برگزیده های پرشین تولز

جدیدترین و بروزترین اخبار مربوط به تنیس در سراسر جهان

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
اندی ماری به رولان گاروس دعوت شد

61732860.jpg


تنیسور بریتانیایی می تواند در آخرین گرند اسلم سال رقابت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، اندی ماری، قهرمان سه گرند اسلم و مرد شماره ۱۱۰ جهان برای رقابت در رولان گاروس دعوت شد. سازمان برگزاری این بازی ها اعلام کرد تنیسور اسکاتلندی مهمان سومین گرند اسلم سال خواهد بود. ورزشکار ۳۳ ساله که در اپن آمریکا ۲۰۱۲ و ویمبلدون ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ قهرمان شد یکی از هشت تنیسور مرد بود که بدون در نظر گرفتن رنکینگ شانس حضور در این رقابت ها را پیدا کرد. اوژنی بوشارد بانوی شماره ۱۶۸ جهان هم به رولان گاروس دعوت شد.

آسیب دیدگی های پیاپی ماری موجب شد نتواند از سال ۲۰۱۷ در رولان گاروس رقابت کند. در اوایل سپتامبر تنیسور بریتانیایی توانست پس از دو سال در یک گرند اسلم پیروز شود. او در دور اول با یک بازگشت یوشیهیتو نیشی‌اوکا را شکست داد. با این حال در دور دوم مغلوب فلیکس الیاسیم شد و از اپن آمریکا کنار رفت.

بوشارد که چهار سال از رقابت های تنیس دور بود در تورنمت استامبول فینالیست شد. او پیش از این سابقه حضور در نیمه نهایی رولان گاروس ۲۰۱۴ را داشته است. همچنین در آن سال توانست به نیمه نهایی اپن استرالیا صعود کند و فینالیست ویمبلدون شود.

مسئولان برگزاری رولان گاروس همچنین از پیرونکووا دعوت کردند که در اپن آمریکا ۲۰۲۰ تا یک چهارم نهایی صعود کرد. او به خاطر مادر شدن سه سال از میادین دور بود.

رولان گاروس از بیست و هفتم سپتامبر (۶ مهر) شروع می شود و دیدار نهایی یازدهم اکتبر (۲۰ مهر) برگزار خواهد شد.​
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
جوکوویچ: چند روز پس از اخراج شوکه بودم

1600245097869.png


به نقل از ایسنا آس نوشت، یک هفته پس از ضربه با توپ غیرعمدی نواک جوکوویچ به داور خط، تنیسور صربستانی با رسانه‌ها صحبت کرد. مرد شماره یک جهان در "مدیا دی"مسترز رم درباره این اتفاق صحبت و اعلام کرد پس از آن ماجرا روزهای خوبی را سپری نکرده است.

جوکوویچ گفت: پایان اپن آمریکا به این شکل برایم یک شوک بود. چند روز شوکه بودم. تا به حال چنین شرایطی را تجربه نکرده بودم. این اتفاق می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. می‌دانم که بدشانس بودم.

نوله افزود: درباره این که من سزوار اخراج بودم یا نه خیلی صحبت شد. من آن را پذیرفتم و شروع به پشت سر گذاشتنش کردم. با داور تلفنی صحبت کردم و حالش خوب بود که این موضوع برایم از همه چیز مهم‌تر بود چون نمی‌خواستم به او آسیب برسانم.

تنیسور صربستانی در مورد اخراج از اپن آمریکا گفت: یک اتفاق غیر منتظره بود. قوانین آشکار هستند. هرگز آن را فراموش نخواهم کرد و همیشه در زندگی‌ام باقی خواهد ماند. با این حال یک هفته بعد در یک تورنمت حاضر شدن باعث می‌شود آن حادثه را پشت سر بگذارید.
مرد شماره یک جهان که کاملا احساس پشیمانی می‌کرد، ادامه داد: تلاش خواهم که دوباره چنین اتفاقی رخ ندهد و برایم یک درس باشد چون من کامل نیستم و ضعف‌هایی دارم.

جوکوویچ پیش از آن اتفاق بخت نخست قهرمانی محسوب می‌شد. او درباره بازی فینال گفت: تا ست چهارم بازی را تماشا کردم. الکساندر زورف خیلی خوب بازی کرد و تقریبا پیروز شده بود. دومینیک تیم شایسته پیروزی بود. آن‌ها در تمام لحظات دست از جنگیدن بر نمی‌داشتند. اکنون دومینیک احساس سبکی می‌کند. فتح نخستین گرند اسلم موجب می‌شود اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و فشار از رویتان برداشته شود. او به همراه رافائل نادال از بخت‌های نخست قهرمانی رولان گاروس خواهند بود.​
 

فایل های ضمیمه

  • 1600245098407.png
    1600245098407.png
    789.3 KB · نمایش ها: 0

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
اولین قهرمانی تیِم در آمریکا؛ فرصت‌طلبی دومینیک در غیاب بزرگان

541482_167.jpg


فینال تنیس اپن آمریکا در بخش مردان بامداد دوشنبه بین دومینیک تیم و الکساندر زورف برگزار شد و پس از چهار ساعت رقابت تنیسور اتریشی با یک بازگشت تماشایی توانست با پیروزی ۳ بر ۲ برای نخستین بار قهرمان این رقابت‌ها شود.

تیم با پیروزی بازی را آغاز کرد و یک بر صفر پیش افتاد اما زورف خیلی زود قدرت خود را نشان داد. تنیسور آلمانی با سروهای خوب خود نتیجه را ۳ بر صفر کرد. تیم گیم چهارم را به نفع خود اختصاص داد اما هرگز نتوانست مقابل برتری زورف کاری انجام دهد. او سپس سه گیم دیگر را از دست داد و در ست نخست ۶ بر ۲ شکست خورد.

