برگزیده های پرشین تولز

جديدترين اخبار از دنياي گوگل

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,988
لایک‌ها
17,660
طراحی وب سایت فروشگاه گوگل پلی قرار است بعد از مدت‌ها تغییر کند تا امکانات متنوع آن راحت تر در دسترس قرار بگیرد.

طراحی این وب سایت به زمان عرضه نسخه لیلی پاپ سیستم عامل اندروید باز می گردد و حالا گوگل قصد دارد فروشگاه آنلاین خود را با سیستم عامل‌های جدیدتر اندروید نیز سازگار کند.


بازطراحی گوگل پلی این فروشگاه آنلاین را با اپلیکیشن‌های فعلی تلفن همراه بیشتر سازگار می‌کند و دسترسی پذیری آن را نیز بیشتر می‌کند. با تغییر طراحی، میله ابزار کناری گوگل پلی و کارت‌های آن کوچک‌تر شده و امکاناتی برای یافتن سریع برنامه‌های مورد نیاز اضافه می‌شود.


بازطراحی گوگل پلی کماکان در دست انجام است و هنوز مشخص نیست این کار چه زمانی به اتمام می‌رسد. گفته می‌شود قرار است تغییرات یادشده ابتدا در نسخه کره‌ای گوگل پلی اعمال شود و البته نسخه تایوانی نیز به سرعت به روز می‌شود. گوگل هنوز به طور رسمی در این زمینه اظهارنظر نکرده است.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون

گوگل نسل بعدی هوش مصنوعی را معرفی کرد​

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰
به گفته «جف دین» مدیر مرکز توسعه هوش مصنوعی در شرکت گوگل و یکی از بنیانگذاران «پروژه مغز» گوگل، مدل‌های امروزی هوش مصنوعی معمولا برای انجام تنها یک کار آموزش دیده‌اند.
با این وجود یک رویکرد ویژه به نام Pathways می‌تواند چیزی شبیه به یک سگ تربیت‌پذیر ارائه کند تا در نهایت هوش مصنوعی چندین ترفند و عملکرد را به طور همزمان انجام دهد.
آقای دین سیستم جدید Pathways را به عنوان «معماری نسل بعدی هوش مصنوعی» توصیف می‌کند که «ما را قادر می‌سازد یک مدل واحد را برای انجام هزاران یا میلیون‌ها کار آموزش دهیم».
سیستم Pathways در اصل می‌تواند محدودیت‌های ظرفیت یک مدل هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به اطلاعات واحد را از یک حس حذف کند و به آن امکان دهد به حواس چندگانه مانند متن، تصویر و گفتار پاسخ دهد.
آقای دین در این خصوص توضیح داد:‌ «سیستم Pathways می‌تواند مدل‌های چندوجهی را فعال کند و درک بینایی، شنوایی و زبان را به طور همزمان دربر گیرد».
برای مثال، این مدل می‌تواند کلمه «پلنگ»، صدای کسی که می‌گوید «پلنگ» یا ویدیویی از دویدن «پلنگ» را پردازش کند.
منبع: zdnet
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون

رشد چند برابری درخواست دولت‌ها برای حذف مطالب از گوگل​

تاریخ انتشار : ۴ آبان ۱۴۰۰
شرکت گوگل نسخه جدید «گزارش شفافیت حذف محتوا» را برای نیمه نخست سال 2021 میلادی منتشر کرد و هشدار داد که همچنان شاهد روند رو به افزایش درخواست‌های دولت‌ها است و هر روز قوانین تازه‌تر برای حذف محتوا به تصویب می‌رسد.
«دیوید گراف» معاون بخش اعتماد و امنیت گوگل توضیح داد: «این قوانین بسته به کشور و منطقه متفاوت است و نیاز به حذف محتوا در طیف گسترده‌ای از درخواست‌ها ارائه می‌شود – از نفرت‌پراکنی گرفته تا محتوای مناسب بزرگ‌سالان و فحاشی، اطلاعات نادرست پزشکی، نقض حریم شخصی و مالکیت معنوی».
در ادامه این گزارش آمده است: «درحالی که حذف محتوا و اعمال قوانین محلی در بیشتر موارد به ****‌های *****‌گر مرتبط است، ولی باید توجه داشت که به شکل فزاینده دیگر کشورها هم این درخواست‌ها را اعمال می‌کنند و بنابراین اقدامات مذکور فقط به این گونه کشورها محدود نمی‌شود».
گوگل در این گزارش توضیح داد که روسیه، هند، کره جنوبی و ترکیه از پیشتازان تعداد بالای درخواست‌ها برای حذف محتوا بوده‌اند و پس از آن هم به ترتیب کشورهای پاکستان، برزیل، آمریکا، استرالیا، ویتنام و اندونزی قرار دارند.
از نظر حجم مواردی که باید حذف شوند نیز گفته شد که اندونزی به واسطه یک درخواست برای حذف بیش از 500 هزار آدرس اینترنتی در مجمع‌الجزایر خود به دلیل نقض قوانین قمار در رتبه نخست قرار دارد. گوگل در این بازه زمانی بیش از 20 هزار آدرس اینترنتی را حذف کرده و مابقی آنها را هم در دست بررسی قرار داده است.
منبع: zdnet
 

