برگزیده های پرشین تولز

جلبک اسپیرولینا چیست؟ (بیش از 10 مزیت SPIRULINA ALGAE برای سلامتی)

maedejy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 آگوست 2019
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
0
سن
25
جلبک اسپیرولینا چیست؟

جلبک اسپیرولینا چیست ؟احتمالا این سوال بسیاری از شما کاربران بامیلتو می باشد.با ما همراه باشید تا با این معجزه ی دریایی بیشتر آشنا شوید.

اسپیرولینا (spirulina algae) یک جلبک آبی سبز است که متخصصان تغذیه آن را غذای فوق العاده ای برای آینده می دانند. قبل از خرید پودر اسپیرولینا برای خود، اجازه دهید ما برای شما توضیح دهیم که چرا آن را دوست داریم و چگونه باید آن را امتحان کرد. جالب است بدانید که برخی افراد پیش بینی می کنند که احتمالا در آینده اسپیرولینا جایگزین قهوه شود.
شاید هرگز فکرش را هم نمی کردید که یک روز مقداری پودر جلبک را از دریاچه های گرمسیری به مخلوط های خود اضافه کنید، اما اسپیرولینا دارد به یک افزودنی محبوب برای بسیاری از کسانی که اهل خوراکی های متمرکز بر سلامتی هستند تبدیل می شود. اسپیرولینا در حال حاضر به علت مواد مغذی ماده ی پر فایده ای برای سلامتی شناخته شده است.
اولین افرادی که تا به حال از این جلبک ها به عنوان منبع غذایی استفاده کرده اند نامشخص اند، اما آزتک ها و آفریقایی ها قرن ها پیش، جلبک های اسپیرولینا را در **** غذایی روزانه خود مصرف می کردند.
اسپیرولینا خشک شده حاوی حدود 60 تا 70 درصد پروتئین بوده و در واقع یکی از چند منبع گیاهی “پروتئین کامل” محسوب می شود، به این معنی که شامل تمام اسید آمینه های ضروری است که بدن شما نیاز دارد، اما نمی تواند خود آن ها را تولید کند. این گیاه هم چنین منبع خوبی از کلسیم، آهن، منیزیم و ویتامین A، E و K. است. جلبک اسپیرولینا ممکن است برای گیاهخواران مفید باشد زیرا در **** غذایی آنها آهن به اندازه کافی وجود ندارد. ادعاهایی در مورد جلبکهای آبی سبز وجود دارد که با توجه به آن ها این جلبک می تواند باعث افزایش ایمنی بدن، مبارزه با آلرژی ها و رفع خستگی گردد.
با توجه تراکم مواد مغذی بالا، مزایای اسپیرولینا بسیار زیاد و گسترده بوده و ما مصرف آن را در صبحانه پیشنهاد می کنیم زیرا تحقیقات نشان می دهد این پودر ممکن است انرژی را افزایش دهد، خستگی را کاهش دهد و به طور طبیعی اشتهای ما را ***** کند. پس اکنون وقت آن است که با قهوه خداحافظی کنیم و اسموتی اسپیرولینا را جایگزین آن کنیم.
اسپیرولینا ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، به هضم کمک کند، pH بدن و التهاب را کاهش دهد. تحقیقات جزئی این ادعا را تایید می کند اما برای ثابت کردن قطعی آن به تحقیقات بزرگتری نیاز است.
جلبک اسپیرولینا به عنوان قرص یا پودر موجود است.البته ما جلبک ها را به شکل پودری ترجیح می دهیم زیرا برای اضافه کردن به دستور العمل ها و اسموتی ها راحت تر می باشد.



مزایای جلبک اسپیرولینا برای سلامتی
اسپیرولینا یکی از محبوب ترین مکمل های جهان است که پر از مواد مغذی مختلف و آنتی اکسیدان ها می باشد که ممکن است برای بدن و مغز شما مفید باشد.

1- مواد مغذی فراوان
جلبک اسپیرولینا یک ارگانیسم است که هم در آب شیرین و هم شور رشد می کند. این یک نوع سیانو باکتریایی است که از یک خانواده میکروب های تک سلولی بوده و اغلب جلبک آبی سبز نامیده می شوند. درست مانند گیاهان، سیانوباکتری ها می توانند از طریق یک فرایند به نام فتوسنتز، با استفاده از نور خورشید انرژی تولید کنند. اسپیرولینا توسط آزتک های باستان مصرف می شد، اما زمانی که ناسا پیشنهاد کرد که در فضا برای استفاده توسط فضانوردان آن را رشد دهند، پس از مدت ها دوباره محبوب شد. دوز استاندارد روزانه جلبک اسپیرولینا 1-3 گرم است، اما دوزهای تا 10 گرم در روز نیز موثر واقع شده اند. این جلبک کوچک با مواد مغذی غنی شده است. یک قاشق غذاخوری (7 گرم) پودر اسپیرولینای خشک شامل:

پروتئین: 4 گرم

ویتامین B1 (تیامین): 11٪ از RDA

ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 15٪ از RDA

ویتامین B3 (نیاسین): 4٪ از RDA

مس: 21٪ از RDA

آهن: 11٪ از RDA

همچنین حاوی مقادیری از منیزیم، پتاسیم و منگنز و مقدار تقریبا کمی از هر ماده غذایی دیگر است که شما نیاز دارید. علاوه بر این، همان مقدار فقط حاوی 20 کالری و 1.7 گرم کربوهیدرات قابل هضم می باشد. اسپیرولینا ممکن است تنها ماده ی غذایی با این همه مواد مغذی بر روی این سیاره باشد. یک قاشق غذاخوری (7 گرم) از اسپیرولینا مقدار کمی چربی (حدود 1 گرم) شامل اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 را به میزان تقریبی 1.5- 1.0 فراهم می کند. کیفیت پروتئین اسپیرولینا بسیار عالی و حتی قابل مقایسه با تخم مرغ است. این تمام آمینو اسید ضروری است که شما نیاز دارید. اغلب ادعا می شود که اسپیرولینا حاوی ویتامین B12 است، اما این گونه و نیست و آن شبه ویتامین B12 است که اثر بدی از آن روی انسان مشاهده نشده است.

خلاصه:
اسپیرولینا یک نوع جلبک آبی سبز است که هم در آب شیرین و هم شور رشد می کند. اسپرولینا ممکن است یکی از مغذی ترین مواد غذایی بر روی زمین باشد.

برای خواندن ادامه مقاله روی تیتر زیر کلیک کنید .

و یا لینک زیر را در مرورگر خود کپی کنید.

http://blog.bamailto.com/what-is-spirulina-algae/
 
بالا