برگزیده های پرشین تولز

جدیدترین اخبار بورس

Nima_20

Registered User
تاریخ عضویت
30 نوامبر 2011
نوشته‌ها
505
لایک‌ها
1,174
اطلاعیه کارگزاری‌ها درباره دارا یکم - تجارت‌نیوز

مشتریان گرامی
در ارتباط با صندوق واسطه گری مالی یکم با نماد «دارا یکم» به نکات زیر توجه نمایید:

۱- دارایی های سپرده گذاری این صندوق در حال به روز رسانی می باشد. در صورتی که سفارش فعال یا مبلغ مسدود شده ای از محل سفارش خود در این نماد دارید، منتظر به روز رسانی کامل دارایی ها باشید.

۲- پس از تکمیل دارایی های سپرده گذاری، فرآِیند تخصیص و بررسی سفارش های شما انجام خواهد شد. مبلغ مسدود شده شما آزاد و به میزان تخصیص سهم از گردش حساب شما کسر خواهد شد.

۳ – در صورتی که این صندوق را از طریق بانک و یا کارگزاری های دیگر خریداری کرده اید، پس از فراهم شدن امکان تغییر کارگزار ناظر توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی، اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد. بدیهی است تا آن امکان تغییر کارگزار ناظر وجود نخواهد داشت.
 

saeed_taj

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
17 جولای 2011
نوشته‌ها
4,239
لایک‌ها
5,787
در حال مذاکره برای خرید هسته معاملات جدید هستیم

قالیباف رییس سازمان بورس:

شرکت فناوری در حال مذاکره با چند شرکت خارجی برای خرید هسته معاملات است اگر به نتیجه برسد اعلام می‌کنیم.

برای بلندمدت به طور مشترک با دانشگاه تهران در حال طراحی سامانه معاملات و پس از معاملات هستیم.

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk
 

Nima_20

Registered User
تاریخ عضویت
30 نوامبر 2011
نوشته‌ها
505
لایک‌ها
1,174
زمان خرید و فروش ETF های دولتی در بورس به تعویق افتاد

گودرزی، معاون شرکت بورس تهران:

زمان عرضه ETFهای دولتی در بورس به تعویق افتاده و این معاملات در هفته آینده انجام خواهد شد.

افراد برای خرید و فروش سهام صندوق مالی دارا یکم حتما باید کد بورسی داشته باشند و قبلا باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند.
 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,718
لایک‌ها
16,655
محل سکونت
Shiraz 4 Ever

Nima_20

Registered User
تاریخ عضویت
30 نوامبر 2011
نوشته‌ها
505
لایک‌ها
1,174
اطلاعیه مهم برای ETF ها
به اطلاع سرمایه‌گذاران محترم می رساند؛ دامنه نوسان روزانه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله سهامی ومختلط در بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه مورخ 1399/04/16 به 10 (ده) درصد کاهش می یابد . لازم به ذکر است دامنه نوسان مذکور نسبت به قیمت پایانی روز معاملاتی قبل محاسبه میگردد.

%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3(40).jpg
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
از سوی رئیس سازمان مالیاتی
کمک ویژه مالیاتی برای شرکت های تازه وارد به بورس ابلاغ شد
کمک ویژه مالیاتی برای شرکت های تازه وارد به بورس ابلاغ شد

رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای، کمک ویژه مالیاتی برای شرکت های تازه وارد به بورس طی سال ۹۹ را به ادارات مالیاتی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی به دلیل شرایط خوب بازار سرمایه، تمایل دارند وارد بورس شوند اما به دلیل برخی شایعات یا رویه‌های نادرست، برخی از این بنگاه‌ها که حتی پرونده مالیاتی شفاف و روشنی هم دارند نگران هستند در صورت ورود به بورس، زمینه و بهانه‌ای پیدا شود تا پرونده مالیاتی سنوات گذشته آنها مورد کالبد شکافی مجدد قرار گیرد.
این موضوع از طریق وزیر امور اقتصادی و دارایی، در دولت مطرح و به دلیل جوانب مختلف آن، به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارجاع شد و پس از آن رئیس جمهور در نامه‌ای به فرهاد دژپسند، از مصوبه سران سه قوه در همین زمینه خبر داد.
در همین راستا، ورود سازمان امور مالیاتی به پرونده‌های سال‌های ماقبل ۱۳۹۸ تمامی شرکت‌هایی که در سال جاری در بورس پذیرش می‌شوند ممنوع شده و سازمان امور مالیاتی متعرض حساب‌های سنوات گذشته آنها نخواهد شد لذا این شرکت‌ها فقط بابت صورت مالی سال ۱۳۹۸ خود مالیات خواهند پرداخت.
این شرکت‌ها موظف شده اند حداقل ۲۵ درصد سهام شرکت خود را به صورت شناور در بازار سرمایه عرضه کنند و وزارت اقتصاد نیز موظف است گزارش اقدامات و پیشرفت کار خود را هر ۳ ماه یک بار به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه کند.
در همین رابطه، یازدهم تیر ماه، امیدعلی پارسال رئیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به ادارات مالیاتی موضوع مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی را ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است: به پیوست تصویر نامه شماره ۲۸۷۱۲ مورخ ۹۹/۳/۲۱ رئیس جمهور محترم عنوان وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، متضمن ابلاغ حکم بند ۲ مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۹۹/۳/۳ که به تأیید مقام معظم ***** مده العالم رسیده است و مقرر می‌دارد: به منظور تعمیق بازار سرمایه، تشویق شرکت‌ها به عرضه سهام در بورس و افزایش شفافیت مالیاتی، در مورد شرکت‌هایی که با ارائه صورت‌های مالی و پرداخت مالیات متعلقه، در سال ۱۳۹۹ وارد بازار بورس شوند، سازمان امور مالیاتی کشور پس از پذیرش آن‌ها در بازار بورس، متعرض حساب‌های سنوات گذشته آن‌ها نخواهد شد. این شرکت‌ها موظف اند حداقل ۲۵ درصد سهام شرکت خود را به صورت شناور در بازار سرمایه عرضه کنند، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است گزارش اقدامات و پیشرفت کار را هر سه ماه یک بار، به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه نماید. جهت اجرا ارسال می‌شود.
3491840.jpg
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
تصویب لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی در دولت

هیئت وزیران در راستای تأمین مالی بیش‌ازپیش شرکت‌های بورسی از طریق افزایش سرمایه با استفاده از سرمایه‌های خرد تزریق‌شده به آن، لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی را با قید دو فوریت مصوب کرد تا در مجلس به تصویب نهایی برسد.
همچنین دولت با توجه به کشش تقاضای بالا در بازار سرمایه، با افزایش سهم شناور آزاد شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در بازار سرمایه موافقت کرد.
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,215
لایک‌ها
20,093
محل سکونت
اوهایو - دیتون
روحانی: مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند

رییس‌جمهور:
به وزیر ارتباطات دستور می‌دهم که مانند سال گذشته هدیه‌ای برای خبرنگاران در نظر گرفته شود و اینترنت رایگان در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد.

بعد از بازنشستگی میزان حقوق‌ها به نوعی کم می‌شود که باید جبران شود.
می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم و برای این کار یکی از راه‌ها این است که آن را تبدیل به پتروشمی کنیم.

با شرایطی که بورس دارد صندوق‌های ما می‌تواند فعال‌تر بشود. بخش دولتی به تدریج بعد از سرمایه گذاری و به ثمر رساندن باید کم کم کنار بروند و صاحب سهام باشند و این برای آینده فعالیت آنها ثمر بخش تر است.

با شرایطی که بورس نشان می‌دهد اوضاع بهتر خواهد شد؛ مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند.

