برگزیده های پرشین تولز

جدیدترین و بروزترین اخبار مربوط به تنیس در سراسر جهان

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
جوکوویچ دوباره خشمگین شد!

خبرگزرای ایسنا: مرد شماره یک جهان که دو هفته پیش به خاطر ضربه به داور خط از اپن آمریکا اخراج شده بود در تنیس مسترز رم هم نتوانست خشم خود را کنترل کند و دوباره عصبانی شد.

به نقل از اوله، نواک جوکوویچ دوباره کنترل خود را از دست داد. مرد شماره یک جهان در مسترز رم مانند تنیس اپن آمریکا خشمگین شد اما این بار تنها با هشدار داور ماجرا خاتمه پیدا کرد. درست است که تنیسور صربستانی مانند دو هفته پیش اخراج نشد اما این بدان معنی نبود که توجه ها را به خود جلب کند. مرد شماره یک جهان در دیدار برابر دومینیک کوپفر مدام به خاطر بازی پر فراز و فرودش عصبانی می شد.

او که به خاطر کوبیدن توپ به داور خط از اپن آمریکا اخراج شده بود هنگام حضور در رقابت های رم به خبرنگاران گفت: نمی توانم قول بدهم که دوباره حرکت مشابهی در زندگی ام انجام نخواهم داد. چنین اتفاقی می تواند برای هر تنیسوری رخ دهد. درس بزرگی بود. اکنون آن موضوع را پشت سر گذاشته ام. با تیم خود صحبت کرده ام و امیدوارم دیگر آن اتفاق تکرار نشود. با این حال در زندگی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. البته تلاش خواهم کرد بهتر شوم.

اما این اتفاق خیلی زودتر از انتظار برای تنیسور صربستانی رخ داد. او پس از این که اشتباه های پیاپی اش باعث شد در ست دوم از کوپفر عقب بیفتد راکتش را محکم به زمین کوبید و آن را شکست. داور به همین خاطر به مرد شماره یک جهان تذکر داد. کوپفر در این ست پیروز شد تا برنده در ست سوم مشخص شود که در نهایت جوکوویچ توانست به نیمه نهایی صعود کند.

اتفاق عجیب دیگری در این دیدار رخ داد. در یکی از لحظات بازی تنیسور صربستانی امتیاز گرفت و داور کاتالانی، ناچو فورکادل به جای این که اعلام کند بازی برای جوکوویچ است گفت: بازی برای فدرر است! او خیلی زود حرف خود را اصلاح کرد تا دو تنیسور به رقابت خود ادامه دهند.

جوکوویچ پس از پیروزی ۲ بر یک در نیمه نهایی با کسپر رود بازی خواهد کرد.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
جوکوویچ: خوشحالم در یکی از بهترین نسل‌های تاریخ تنیس قرار دارم
مرد شماره یک تنیس جهان گفت: از اینکه در یکی از بهترین نسل‌های تنیس قرار دارم خوشحالم.

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان از اینکه بخشی از یکی از بهترین نسل‌های تاریخ تنیس است، ابراز خوشحالی کرد. جوکوویچ همچنین گفت که رافائل نادال بازیکن علاقه او در رقابت‌های اوپن فرانسه است.

نواک جوکوویچ در گفت‌وگویی اظهار داشت: می‌توانم بگویم در ورزش ما، تعداد گرنداسلم‌ها و هفته‌ها برای کسب عنوان شماره یک، هدف اصلی است.

وی افزود: همه ما (خودش، فدرر و نادال) مسیرهای خاص خود و مشاغل منحصر به فردی داریم اما در عین حال لحظه‌ای را زندگی می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد با هم باشیم. این قطعاً یکی از بهترین نسل‌های تاریخ تنیس و من سپاسگزارم که در این دوره با این دو بازیکن هستم.

مرد شماره یک تنیس جهان خاطرنشان کرد: هر زمان که بتوانیم برابر یکدیگر بازی می‌کنیم و این برخوردها کلاسیک واقعی است. بله راجر فدرر اکنون مصدوم است و من امیدوارم به زودی بهبود یابد. در حال حاضر بازیکنان جوان‌تری داریم، یک قهرمان گرند اسلم جدید مانند دومینیک تیم.

