید "سازگار" با موبایل باشه میرن به این سمت که به جاش از عبارت "اول-موبایل" استفاده کنن و به این ترتیب اولویت رو به کاربرها بدن.
و این نگرش هم همزمان شده با طراحی سایت واکنش گرا. اما همچین تغییر نظریه ای چیز کمی نیست. این شرکت ها به جای اینکه سایت هاشونو با صفحه نمایش های کوچیکتر سازگار کنن، با این نظریه پیش میرن که موبایل مهمترین بازار کارشونه و کامپیوترهای سنتی در جایگاه دوم قرار داره.

  • به چی میرسیم؟
لینک منبع
 

hd2

Registered User
تاریخ عضویت
30 آپریل 2011
نوشته‌ها
828
لایک‌ها
83
محل سکونت
Tehran
مطلب جالبی بود.
 
بالا