برتری زورف ادامه داشت. تنیسور آلمانی باز هم با سروهای خوب خیلی زود نتیجه را به نفع خود کرد و ۵ بر یک از مرد شماره سه جهان پیش افتاد. در حالی که به نظر می رسید این تنیسور گیم بعدی را هم پیروز شود و برنده ست دوم لقب بگیرد، تیم به بازی برگشت و تا یک قدمی تساوی پیش رفت اما نتوانست به هدفش برسد و زورف با نتیجه ۶ بر ۴ در ست دوم هم پیروز شد.

شروع ست سوم، مانند دو ست دیگر بود و زورف ۲ بر یک پیش افتاد. با این حال تیم با یک بریک و پیروزی در گیم دیگر توانست از حریفش ۳ بر ۲ پیش بیفتد. در ادامه رقابت نزدیک دو تنیسور دیده شد و نتیجه ۴ بر ۴ شد. تیم که نسبت به قبل خیلی بهتر عمل می کرد دو گیم بعدی را به خود اختصاص داد تا بالاخره در یک ست پیروز شود (۶ بر ۴).

مرد شماره سه جهان با پیروزی ست چهارم را شروع کرد. در ادامه زورف بازی را مساوی کرد اما تیم دوباره یک گیم دیگر به خود اختصاص داد تا برای نخستین بار ۲ بر یک پیش بیفتد. تنیسور اتریشی در گیم بعدی هم پیروز شد اما دوباره زورف همه چیز را برابر کرد. با این حال تیم توانست با یک نمایش عالی در سه گیم پیاپی حریفش را شکست دهد و با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز ست چهارم شود.

رقابت جذاب دو تنیسور در ست پایانی به اوج خود رسید. در شروع زورف و تیم با دو بر یک نتیجه یک بر یک را رقم زدند. گیم سوم با پیروزی تنیسور آلمانی به پایان رسید اما دوباره تیم بازی را به تساوی رساند. در گیم هفتم بود که شرایط به نفع زورف پیش رفت و مرد شماره هفت جهان ۵ بر ۳ پیش افتاد. با توجه به این که سرو برای زورف بود تنیسور آلمانی تنها یک گیم با قهرمانی فاصله داشت اما تیم توانست در یک بازگشت نتیجه را ۶ بر ۵ به نفع خود کند. در گیم بعدی زورف پیروز شد تا قهرمان در تای بریک مشخص شود. باز هم زورف فرصت‌های خود را برای پیروزی از دست داد و با اشتباه هایی که داشت نتوانست برنده بازی شود. در مقابل تیم که آسیب دیده بود ناامید نشد و با پیروزی ۸ بر ۶ قهرمان اپن آمریکا ۲۰۲۰ شد. این نخستین گرند اسلم مرد شماره سه جهان بود.

 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
قهرمان جدید اپن آمریکا تاریخ تنیس را عوض کرد

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، دومینیک تیم بامداد دوشنبه با شکست الکساندر زورف قهرمان تنیس اپن آمریکا ۲۰۲۰ شد. تنیسور اتریشی در حالی فاتح این جام شد که ۲ بر صفر از حریف آلمانی اش عقب افتاده بود. مرد شماره سه جهان با این قهرمانی افتخارات زیادی را به نام خود ثبت کرد.

نخستین گرند اسلم

تبم با این پیروزی نخستین گرند اسلم خود را به عنوان یک تنیسور حرفه ای به دست آورد و به جدیدترین کسی تبدیل شد که برای اولین بار یکی از چهار گرند اسلم را می برد. او در این زمینه با مارین چیلیچ برابر شد که تنیسور کروات اولین و تنها گرند اسلم خود را در اپن آمریکا ۲۰۱۴ به دست آورد. تنیسورهایی که در سال های اخیر اولین گرند اسلم خود را کسب کردند استن واورینکا (اپن استرالیا ۲۰۱۴)، اندی ماری (اپن آمریکا ۲۰۱۲)، خوان مارتین دل پوترو (اپن آمریکا ۲۰۰۹) و نواک جوکوویچ (اپن استرالیا ۲۰۰۸) بودند.

پایان حمکرانی نادال، جوکوویچ و فدرر

تیم همچنین با قهرمانی اش به حمکرانی رافائل نادال، نواک جوکوویچ و راجر فدرر در گرند اسلم پایان داد. در ۱۳ گرند اسلم اخیر پیش از اپن آمریکا ۲۰۲۰، قهرمانی ها به این سه تنیسور تعلق داشت. آخرین کسی که توانسته بود یک گرند اسلم فتح کند واورینکا بود که در اپن آمریکا ۲۰۱۶ موفق به انجام این کار شد.

نخستین گرند اسلم یک دهه نودی

تیم با فتح اپن آمریکا به نخستین تنیسوری تبدیل شد که در دهه ۹۰ یا دیرتر از آن متولد شده است و برنده یک گرند اسلم می شود.

پایان حمکرانی تنیسورهای دهه ۸۰

تنیسور اتریشی همچنین به حمکرانی متولدین دهه ۸۰ پایان داد که پیش از اپن آمریکا ۲۰۲۰ توانسته بودند ۶۳ ‌گرند اسلم آخر را به خود اختصاص دهند. آخرین گرند اسلم یک دهه هفتادی به نام گاستون گائودیو آرژانتینی ثبت شد که فاتح رولان گاروس ۲۰۰۴ شد. پس از او تنها تنیسورهای متولد دهه ۸۰ قهرمان شدند.

انتهای پیام​
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

قهرمان تنیس زنان؛ یک ژاپنی معترض به نژادپرستی



نائومی اوساکا، قهرمانی تنیس زنان گرند‌اسلم آمریکا را از آن خود کرد تا هم یک گرند‌اسلم دیگر را به افتخارات خود اضافه کند و هم از از این فرصت استفاده کرد و از میلیون‌ها بییننده در سراسر جهان خواست که در مورد برابری نژادها و دوری از نژادپرستی صحبت کنند.

