برگزیده های پرشین تولز

جنگل خانیکان یا جنگل نیرنگ نوشهر

کیش

Registered User
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2018
نوشته‌ها
144
لایک‌ها
0
سن
26
جنگل خانیکان یا جنگل نیرنگ نوشهر

جنگل نیرنگ در 5 کیلومتری نوشهر و در نزدیکی جاده نیرنگ روستای کشکسرا واقع شده است و به پارک جنگلی خانیکان معروف می باشد ، هرچند که بر طبق گفته برخی از مردم محلی به خاطر وجود درختانی از همه رنگ و چهارفصل بودن درختان آن، به نیرنگ معروف شده است.جنگل نیرنگ منطقه‌ای آرام و بکر است که آب تنی در رودخانه کُرکُرود میتوان لذت سفر به آن را دوچندان کند. در ادامه با مجله همگردی تور کیش شهریور 98 همراه شوید.



جنگل خانیکان یا جنگل نیرنگ نوشهر در تمامی فصول سال، علی الخصوص پاییز، زیبایی های منحصر به فرد و خاص خود را دارد و هر ساله پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر ایران به این پارک جنگلی می باشد. پارک جنگلی نیرنگ در پنج کیلومتری شهرستان نوشهر و در حوالی جاده نیرنگ قرار گرفته است و جزو روستای کوشکسرا می باشد.



پارک جنگلی خانیکان یکی از زیباترین پارک های جنگلی شهرستان نوشهر و نیز یکی از جاذبه های مهم گردشگری در استان مازندران می باشد.زیبایی پارک جنگلی خانیکان چشم هر بیننده ای و ناظری را به خود جلب می کند به طوری که دیگر توان دل کندن از آن مناظر زیبا را ندارد. صدای رودخانه خروشان کرکرود، درختان سر به فلک کشیده، تلالو نور خورشید از میان درختان، صدای گوش نواز طبیعت زنده و پرندگان, همه و همه در کنار یکدیگر در هر ثانیه، روح تازه ای به روح و جان آدمی تزریق می کنند.

گردشگران، بازدیدکنندگان و مشتاقان دیدن مناظر طبیعی پارک جنگلی نیرنگ بعد از پیمودن مسیری حدود پنج کیلومتر از شهرستان نوشهر وارد جاده نیرنگ می گردند و بعد از گذشتن از روستای نیرنگ و طی مسیری حدود پانزده کیلومتر، به پارک جنگلی خانیکان می رسند.
گردشگران میتوانند علاوه بر لذت بردن از مناظر و طبیعت دلپذیر روستای نیرنگ و مسیر روستای نیرنگ تا خانیکان، در کنار رودخانه کرکرود اتراق نمایند و لحظاتی خوشی را در کنار آن همه زیبایی خالق جهان هستی سپری نمایند.

جنگل ناهارخوران

جنگلی در جنوب شهر گرگان با حدود 300 هکتار وسعت که به عنوان تفرجگاه اصلی شهر شناخته می شود و با طبیعت دلنشین و زیبای خود دل از هر گردشگری می برد. البته اهمیت جنگل ناهارخوران تنها در طبیعت تماشایی آن خلاصه نمی شود، این جنگل قدمتی 40 میلیون ساله دارد و بخشی از جنگل های با ارزش هیرکانی محسوب می شود. در ادامه با مجله همگردی تور کیش مرداد 98 همراه شوید.



از قدیم، بر سر راه کاروان‌ های حجاج یا زائران قرار داشته‌ است. این کاروان‌ها غالبا در دامنه‌ های کوه‌ های جنوب گرگان، اتراق کرده و چاشت ناهار می‌خوردند. به همین سبب این منطقه ناهار خوران شده‌ است و البته هنوز هم مردم به آنجا می‌ آیند و ناهار می‌ خورند.

در پارک جنگلی ناهارخوران رودخانه و چشمه هایی وجود دارند که علاوه بر بازدید از آنها می توان به آب بازی و آب تنی مشغول شد.

رودخانه زیارت: تنها رودخانه پارک جنگلی ناهارخوران، رودخانه زیارت است که از ارتفاعات روستای زیارت سرچشمه می گیرد و با طولی در حدود 40 کیلومتر در منطقه جریان دارد. این رودخانه یکی از منابع تامین آب شهر گرگان است.