این تنیسور ۳۳ ساله صرب، در خصوص حضور نادال در رولان گاروس عنوان کرد: ما می‌دانیم که رافائل نادال بهترین بازیکن رولان گاروس است. او فقط ۲ مسابقه را در آنجا باخته و سابقه چشمگیری دارد.

جوکوویچ گفت: تیم هم یکی از نامزدهای قهرمانی است. او قبلاً در آنجا ۲ فینال بازی کرده است./ فارس
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
پنجاه ‌و دومین تجربه جوکوویچ در فینال مسترز

نواک جوکوویچ نخستین تنیسوری است که پنجاه و دومین فینال مسترز ۱۰۰۰ امتیازی را تجربه خواهد کرد….

به گزارش مدال و به نقل از فارس، در مرحله نیمه‌نهایی تنیس آزاد رم شب گذشته نواک جوکوویچ مرد شماره یک جهان مقابل کسپر رود قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. جوکوویچ با این پیروزی راهی فینال شد.

نواک جوکوویچ، رافائل نادال و راجر فدرر تنیسور مطرح جهان هستند که همیشه برای قهرمانی مسابقات مسترز هزار امتیازی با هم رقابت داشته‌اند.

جوکوویچ شب گذشته با راهیابی به فینال اوپن رم، نخستین تنیسوری است که پنجاه و دومین فینال مسترز هزار امتیازی را تجربه خواهد کرد.

رافائل نادال با ۵۱ و راجر فدرر با ۵۰ فینال در رده‌های دوم و سوم هستند.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
تنیس آزاد رم؛ جوکوویچ و هالپ فینالیست شدند

در مرحله نیمه‌نهایی تنیس آزاد رم امروز نواک جوکوویچ مرد شماره یک و سیمونا هالپ بخت اول قهرمانی زنان مقابل حریفانشان پیروز شدند و به مرحله فینال راه پیدا کردند.

جوکوویچ عصر امروز مقابل کسپر رود قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید.

وی در ست نخست ۷ بر ۵ پیروز شد و در ست دوم ۶ بر ۳ به برتری رسید تا راهی فینال شود.

سیمونا هالپ نیز ۲ بر یک با امتیازهای ۶-۳، ۴-۶، ۶-۴ موگوروزا را شکست داد. هالپ سومین فینال خود را در مسابقات رم تجربه خواهد کرد.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
تنیس آزاد رم| عصبانیت جوکوویچ این بار با شکستن راکت +عکس


نواک جوکوویچ بار دیگر جنجال به پا کرد. وی بعد از پیروزی مقابل دومینیک کوفر در مرحله یک چهارم نهایی اوپن ایتالیا، راکت خود را به شدت به زمین کوبید.

این تنیسور صربستانی ست دوم این بازی را واگذار کرد.در حالی که مرد شماره یک جهان دو هفته پیش در گرنداسلم آمریکا توپ را به سمت داور پرتاب کرده بود، شب گذشته راکت خود را به زمین انداخت و با اخطار داور مسابقه روبرو شد.

13990630000415_Test_NewPhotoFree.jpg


این تنیسور 33 ساله گفت: بگذارید به شما بگویم این اولین و آخرین راکتی نیست که من در دوران حرفه‌ای خود می‌شکنم.من قبلاً این کار را انجام داده‌ام احتمالاً دوباره آن را تکرار خواهم کرد.

وی افزود: من نمی‌خواهم این کار را انجام دهم اما وقتی پیش می‌آید این اتفاق می‌افتد. گاهی اوقات عصبانیتم را به این شکل آزاد می‌کنم. قطعاً این بهترین پیام نیست مخصوصاً برای بازیکنان جوان تنیس که به من نگاه می‌کنند.

13990630000413_Test_NewPhotoFree.jpg


مرد شماره یک تنیس جهان یادآور شد: انجام این کار را توصیه نمی‌کنم اما ببینید همه ما انسان هستیم. همه بهترین تلاش خود را می‌کنیم. زمان ها و دوره هایی وجود داشت که من این کار را نمی‌کردم و دوره هایی نیز وجود دارد که من این کار را انجام می‌دهم.




