برگزیده های پرشین تولز

حوادث حوادث حوادث

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
زوج نابينا دور دنيا را با قايق در مي نوردند


جام جم آنلاين: يك زوج نابينا مي خواهند نام خود را به عنوان اولين قايقرانان نابينا كه توانسته اند دور دنيا را با قايق طي كنند به ثبت برسانند.
اين زوج سانفرانسيسكويي كه اسكات دونكان 38 ساله و پاملاهابك 42 ساله نام دارند به تازگي بندر سانفرانسيسكو را سوار بر يك قايق ترك كرده اند.
آقاي دونكان و خانم هابك كه هر دو ديد بسيار اندكي دارند اما از لحاظ پزشكي كور به حساب مي آيند در طول اين سفر از نوعي كمك الكترونيكي از جمله نوع خاصي از رادار و GPRS استفاده خواهند كرد تا مسير خود در دريا تشخيص دهند.
اين زوج با استفاده از قايق خود به سمت پاناما راهي مي شوند و سپس از آنجا به اقيانوس آرام ، اقيانوس هند ، گردش به دور آفريقاي جنوبي ، از آنجا به سوي برزيل و نهايتا بازگشت به كانال پاناما و هاوايي و خانه.
دونكان گفت: «من هميشه به بچه هاي نابينا سفارش دارم و آن اين كه حالا كه نابينا هستيد بايد تلاش بيشتري در زندگي بعمل آوريد».
دونكان ادامه داد: «همواره به آنها مي گويم بيشتر از آنچه فكر مي كنيد مي توانيد انجام دهيد تلاش كنيد».
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
حبس ابد براي کودک آزار انگليسي


ميليونر انگليسي که به کثيف ترين کودک آزار انگليسي شهرت يافته است ، به اتهام آزار و اذيت 3000 کودک انگليسي به حبس ابد محکوم شد.
پرونده ويليام گواد ، ثروتمند 60 ساله انگليسي شايد يکي از جنجالي ترين پرونده هاي جنايي تاريخ انگليس باشد. او متهم است که در 40 سال گذشته بيش از 3000 کودک را مورد آزار و اذيت قرار داده است.

او حتي يک بار ادعا کرده بود که در طول 12 ماه 142 کودک را مورد آزار و اذيت قرار داده است.

به گفته خانواده هاي قربانيان ، اعمال اين مرد به مرگ 2 نفر از قربانيان منجر شده است و بسياري از قربانيان را به سوي مواد مخدر و ساير جرايم سوق داده است.

به نوشته مطبوعات انگليس ، اين کودک آزار انگليسي اکثرا کودکاني را مورد آزار و اذيت قرار مي داد که آنها را در مغازه ها و يا سوپرمارکت هاي زنجيره اي خود استخدام مي کرد. علاوه بر اين ، او 2 خانه مشرف به مدارس کودکان داشت که از آن طريق طعمه هاي خود را برمي گزيد و سپس آنها را به محلهايي که براي اعمال کثيف خود انتخاب کرده بود ، مي کشاند. اين کودک آزار انگليسي پيش از اين 3 بار به دليل کودک آزاري به دادگاه احضار شده بود که نخستين مورد آن در 1965 بود. او در 1998 به دليل جعل گذرنامه براي خروج از انگليس دستگير شد که در آن موقع ، پليس به جنايات او پي برد. در آخرين جلسه دادگاه که روز گذشته برگزار شد ، ويليام گواد به حبس ابد محکوم شد ، قاضي دادگاه در جلسه محاکمه اين مرد کودک آزار گفت : او بزرگ ترين خطر براي کودکان انگليسي است و بنابراين هرگز نبايد آزاد باشد، او بايد در زندان بميرد. با اعلام حکم حبس ابد براي اين متهم ، کودکان قرباني و خانواده هاي آنان از خوشحالي فرياد کشيدند. بازپرس پرونده ، مارتين ديک گفت : ويليام يک جنايتکار وحشي ، حسابگر و خطرناک است که در 40 سال کودکان بسياري را به تباهي کشانده است که حداقل 2 نفر از آنها خودکشي کرده اند و بسياري ديگر نيز به خودکشي فکر مي کنند. اين کودکان که برخي از آنها اکنون در سنين ميانسالي هستند در شب کابوس هاي وحشتناکي مي بينند و خيلي از آنها هم دچار اعتياد شده اند. بازپرس پرونده به خبرنگاران گفت : اين مرد وحشتناک تعداد زيادي از کودکان را نيز به استخدام خود درآورده بود که در ازاي دريافت پول ، دوستان خود را اغفال مي کردند و به خانه هاي ويليام مي کشاندند. کودکان قرباني در بازجويي ها گفته اند که اين کودک آزار انگليسي پس از اغفال ، آنها را تهديد مي کرده اگر موضوع را به ديگران بگويند ، آنها را مي کشد، بنابراين مجبور به سکوت مي شده اند. در آخرين جلسه دادگاه ، مادر «فيل اگار» يکي از قربانيان اين مرد کودک آزار که در سال 2001 در 28 سالگي خودکشي کرده بود، در حالي که مي گريست خواستار اشد مجازات براي اين مرد جنايتکار شد. مادر اين جوان در دادگاه گفت : پس از مرگ فرزندم ، بازپرس پرونده به من گفت که فرزند من طي 2 دهه از عمر خود از اين که مورد آزار قرار گرفته ، رنج مي برده است ، اين مرد زندگي من و فرزندم را تباه کرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
دختر 14 ساله با ضربات مشت خودپرداز را خراب كرد


