برگزیده های پرشین تولز

جایگشت : (وب 2.0) صفحه شروع فارسی ؛ هدیه‌ی نوروزی

babakweb

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,759
لایک‌ها
36
محل سکونت
Tehran
سلام
پس از مدت‌ها ، یکی دیگر از ایده‌هایم را عملی کردم !
جایگشت : صفحه شروع فارسی (نسخه‌ی کاملا آزمایشی)
www.JayGasht.com
تا امروز جای یک Start Page فارسی (وب 2.0) خالی بوده و خوشحالم که سایت «جایگشت» این خلا را پر خواهد کرد. تولد سایت جایگشت با روزهای آغازین سال 86 همراه بوده است و امیدوارم که در این سال بتوانیم با کمک یک‌دیگر پیشرفت «جایگشت» را شاهد باشیم.
در صفحه شروع از ای‌جکس و به طور کلی وب 2.0 استفاده می‌شود که در جایگشت نیز این موضوع آشکار است. قطعا بسیاری از شما نمونه‌های انگلیسی Start Page (که برای آن معادل «صفحه شروع» را انتخاب کرده‌ام) را دیده‌اید. جایگشت قصد دارد نمونه‌ی فارسی این سایت‌ها باشد که احتمالا اولین آن‌ها نیز هست. (گفتم احتمالا چون هنوز اطمینان حاصل نکرده‌ام که آیا نمونه‌ی فارسی دیگری قبل از این وجود داشته یا نه.)
«جایگشت» در ریاضیات و در مبحث احتمالات، به مقادیری گفته می‌شود که یک خانه‌ی اعداد می‌تواند بپذیرد. مثلا اگر رمز یک کیف یک عدد سه رقمی بدون تکرار باشد که صفر هم رقم صدگان آن نباشد، جایگشت خانه‌ی صدگان 9 عدد، خانه‌ی دهگان 8 عدد و خانه‌ی یکان 7 عدد می‌باشد.
چهار سایت بالاترین، دو در دو، هفتان و تو دی لینک، فیدهای پیش‌فرض موجود در صفحه هستند که البته قابل تغییر یا حذف می‌باشند. همان‌طور که می‌بینید سایت بالاترین از اعتبار بیشتری در میان دیگران برخوردار است! چرا که 10 لینک به طور پیش‌فرض از آن به نمایش در می‌آید و سایت جایگشت همکاری بیشتری با بالاترین در آینده خواهد داشت.

نسخه‌ی 0.1 جایگشت که هم‌اکنون عرضه شد یک نسخه‌ی کاملا آزمایشی و برای دریافت نظرات و دیدگاه‌های شما عزیزان است. در آینده کارهای زیادی برای جایگشت انجام خواهد شد؛ مانند: افزودن بخش‌های هواشناسی و چک‌کردن ایمیل، امکان اضافه‌کردن دلخواه Widgetهایی غیر از فیدها، وبلاگ سایت، و ...
جایگشت از لینک و معرفی به دیگران برای آشناشدن کاربران، استقبال می‌کند. بدون شک لینک دادن شما و معرفی کردن آن به دیگران نقش به سزایی در پیشرفت کار این سایت خواهد داشت.
همان‌طور که در بالا آمد، نسخه‌ی 0.1 نمایشی است از کاری که قرار است انجام شود ؛ بدون شک هیچ‌چیز به اندازه‌ی نظرات و دیدگاه‌های شما، مرا خوشحال نخواهد کرد.
با تشکر فراوان
بابک
 

babakweb

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,759
لایک‌ها
36
محل سکونت
Tehran
بالا