 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
کناره‌گیری ۵ بازیکن از مسابقات تنیس آزاد فرانسه
ویروس کرونا باعث کناره گیری ۵ تنیس‌باز از مسابقات آزاد فرانسه شد.

به نقل از یورواسپورت، مسابقات مقدماتی تنیس آزاد فرانسه از امروز آغاز خواهد شد و مسابقات اصلی نیز از هفته آینده ۶ مهر شروع می‌شود، این در حالی است که تست ۲ تنیس‌باز در مرحله مقدماتی مثبت شده است.

فدراسیون تنیس فرانسه اعلام کرد این ۲ بازیکن به همراه ۳ بازیکنی که با مربیان مبتلا به کرونا ارتباط داشتند در مسابقات مقدماتی حضور نخواهند داشت و باید به مدت ۷ روز در قرنطینه باشند.



از روز ۱۷ سپتامبر(۲۷ شهریور) تاکنون ۹۰۰ تست کرونا گرفته شده است. مقامات برگزاری مسابقات رولان گاروس اسامی مبتلایان به ویروس کرونا را فاش نکردند اما دمیر جمهور یکی از تنیس‌بازان این مسابقات اعلام کرد او از تورنمنت آزاد فرانسه کنار می‌رود چرا که تست کرونا مربی‌اش مثبت بوده است.

فدراسیون تنیس فرانسه اجازه داده ۵ هزار تماشاگر در روز این مسابقات را از نزدیک تماشا کنند.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
پنجمین قهرمانی جوکوویچ در مسترز رم با شکست شوآرتسمن

EidLBzbXsAETavR-702x394.jpg



تنیس‌باز صربستانی با فتح مسترز رم به ۳۶ـمین قهرمانی خود در مسابقات مسترز رسید.

نواک جوکوویچ مرد اول تنیس جهان با پیروزی ۲-۰ مقابل دیه‌گو شوآرتسمن آرژانتینی به عنوان قهرمانی مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی رم دست یافت.

صربیناتور در ابتدای بازی ۲ مرتبه گیم سرویس خود را از دست داد و ۳ هیچ از حریف پرتلاش آرژانتینی عقب افتاد. در ادامه اما او خیلی زود به خودش آمد و با پیروزی در ۴ گیم پیاپی ۴ بر ۳ پیش افتاد و در نهایت ست اول را ۷ بر ۵ به سود خود خاتمه داد. جوکوویچ در ست دوم نیز به روند خوب خود ادامه داد و ۶ بر ۳ پیروز شد تا برای پنجمین بار در پایتخت ایتالیا جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

جوکوویچ درباره قهرمانی‌ خود گفت: «هفته خیلی خوبی بود، یک هفته چالش‌برانگیز. به نظرم در کل هفته نتوانستم بهترین تنیسم را به نمایش بگذارم، اما چه امروز و چه روزهای قبل بهترین تنیسم را در لحظات سرنوشت‌ساز ارائه دادم… قطعاً از این قهرمانی بسیار راضی‌ هستم و خوشحالم که درست در زمانی به دست آمد که به آن نیاز داشتم. پیش از رفتن به پاریس بهترین تورنمنتی که می‌توانستم در آن حضور پیدا کنم مسابقات رم بود. یک عنوان مهم دیگر کسب کردم و بسیار خوشحالم.»

دارنده ۱۷ عنوان گرند اسلم با این قهرمانی به ۳۶ـمین عنوان مسترز خود دست یافت و ضمن عبور از رافائل نادال به تنهایی رکورد‌دار بیشترین قهرمانی در این مسابقات لقب گرفت.

بازیکن اهل بلگراد هم‌چنین در ۱۱۵ـمین فینال دوران حرفه‌ای خود توانست ۸۱ـمین عنوان قهرمانی‌اش را به دست آورد.

او با ۳۳ سال سن عنوان مسن‌ترین قهرمان مسابقات رم را نیز به خود اختصاص داد.

در بخش زنان، سیمونا هالپ رومانیایی در پی مصدومیت و انصراف کارولینا پلیشکووا در میانه ست دوم، عنوان قهرمانی رقابت‌های رم ۲۰۲۰ را از آن خود کرد.

