برگزیده های پرشین تولز

حرفهای شنیدنی مهران مدیری و پیمان قاسم خانی در جمع مشترکان ماهنامه فیلم

ipc110

Registered User
تاریخ عضویت
25 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,345
لایک‌ها
52
محل سکونت
Tehran
فرا رسیدن نوروز و حال و هوای بهار را بهانه کردیم برای دیدار با مهران مدیری و پیمان قاسم خانی. زوج هنری خلاق و موفقی که طی چند سال اخیر تقشی بسیار جدی و تاثیرگذار در تلطیف روحیه تماشاگران تلویزیونی داشته اند . هرچند امسال با حساسیتهایی که به خاطر پخش برنامه تلویزیونی باغ مظفر ایجاد شد، ادامه این سریال در 10 قسمت تازه روی سی دی به بازار می آید.
مهران مدیری برای بازی در فیلم سینمایی همیشه پای یک زن در میان است رفت جلوی دوربین کمال تبریزی و پیمان قاسم خانی خودش را برای کارگردانی اولین فیلم سینمایی اش در سال آینده آماده می کند. قرار بود او در این جلسه همراه همسر هنرمندش بهاره رهنما به دیدار مشترکان بیاید، اما همه چیز در لحظه پایانی تغییر کرد و قرعه بچه داری به خانم رهنما اصابت کرد.
ساعت از پنج بعد از ظهر گذشته بود و هنوز از مهران مدیری خبری نبود که تلفنی اطلاع داد سر فیلمبرداری است و دارد خودش را به جمع می رساند. جلسه با حرفهای شیرین قاسم خانی و نکته های او در باره طنز و فیلم نامه هایی که برای اخراجی ها ، مکس ، مارمولک ، نقاب و دختری با کفش های کتانی نوشته ادامه یافت و در باره فیلم نامه تازه اش گفت که قرار است با بازی مهران مدیری آن را کارگردانی کند. « این فیلم کمدی نیست، اما یک طنز سیاه و تلخ است» او در باره علت ادامه نیافتن سریال باغ مظفر در ایام نوروز گفت" « صلاح دیدیم این کار را به شکل خصوصی و پخش ویدیوئی روی سی دی تست بزنیم. با توجه به بازی تمامی بچه های سریال ، فکر می کنم کار موفقی شده است.» او در باره کارگردان هایی که کار کمدی هم کرده اند می گوید: « به نظرم مهرجویی با فاصله ، از همه کارگردان ها بهتر است. »
مهران مدیری ، نفس زنان خودش را رساند. آن قدر عجله داشت که متوجه آسانسور نشده بود و پله های پنج طبقه را کوبیده بود و آمده بود بالا. می گفت : « بازی در فیلم تازه کمال تبریزی را شروع کرده ام. در نقش یک مرد ضد زن بازی می کنم. الان هم در استودیو بودم اما به بهانه خرید سیگار زدم بیرون! »
جالب اینجاست که این سیگار خریدن او و حضورش در جمع ، ساعت ها به طول انجامید و تلفن دستی اش آن قدر پیام فرستاد که ناچار شد خداحافظی کند. جلسه ای پرشور ، شیرین و خاطره انگیز بود. می گوییم: احتمالا این طولانی ترین زمانی است که کسی برای خریدن سیگار صرف کرده است. اما او اصرار دارد که هنوز این رکورد در اختیار رضا شفیعی جم است و کسی نتوانسته آن را جابجا کند : « موقع ضبط برنامه تلویزیونی ساعت خوش که شفیعی جم نقش درک را بازی می کرد. بین دو پلان ، برای خریدن سیگار رفت بیرون اما هر چقدر منتظر شدیم خبری ازش نشد. تلفن های پی در پی و جستجوی گروه تدارکات برای پیداکردنش بی نتیجه ماند. چند ساعت بعد بالاخره مادرش را پیدا کردیم ، گفت : « رضا آمد ساکش را جمع و جور کرد و بعد از خداحافظی رفت خدمت سربازی! » واقعا رفته بود سیگار بخرد اما دو ماه و اندی بعد از دوره آموزشی برگشت!
مدیری در باره بقیه بازیگران طنز گفت : « رادش به نظرم گلوله استعداد است ، اما از هنرش درست استفاده نشده. بعضی از بازیگران اشکال شان این است که وقتی که کار دوربین ندارند ، اغلب پشت صحنه در خواب هستند اما بازیگرانی مثل رادش ، نادر ******* یا گوهر خیراندیش آن قدر کارشان را جدی می گیرند که کارگردان را کلافه می کنند . من به واقع در موقع کار با خانم گوهر خیراندیش رسما دیوانه شدم! »

برگرفته از ماهنامه فیلم شماره 360 ( ویژه نوروز 1386 )
 
بالا