۱۲ روز قبل از فینال، زمانی که برای اولین دیدار خود در ورزشگاه ارتور‌‌اش وارد شد، اوساکا از همان ابتدا فعالیت مدنی خود را با پوشیدن ماسکی به یاد برئونا تیلور، زن سیاهپوستی که در توسط پلیس آمریکا کشته شده بود، نشان داد.

هفت ماسک
اوساکا سپس در هفت مرحله مسابقه خود در این تورنمنت، هفت زن سیاهپوست آمریکایی دیگر را معرفی کرد تا از این طریق به کمپین «زندگی سیاهپوستان اهمیت» دارد بپیوندد و اعتراض خود را نسبت به رفتار نادرست پلیس نسبت به سیاهپوستان، در یک محفل ورزشی بین‌المللی مثل گرند‌اسلم آمریکا نشان دهد.

وقتی بعد از فینال از او پرسیده شد که امیدوار است چه پیغامی را با ماسک‌های مختلفی که در این رقابت‌ها به صورت زده، منتقل کرده باشد، او با سؤال از خبرنگار پرسید: «خود شما چه پیامی از این ماسک‌ها گرفتی؟ نکته مهم این است که مردم شروع کنند به حرف زدن در این موارد.»

عطش برنده شدن
اوساکا که در ژاپن و از یک پدر اهل هائیتی و مادر ژاپنی متولد شده، سال‌های نوجوانی خود را در آمریکا گذراند و اکنون نیز در لس‌آنجلس زندگی می‌کند. او با این حال به عنوان نماینده ژاپن در این رقابت‌های آمریکا حاضر شد اما تلاش کرد تأثیرگذاری‌‌اش فراتر از مرز و کشور خاصی باشد.

بعد از پیروزی در سه ست متوالی مقابل ویکتوریا آزارنکا در فینال، اوساکا در مصاحبه تلویزیونی خود گفت: «هر چیزی که من بیرون از زمین انجام می‌دهم نمایی از فعالیت من درون زمین تنیس نیز هست. این موضوع مرا قدرتمندتر ساخت چون حس کردم عطش بیشتری برای برنده شدن دارم چون می‌خواهم نام‌های بیشتری را به جهان معرفی کنم و نشان دهم.»

جریان ساز
اوساکا که یکی از سرشناس‌ترین افراد در ورزش ژاپن به حساب می‌‌آید، حتی از قبل شروع رقابت‌های اوپن آمریکا نیز جریان سازی‌هایی را از طریق ورزش تنیس انجام داده بود. او ماه گذشته در نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس وسترن و ساوثرن (غرب و جنوب) انصراف داد و دلیلش هم اعتراض به کشته شدن یاکوب بلیک در ویسکانسین به دلیل تیراندازی پلیس بود، حرکتی که ستارگان لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) و همچنین لیگ زنان بسکتبال این کشور نیز انجام دادند و بازی‌هایی را بایکوت کردند. اوساکا در آن زمان در شبکه‌های اجتماعی این‌طور نوشت: «دیدن قتل ادامه‌دار سیاهوستان به دست پلیس واقعاً قلب مرا به درد می‌آورد.»

مثل محمد علی
بیلی جین کینگ، ستاره سابق تنیس زنان آمریکا، حرکت اوساکا را مشابه حرکت بزرگترین ورزشکاران تاریخ که در فعالیت‌های مدنی نیز مشارکت داشتند، دانست: «بیش از ۵۰ سال است که ورزشکارانی مثل محمد علی کلی، جان کارلوس و بسیاری دیگر علیه نژادپرستی و ظلم ایستاند و از ورزش خود برای رساندن پیام عدالتخواهی استفاده کردند تا زندگی بشر را با صدای خود و با فعالیت خود تغییر دهند. این چرخه ادامه یافت و حالا نائومی این مسئولیت را پذیرفته است.»

ماسک او در بازی فینال به نام «تمیر رایس» کودک ۱۲ ساله سیاهپوست بود که در سال ۲۰۱۴ در حالی که یک تفنگ اسباب‌بازی را در دست داشت توسط شلیک پلیس در کلیولند اوهایو کشته شد. اوساکا گفت می‌خواست این ماسک را برای مراسم دریافت مدال هم به صورت داشته باشد اما به او گفته شد که نباید در مراسم دریافت جام روی صورت خود را پوشانده باشد.

تنیس‌باز ژاپنی همچنین گفت تمایل دارد با خانواده هفت نفری که اسم آنها را روی ماسک‌های خود در طول مسابقات امسال اوپن آمریکا نوشته بود، ملاقات کند: «از طریق تجربیات مختلف، درس‌های زیادی می‌آموزم. برای من به اشتراک گذاشتن ماجرا و شنیدن تجربه مردم مختلف بسیار ارزشمند است.»​
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
صعود 6 پله‌ای تنیسور ژاپنی در جدیدترین رده‌بندی جهانی

نائومی اوساکا تنیسور مطرح بانوان جهان موفق شد در گرنداسلم آمریکا با برتری مقابل ویکتوریا آزارنکا عنوان قهرمانی را کسب کند. در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تنیس که امروز اعلام شد، نائومی اوساکا با 6 پله صعود در رده سوم جهان قرار گرفت.

فارس نوشت؛‌ در این رده‌بندی اشلی بارتی تنیسور اهل استرالیا همچنان در رده نخست قرار دارد. سیمونا هالپ نیز بدون تغییر دوم است. سرنا ویلیامز با یک پله سقوط در رده نهم جای گرفت.