هالپ در ست نخست این مسابقه بدون واگذاری گیم به برتری دست یافت. در اوایل ست دوم نیز پلیشکووا به علت مصدومیت مجبور به کناره‌گیری از ادامه بازی شد تا جام قهرمانی به هالپ برسد.

این نخستین قهرمانی شماره یک سابق تنیس زنان در پایتخت ایتالیا و سومین قهرمانی متوالی‌اش در مسابقات این فصل به شمار می‌آید.

هالپ با این برد تعداد پیروزی‌های متوالی خود را به عدد ۱۴ رساند.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

یک کرونایی دیگر در تنیس آزاد فرانسه

فدراسیون تنیس فرانسه از مثبت شدن تست کرونا یکی دیگر از ورزشکاران خبر داد.
یک کرونایی دیگر در تنیس آزاد فرانسه

به گزارش خبرگزاری فارس، تست کرونا یک تنیسور دیگر در مسابقات آزاد فرانسه مثبت شد و این بانوی ورزشکار که هویتش اعلام نشده باید به مدت یک هفته در قرنطینه باشد. این تنیسور قرار بود در مرحله مقدماتی به رقابت بپردازد که از امروز شروع می‌شود.
فدراسیون تنیس فرانسه روز گذشته نیز 5 تنیسور را از مسابقات کنار گذاشت که 2 بازیکن مبتلا به ویروس کرونا بودند و 3 تنیسور دیگر به دلیل مثبت شدن تست مربیان‌شان کناره‌گیری کردند.
مرحله اصلی مسابقات در زمین خاکی به مدت 15 روز برگزار می‌شود. مسابقات از یکشنبه آغاز خواهد شد.
فدراسیون تنیس فرانسه پیش از این اعلام کرده بود 11 هزار و 500 تماشاگر اجازه خواهند داشت مسابقات را از نزدیک تماشا کنند اما به دلیل بحران کرونا این تعداد به 5 هزار نفر کاهش یافت.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
جوکوویچ: هفته بسیار خوبی داشتم/نادال در زمین خاکی شکست‌پذیر است

نواک جوکوویچ درباره قهرمانی خود در مسابقات آزاد رم، عنوان کرد: هفته بسیار خوبی داشتم، هفته‌ای که بسیار چالش‌برانگیز بود. من فکر نمی‌کنم که در طول کل هفته بهترین تنیس خود را انجام داده‌ام اما فکر می‌کنم بهترین عملکرد خود را زمانی انجام دادم که در لحظات سرنوشت ساز به آن نیاز بود. این باعث می‌شود من راضی و سربلند باشم.

مرد شماره یک تنیس جهان درباره حذف رافائل نادال از مسابقات آزاد رم، اظهار داشت: اگرچه او این هفته مسابقات را از دست داد اما من فکر می‌کنم نادال مرد شماره یک است و با نتایجی که در رولان گاروس داشته شما نمی‌توانید کسی را جلودار او ببینید.

جوکوویچ همچنین درباره شکست نادال مقابل دیگو شوارتزمن، خاطرنشان کرد: دیگو نشان داد نادال در زمین خاکی شکست‌پذیر است. شرایطی که آنها بازی کردند کاملا مشخص است؛ خاک سنگین، مرطوب و بدون شانسی برای پرش. که در پاریس این شرایط را خواهیم داشت.

این تنیسور صربستانی یادآور شد: من می‌دانم نادال پرش زیاد را دوست دارد و به شرایط گرم و با سرعت علاقمند است، جایی که او می‌تواند از چرخش خود استفاده کند و این بسیار جالب است. حتی اگر نادال در رولان گاروس محبوب باشد باز هم بازیکنانی هستند که می‌توانند مقابل او پیروز شوند.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
جوکوویچ با فتح رقابت‌های مسترز رم رکورد نادال را شکست

پرونده رقابت‌های تنیس مسترز رم با قهرمانی نواک جوکوویچ بسته شد. این ستاره صرب در بازی فینال این رقابت‌ها که روی زمین رُسی برگزار می‌شود، رقیب آرژانتینی‌اش دیه‌گو شوارتزمان را در دو ست متوالی با نتایج ۷-۵ و ۶-۳ شکست داد.