جام جم آنلاين : يك دختر 14 ساله خشمگين ، يك ماشين خودپرداز بانك را با دست خالي درب و داغان كرد.
به گزارش آنانوا ، اين دختر اكرايني پس از آن كه متوجه شد كارت عابر بانك او توسط ماشين خودپرداز بلعيده شده و ديگر آن را پس نخواهد داد ، به قدري عصباني شد كه با ضربات مشت ماشين را كاملا خراب كرد.
به گفته پليس شهر يالتي ، اين دختر 14 ساله قيافه بسيار مظلوم و آرامي دارد ولي چنان خشمگين شده است كه با ضربات مشت چنين خرابكاري سنگيني به وجود آورده است.
يكي از بازجويان گفت : قيافه او آنقدر معصوم است كه آدم فكر مي كند تا حالا يك مگس را هم نكشته است.
دختر اكرايني كه نامش فاش نشده ، به پليس گفت : در همين اطراف به باشگاه بوكس مي رود تا كمي با ورزش اعصاب خود را آرام كند اما اين ماشين لعنتي سبب شده تا همه تمرين هاي او براي حفظ آرامش با شكست مواجه شود.
بانك صاحب خودپرداز از اين دختر شكايت كرده و تقاضاي 4500 پوند غرامت كرده است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
حمله‌ي تمساح‌ها به مردم استراليا ادامه دارد




خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس حوادث
تمساح وحشي با حمله به گروهي از مردم كه در كمپي در شمال استراليا بودند، مجددا درخواست براي نقض ممنوعيت شكار اين حيوان را كه با هدف جلوگيري از انقراض اين حيوان وحشي اعمال شده، مطرح كرد.
به گزارش بخش «حوادث» سرويس بين‌الملل ايسنا، تمساح‌ها در شمال استراليا پس از اعمال قانون جلوگيري از شكار اين حيوانات از سال 1971 تاكنون، افزايش چشمگيري داشته است.
شكارچيان اغلب اين حيوانات را براي پوستشان شكار مي‌كردند.
تعداد فزاينده‌ي اين تمساح‌ها جان انسان‌ها را بيشتر تهديد مي‌كند و بنابراين درخواست براي كشتار اين حيوانات نيز روبه افزايش است.
در حادثه‌ي اخير كه در استراليا روي داد، يك تمساح 14 فوتي با حمله به يك مرد كه در كمپ خود به همراه همسر و پسر چهارساله‌اش در خواب بودند، وي را از چادرش بيرون كشيد.
به دنبال فريادهاي اين مرد، مادر زنش كه در چادر ديگري درخواب بود، بيدار شده و براي كمك به وي به بيرون شتافت؛ اما تمساح اين زن 60 ساله را نيز با آرواره‌اش به شدت نگه داشته و سپس فرد ديگري اين تمساح را با شليك گلوله گشت.
محققان تعداد اين تمساح‌ها را در اين منطقه 5000 عدد برآورد كردند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
مهدى زاپاتا دستگير شد




