برگزیده های پرشین تولز

جدیدترین اخبار بورس

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
در این تاپیک جدیدترین اخبار بورس را خواهید خواند.

لطفا از منابع رسمی اخبار را منتشر نمایید.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
معرفی ۲۰ کارگزار اول و آخر بورس در فروردین ماه

در پایان نخستین ماه سال که بیش از ۱۰۱.۸ هزار میلیارد تومان در بورس معامله شد، ۱۰ کارگزار برتر با انجام ۵۳ درصد از کل معاملات ، ۵۴ هزار میلیارد تومان را به تنهایی جابجا کردند.
به گزارش اخباربانک، بورس تهران با اتمام نخستین ماه سال، 17 روز کاری را سپری کرد و طی آن افزون بر 120.8 میلیارد سهم به ارزش بالغ بر 101.8 هزار میلیارد تومان توسط شرکت های کارگزاری دست به دست شد.

این آمار درحالی است که طی اسفند ماه بیش از 125.9 میلیارد سهم به ارزش 96.1 هزار میلیارد تومان در 19 روز کاری معامله شد که در مقایسه با معاملات فروردین حکایت از افت 4 و رشد 6 درصدی حجم و ارزش معاملات دارد.

در این حجم از معاملات شرکت های بورسی، 10 کارگزار با سهم 53 درصدی بیش از 54 هزار میلیارد تومان را به نام خود کردند تا 47.8 هزار میلیارد تومان دیگر نصیب 97 کارگزار دیگر شود.

کارگزاری مفید در صدر این گروه با تکیه بر مشتریان خرد و کلان و رویه معاملات آنلاین، سهم 18.72 درصدی معاملات فروردین را به خود اختصاص داد و کارگزاری آگاه نیز با سهم 13.1 درصدی در رتبه دوم ایستاد.

کارگزاری های صبا تامین، فارابی و مبین سرمایه هم به ترتیب با سهم 4.45 ،3.19 و 2.98 درصدی در رده های سوم، چهارم و پنجم ایستادند تا به این ترتیب از پله های اول تا پنجم در اختیار حتی یک شرکت کارگزاری وابسته به بانک هم نباشد.

در رده های بعدی هم کارگزاری های حافظ، بانک پاسارگاد، نهایت نگر، بانک تجارت و سهم آشنا با انجام 2.78، 2.35، 2.19، 1.71 و 1.61 درصدی معاملات بورس قرار گرفتند.

به گزارش بورس پرس در انتها هم 10 کارگزاری پارس نمودگر، ارزش آفرین الوند، شاخص سهام، آبتین استاک، سهم یار، جهان سهم، نماد شاهدان، پارس ایده بنیان، ساو آفرین و ایران سهم با سهم صفر تا 0.06 درصدی ایستاده اند.


 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
عرضه ۲ درصد سهام شستا در بورس تا ۳ ماه آینده

عرضه ۲ درصد سهام شستا در بورس تا ۳ ماه آینده

عضو هیئت مدیره شستا گفت:سازمان تامین اجتماعی می‌بایست ۲ درصد دیگر از سهام شستا را تا ۳ ماه بعد از عرضه اولیه در بورس عرضه کند.

به گزارش ایسنا، عضو هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، با تاکید بر سخنان رئیس‌جمهوری در خصوص الگو شدن شستا، گفت: بورسی شدن شستا باعث ایجاد مدلی از شفافیت برای شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی و به نوعی باعث ایجاد روش و راهکاری جهت اجرا و پیاده‌سازی اصل ۴۴ قانون اساسی شد.

ملکوتی‌خواه گفت: با باور اینکه مشارکت مردم در اقتصاد و دور شدن از تصدی گری دولت با واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه امکان پذیر است با ارائه موفقیت آمیز سهام شستا در بورس قوت گرفت که این امر موجب تحول واقعی در اقتصاد ایران خواهد شد.

وی با بیان این‌که از ۸ میلیارد سهمی که در بورس عرضه شد ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم برای عموم و ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفتیم که توسط سازمان بورس اختصاص داده شد، ضمن آن‌که سازمان تامین اجتماعی می‌بایست ۲ درصد دیگر از سهام شستا را تا ۳ ماه بعد از عرضه اولیه در بورس عرضه کند.