مرد شماره یک تنیس جهان با فتح این نبرد یک ساعت و ۵۳ دقیقه‌ای سی‌و‌ششمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های مسترز را کسب کرد و از این حیث بالاتر از رافائل نادال به‌عنوان رکورددار قهرمانی در این مسابقات قرار گرفت. این هشتادویکمین عنوان قهرمانی جوکوویچ و چهارمین قهرمانی‌اش در سال ۲۰۲۰ پس از فتح رقابت‌های اوپن استرالیا، اوپن امارات و مسترز سینسیناتی بود.

همچنین به لطف این پیروزی جوکوویچ ۳۳ ساله، رکورد ۲۸۶ هفته‌ای پیت سمپراس اسطوره تنیس جهان در مدت زمانی صدرنشینی در رده‌بندی برترن تنیسورهای جهان را شکست. راجر فدرر ستاره سوئیسی تنیس جهان با ۳۱۸ هفته صدرنشینی تنها فردی است که بالاتر از جوکوویچ قرار دارد. جوکوویچ اکنون با ۱۱ هزار و ۲۶۰ امتیاز صدرنشین رده‌بندی ATP‌ است و این در حالیست که رافائل نادال با ۹ هزار و ۸۵۰ امتیاز در رده دوم قرار دارد.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
اولین جام هالپ در رم


در فینال رقابت‌های تنیس آزاد رم در بخش زنان، سیمونا هالپ رومانیایی موفق شد با شکست کارولینا پلیشکووا به مقام قهرمانی برسد.

هالپ این دیدار را ۶ بر صفر و ۲ بر یک برد و به جام رسید. ست دوم این بازی به دلیل مصدومیت پلیشکووا نیمه‌تمام ماند.

هالپ سابقه قهرمانی در ویمبلدون و اُپن فرانسه را داشته و برای نخستین بار است که قهرمان رم می‌شود.

545713_445.jpg
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران
ورزشکاران پردرآمد سال ۲۰۲۰؛ مسی و رونالدو جا ماندند

به دلیل شیوع ویروس کرونا تعدادی از رقابت‌های ورزشی در سال ۲۰۲۰ لغو شد و یا به تعویق افتاد. همین اتفاق باعث شد تا درآمد ورزشکاران امسال با کاهش روبه‌رو شود. مجله فوربز در گزارشی به ۵ ورزشکاری که در سال ۲۰۲۰ بیشترین دریافتی را داشتند اشاره کرده است.

در این گزارش راجر فدرر تنیسور سوئیسی مطرح جهان در صدر قرار دارد. رونالدو ستاره فوتبال یوونتوس و لیونل مسی بازیکن آرژانتینی بارسلونا در رده دوم و سوم هستند.

اسامی ۵ بازیکن و دریافتی های آنها به شرح زیر است:

۱. راجر فدرر:

این تنیسور ۳۹ ساله سوئیسی با ۴ فرزند برای نخستین بار در صدر لیست پردرآمدترین ورزشکاران قرار گرفته است. فدرر امسال ۱۰۶ میلیون دلار درآمد داشته است. بیشترین درآمد او از یک شرکت ژاپنی بوده که به مدت ۱۰ سال قرارداد ۳۰۰ میلیونی دارد.

۲. کریستیانو رونالدو:

ستاره تیم فوتبال یوونتوس که پیش از این در این رئال مادرید بازی می‌کرد امسال ۱۰۵ میلیون دلار درآمد داشته است. وی به عنوان نخستین پرتغالی با قراردادی سنگین در لیگ انگلیس نام گرفت. این ستاره پرتغالی ۲۳۷ میلیون فالوور در اینستاگرام دارد.

۳. لیونل مسی:

این بازیکن ۳۳ ساله ستاره آرژانتینی در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۱۰۴ میلیون دلار درآمد داشته است. بر اساس گزارش محله فوربز، مسی بعد از رونالدو دومین بازیکن میلیاردر فوتبال محسوب می‌شود.

۴. نیمار:

بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا که با قراردادی ۵ ساله راهی پاری‌سن‌ژرمن پیوست امسال ۹۵.۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. این بازیکن ۲۸ ساله برزیلی سومین فوتبالیست پردرآمد به شمار می‌رود. نیمار یکی از گرانترین بازیکنان انتقالی است.