Mehdi_Meybodi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 اکتبر 2021
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
2
محل سکونت
مشهد
این مطلب بنظرم جالب آمد گفتم بنویسمش :D در مورد گوگل و یاهو :cool:
google.jpg

بهمن سال گذشته (فوريه2004) خبري مهم و کمي عجيب در عرصه رسانه هاي خبري رايانه اي اعلام شد.
در دنيايي که بسياري از شرکتها به سوي ادغام و تشکيل مجموعه هاي بزرگتر پيش مي روند، ياهو به همکاري خود با بزرگترين و مشهورترين موتور جستجو يعني گوگل پايان داد و اعلام کرد از فناوري جستجوي خود استفاده خواهد کرد.
ياهو که به عنوان يکي از بزرگترين پورتال هاي اينترنتي عمل و خدمات مختلفي همچون ايميل ، گروههاي اينترنتي و... را ارائه مي کند، پيش از آن براي انجام عمليات جستجوي موردنظر کاربران از گوگل کمک مي گرفت.
اين جدايي ابتدا ساده مي نمود، اما با گذشت چند ماه مشخص شد که اين دو شرکت به رقيباني جدي براي يکديگر تبديل شده اند و هريک مي کوشد گوي سبقت را از ديگري بربايد.
گوگل اول ماه آوريل ارائه سرويس ايميل يک گيگابايتي رايگان خود را اعلام کرد؛ خبري که همه کاربران و ارائه کنندگان خدمات ايميل را شوکه کرد.
ابتدا بسياري اين خبر را يک شوخي يا دروغ پنداشتند، اما پس از چندي مشخص شد که گوگل قصد شوخي ندارد، بلکه مي کوشد با ارائه چنين سرويسي ، رقبا را از صحنه خارج کند.
در واقع يک گيگابايت ايميل رايگان گوگل به هيچ وجه با 4 مگابايت فضاي ايميل ياهو و 2 مگابايت فضاي ايميل MSNقابل مقايسه نبود.
ياهو سعي کرد پاسخي به اين ادعا بدهد. اين شرکت در بخش خدمات پولي خود، فضاي نامحدود را در اختيار کاربران قرار داد و به بعضي کاربران ايميل رايگان نيز، 100گيگابايت فضا اختصاص داد؛ البته اين پاسخ کافي نبود، اما به گوگل اعلام مي کرد که در صورت عمومي شدن سرويس يک گيگابايتي ، ياهو براحتي عقب نخواهد نشست و مقابله خواهد کرد.
اواسط ماه مي گوگل اعلام کردکه در يک زمينه ديگر نيز با ياهو رقابت خواهد کرد و آن چيزي نبود جز گروههاي اينترنتي ، اين سرويس که Google Groups2 نام دارد به کاربران امکان مي دهد گروههايي را ايجاد کنند، به جستجو درون آنها بپردازند يا عضو گروهي شوند.
پيش از اين سال 2001، گوگل اين سرويس را راه اندازي کرده بود، اما با توجه به داغ شدن بازار رقابت با ديگر شرکتها و بخصوص ياهو، Google Groups2 به طور جدي فعال شد تا با Yahoo Groups -که سال 2000 راه اندازي شده است - رقابت کند.
البته ياهو نيز مي کوشد در اين عرصه باقي بماند. اگر به سايت CNN.com سري بزنيد متوجه مي شويد که از اواسط ماه مي ، ياهو در انجام جستجوها جايگزين گوگل شده است.
ياهو که پس از پايان همکاري با گوگل ، Inktomi و Altavista براي کسب نتايج مطابق با الگوريتم هاي قوي جستجو استفاده مي کند، سال گذشته به قيمت 63/1 ميليارد دلار Overture را خريد تا پاسخگوي لينکهاي تجاري اش باشد.
گوگل در تلاشهاي ديگري سعي دارد به طور خودکار آگهي هاي مناسبي را کنار نتايج جستجو بگذارد و درآمد خود را افزايش دهد.
گرچه تا به حال همگي گوگل را با تبليغات متني شناخته اند، اما حالا گوگل از تبليغات مرتبط تصويري نيز صحبت به ميان مي آورد. مي دانيد دليل تمام اين دعواها و رقابت ها چيست؟
سال 2003، ميزان فروش از طريق موتورهاي جستجو 6/1ميليارد دلار بوده است و پيش بيني مي شود امسال به 1/2ميليارد دلار برسد.
بنا بر مطالعات انجام شده اين عدد در سال 2008 به حدود 3/4 ميليارد دلار خواهد رسيد.
اين اعداد و ارقام هستند که شرکتها را به حضور در عرصه مبارزه تشويق و ترغيب مي کنند و هر يک سعي دارند سهم بيشتري از اين بازار را در اختيار داشته باشند.
10 ژوئن 2004 :)
الان که من دارم به این تاپیک ریپلای میزنم بعد حدود هیجده سال،
همچنان گوگل غول و سردم دار موتور های جست و جوری جهانه!
و این امپراطوری همچنان پا برجاست!
 
بالا