عضو هیات‌مدیره شستا تصریح کرد: با توجه به اینکه مالکیت شستا برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است، تمام سرمایه جذب شده از طریق عرضه اولیه مستقیما به حساب سازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی این شرکت واریز می‌شود و از آنجایی‌که از دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی به عنوان دارایی‌های بین‌النسلی یاد می‌شود، سازمان این نقدینگی را قاعدتا بر اساس بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان تامین اجتماعی در پروژه‌های جدید برای حفظ منافع کارگران و بیمه شدگان سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی در خصوص ارزش ذاتی شستا نیز گفت: ارزش ذاتی دارایی‌های شستا بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و با توجه به اینکه معمولا شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زمان عرضه اولیه ۶۰ تا ۷۰ درصد NAV (خالص ارزش دارایی ها) عرضه می‌شوند و پس از عرضه در بازار سرمایه قیمت سهام براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

بنا بر اعلام شستا، ملکوتی‌خواه با تاکید بر اینکه عموم مردم می توانند گزارش ماهانه "فعالیت مدیریت" را در کدال مشاهده و تجزیه و تحلیل کنند و همچنین گزارشات شش ماهه و یکساله حسابرسی شده نیز در کدال برای اطلاع رسانی عموم وجود دارد، گفت: یکی از مواردی که در میان عموم مردم در زمان عرضه شستا مطرح شد این بود که این نقدینگی حاصل از عرضه شستا به حساب دولت واریز می‌شود، در حالی‌که چنین نیست و همانطور که قبلا اشاره شد این نقدینگی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می شود و در راستای توسعه و اجرای پروژه های موردنظر، سرمایه‌گذاری می‌شود.

عضو هیات‌مدیره شستا تصریح کرد: آن‌چه این روزها مورد سوال جدی است این است که سود و مزیت بورسی شدن شستا برای کارگران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، چیست؟ یکی از مزیت های بورسی شدن در ماده ۵۸ اساسنامه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تحت عنوان اندوخته‌ی سرمایه‌ای، نهفته است. در ماده ۵۸ اساسنامه آمده است، سود خالص حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل می‌شود و اندوخته سرمایه‌ای تا زمان ادامه فعالیت غیرقابل تقسیم است و سازمان تنها در شرایط خاص می‌تواند حداکثر تا ۲۰ درصد از مبلغی در همان سال را به حساب اندوخته سرمایه‌ای را بین صاحبان سرمایه تقسیم کند که این امر الزام دارد در صورت درآمد خالص حاصل از فروش دارایی ها می بایست بخش اعظم آن در پروژه های سرمایه گذاری جدید به‌کارگرفته شود که موجب حفظ سرمایه های بین‌النسلی خواهد شد.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
آخرین وضعیت توقف نمادهای بورسی

آخرین وضعیت توقف نمادهای بورسی

آخرین وضعیت تعلیق نمادهای بورسی حاکی از آن است که تا سوم اردیبهشت، ۴۳ نماد معاملاتی بورسی به دلایل مختلف از جمله تعلیق نماد معاملاتی، برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده (انتخاب اعضا)، تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی، برگزاری مجمع عمومی فوق العاده (در خصوص تغییر سرمایه) و نظایر آن متوقف شده اند.

