برگزیده های پرشین تولز

حذف نمره از مقطع ابتدايی در ايران

با حذف نمره از مقطع ابتدای موافقید یا نه!؟


  • Total voters
    4
  • Poll closed .

BRADER SHIAN

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژانویه 2006
نوشته‌ها
1,491
لایک‌ها
2
محل سکونت
مینشن
ال اول بودم!خانم معلکم با جامدای من زد تو سر بغل دستیم!هنوز یادم نمی ره!اونمقع بجه مثبت بودن به نظرم خیلی وحشتناک بود!بغلیم نمره تک تو دیکته گرفته بود!حرفم گوش نمی کرد!خودش میگفت دردش زیاد نیومده!ولی من خیلی خورد تو روحیم !
258.gif

این و گفتم حالا این مطلب تئو بی بی سی بود گفتم بزارمش اینجا!

آموزش و پرورش ايران خبر از گسترش طرح آزمايشی داد که در صورت موفق بودن منجر به جايگزينی روش ارزشيابی نمره ای با روشی توصيفی می شود.

در حال حاضر روش کمی نمره دهی بين صفر تا بيست روش متدوال ارزشيابی در مدارش ايران است و به گفته آموزش و پرورش ايران در صورتی که نتايج آزمايشی طرح ارزشيابی توصيفی مثبت باشد، از سه سال آينده ارزشيابی توصيفی در دوره ابتدايی اجرا می‌شود.

روش توصيفی بصورت ارايه گزارش از عملکرد دانش آموز خواهد بود که به طور پيوسته با استفاده از ابزارهايی مانند پوشه کار، سياهه رفتار، آزمون‌ها و تکاليف درسی، برگ ثبت مشاهدات و فعاليت‌های داخل و خارج از کلاس انجام می ‌گيرد.

تا کنون طرح آزمايشی ارزشيابی توصيفی در يک ‌هزار مدرسه دوره ابتدايی به اجرا گذاشته شده و ۴۰‬هزار دانش آموز دوره ابتدايی در ايران تحت پوشش اين طرح قرار دارند.

به گفته مقامات آموزش و پرورش ايران "ارتقا سطح بهداشت روانی از طريق کاهش نقش ارزشيابی پايانی و مقياس کمی در سرنوشت تحصيلی و تربيتی دانش‌آموزان و توجه به حيطه‌های مختلف شخصيت دانش‌آموز در ابعاد عاطفی، اجتماعی، جسمانی و سطوح بالای حيطه شناختی" از اهداف اين طرح است.
 
بالا