اسامی 10 تنیسور برتر جهان به شرح زیر است:

1. اشلی بارتی

2. سیمونا هالپ

3. نائومی اوساکا

4. کارولینا پلیسکووا

5. سوفیا کنین

6. الینا اسویتولینا

7. بیانکا اندرسکو

8. کیکی برتنز

9. سرنا ویلیامز

10. بلیندا بنچیچ

در بخش مردان، جایگاه 9 تنیسور مطرح تغییری نکرده است. نواک جوکوویچ، رافائل نادال و دومینیک تیم در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.​
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
معرفی مسابقات تنیس مسترز رم ۲۰۲۰ + جداول بازی‌ها

ROME2020-702x394.jpg



رقابت‌های مسترز رم از تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ به مدت یک هفته در پایتخت ایتالیا برگزار می‌شود.

تورنمنت مسترز رم که با نام‌ مسابقات آزاد ایتالیا نیز شناخته می‌شود، یکی از سه تورنمنت مسترز تنیس است که روی خاک رس برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در قسمت مردان در ردۀ «مسترز ۱۰۰۰ امتیازی» و در بخش زنان در ردۀ «پریمیر ۵» قرار دارد.

تغییر تاریخ برگزاری مسابقات به‌علت شیوع ویروس کرونا
با تغییر در تاریخ گرند اسلم رولان گاروس ۲۰۲۰، تاریخ برگزاری مسابقات تنیس مسترز رم نیز دستخوش تغییر شد و این مسابقات که هر ساله در هفتۀ دوم ماه مه در بهار انجام می‌شد، امسال به دلیل همه‌گیری کرونا از ۱۴ سپتامبر و بلافاصله پس از گرند اسلم آزاد آمریکا برگزار می‌گردد.

تاریخچه
مسابقات قهرمانی ایتالیا که قدمتی ۹۰ ساله دارد، ابتدا در شهر میلان برگزار می‌گردید، اما در سال ۱۹۳۵ شهر رم میزبان این رقابت‌ها شد. مسابقات تنیس ایتالیا در فاصلۀ سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۹ انجام نشد و در سال ۱۹۵۰، مجدداً کار خود را آغاز کرد. این رقابت‌ها که از سال ۱۹۶۹ به این سو، به صورت رقابت‌های «آزاد» درآمد، در بازۀ سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۹ در شهرهای مختلف و در هر دو رده مردان و زنان ادامه یافت تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۸۷، بار دیگر به شهر رم بازگشت و تا به امروز نیز هم‌چنان در این شهر برگزار می‌گردد.

rome_tournimage_16_1920x1015.jpg

نمایی از ورزشگاه مرکزی رقابت‌های رم / ATP Tour ©​
مجموعۀ فورو ایتالیکو، محل برگزاری مسابقات رم، دارای ۱۵ زمین تنیس خاک رس است که شامل ورزشگاه مرکزی، ورزشگاه گرند استند و ورزشگاه نیکولا پیترانجلی می‌شود. استادیوم مرکزی ۱۰,۵۰۰ نفر گنجایش دارد.​
امتیازات و جوایز نقدی مسابقات مسترز رم در سال ۲۰۲۰
تقسیم امتیازات مسابقات رم
رده​
قهرمان​
نایب‌قهرمان​
نیمه‌نهایی​
یک‌چهارم نهایی​
سوم​
دوم​
اول​
انفرادی مردان​
۱۰۰۰​
۶۰۰​
۳۶۰​
۱۸۰​
۹۰​
۴۵​
۱۰​
دونفره مردان​
۱۰​
–​
انفرادی زنان​
۹۰۰​
۵۸۵​
۳۵۰​
۱۹۰​
۱۰۵​
۶۰​
۱​
دونفره زنان​
۱​
–​
میزان جوایز نقدی مسابقات رم در رده انفرادی
جوایز نقدی رقابت‌های سال ۲۰۲۰ به علت همه‌گیری ویروس کرونا نسبت به سال ۲۰۱۹ افت فاحشی داشته است؛ در سال گذشته قهرمان رقابت‌ها در بخش مردان ۹۵۸,۰۵۵ یورو دریافت کرد اما امسال ۲۰۵,۲۰۰ یورو نصیب فرد قهرمان خواهد شد.
رده​
قهرمان​
نایب‌قهرمان​
نیمه‌نهایی​
یک‌چهارم نهایی​
دور سوم​
دور دوم​
دور اول​
مردان​
€۲۰۵,۲۰۰​
€۱۵۰,۰۰۰​
€۱۰۰,۰۰۰​
€۷۵,۰۰۰​
€۶۱,۰۰۰​
€۳۷,۴۹۰​
€۲۱,۱۹۰​
زنان​
€۲۰۵,۱۹۰​
€۱۵۰,۰۰۰​
€۸۰,۰۰۰​
€۳۷,۹۱۰​
€۱۹,۳۵۵​
€۱۳,۷۴۵​
€۹,۰۰۰​
TENNIS-IBI-ROMA-FORO-ITALICO001.jpg

نمایی از مجموعه فورو ایتالیکو / barmassimages.it ©​
رکوردها
رافائل نادال اسپانیایی، سلطان زمین‌های خاک رس، با ۸ عنوان قهرمانی رکورددار بیشترین قهرمانی در بخش مردان است. کریس اورت، اسطورۀ آمریکایی تنیس جهان نیز با ۵ عنوان رکورددار بخش زنان است.