به گزارش ایسنا، از میان ۴۳ نماد مذکور، کنتورسازی ایران (آکنتور)، دشت مرغاب (غدشت)، صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه)، بانک انصار (وانصار) و توسعه معدن و فلزات (ومعادن) به دلیل تعلیق نماد معاملاتی متوقف شده اند. همچنین برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده (انتخاب اعضا) باعث توقف نمادهای ایران ترانسفو (بترانس)، نیروکلر (شکلر) و شهد(قشهد) شده است.
اما تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی باعث توقف تعداد زیادی از نمادها شده است؛ به طوریکه گسترش نفت و گاز پارسیان (پلرسان)، ایران یاسا تایر و رابر (پاسا)، سرمایه گذاری پردیس (پردیس)، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)، کمک فنر ایندامین (خکمک)، خدمات انفورماتیک (رانفور)، کربن ایران (شکربن)، آلومینیوم ایران (فایرا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه)، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، بانک پاسارگاد (وپاسار) و واسپاری ملت (ولملت) به دلیل مذکور متوقف شده اند.
اگر سهام یک شرکت در ۱۵ روز کاری بیش از ۵۰ درصد نوسان مثبت یا منفی داشته باشد، نماد آن متوقف می شود و دلیل توقف، تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی اعلام می شود.
سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، کارتن ایران (چکارن)، پارس مینو (غپینو)، سالمین (غسالم) و شهد ایران (غشهد) به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده (در خصوص تغییر سرمایه) و صنایع لاستیکی سهند (پسهند)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خودرو)، سبحان دارو (دسبحان)، تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ) و تولیدی کاشی تکسرام (کترام) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شده اند.
برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه باعث توقف نمادهای ایران دارو (دیران)، سیمان خاش (سخاش)، سیمان کرمان (سکرما)، سیمان مازندران (سمازن)، تامین سرمایه لوتوس پارسیان (لوتوس) و برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده (تصویب صورت های مالی) نیز باعث توقف نمادهای صنعتی بهشهر (غبشهر) و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) شده اند. سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) نیز به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شده است.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
ساعت معاملات بازار سرمایه افزایش می‌یابد؟


معامله سهام شرکت‌هایی که به تازگی در بورس عرضه شده‌اند، خارج از ساعت معاملات راه حلی بود که سازمان بورس برای کاهش اختلال در هسته معاملات بازار سرمایه که صدای اعتراض معامله‌گران را بلند کرده اتخاذ کرده است. راه ‌حل موثری که برخی از آن به عنوان افزایش ساعت معاملات یاد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اختلال در هسته معاملات بازار سرمایه که از ارتقا نیافتن آن همسو با افزایش حجم معاملات و بزرگ شدن بازار سرمایه نشات می گیرد، صدای اعتراض سهامداران را بلند کرده است؛ مشکلی که پیش از این هم وجود داشت اما گاهی طولانی تر شدن رفع آن باعث کلافگی معامله گران می‌شود و به نظر نمی رسد از نظر فنی و ارتقای سیستم، فعلا راه حلی پیش روی این مشکل قرار داشته باشد.

در هر حال این اختلال دردسر زیادی را برای معامله گران بازار به همراه داشته است، زیرا زمانی که سامانه دچار مشکل می شود، ممکن است رقمی که سایت tsetmc نشان می دهد با رقمی که در کارگزاری نشان داده می شود یک دقیقه اختلاف داشته باشد. این اختلاف ممکن است باعث شود معامله گر دچار این اشتباه شود که فشار فروش زیاد شده و سهم خود را بفروشد؛ درحالی که قیمت بالا آمده و این اتفاق در نهایت باعث ایجاد جو منفی در کل بازار شده و صف فروش ایجاد کند.

هرچند مسئولان از اتخاذ راه حل‌هایی برای رفع این مشکل خبر داده‌اند که اکثرا زمان‌بر است اما از آنجایی که نرم افزار هسته خارجی بوده و زمان طراحی آن، این حجم از معامله پیش‌بینی نشده بود، تحریم‌ها گریبان ارتقا و به‌روزرسانی آن را گرفته است و فعلا نمی‌توان انتظار رفع مشکل فنی آن را داشت.

در این راستا، در اسفندماه سال گذشته و فروردین سال جاری شاهد عرضه اولیه چهار شرکت بودیم. در این راستا پتروشیمی تندگویان با نماد شگویا در ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۸، شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر با نماد زکوث ر در ۲۱ اسفند، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با نماد صبا در ۲۰ فروردین و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا در ۲۷ فروردین بودیم.

