khodroreview
Registered User
- تاریخ عضویت
- 15 ژانویه 2012
- نوشتهها
- 99
- لایکها
- 7
سایت خودرو: گروه پژو-سیتروئن و جنرال موتورز با هدف دومیلیارد دلار صرفهجویی سالانه در پنج سال آینده، با هم شریک شدند.
براساس قرارداد همکاری دو شرکت، جنرال موتورز هفت درصد سهام پژو را در اختیار خواهد گرفت و دو کارخانه در بخش تحقیقات با یکدیگر همکاری خواهند کرد و مدلهایی که به طور مشترک طراحی کردهاند از سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد شد.
جنرال موتورز اعلام کرده با خرید هفت درصد سهام پژو به افزایش سرمایه ۱.۳۴ میلیارد دلاری این کارخانه کمک خواهد شد و در نهایت بعد از خانواده پژو (با ۳۰ درصد سهام) به دومین سهامدار این گروه تبدیل خواهد شد.
دو کارخانه اعلام کردند که هدفشان از شریک شدن با یکدیگر، استفاده از پلتفرم مشترک برای ساخت خودرو و شریک شدن در خرید قطعات و مواد اولیه است که ارزش آن در مجموع به سالی ۱۲۵ میلیارد دلار میرسد.
هر دو کارخانه تأیید کردهاند که شراکتشان بر ساخت خودروهای کوچک، متوسط، مینیون، و کراس اوور (خودروهای بیابانی کوچک که روی پلتفرم سواری ساخته میشود) متمرکز خواهد بود. براساس قرارداد همکاری جدید، یک پلتفرم مشترک برای ساخت یک خودرو با آلودگی کم هم ساخته خواهد شد.
به این ترتیب فروش جهانی دو کارخانه در مجموع دوازده میلیون دستگاه در سال خواهد بود. با این حال هر دو تأکید کردهاند که این تنها یک اتحاد استراتژیک است و به هیچ وجه به معنی ادغام دو کارخانه در یکدیگر نیست.
همکاری دو کارخانه در نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. در واکنش به خبر مشارکت، اریک بسون، وزیر صنعت فرانسه گفت اتحاد استراتژیک دو کارخانه بر روشهای تولید و و رابطه پژو با قطعهسازان داخل این کشور تأثیری نخواهد داشت و به نفع کارخانه فرانسوی و ایجاد شغل در این کشور است.
اپل/واکسهال، بازوی اروپایی جنرال موتورز و پژو-سیتروئن در اروپا ضرر میدهند. دلیل آن هم رقابت شدید و عرضه زیاد خودرو در بازار است که خودروسازان را مجبور میکند برای فروش محصولاتشان تخفیف زیادی به مشتری بدهند. پژو به شدت با مشکل نقدینگی روبرو است و برای جبران ضررهایش دست به فروش داراییهای خود زده است.
جنرال موتورز هم امیدوار است این همکاری به دوزاده سال ضرر در اروپا پایان دهد. این کارخانه در دورازده سال گذشته حدود دوازده میلیارد دلار در قاره سبز ضرر کرده است. دو سال پیش، هنگامی که جنرال موتورز در آستانه ورشکستگی بود، قصد داشت اپل را به فیات بفروشد. اما این معامله به سرانجام نرسید و این شرکت همچنان با وجود اخراج هزاران کارگر و تعطیلی کارخانههایش در حال ضرر دادن است.
این اولین باری نیست که جنرال موتورز در اروپا با کارخانهای شریک میشود. در سال ۲۰۰۵، جنرال موتورز دو میلیارد دلار در شراکت با فیات سرمایهگذاری کرد. این همکاری بعد از پنج سال بدون موفقیت قطع شد.
سابقه شرکت فرانسوی در همکاریهای مشترک از همتای آمریکاییاش بهتر است. این کارخانه با فیات در ساخت ماشینهای باری همکاری خوبی داشت و با ب ام و برای تولید موتور شریک شد. همینطور این شرکت در ساخت یک خودروی کوچک با تویوتا شریک شد.
به طور کلی نسبت به موفقیت همکاری خودروسازان با یکدیگر شک و تردید وجود دارد. همکاری دایملر و کرایسلر که با هزینهای زیاد ممکن شد، بعد از ۹ سال در سال ۲۰۰۷ بی هیچ نتیجهای به پایان رسید. همینطور همکاری فولکسواگن و سوزوکی از سال گذشته با مشکل روبرو شده است.