بخش مردان:
  • بیشترین تعداد قهرمانی: رافائل نادال (۹ مرتبه)​
  • بیشترین حضور در فینال: رافائل نادال (۱۱ مرتبه)​
  • بیشترین قهرمانی پیاپی: رافائل نادال (۳ عنوان از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷)​
  • بیشترین حضور پیاپی در فینال: رافائل نادال (۶ حضور پیاپی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴)​
  • بیشترین تعداد مسابقه بازی شده توسط یک بازیکن: نیکولا پیترانجلی (۷۲ بازی)​
  • بیشترین تعداد پیروزی: رافائل نادال (۶۱ پیروزی)​
  • بیشترین برد پیاپی توسط یک بازیکن: رافائل نادال (۱۷ برد پیاپی)​
  • بیشترین حضور در مسابقات به سال: نیکولا پیترانجلی (۲۲ سال)​
  • مسن‌ترین قهرمان: راد لیور با ۳۲ سال و ۹ ماه​
  • جوان‌ترین قهرمان: بیورن بورگ با ۱۷ سال و ۱۱ ماه​
  • طولانی‌ترین مسابقه فینال: بین راجر فدرر و رافائل نادال که با نتیجه ۶-۷ ۶-۲ ۴-۶ ۶-۷ ۷-۶ (۵۷ گیم) در سال ۲۰۰۶ به سود نادال خاتمه یافت.​
  • کوتاه‌ترین مسابقه فینال: بین راجر فدرر و رافائل نادال که با نتیجه ۳-۶ ۱-۶ (۱۶ گیم) در سال ۲۰۱۳ به سود نادال خاتمه یافت.​
بخش زنان:
  • بیشترین تعداد قهرمانی: کریس اورت (۵ مرتبه)​
  • بیشترین حضور در فینال: کریس اورت (۷ مرتبه)​
  • بیشترین قهرمانی پیاپی: کونچیتا مارتینز (۴ قهرمانی پیاپی از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶)​
  • بیشترین حضور پیاپی در فینال: کونچیتا مارتینز (۵ حضور پیاپی از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷)​
در سال ۲۰۱۹، رافائل نادال اسپانیایی با پیروزی مقابل نواک جوکوویچ برای ۹ـمین بار جام قهرمانی مسابقات رم را بالای سر برد. در بخش زنان نیز کارولینا پلیشکووا با شکست یوهانا کونتا فاتح رقابت‌ها شد.

190519181250-nadal-trophy-exlarge-169.jpg

رافائل نادال، قهرمان مسترز رم ۲۰۱۹ /Clive Brunskill/Getty Images ©​
مسترز رم ۲۰۲۰
امسال ۷۷ـمین دوره از تورنمنت مسترز رم برگزار می‌شود. نواک جوکوویچ و رافائل نادال، مردان اول و دوم تنیس جهان همانند سال گذشته در این مسابقات حضور دارند. نادال سلطان زمین‌های خاک رس امسال به‌دنبال دورقمی کردن تعداد عناوین خود در این رقابت‌ها است. اما جوکوویچ که امسال به‌شکل عجیبی از گرند اسلم یو اس اوپن ۲۰۲۰ کنار رفت، قصد دارد با حضور در این مسابقات خاطره بد نیویورک را از ذهنش پاک کند و ضمن کسب ۵ـمین قهرمانی در ایتالیا، با آمادگی کامل در گرند اسلم رولان گاروس شرکت کند. دومینیک تیم و الکساندر زورف، قهرمان و نایب‌قهرمان تنیس آزاد آمریکا ۲۰۲۰ اما پیش از شروع مسابقات از این تورنمنت کناره‌گیری کردند. استفانوس سیتسیپاس و متئو برتینی نیز بعد از جوکوویچ و نادال، بخت‌های سوم و چهارم کسب جام به شمار می‌آیند.

مسابقات بخش زنان هم با غیاب اشلی بارتی نفر اول تنیس زنان، سرینا ویلیامز دارنده ۲۳ عنوان گرند اسلم و نائومی اوساکا قهرمان یو اس اوپن ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد. سیمونا هالپ، کارولینا پلیشکووا، سوفیا کنین و الینا اسویتولینا اما سیدهای اول تا چهارم رقابت‌ها هستند و در مسابقات شرکت خواهند کرد.

جداول قرعه‌کشی

انفرادی مردان

دونفره مردان

انفرادی زنان

دونفره زنان
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
تنیس آزاد رم| انرژی که از تماشاگران می‌گیریم غیرقابل توصیف است


رافائل نادال مرد شماره ۲ تنیس جهان گفت: عدم حضور تماشاگران حس خوبی به ما نمی‌دهد چون انرژی که از آنها می‌گیریم غیرقابل توصیف است.
تنیس آزاد رم| انرژی که از تماشاگران می‌گیریم غیرقابل توصیف است

به گزارش خبرگزاری فارس، رافائل نادال شب گذشته موفق شد در نخستین بازی خود در مسابقات آزاد ایتالیا با نتیجه ۲ بر صفر و با امتیازهای ۶-۱، ۶-۱ پابلو کارنو بوستا را شکست دهد.

این تنیسور ۳۴ ساله درباره این پیروزی اظهارداشت: احساس خوبی از این برد دارم. البته عدم حضور تماشاگران احساس خوبی به من نمی‌دهد چرا که انرژی که از آنها می‌گیریم غیرقابل توصیف است.

وی افزود: برای من امروز کامبک بسیار مثبتی بود. من خیلی با جدیت مسابقه دادم و همه کارها به خوبی انجام شد. از این بازی بسیار خوشحالم.

تنیسور شماره ۲ جهان به دلیل ویروس کرونا چندین ماه از میادین دور بود. وی در گرنداسلم آمریکا نیز شرکت نکرد.

در دیگر دیدارهای روز گذشته، نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان، مارین چیلیچ، گریگور دمیتروف مقابل حریفان شان پیروز شدند.

در بخش زنان هم، ویکتوریا آزارنکا مقابل ونوس ویلیامز پیروز شد. شما تا هالپ تنیسور شماره ۲ جهان مقابل پائولینی به برتری رسید.