نکته مهم در این عرضه اولیه استقبال بی سابقه سرمایه گذاران در خرید سهام شرکت‌های مذکور بود. اتفاقی که مشخص بود باعث افزایش تعداد معامله در بازار خواهد شد. در این راستا سازمان بورس تصمیم گرفت معامله این چهار سهام را به خارج از زمان معاملاتی بازار موکول کند.

بر این اساس سهام شستا در ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و سهام زکوثر، صبا تامین و شگویا نیز در ساعت ۱۲:۳۵ تا ۱۳:۳۰ معامله می‌شود.

معامله عرضه اولیه‌ها خارج از ساعت معامله اقدام مثبتی است

در این راستا، روزبه شریعتی-کارشناس بازار سرمایه- در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه معامله چهار سهام مذکور خارج از زمان معاملاتی بازار به احتمال ۹۹ درصد برای جلوگیری از بروز اختلال در هسته معاملاتی است، اظهار کرد:بار هسته به تعداد سفارش‌ها هم بستگی دارد. در TSE فقط عدد ۹۹۹۹ به عنوان تعداد سفارش ها یعنی ردیف سفارش‌ها دیده می شود. درحالی که زمانی که یک سفارش خرید گذاشته می‌شود، سفارش خرید روی عدد ۵۰ هزار یا ۷۰ هزار می‌نشیند. یعنی ۷۰ هزار ردیف سفارش در خرید برای یک سهم وارد شده است.

وی ادامه داد: چند وقت پیش اعلام شد بار سفارشات در روز ۵۰ هزارتاست، درحالی که برای مثال برای عرضه اولیه شستا روزانه صد هزار ردیف سفارش خرید وارد می‌شود که قطعا سیستم کشش آن را ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به معامله سهام زکوثر، شگویا، شستا و صبا خارج از زمان معاملات گفت: این حرکت درستی بود که اتفاق افتاد. حتی اگر پس زمینه فکر سازمان افزایش ساعت معاملات هم باشد مورد استقبال قرار می‌گیرد. اما مساله این است که سیستم بانکی نمی‌تواند با افزایش ساعت معاملات هماهنگ شود.

شریعتی درمورد اینکه یک نماد تا چه زمانی خارج از ساعت بازار معامله خواهد شد، پاسخ داد: این اتفاق تا زمانی که نمادها روان شود و تعداد سفارش ها پایین بیاد ادامه دارد و زمانی که شرایط نرمال شد معامله این نمادها نیز در ساعت معاملاتی انجام می‌شود. مهم این است که به هسته فشار وارد نشود. در هر حال اقدام خوبی است و شخصا از آن برای همه عرضه اولیه‌ها استقبال می‌کنم.
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
پیشنهاد رییس سازمان بورس به تازه واردها