با همه بدبینیها به نظر میرسد خودروسازان چاره دیگری برای حفظ موقعیت خود در بازار نداشته باشند.
www.khodroreview.com
براساس قرارداد همکاری دو شرکت، جنرال موتورز هفت درصد سهام پژو را در اختیار خواهد گرفت و دو کارخانه در بخش تحقیقات با یکدیگر همکاری خواهند کرد و مدلهایی که به طور مشترک طراحی کردهاند از سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد شد.
جنرال موتورز اعلام کرده با خرید هفت درصد سهام پژو به افزایش سرمایه ۱.۳۴ میلیارد دلاری این کارخانه کمک خواهد شد و در نهایت بعد از خانواده پژو (با ۳۰ درصد سهام) به دومین سهامدار این گروه تبدیل خواهد شد.
دو کارخانه اعلام کردند که هدفشان از شریک شدن با یکدیگر، استفاده از پلتفرم مشترک برای ساخت خودرو و شریک شدن در خرید قطعات و مواد اولیه است که ارزش آن در مجموع به سالی ۱۲۵ میلیارد دلار میرسد.
هر دو کارخانه تأیید کردهاند که شراکتشان بر ساخت خودروهای کوچک، متوسط، مینیون، و کراس اوور (خودروهای بیابانی کوچک که روی پلتفرم سواری ساخته میشود) متمرکز خواهد بود. براساس قرارداد همکاری جدید، یک پلتفرم مشترک برای ساخت یک خودرو با آلودگی کم هم ساخته خواهد شد.
به این ترتیب فروش جهانی دو کارخانه در مجموع دوازده میلیون دستگاه در سال خواهد بود. با این حال هر دو تأکید کردهاند که این تنها یک اتحاد استراتژیک است و به هیچ وجه به معنی ادغام دو کارخانه در یکدیگر نیست.
همکاری دو کارخانه در نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. در واکنش به خبر مشارکت، اریک بسون، وزیر صنعت فرانسه گفت اتحاد استراتژیک دو کارخانه بر روشهای تولید و و رابطه پژو با قطعهسازان داخل این کشور تأثیری نخواهد داشت و به نفع کارخانه فرانسوی و ایجاد شغل در این کشور است.
اپل/واکسهال، بازوی اروپایی جنرال موتورز و پژو-سیتروئن در اروپا ضرر میدهند. دلیل آن هم رقابت شدید و عرضه زیاد خودرو در بازار است که خودروسازان را مجبور میکند برای فروش محصولاتشان تخفیف زیادی به مشتری بدهند. پژو به شدت با مشکل نقدینگی روبرو است و برای جبران ضررهایش دست به فروش داراییهای خود زده است.
جنرال موتورز هم امیدوار است این همکاری به دوزاده سال ضرر در اروپا پایان دهد. این کارخانه در دورازده سال گذشته حدود دوازده میلیارد دلار در قاره سبز ضرر کرده است. دو سال پیش، هنگامی که جنرال موتورز در آستانه ورشکستگی بود، قصد داشت اپل را به فیات بفروشد. اما این معامله به سرانجام نرسید و این شرکت همچنان با وجود اخراج هزاران کارگر و تعطیلی کارخانههایش در حال ضرر دادن است.
این اولین باری نیست که جنرال موتورز در اروپا با کارخانهای شریک میشود. در سال ۲۰۰۵، جنرال موتورز دو میلیارد دلار در شراکت با فیات سرمایهگذاری کرد. این همکاری بعد از پنج سال بدون موفقیت قطع شد.
سابقه شرکت فرانسوی در همکاریهای مشترک از همتای آمریکاییاش بهتر است. این کارخانه با فیات در ساخت ماشینهای باری همکاری خوبی داشت و با ب ام و برای تولید موتور شریک شد. همینطور این شرکت در ساخت یک خودروی کوچک با تویوتا شریک شد.
به طور کلی نسبت به موفقیت همکاری خودروسازان با یکدیگر شک و تردید وجود دارد. همکاری دایملر و کرایسلر که با هزینهای زیاد ممکن شد، بعد از ۹ سال در سال ۲۰۰۷ بی هیچ نتیجهای به پایان رسید. همینطور همکاری فولکسواگن و سوزوکی از سال گذشته با مشکل روبرو شده است.
با همه بدبینیها به نظر میرسد خودروسازان چاره دیگری برای حفظ موقعیت خود در بازار نداشته باشند.
www.khodroreview.com