طرح‌های افتتاح شده امروز ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود که این نشان می‌دهد در شرایط سخت اقتصادی شاهد افتتاح طرح‌های بزرگی بودیم.
 

Captive

کاربر قدیمی پرشین تولز* مدیر بخش ارز دیجیتال
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
12,718
لایک‌ها
16,655
محل سکونت
Shiraz 4 Ever
اتفاقات مهم امروز تا الان:
واحتمال زیاد مثبت بودن بازار فردا

۱. استوری معنا دار یاسر فلاح و تذکر به فروشندگانی که از فردا باید با قیمت بالاتر خرید کنند!

۲. تکذیب خبر افزایش نرخ سود بانکی که دیروز مطرح و شایعه شده بود

۳. لغو شدن طرح روحانی برای فروش سلف نفتی

۴. طرح مجلس برای ادامه ارائه شرکت های دولتی در بورس

۵. تخصیص ۱۴ هزار میلیارد تومان منابع به صندوق توسعه بازار برای حمایت از بازار
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
با تصویب مجلس
سهام شناور آزاد شرکت‌های بورسی به ۲۵ درصد رسید
نمایندگان مجلس تصویب کردند که سهام شناور آزاد شرکت‌های بورسی به ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم مواد ۴ و ۵ آن را تصویب کردند.
طبق ماده ۴ این لایحه ، در ماده ۱۴۳ قانون مالیاتهای مستقیم عبارت «حداقل ۲۰درصد سهام شناور آزاد» به عبارت «حداقل ۲۵ درصد سهام شناور آزاد» اصلاح شد.
همچنین طبق ماده ۵،دستورالعمل‏ های اجرایی مواد این قانون حداکثر ظرف مدت یکماه پس از لازم ‏الاجرا شدن این قانون، توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان امور مالیاتی کشور تهیه می‏ شود و به تصویب شورایعالی بورس و اوراق بهادار می‏ رسد.
به گزارش ایسنا در ماده ۱۴۳ قانون مالیات های مستقیم امده است که معادل ده درصد (۱۰%) از مالیات بردرآمد حاصل از فروش کالاهایی که در بورسهای کالایی پذیرفته شده و به فروش می‌رسد و ده درصد (۱۰%) از مالیات بردرآمد شرکتهایی که سهام آنها برای معامله در بورسهای داخلی یا خارجی پذیرفته می‌شود و پنج درصد (۵%) از مالیات بر درآمد شرکتهایی که سهام آنها برای معامله در بازار خارج از بورس داخلی یا خارجی پذیرفته می شود، از سال پذیرش تا سالی که از فهرست شرکتهای پذیرفته شده در این بورسها یا بازارها حذف نشده‌اند با تأیید سازمان بخشوده می‌شود. شرکتهایی که سهام آنها برای معامله در بورسهای داخلی یا خارجی یا بازارهای خارج از بورس داخلی یا خارجی پذیرفته شود در صورتی که در پایان دوره مالی به تأیید سازمان حداقل بیست درصد (۲۰%) سهام شناور آزاد داشته باشند معادل دو برابر معافیتهای فوق از بخشودگی مالیاتی برخوردار می‌شوند.(۱)
تبصره ۱ - از هر نقل و انتقال سهام و سهم‌الشرکه و حق تقدم سهام و سهم‌الشرکه شرکا در سایر شرکتها مالیات مقطوعی به میزان چهاردرصد (۴%) ‌ارزش اسمی آنها وصول می‌شود. از این بابت وجه دیگری به‌ عنوان مالیات بر درآمد نقل و انتقال فوق مطالبه نخواهد شد. انتقال دهندگان سهام و ‌سهم‌الشرکه و حق تقدم سهام مکلفند قبل از انتقال، مالیات متعلق را به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.
ادارات ثبت یا دفاتر اسناد رسمی مکلفاند در موقع ثبت تغییرات یا تنظیم سند انتقال حسب مورد گواهی پرداخت مالیات متعلق را اخذ و ضمیمه پرونده‌ مربوط به ثبت یا انتقال کنند.
تبصره ۲ - در شرکتهای سهامی پذیرفته شده در بورس اندوخته صرف سهام مشمول مالیات مقطوع به نرخ نیم درصد (۵/۰%) خواهد بود و به این‌ درآمد مالیات دیگری تعلق نمی‌گیرد. شرکتها مکلف هستند تا پایان ماه بعد(۲) از تاریخ ثبت افزایش سرمایه آن را به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.
انتهای پیام