یکشنبه ، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹-۱۳:۳۲

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که به بازار سرمایه ورود می‌کنند به ویژه تازه واردها از شرکت‌های مشاوره، سبدگردان سهام و ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در خرید و فروش استفاده کنند.
به گزارش لایودیتا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، «حسن قالیباف اصل» گفت: اگرچه آمدن به بازار سرمایه کار پسندیده‌ای است، اما تقاضای من از مردم این است که از خرید و فروش مستقیم در بورس پرهیز کنند و در این باره از افراد مجوزدار و شناسنامه دار مشاوره بگیرند البته سرمایه گذار مسئول تصمیمات خود است. بنابراین سرمایه گذار باید دقت کند و با قبول مسئولیت اقدام به سرمایه گذاری کند.
وی با بیان اینکه اندازه بازار سرمایه در مقایسه با گذشته بسیار متفاوت شده است، گفت: شستا حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان همان روز اول ورود به بورس قیمت خورد و ۱۰ درصد سهام را عرضه کرد که به سرعت این سهام توسط بازار جذب شد و حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و خرید انجام دادند؛ این آمار نشان می‌دهد ظرفیت بازار بزرگ شده و موجب شده توجه مردم به بازار سرمایه جلب شود. از آنجا که در بخش‌های دیگر مانند ارز، سکه و مسکن فرصتی وجود ندارد به سمت بازار سرمایه می‌آیند.
قالیباف اصل با بیان اینکه اکنون بهترین فرصت برای تعمیق بازار سرمایه و ارتقای جایگاه این بازار در اقتصاد ملی است، افزود: اکنون فرصتی مناسب نیز برای تأمین مالی بنگاه‌های بخش خصوصی است بنابراین هلدینگ‌های بزرگ که سهام آن‌ها در بورس است بیایند از این فرصت برای تامین مالی استفاده کنند و اگر طرحی دارند که در گذشته نمی‌توانستند تامین مالی کنند اکنون به راحتی می‌توانند از بازار سرمایه تامین مالی کنند ضمن اینکه از طریق اوراق بدهی و اوراق مشارکت با قابلیت تبدیل به سهام نیز می‌توانند تامین مالی کنند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه مانند بازارهای دیگر نیست، گفت: در این بازار، سهام روی تابلو خرید و فروش می‌شود، قیمت‌ها ثابت نیست امکان دارد برای سهمی تقاضا وجود داشته باشد و آن میزان عرضه، جواب ندهد بنابراین قیمت افزایش می‌یابد، اما اگر شرکت‌های جدید به بورس بیایند و در بورس عرضه‌های جدید انجام شود باعث خواهد شد نقدینگی که به ناچار به سمت شرکتی با سهام گران رفته بود به سمت عرضه‌های جدید بیاید همچنان که در چند روز گذشته شاهد بودیم.

 

FX.HOSSEINY

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
8 جولای 2012
نوشته‌ها
1,972
لایک‌ها
4,430

pool

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
24 می 2006
نوشته‌ها
3,838
لایک‌ها
10,697
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس ایران اعلام کرد که دولت در نظر دارد سهم خود در بانک‌های ملت،‌ تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی امین را از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری با ۲۰ درصد تخفیف به مردم عرضه کند.

محمدرضا معتمد روز دوشنبه هشتم اردیبهشت به شبکه خبر گفت طبق قانون بودجه ۹۹ به دولت اختیار داده شده است که باقیمانده سهام خود در شرکت‌های بورسی را در قالب صندوق قابل معامله بورسی در بازار عرضه کند و همچنین به هیأت وزیران اختیار داده شده است تا حداکثر ۳۰ درصد تخفیف سهام دولت به عامه مردم ارائه شود که البته هیأت وزیران تصویب کرد سهام بانک‌های دولت در قالب صندوق قابل معامله بورسی با ۲۰ درصد تخفیف به مردم عرضه شود.

دولت ایران در نظر دارد علاوه بر سهام خود در پنج بانک و شرکت بیمه، در مرحله بعدی سهام خود در چهار شرکت پالایشی، یک صندوق دیگر در رشته فلزات اساسی شامل فولاد مبارکه، شرکت ملی مس، ایران خودرو و سایپا را نیز واگذار کند.

منابع در نظر گرفته شده در بودجه امسال از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول دولت با افزایشی بیش از ۱۰ برابری نسبت به بودجه پارسال، حدود ۴۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این رقم معادل ده درصد از کل بودجه دولت است.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
میلیون نفر هنوز سود سهام عدالت نگرفته‌اند