چشمه ها: پارک جنگلی ناهارخوران دارای چشمه های فراوانی است، معروف ترین آنها سفید چشمه نام دارد که در ارتفاعات ناهارخوران قرار گرفته است. در تير ماه سال 1377 اطراف سفید چشمه را سنگ چينی کردند تا استفاده از آب آن راحت تر شود. متاسفانه در سال های اخیر حجم آب آن به شدت کاهش پيدا کرده است؛ اما باز هم یکی از دیدنی های ناهارخوران به شمار می رود.

اگر می خواهید نگاهی به شهر و زیبایی های اطراف بیندازید، در کنار بلوار ناهارخوران تپه ای به نام باباطاهر وجود دارد که گردشگران و اهالی منطقه از آن بالا می روند و به تماشای زیبایی های منطقه می نشینند.

گردنه حیران

حیران نام روستایی ییلاقی در شهرستان آستارا واقع در استان گیلاناست. این روستا در فاصله 30 کیلومتری آستارا قرار دارد. حیران از سه روستای حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تشکیل شده‌است.منطقه حیران از توابع شهرستان آستارا در منتهی‌الیه غرب استان گیلان با 2200 هکتار مساحت است که از این میزان 1200 هکتار به مستثنیات اشخاص و 1000 هکتار به منابع ملی تعلق دارد. در ادامه با مجله همگردی تور کیش تیر 98 همراه شوید.



حیران عربی شده واژه تالشی «هیران» است. هیران در زبان تالشی به معنای مکان ابر و مه می باشد. «هیر» یا «هر» در زبان تالشی مردمان آستارا به معنی ابر و مه است و «ان» پسوند مکان است. یکی از ویژگی های گردنه حیران نیز مه آلودگی هوا در بیشتر اوقات سال است.

گردنه از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این روستا، است که در مسیر راه ارتباطی آستارا - اردبیل قرار گرفته‌ است. این گردنه که به همراه روستای ونه‌بین،حاجی امیر بالا و حاجی امیر پایین از مناطق حفاظتی سیاسی و جغرافیاییاستان گیلان می‌باشد، از یک طرف مشرف به کوه‌هایی است که پوشیده از جنگل‌های انبوه‌است و از سویی مشرف به دره‌ای نه چندان عمیق که از میان آن آستاراچای عبور می‌کند این رود تعیین‌کننده مرز استان گیلان ایران و جمهوری آذربایجان است.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان یا دره ستاره ها قطعا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم به شمار می آید. در غرب روستای برکه خلف در فاصله 5 کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره واقع شده است . دره ستارگان با قدمت حدود 2 میلیون سال بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه ناشى از باد و باران و رگبارها به وجود آمده است.در ادامه با مجله همگردی تور کیش تابستان 98 همراه شوید.



اهالى جزیره عقیده دارند که روزگاری، ستاره اى از آسمان به قلب جزیره افتاده و اشکال عجیبى را از خاک و سنگ و ماسه پدید آورده است. به این مکان در اصطلاح استاره افته و گاهى استار افتیده نیز گفته می شود اما، براى این پدیده کم نظیر زمین شناسى نام دره ستاره ها جا افتاده است.

برخى از اهالى اعتقاد دارند که با تاریک شدن هوا، این دره محل رفت و آمد ارواح و اجنه بوده اما تاکنون صحت این مطلب ثابت نشده است. به دلیل شکل ویژه این دره و انواع حجم ها و پدیده هاى فرسایش موجود در آن، وزش بادهاى تند و گردش هوا در دره و تولید صدا باعث شده برخی از ورود به دره در هنگام شب خودداری نمایند.

ویژگى ها و دیدنى هاى دره ستاره ها سبب شد این دره به عنوان بخشى از ژئو پارک جزیره قشم جزو آثار طبیعى در سازمان یونسکو به ثبت برسد. ژئو پارک قشم با آثار زیباى طبیعى و تاریخى ، تنها ژئو پارک خاورمیانه می باشد.

دره ستاره ها و دره چاه کوه ، پدیده هایى شگفت آور از فرسایش سنگ هاى رسوبى زمین هستند. دره ستاره ها، یکی از مکان های بسیار دیدنى شهر قشم بوده و مشابه این اشکال زمین شناسى را می توان فقط در کشور آمریکا مشاهده کرد.
 
بالا