انتهای پیام/​
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
انصراف سرنا ویلیامز از حضور در تنیس آزاد رم

سرنا ویلیامز تنیسور مطرح آمریکا که به مرحله نیمه نهایی گرنداسلم آمریکا راه پیدا کرده بود، از حضور در مسابقات آزاد ایتالیا انصراف داد.

این بانوی تنیسور که ۲۴ گرنداسلم را در کارنامه دارد اعلام کرد به دلیل آسیب دیدگی نمی‌تواند در مسابقات رم شرکت کند.

وی در دیدار با ویکتوریا آزارنکا از ناحیه آسیا دچار مصدومیت شد.​
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
جوکوویچ اخراج از تنیس اپن آمریکا را فراموش کرد

مرد شماره یک جهان با پیروزی در تنیس مسترز رم حادثه تلخ در اپن آمریکا را فراموش کرد.

به گزارش ایسنا، نواک جوکوویچ ۹ روز پس از اخراج از تنیس اپن آمریکا به خاطر کوبیدن توپ (ضربه غیر عمد) به داور خط، در میادین حاضر شد. مرد شماره یک جهان با یک پیروزی آسان برابر سالواتوره کاروسو به دور سوم مسترز رم صعود کرد. تنیسور صربستانی با این برد دوباره لبخند بر لبانش برگشت و آن اتفاق تلخ در دومین گرند اسلم سال را فراموش کرد. او در بازی امروز با نتایج ۶ بر ۳ و ۶ بر ۲ پیروز شد.

جوکوویچ پس از این رقابت در نشست خبری درباره مسائل مهمی صحبت کرد. به نوشته اسپورت، مرد شماره یک جهان پیش از آغاز اپن آمریکا در توئیترش اعلام کرد روی ایجاد اتحادیه ای مستقل کار می کند که انجمن بازیکنان حرفه ای تنیس (PTPA) نام دارد. البته برخی از تنیسور ها مانند رافائل نادال و راجر فدرر با تشکیل این اتحادیه مخالفت کردند. جوکوویچ در این رابطه اظهار کرد: من با آندره‌آ گوندنزی (رییس ATP) ملاقات کردم. یک ساعت و نیم در کنار هم بودیم. هیچ مشکلی با او نداشتم. همیشه رابطه خوبی با هم داشتیم‌. سال هاست همدیگر را می شناسیم. دلیل اصلی تشکیل انجمن این نیست که می خواهیم با ATP مبارزه کنیم. خیلی از افراد داستان انجمن بازیکنان را نمی دانند.

او در ادامه اظهار کرد: هر کسی نظر خودش را دارد اما هیچ کس نگفت که می خواهیم ATP را بایکوت کنیم یا از آن جدا شویم. می خواهیم در کنار این سازمان کار کنیم. می خواهیم زنان هم در انجمن ما حضور داشته باشند. دوست داریم به زودی این کار را انجام دهیم. در حال پیشرفت هستیم. معتقدم که می توانیم در کنار ATP کار کنیم و همه با هم متحد باشیم.

تنیسور صربستانی افزود: تنها در حد سلام و احوالپرسی با نادال صحبت کردم. درباره سیاست تنیس حرف نزدیم. در این تورنمنت این اتفاق نخواهد افتاد. شاید پس از مسترز رم گفت و گو کردیم.

جوکوویچ در پایان درباره وضعیت خود پس از پیروزی امروز (چهارشنبه) گفت: من با این برد شادی را پیدا نکردم چون همیشه در زندگی شاد هستم. تنها از یک برد در یک بازی خوشحال نمی شوم. گفته بودم که نخستین بار بود چنین اتفاقی (حادثه نیویورک) را تجربه می کنم. از لحاظ ذهنی چهار، پنج روز مشکل داشتم. سپس یک آماده سازی خوب داشتم. هیجانزده بودم که می توانم پس از آن حادثه در یک بازی رسمی حضور داشته باشم چون می خواستم همه مسائلی که برایم مشکل ساز شده بود را پشت سر بگذارم.

انتهای پیام​
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

محدودیت حضور تماشاگران در رولان گاروس به خاطر کرونا

به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، فدراسیون تنیس فرانسه تعداد حضور تماشاگران در مسابقات رولان گاروس را کاهش داد.
محدودیت حضور تماشاگران در رولان گاروس به خاطر کرونا

فدراسیون تنیس فرانسه تعداد تماشاگرانی را که اجازه دارند در ورزشگاه حضور داشته باشند، به دلیل بحران کرونا کاهش داد.
فدراسیون تنیس فرانسه اوایل این ماه جاری اعلام کرده بود 11 هزار و 500 تماشاگر می‌توانند مسابقات رولان گاروس را تماشا کنند اما حالا به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 این تعداد به 5 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
این فدراسیون در بیانیه‌ای گفت: با توجه به شرایط حال حاضر پاریس، پلیس اعلام کرد تعداد تماشاگران باید در رولان گاروس به 5 هزار نفر کاهش یابد.
این مسابقات از 6 مهر آغاز می‌شود.
انتهای پیام/
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

به نقل از japantimes، کی نیشیکوری تنیسور مطرح ژاپن در دور دوم مسابقات آزاد رم مقابل یک جوان ۱۸ ساله شکست خورد.

نیشیکوری در دور دوم مقابل لورنزو موستی دارای رنک ۲۴۹ جهان با نتیجه ۲ بر صفر و به امتیازهای ۶-۳، ۶-۴ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. موستی با وایلدکارت در مسابقات رم شرکت کرده بود.

موستی در دور نخست نیز موفق شده بود استان واورینکا را مغلوب کند.

نیشیکوری نایب‌قهرمان اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۴ به دلیل جراحی آرنج مدت‌ها از میادین به دور بود. وی همچنین به دلیل مثبت شدن تست کرونا، از حضور در مسابقات آزاد آمریکا کنار کشید.