5 میلیون نفر هنوز سود سهام عدالت نگرفته‌اند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ‌با وجود اینکه بارها اعلام کرده‌ایم، هنوز ۵ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت شماره شبای حساب بانکی خود را اعلام نکرده و سود سهام عدالت نگرفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا صالح امروز در نشست خبری که به مناسبت آزادسازی سهام عدالت در محل سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که هنوز چه تعداد از مشمولان سهام عدالت شماره شبای حساب بانکی خود را اعلام نکرده‌اند، گفت: ‌تاکنون 5 میلیون نفر شماره شبای خود را به سازمان‌ خصوصی‌سازی اعلام نکرده‌اند، در نتیجه سود سهام عدالت نیز دریافت نکردند که البته سود سهام آنها نزد سازمان خصوصی‌سازی محفوظ است و به محض اینکه شماره شبای هر یک از مشمولان به سازمان خصوصی‌سازی اعلام و تأیید شود سود سه مرحله سهام عدالت آنها یکجا واریز می‌شود.
وی افزود: تاکنون سه مرحله سود سهام عدالت در سال‌های 96، 97 و 98 به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده و در مجموعه بیش از 12 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت در این سه سال واریز شده است.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت هر یک از مشمولان به شماره حساب همان فرد واریز می‌شود و کسی که سهام عدالت به ارزش اسمی یک میلیون تومانی داشته در سال 96 مبلغ 150 هزار تومان، سال 97 مبلغ 175 هزار تومان و سال 98 205 هزار تومان سود سهام دریافت کرده است. یعنی در مجموع این سه سال هر سهم یک میلیونی بیش از 500 هزار تومان سود دریافت کرده است.
صالح افزود: سامانه سهام عدالت به نشانی https://www.samanese.ir/ آماده است و مشمولان سهام عدالت باید شماره شبای حساب هر کد ملی را جداگانه اعلام کنند که بعد از تأیید شماره شبا و کد ملی دارنده سهام عدالت، سود سهام آنها واریز می‌شود.
همچنین براساس اعلام میز خدمت سازمان خصوصی‌سازی شرایط شبای اعلامی در سایت شامل این است که حساب به نام خود شخص و فعال باشد، نوع حساب قرض‌الحسنه یا جاری باشد، حساب سپرده و مشترک نباشد، بانک شهر، ایران‌زمین، حکمت و سامان نباشد. همچنین شماره تلفن 83338 با داخلی صفر در خدمت مشمولان سهام عدالت است.
سهام عدالت در سال 85 به ارزش یک میلیون تومان به 6 دهک جمعیتی واگذار شد که تعداد افراد این دهک‌ها 49 میلیون و 152 هزار و 741 نفر بود که ارزش کل سهام واگذار شده در آن سال 26 هزار و 636 میلیارد تومان بود و امروز بعد از حدود 13 سال ارزش کل سهام عدالت به بیش از 300 هزار میلیارد تومان شده و ارزش هر سهم یک میلیونی حدود 11 میلیون تومان شده است.
دولت قصد دارد، سهام عدالت را بعد از 13 سال به 2 روش مستقیم و غیرمستقیم آزاد کند که در روش غیر مستقیم مشمولان انتخاب می‌کنند که مدیریت این سهام همچنان در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی باشد، اما مالکیت در اختیار خود مشمول سهام عدالت است، اما در روش مستقیم که از طریق سامانه سهام عدالت انتخاب می‌کند، خود فرد می‌تواند طبق مصوبه‌ای که به زودی شورای عالی بورس در مورد نحوه آزادسازی سهام عدالت و زمان آزادسازی و قابلیت معامله آن تصمیم می‌گیرد، خود فرد از طریق بورس سهام خود را مدیریت و خرید و فروش کند.
با ورود 49 میلیون سهام‌دار عدالت به بورس تهران، بورس ایران به بزرگترین بورس جهان از نظر تعداد مشتریان و افراد تبدیل می‌شود و همچنین ارزش بورس تهران به یکباره 300 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. در حال حاضر ارزش روز بازار در بورس تهران بیش از 3294 تریلیون تومان است.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
بورسی شدن ۲۰ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان امسال

اکبرافتخاری در نشست وزیر و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، با تشریح دیدگاه‌ها و نظرات بازنشستگان کشوری درباره حقوق بازنشستگی و همسان سازی در نشست‌ها و همچنین فضای مجازی، گفت: همسان سازی حقوق به ویژه کاهش فاصله حقوق‌ها یکی از درخواست‌های جدی بازنشستگان کشوری است.

وی با بیان اینکه اعتبار همسان سازی بازنشستگان کشوری امسال و در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده، افزود: امسال با تخصیص ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، این طرح برای حدود ۹۰ درصد از بازنشستگان زیرپوشش اجرایی شده و به طور میانگین همراه با افزایش سنواتی بین ۲۲ تا ۵۷ درصد به حقوق بازنشستگان مشمول این طرح اضافه شده است.