۵. لبرون جیمز:

این بازیکن بسکتبال ۳۵ ساله ۸۸.۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. جیمز یکی از ستاره های تاریخ NBA به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ درآمد زیادی داشته است.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

هیاهو بر سر ۱۰هزاردلار در تنیس اوپن ایتالیا؛ مردانگی شکننده یا زن‌ستیزی؟

هیاهو بر سر ۱۰هزاردلار در تنیس اوپن ایتالیا؛ مردانگی شکننده یا زن‌ستیزی؟

تهران- ایرنا- سازماندهندگان رقابت‌های تنیس اوپن ایتالیا به دلیل ناکامی در بستن شکاف جنسیتی در پاداش قهرمان بخش زنان و مردان یعنی «سیمونا هالپ» و «نواک جوکوویچ» به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، در پایان این تورنمنت چک پاداش پرداختی به هالپ ۱۰ هزار یورو کمتر از پاداش پرداختی به جوکوویچ بود؛ موضوعی که خشم کاربران فضای مجازی را برانگیخت.
تنیسور صربستانی برای فتح عنوان قهرمانی جایزه ای به مبلغ ۲۰۵ هزار و ۲۰۰ یورو (۲۴۱هزار و ۳۵۰دلار) دریافت کرد و این رقم برای هالپ ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ یورو بود؛ این اختلاف اندک اما قابل توجه، موجی از اعتراضات هواداران را در فضای مجاز به همراه داشت؛ کسانی که نسبت به امتناع سازمان‌دهندگان تورنمنت از پرداخت پاداش برابر به قهرمان زن و مرد اوپن ایتالیا معترض بودند.
موضوع برابری دستمزد، مساله‌ای جاری است به طوری که بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی جهان بدنبال این هستند تا در خصوص بازیکنان زن و مرد تساوی حقوقی برقرار شود؛ البته اختلاف پاداش پرداختی در تورنمنت رم آنقدرها چشمگیر نیست اما همین اختلاف اندک نیز برخی از هواداران را خشمگین کرده است.
این شکاف پاداشی در حالی است که شرایط برگزاری تورنمنت در بخش زنان و مردان هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته است.
در تورنمنت سال گذشته «رافائل نادال» ۹۵۸ هزار و ۵۵ یورو (یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۳۵ دلار) برنده شد که در مقایسه با قهرمان بخش زنان یعنی «کارولینا پلیسکوآ» تقریبا دوبرابر بیشتر بود.
 

AMIR beIN SPORTS

کاربر فعال بازارچه
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
1,388
لایک‌ها
2,511
محل سکونت
تهران

یک کرونایی دیگر در تنیس آزاد فرانسه


فدراسیون تنیس فرانسه از مثبت شدن تست کرونا یکی دیگر از ورزشکاران خبر داد.
یک کرونایی دیگر در تنیس آزاد فرانسه

به گزارش خبرگزاری فارس، تست کرونا یک تنیسور دیگر در مسابقات آزاد فرانسه مثبت شد و این بانوی ورزشکار که هویتش اعلام نشده باید به مدت یک هفته در قرنطینه باشد. این تنیسور قرار بود در مرحله مقدماتی به رقابت بپردازد که از امروز شروع می‌شود.
فدراسیون تنیس فرانسه روز گذشته نیز 5 تنیسور را از مسابقات کنار گذاشت که 2 بازیکن مبتلا به ویروس کرونا بودند و 3 تنیسور دیگر به دلیل مثبت شدن تست مربیان‌شان کناره‌گیری کردند.
مرحله اصلی مسابقات در زمین خاکی به مدت 15 روز برگزار می‌شود. مسابقات از یکشنبه آغاز خواهد شد.
فدراسیون تنیس فرانسه پیش از این اعلام کرده بود 11 هزار و 500 تماشاگر اجازه خواهند داشت مسابقات را از نزدیک تماشا کنند اما به دلیل بحران کرونا این تعداد به 5 هزار نفر کاهش یافت.
انتهای پیام/
 
بالا