در جلسه ای که ما روز گذشته با برخی از دوستان و همکاران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر بهترین روش برای کسب درآمد اینترنتی با کمترین ریسک ممکن وبمستری است و روشهای دیگر شاید در یک مدت کوتاه بتواند درآمد مناسبی داشته باشد ولی فعلا نمی تواند تامین کننده نیازهای مالی کسانی باشد که در حوزه وب فعالیت زیاد دارند.
بدین منظور می بایست به وبمستری در قالب یک تیم ورک هویت شغلی داد، یعنی با تعریف تخصصهای مختلف در این زمینه، یک مرجعی از متخصصین وب تشکیل دهیم. این تیم باید بتواند هم برای کسانی که سایت دارند و هم کسانی درصدد ایجاد یک سایت هستند، راهکار بدهد.
به طور مثال یک شرکت تولیدی می خواهد برای راه اندازی سایت خود یک میلیون تومان هزینه کند، این تیم متخصص تعیین می کند که چند درصد از این مبلغ می بایست صرف هزینه دامین، هاست و سرور و غیره شود، چند درصد صرف طراحی ظاهر، تهیه نرم افزار و کدنویسی، چند درصد برای تهیه محتوی، نویسنده و ... چند درصد هزینه امنیت، پشتیبانی و ... چند درصد هزینه تبلیغات، سئو، ... و الی آخر.
به همین منوال این تیم می تواند مانند یک دکتر متخصص سایتهایی که ساخته شده اند را بررسی کند و عیب یابی نماید، مثلا اگر ده نمره برای هر مورد در نظر بگیریم، بگوید از لحاظ طراحی نمره این سایت 6 است، از لحاظ کد نویسی و خطاهای نرم افزاری 7، از لحاظ محتوی و جذب بازدیدکننده 5، از لحاظ امنیت 4، از لحاظ میزان تبلیغات 3، تعداد بک لینک 2 و ...
اگر بخواهیم کاملا تخصصی کار کنیم یک نفر نمی تواند همه این کارها را انجام دهد و هر کسی باید به صورت تخصصی در یک زمینه کار کند، برای چنین کاری باید تبلیغات خوبی هم انجام شود و این تیم همکاری خوبی با طراحان سایت، برنامه نویسان، گرافیستها، وب هاستها، صاحبان سایتهای بزرگ و سایتهای تبلیغاتی و غیره داشته باشد.
باید کاری کنیم که نمره ای که این تیم مثلا از 100 نمره به یک سایت می دهد، مهمترین ملاک ارزش یک سایت باشد که مسلما پیج رنک گوگل و رتبه الکسا در آن نقش داشته باشند ولی درصد کمی از این نمره به آن تعلق داشته باشد و محتوای قوی و ارزشمند، طراحی زیبا و مناسب، عدم وجود باگهای امنیتی و نرم افزاری، جذب مخاطب مناسب و دیگر موارد اینچنینی نیز موجب افزایش این نمره شود.
بدین منظور می بایست به وبمستری در قالب یک تیم ورک هویت شغلی داد، یعنی با تعریف تخصصهای مختلف در این زمینه، یک مرجعی از متخصصین وب تشکیل دهیم. این تیم باید بتواند هم برای کسانی که سایت دارند و هم کسانی درصدد ایجاد یک سایت هستند، راهکار بدهد.
به طور مثال یک شرکت تولیدی می خواهد برای راه اندازی سایت خود یک میلیون تومان هزینه کند، این تیم متخصص تعیین می کند که چند درصد از این مبلغ می بایست صرف هزینه دامین، هاست و سرور و غیره شود، چند درصد صرف طراحی ظاهر، تهیه نرم افزار و کدنویسی، چند درصد برای تهیه محتوی، نویسنده و ... چند درصد هزینه امنیت، پشتیبانی و ... چند درصد هزینه تبلیغات، سئو، ... و الی آخر.
به همین منوال این تیم می تواند مانند یک دکتر متخصص سایتهایی که ساخته شده اند را بررسی کند و عیب یابی نماید، مثلا اگر ده نمره برای هر مورد در نظر بگیریم، بگوید از لحاظ طراحی نمره این سایت 6 است، از لحاظ کد نویسی و خطاهای نرم افزاری 7، از لحاظ محتوی و جذب بازدیدکننده 5، از لحاظ امنیت 4، از لحاظ میزان تبلیغات 3، تعداد بک لینک 2 و ...
اگر بخواهیم کاملا تخصصی کار کنیم یک نفر نمی تواند همه این کارها را انجام دهد و هر کسی باید به صورت تخصصی در یک زمینه کار کند، برای چنین کاری باید تبلیغات خوبی هم انجام شود و این تیم همکاری خوبی با طراحان سایت، برنامه نویسان، گرافیستها، وب هاستها، صاحبان سایتهای بزرگ و سایتهای تبلیغاتی و غیره داشته باشد.
باید کاری کنیم که نمره ای که این تیم مثلا از 100 نمره به یک سایت می دهد، مهمترین ملاک ارزش یک سایت باشد که مسلما پیج رنک گوگل و رتبه الکسا در آن نقش داشته باشند ولی درصد کمی از این نمره به آن تعلق داشته باشد و محتوای قوی و ارزشمند، طراحی زیبا و مناسب، عدم وجود باگهای امنیتی و نرم افزاری، جذب مخاطب مناسب و دیگر موارد اینچنینی نیز موجب افزایش این نمره شود.