افتخاری با اشاره به طرح جدید بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری نیز اظهار داشت: با نهایی شدن طرح، جزئیات آن اعلام می‌شود. براساس این طرح، سرانه بیمه درمان از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافته که سهم بازنشستگان بدون تغییر خواهد ماند؛ این برای اولین بار است که پس از چندسال، سهم دولت به این بخش اضافه شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: قرار است انواع بیمه نامه‌ها از سوی شرکت بیمه ملت با تخفیف مناسب و به صورت اقساطی در اختیار بازنشستگان صندوق قرار گیرد.

افتخاری با اشاره به تدوین بسته‌های رفاهی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از اسفند ماه ۹۸ طی سه مرحله تا پایان امسال و هر بار به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعتبار خرید از فروشگاه‌های رفاه برای بازنشستگان تامین می‌شود که مرحله اول آن ۲۷ اردیبهشت پایان می‌یابد و مبلغ مورد استفاده افراد طی اقساط چند ماهه از آنان کسر می‌شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: اولین مرکز نوآوری صندوق در خرداد امسال با تمرکز بر استاندارد‌ها و حوزه‌های دانش بنیان برای بازنشستگان راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا آخر امسال قصد داریم ۲۰ شرکت را وارد بورس کنیم، اظهار داشت: در بحث ساماندهی شرکت ها، انحلال ۲۴ شرکت راکد عملیاتی شده، ۱۹ شرکت ادغام شده و ۷ شرکت نیز در هلدینگ‌های تخصصی جابجا شده اند.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
فارس من| تنها 10 شرکت بورسی سود مجامع را با سجام واریز کرده‌اند/ هنوز الزام قانونی برای واریز وجود ندارد
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه با بیان اینکه تاکنون 10 میلیون نفر از 12 میلیون دارنده کد بورسی سجامی شده‌اند، گفت: تاکنون کم‌تر از 10 ناشر و شرکت بورسی سود سهام خود را از طریق سجام واریز کرده‌اند.

 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
فارس من| چرا واریز سود مجامع شرکت‌های بورسی توسط سامانه «سجام» اهمیت دارد؟
با توجه به آزادسازی سهام عدالت و مشکلات مربوط به دریافت سود شرکت های بورسی از بانک ها، توزیع سود سهام شرکت ها بخصوص 36 شرکت زیرمجموعه سهام عدالت از طریق یک سامانه یکپارچه، ضروری به نظر می‌رسد.

 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,718
لایک‌ها
16,655
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
دریافت مالیات دوباره از سهام خلاف سیاستهای کلی است

کریمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:
ایجاد فضای اطمینان بخش در بازار سرمایه و حفظ ارزش سرمایه های مردم ضروری است.
با اجازه **** معظم انقلاب برای تعیین ابزارهای مالی جدید، فعالیت بازار سرمایه بعنوان سیاست راهبردی اصل ۴۴ قانون اساسی شناخته شد.
اخذ مالیات دوباره از سهام آثار زیانبار اقتصادی در پی دارد و خلاف سیاست های کلی **** است.
هم اکنون از محل بورس، فروش سهام و اخذ مالیات بر سهام( که حین معامله دریافت می شود) ، درآمد مناسبی نصیب کشور می شود و سیاستها نباید به التهاب آفرینی در این عرصه منجر شود.
هدایت نقدینگی مردم به سمت بازار سرمایه با تامین سازو کار مناسب برای شفاف سازی بیشتر معاملات آن راهکار اصولی است.
 

amirrezan95

Registered User
تاریخ عضویت
30 جولای 2010
نوشته‌ها
3,060
لایک‌ها
9,192
عرضه دو سهم سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید اعلام شد.

76380:
به گزارش «دنیای بورس»، عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک و شرکت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد عرضه سهام بانک ملی در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با نماد «وبانک» گفت:‌ سهام وبانک نیز در تیرماه به صورت بلوکی با شرایط نقد و اقساط ارائه می‌شود. همچنین سهام بلوکی وامید هم به صورت نقد و اقساط از طریق بورس ارائه می‌شود.
منبع
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
بالا