برگزیده های پرشین تولز

جلوگیری از ورود ارجاع دهنده نامعتبر referrer spam

razmik4055

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2007
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
5
جلوگیری از ورود ارجاع دهنده نامعتبر(referrer spam )
с.новым.годом.рф

به ابزار تحلیل و آنالیز Google Analytics



с.новым.годом.рф یکی از آخرین آدرس‌های ارجاع کننده[1] نامعتبر و هرز است که به تازگی کشف شده است. این مرجع نا‌معتبر باعث ارجاع تقلبی و نادرست اطلاعات به ابزار تحلیل داده‌های گوگل آنالیتیکز سایت شما می ‌شود و شما را وادار به بازدید از این صفحه وب سایت می‌کند. از آن جایی که آدرس این صفحه به صورت خاص است هنگامیکه تحلیلگر گوگل آنالیتیکز این صفحه را جزء ارجاع‌دهنده‌های سایت می‌بیند،کنجکاو می‌شود که از این صفحه بازدید کند در نتیجه همین موضوع سبب ارسال ترافیک به این سایت خواهد شد.چنین مسیرهایی و هم‌چنین دامنه‌های مشابه آن نامعتبر و هرز است. در صورت بازدید شما از چنین صفحاتی نامعتبری مرورگر شما به صفحه‌ای هدایت می‌شود که شامل کلماتی از قبیل سال نو مبارک (happy new year) است.

05fe13c4-25ac-4e99-838e-dbbb7d5a7a1d.png


ارجاع‌کننده‌های هرز از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه یا همان Black Hat SEO است که سبب آسیب به داده‌های ابزار تحلیلگر گوگل آنالیتیکز می‌باشد. در بعضی موارد ارجاع‌کننده‌های نامعتبر و ترافیک‌های ارسالی از ربات‌ها و خزنده‌ها، از پهنای باند شما استفاده کرده و سبب ایجاد ترافیک‌های بازگشتی به لاگ‌های دسترسی سایت شما می‌شوند. با وجود اینکه این نوع از ترافیک‌های وب بر روی سایت شما فرود نمی‌آید اما به شدت داده‌های گوگل آنالیتیکز سایت شما را با ترافیک نامعتبر و نادرست مورد هدف قرار می‌دهد.

چنین ارجاع‌دهنده‌هایی برای ابزار گوگل آنالیتیکز نامناسب است. در صورتیکه شما فردی هستید که داده‌های دریافتی از گوگل آنالیتیکز سایت را تحلیل می‌کنید بایستی چنین ارجاع‌دهنده‌های نامعتبر را بلاک کنید. و بهتر است چنین مراجع نامناسب و هرزی را قبل از اینکه بتواند کنترل داده‌های گوگل آنالیتیکز را برعهده بگیرد بلاک کنید. چنین مراجعی به صورت نرمال بر روی صفحه وب شما فرود می‌آیند و وب سایت شما را از همان صفحه مشابه ترک می‌کنند. کم‌ترین کاری که چنین عملی انجام می‌دهد افزایش bounce rate سایت است و در صورتیکه چندین مرتبه در یک روز اتفاق بیفتد می تواند در bounce rate واقعی سایت تاثیر به سزایی داشته باشد و این نرخ را به صورت صعودی در گوگل آنالیتیکز نشان دهد.

0135a5e0-b72d-4910-b6d9-24958fc8b969.png


مرجع‌های اسپم و هرز با هدف ترویج و افزایش بازدید یک سایت خاص وارد می‌شوند. چون همان‌طور که گفته شد دامنه خاص سایت باعث هدایت تحلیلگر گوگل آنالیتیکز به آن سایت شده و سبب افزایش ترافیک آن سایت می‌‌شوند. این چنین ارجاع‌دهنده‌های هرزی می‌خواهند که رنک خود در موتور جست‌و‌جوی گوگل را به وسیله ایجاد لینک‌های بازگشتی[2] بالا ببرند. آن‌ها این کار را توسط درخواست‌هایی که از طریق لاگ‌ وب‌سایت شما به دست می‌آورند انجام می‌دهند.

с.новым.годом.рф برای وب سایت شما به اندازه روشی که ربات‌ها و خزنده‌ها استفاده می‌کنند خطرناک نیست.در بعضی مواقع ارجاع‌دهنده نامعتبر می تواند سبب استفاده از پهنای باند و پردازشگر سایت شما شود و اینکار را توسط ایجاد چندین درخواست به وب‌سایت شما انجام می‌دهند. برخی از انواع اسپم‌های رایج‌، اسپم‌های روح[3] نامیده می‌شوند. این نام به دلیل این است که چنین مراجعی واقعی نیستند و فقط مانند روح وارد گزارش‌های گوگل آنالیتیکز سایت شما می‌شوند، در صورتیکه ممکن است هرگز به سایت شما وارد نشده باشند.

برای وب مستران و مدیران سایت بسیار بهتر است که از ورود چنین ارجاع‌دهنده‌هایی به داده‌های گوگل آنالیتیکز سایت خود جلوگیری کنند. در نتیجه اینگونه مراجع را در گوگل آنالیتیکز سایت فیلتر کنید و اجازه دسترسی به داده‌های آنالیزی و تحلیلی گوگل آنالیتیکز را به اینگونه ارجاع‌دهنده‌ها ندهید.

جهت فیلتر کردن این دامنه‌ها در گوگل آنالیتیکز کلیک کنید.
 

razmik4055

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2007
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
5
هشدار به مدیران وب سایت ها
مقاله بالا را جدی بگیرید و از افت سایت خود جلوگیری کنید.
بعضی مواقع رقبا جهت تخریب سایت شما و خارج کردن سایت های مشابه از عرصه رقابت اقدام به این کار خلاف می کنند.
 
بالا