 

saeed_taj

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
17 جولای 2011
نوشته‌ها
4,239
لایک‌ها
5,787
تغییر مجدد ساعات معاملات که طی این تغییر زمان معاملات به شرح زیر کاهش پیدا کرد:

1. جلسه معاملاتی اول: از ساعت 8:30 الی 11:15 ( پیش گشایش 8:30 الی 8:45 )

2. جلسه معاملاتی دوم: از ساعت 11:45 الی 13:45 ( پیش گشایش 11:30 الی 11:45 )

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk
 

saeed_taj

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
17 جولای 2011
نوشته‌ها
4,239
لایک‌ها
5,787
#صندوق_ETF
#دارا_دوم

دارا دوم قطعی شد

[emoji388]حداڪثر نقدینگی برای هر ڪد ملی : ۵ میلیون تومان

[emoji414]زمان عرضه : ۴ شهریور ١٣٩٩

[emoji1622] شامل نماد های پالایشگاهی [emoji555]
شبندر (پالایش نفت بندر عباس)
شپنا (پالایش نفت اصفهان)
شتران (پالایش نفت تهران)
شبریز (پالایش نفت تبریز)

[emoji385]میزان تخفیف : ٢٠ درصد

Sent from my Redmi Note 8 using Tapatalk
 

091209130914

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2008
نوشته‌ها
732
لایک‌ها
1,920
 

parsaweb

Registered User
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2010
نوشته‌ها
3,107
لایک‌ها
7,758
نصف شرکت‌های بورسی بازارگردان معرفی نکرده‌اند

گودرزی معاون بازار بورس تهران:
شرکت‌ها، ناشران و سهامداران عمده‌ای که براساس مصوبات شورای عالی بورس هنوز اقدام به انتخاب بازار گردان نکردند از طریق مراجع ذی صلاح، به تخلفات آنان رسیدگی می‌شود.
 

parsaweb

Registered User
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2010
نوشته‌ها
3,107
لایک‌ها
7,758
زمان پیش گشایش بازارهای بورس تهران ١۵ دقیقه شد

زمان سفارش گیری پیش گشایش تمام بازار های بورس اوراق بهادار تهران از ٢۴ آبان ماه به مدت ١۵دقیقه از ساعت ٨:۴۵ دقیقه تا ساعت 9

مشاهده پیوست 1207211
 

parsaweb

Registered User
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2010
نوشته‌ها
3,107
لایک‌ها
7,758
اگر شرکت‌ها تا ۲۵ آبان به تعهدات بازارگردانی عمل نکنند وفق ماده ۵۲ قانون اوراق بهادار به مراجع قضایی ذی صلاح معرفی خواهند شد

مشاهده پیوست 1207346
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,988
لایک‌ها
17,660
سرمایه «وآوا» ١٢٠ درصد افزایش یافت

صبح امروز مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سرمایه گذاری آوا نوین با حضور ۵۴.۲۵ درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,988
لایک‌ها
17,660
فوری؛ عرضه اولیه #اپال قطعی شد
عرضه اولیه 13 درصد از سهام سهام اپال پارس در روز چهارشنبه 26 آذرماه انجام خواهد شد
سهمیه هر کد 700 سهم
سقف قیمتی 1480 تومان
photo_۲۰۲۰-۱۲-۱۳_۲۲-۵۸-۰۹.jpg
 
بالا