نیشیکوری درباره شرایطش گفت: من هنوز استحکام لازم را ندارم. هرچند بازی‌های خوبی داشته‌ام اما نیاز دارم مسابقات بیشتری را انجام دهم تا ریتم خودم را پیدا کنم.

موتسی هم در این باره عنوان کرد: من بازی باورنکردنی داشتم. فکر می‌کنم در این دیدار هوشمندانه بازی کرد. بازی نیشیکوری با واورینکا متفاوت بود اما هر دو از قهرمانان بزرگ تنیس هستند. من واقعا از این برد خوشحال هستم.

انتهای پیام/
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

به نقل از skysports، نائومی اوساکا تنیسور مطرح ژاپنی که عنوان قهرمانی گرنداسلم آمریکا را کسب کرده بود اعلام کرد در مسابقات رولان گاروس حضور نخواهد داشت. مسابقات تنیس آزاد فرانسه از ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) در پاریس آغاز خواهد شد.

این تنیسور ۲۲ ساله در بیانیه‌ای که در توییتر خود منتشر کرد، نوشت: متاسفانه من قادر نیستم امسال در مسابقات آزاد فرانسه شرکت کنم. همسترینگ من هنوز درد دارد و من زمان کافی برای آماده‌سازی جهت حضور در این تورنمنت ندارم.

بانوی شماره ۳ جهان در فینال آمریکا مقابل آزارنکا با نوار پیچیده شده دور پایش، به رقابت پرداخت. وی به خاطر این مشکل از حضور در فینال مسابقات سینسیناتی انصراف داده بود.

انتهای پیام/
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
تنیس آزاد رم| راهیابی مرد شماره ۲ جهان به مرحله یک‌چهارم/نادال: یک شب عالی برایم رقم

در ادامه رقابت‌های تنیس آزاد ایتالیا، رافائل نادال مرد شماره ۲ تنیس جهان در مرحله یک هشتم مقابل دوسان لاجوویچ از صربستان قرار گرفت. بخت ۲ قهرمانی در ست اول با امتیاز ۶ بر یک حریفش را مغلوب کرد و در ست دوم ۶ بر ۳ به برتری رسید تا برای پانزدهمین بار در ۱۶ سال گذشته راهی یک چهارم شود.

وی ساعت ۲۳ امشب به وقت ایران مقابل دیگو شوارتزمن قرار می‌گیرد. نادال در مسابقات آزاد رم ۹ عنوان قهرمانی کسب کرده است.

نادال درباره این پیروزی اظهار داشت: فکر می‌کنم در سطح بسیار خوبی تنیس بازی کردم. البته من نیاز دارم خودم را بهبود ببخشم و خوب کار کنم. من باید به کارهایی ادامه دهم که به طور اتوماتیک پیش نمی آیند اما نمی توانم چیزهای بیشتری بخواهم. این یک شب عالی دیگر برای من مقابل یک حریف خوب دیگر بود.

مرد شماره ۲ تنیس جهان یادآور شد: من اصلا نمی‌توانم شکایت کنم چون بهتر از آنچه انتظار داشتم، ظاهر شدم. با اینکه ست اول ۶- ۱ به پایان رسید اما شروع سختی داشتم. این یک پیروزی مهم بعد از مدت‌های طولانی برای من است.

انتهای پیام/
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
تنیس آزاد رم| جوکوویچ و هالپ راهی یک چهارم نهایی شدند

در ادامه رقابت های تنیس آزاد رم، نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان مقابل فیلیپ کاراجینوویچ از صربستان قرار گرفت.

جوکوویچ در دیدار با حریفی از کشورش در ست نخست ۷ بر ۶ پیروز شد. وی در ست دوم ۶ بر ۳ پیروز و راهی یک چهارم شد.

در دیگر دیدارهای امروز مارین چیلیچ مقابل کسپر رود با نتیجه ۲ بر صفر و با امتیازهای ۶-۲، ۷-۶ مغلوب شد. گریگور دمیتروف ۲ بر یک در دیدار با جانیک سینر به پیروزی رسید.

در بخش زنان، سیمونا هالپ بخت اول قهرمانی ۲ بر صفر و با امتیازهای ۷-۵، ۶-۴ مقابل یاسترم‌اسکا به برتری رسید. کارولینا پلیسکووا بخت ۲ قهرمانی ۲ بر صفر آنا بلینکووا را شکست داد.

ویکتوریا آزارنکا نایب قهرمان گرنداسلم آمریکا مقابل داریا کاساتکینا قرار گرفت. ست اول این بازی در حالی پیگیری می شد که مسابقه به دلیل آسیب دیدگی داریا متوقف شد. براین اساس آزارنکا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

انتهای پیام/
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
توهین و تهدید مرد شماره ۹ جهان پس از شکست در مسترز رم

گائل مونفیس از تهدید و توهین های نژاد پرستانه در شبکه های اجتماعی شکایت کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، نخستین بار نیست که یک تنیسور پس از شکست در یک بازی در شبکه های اجتماعی از توهین ها و تهدیدها شکایت می کند. این بار این اتفاق برای گائل مونفیس، مرد شماره ۹ جهان رخ داد. تنیسور فرانسوی که در دور دوم مسترز رم ۲ بر صفر از دومینیک کوپفر شکست خورد اعلام کرد با حمله های نژادپرستانه و تهدید روبرو شد.

"میمون سیاه احمق"، "امیدوارم که دست هایت بشکنند"، "تو یک آشغال هستی"، "از تو متنفرم"، "برده نحس" و ده ها پیام مشابه برای مونفیس فرستاده شد. اغلب این توهین ها به کسانی تعلق داشت که در بنگاه های شرط بندی حضور دارند.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
حذف رافائل نادال از مسترز رم با شکست برابر شوآرتسمن


سلطان خاک با یک شکست دور از انتظار از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تنیسفا – رافا نادال قهرمان نه دوره مسترز رم در مرحله یک‌چهارم پایانی این رقابت‌ها دو بر صفر مقابل دیه‌گو شوآرتسمن تن به شکست داد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

مرد شماره دو تنیس جهان ست اول را با نتیجه ۶ بر ۲ به حریف آرژانتینی واگذار کرد و در ست دوم هم اگر چه کمی بهتر کار کرد اما در نهایت ۷ بر ۵ مغلوب شد تا شوآرتسمن برای اولین بار و پس از ۹ باخت متوالی در مقابل حریف نامدار خود به پیروزی برسد‌.

شوآرتسمن که برای دومین بار به نیمه‌نهایی یک مسترز راه یافت پس از این پیروزی گفت: «باورکردنی نیست. تنیس عجیب و غریب است؛ سه هفته اخیر خیلی برایم بد گذشت، دیروز هم چندان خوب نبودم اما امروز بهترین تنیس عمرم را بازی کردم. حتی فکرش را هم نمی‌کردم بتوانم نادال را شکست دهم!»

هرچند نادال در این مسابقه با نادال همیشگی فاصله داشت ولی نباید از نمایش خوب شوآرتسمن هم غافل شد که با بازی هجومی و جسورانه خود اجازه درخشش را به ماتادور نداد‌.

نادال نیز در نشست مطبوعاتی خود درباره دلایل این شکست توضیح داد: «می‌توانم بهانه بیاورم، اما به اندازه کافی خوب بازی نکردم. باید به این موضوع فکر کنم که چرا اینگونه شد و چگونه می‌توانم در صدد رفع آن بر بیایم. اما اکنون زمان بهانه آوردن نیست. الان زمان این است که بپذیرم خوب بازی نکردم. امشب رطوبت هوا نسبت‌ به روزهای گذشته خیلی بیشتر بود که این موضوع روی میزان پرش توپ‌ها تأثیر گذاشته بود. برای من مشکل بود کاری کنم که او بیشتر به عقب زمین برود، بنابراین او کارش را به نحو احسن انجام داد.»

شوآرتسمن که با شکست نادال به بزرگترین پیروزی دوران ورزشی خود و اولین پیروزی در برابر ۵ نفر اول جهان رسید فردا در نیمه‌نهایی به مصاف دنیس شاپووالوف کانادایی می‌رود.

دیگر دیدار نیمه‌نهایی نیز بین نواک جوکوویچ و کسپر رود نروژی برگزار می‌شود.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
تنیس آزاد رم| راهیابی جوکوویچ و هالپ به مرحله نیمه نهایی

در ادامه رقابت‌های تنیس آزاد رم نواک جوکوویچ مرد شماره یک جهان موفق شد دومینیک کوپفر را شکست داده و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

جوکوویچ بخت اول قهرمانی در ست اول ۶ بر ۳ پیروز شد اما ست دوم را ۶ بر ۴ واگذار کرد. مرد شماره یک جهان در ست سوم ۶ بر ۳ پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در دیگر دیدار امروز متئو برتینی بخت ۴ قهرمانی مقابل کسپر رود ۲ بر یک شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در بخش زنان، سیمونا هالپ تنیسور شماره ۲ جهان در ست اول پیروز شد اما در ست دوم به دلیل مصدومیت حریف بازی نیمه تمام ماند. بر این اساس هالپ به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

انتهای پیام/
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
جوکوویچ: حضور هزار تماشاگر در ورزشگاه بهتر از نبودن آن‌هاست


نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان در مسابقات آزام رم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده است. وی از تصمیم دولت ایتالیا مبنی بر اجازه دادن به حضور هزار تماشاگر برای دو روز پایانی مسابقات اوپن ایتالیا استقبال کرد.

مسابقات ورزش حرفه‌ای در ایتالیا از ماه مارس به دلیل همه‌گیر‌شدن ویروس کرونا، بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، اما وینچنزو اسپادافورا وزیر ورزش ایتالیا گفت که هواداران مجاز هستند روز‌های یکشنبه و دوشنبه در مراحل پایانی مسابقات شرکت کنند.

علاوه بر تنیس، در مسابقات فوتبال سری آ و مسابقات فرمول یک اجازه حضور تماشاگران داده شده است.

جوکوویچ درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه گفت: امیدوارم که این موضوع حقیقت داشته باشد. اگر قرار است حتی هزار نفر در ورزشگاه باشند این موضوع بهتر از نبودن آن‌هاست.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
نادال: به اندازه کافی خوب نبودم

رافائل نادال مرد شماره ۲ تنیس جهان از مسابقات آزاد رم حذف شد….

به گزارش مدال و به نقل از فارس، در ادامه رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی تنیس آزاد رم، رافائل نادال بخت ۲ قهرمانی مقابل دیگو شوارتزمن قرار گرفت.

نادال در این دیدار ۲ بر صفر و با امتیازهای ۶-۲، ۷-۵ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند.

رافائل نادال دارنده ۹ عنوان قهرمانی مسابقات آزاد رم، در این باره اظهارداشت: حریف من بازی بسیار خوبی داشت در حالی که من اینطور نبودم. وقتی چنین اتفاقی می افتد شما مجبور به شکست می شوید.

وی افزود: البته این اتفاقات به دلیل مدت‌ها دوری از رقابت رخ می‌دهد. الان وقت بهانه نیست و من باید قبول کنم به اندازه کافی خوب نبودم. شب من نبود و مقابل یک حریف خوب، بد بازی کردم.

شب گذشته در بخش زنان نیز ویکتوریا آزارنکا نایب قهرمان گرنداسلم آمریکا در دیدار با موگوروزا مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت. موگوروزا در مرحله نیمه نهایی مقابل سیمونا هالپ بخت اول قهرمانی قرار می گیرد.
 
بالا