يك سارق مسلح كه با عنوان مسافر و براى ماجراجويى اقدام به ربودن خودرو از آژانس هاى كرايه اتومبيل مى كرد، دستگير شد. متهم ۲۱ ساله كه مهدى معروف به «مهدى زاپاتا» نام دارد در بازجويى ها تاكنون به پنج فقره سرقت خودرو اعتراف كرده است .حدود دو هفته پيش مردى با مراجعه به ماموران دايره يكم پليس آگاهى از سرقت خودروى پيكان خود از سوى يك سارق مسلح خبر داد. اين مرد در شكايت خود گفت: «ديروز مسافر جوانى با مراجعه به آژانس كرايه اتومبيل كه در آنجا كار مى كنم ماشينى به مقصد كن خواست. او را سوار خودروى پيكان خود كردم كه زير پل كن او اسلحه كلتى را از زير لباس خود خارج كرد و آن را به سمت من گرفت. خيلى ترسيده بودم. او تهديد كرد كه اگر از ماشين خارج نشوم با اسلحه مرا خواهد كشت. پس از پياده شدن او پشت فرمان نشست و از محل فرار كرد.» پس از شكايت اين مرد ماموران تحقيقات خود را براى دستگيرى اين سارق مسلح آغاز كرده و مشخصات خودرو را براى شناسايى در اختيار گشت هاى نيروى انتظامى قرار دادند. پنج روز پس از اين ماجرا ماموران متوجه تصادف خودروى پيكانى با يك دستگاه پرايد در منطقه پونك شدند كه راننده پيكان پس از تصادف از محل متوارى شده بود. ماموران پس از حضور و استعلام شماره خودرو متوجه سرقتى بودن آن شدند و تنها سرنشين آن را كه پسر جوانى بود دستگير كردند. او سپس به اداره آگاهى منتقل و در بازجويى ها گفت: «راننده يكى از دوستانم به نام مهدى معروف به «مهدى زاپاتا» است. من از سرقتى بودن خودرو اطلاعى نداشتم. مهدى پس از تصادف به من گفت كه منتظرش بمانم تا پليس را در جريان قرار دهد اما او به اين بهانه از آنجا فرار كرد.»
ماموران با شناسايى اين سارق تحقيقات براى دستگيرى او را آغاز كردند و متوجه شدند متهم داراى سوابق متعدد درگيرى و شرارت در حسينى فردوس است. محل هاى تردد اين سارق شناسايى و به طور نامحسوس زيرنظر گرفته شد. سرانجام ساعت ۱۰ شب ۲۰ مهرماه جارى متهم در يك استخر در منطقه ستارخان شناسايى و زمانى كه قصد خروج از آنجا را داشت دستگير شد. ماموران همچنين در بازرسى او يك اسلحه كمرى همراه شش تير فشنگ كشف كردند. متهم در بازجويى ها با اعتراف به پنج فقره سرقت خودرو از آژانس هاى كرايه اتومبيل به ماموران گفت: «پدربزرگم از خان هاى دوران قبل از انقلاب بود و اين اسلحه از او به يادگار مانده است.» مهدى در ادامه اظهار داشت: «من به خاطر نياز مالى خودروها را سرقت نمى كردم. علاقه زيادى به ماجراجويى دارم و انگيزه ام از سرقت ها، ماجراجويى بود. پس از سرقت خودروها لوازم با ارزش آن را برمى داشتم و آن را در خيابان رها مى كردم.» هم اكنون تحقيقات ماموران از متهم براى بررسى احتمال سرقت هاى ديگر از سوى او ادامه دارد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
زمين لرزه ۷ ريشترى تايوان را لرزاند






ايرنا: زمين لرزه اى شديد به قدرت هفت درجه در مقياس امواج درونى زمين (ريشتر) روز جمعه تايوان را لزراند اما تا لحظه مخابره خبر هيچ گزارشى از خسارات و تلفات احتمالى اين حادثه منتشر نشده است. زمين لرزه در ساعت ۸/۱۲ به وقت محلى به وقوع پيوست و مركز آن در ۱۰۹ كيلومترى شمالى شرقى سوآئو در طول ساحل شمال شرقى جزيره و در ۵۸ كيلومترى زير سطح دريا گزارش شده است. قدرت زمين لرزه در مركز استان ايلان و هوالين (شمال شرقى تايوان) ۵ درجه و در مركز كشور نيز ۴ درجه در مقياس ريشتر بوده است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
كشف بيش از ۱۱ هزار قبضه سلاح در شش ماهه اول امسال






ايسنا: به دنبال شناسايى و انهدام باندهاى بزرگ قاچاق اسلحه، بيش از ۱۱ هزار قبضه سلاح در شش ماهه اول سال جارى كشف و ضبط شده است. سردار على عبداللهى نماينده نيروى انتظامى در ستاد ويژه مبارزه با قاچاق كالا و ارز و جانشين فرمانده نيروى انتظامى با اعلام اين خبر افزود: اكثر باندهاى اصلى ورود سلاح، شناسايى و دستگير شده و تعدادى نيز در درگيرى ها نابود شده اند لذا آمارى كه از كشفيات ارائه شد بيانگر تلاش هاى موثر نيروى انتظامى در اين خصوص است. وى با اشاره به تقويت اقدامات اطلاعاتى و عملياتى در مرزهايى كه مورد هدف قاچاق اسلحه هستند، گفت: «با وجود اينكه سيستم هاى به كار گرفته شده موثر بوده ولى همچنان قاچاق اسلحه به كشور ادامه دارد.» عبداللهى با بيان اينكه ۱۱۰ گلوگاه در سراسر كشور از سوى ستاد ويژه شناسايى شده اظهار كرد: «در مدت زمان تشديد مبارزات تعداد زيادى باندهاى كوچك و حدود ۱۰ تا ۱۱ باند بزرگ قاچاق اسلحه متلاشى شد كه هر يك از اين باندها بيش از ۷۰ تا ۸۰ قبضه سلاح قاچاق كردند. البته مجموع كشفيات بيانگر اين است كه مرزهاى غربى به ويژه عراق بخش عمده اى از قاچاق را به خود اختصاص داده است.» نماينده نيروى انتظامى در ستاد ويژه، مبارزه با قاچاق اسلحه را از جمله مهم ترين اولويت هاى ستاد برشمرد و تاكيد كرد: «جلوگيرى از ورود كالاهاى ممنوعه به ويژه اسلحه كه مستقيماً با مسائل امنيت داخلى در ارتباط است از وظايف اصلى ستاد است.»
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
حمله يك شير به كودك ۶ ساله






گروه حوادث: يك كودك خردسال درحمله شيرى درفرهنگسراى خاوران زخمى شد. اين حادثه عصر روز چهارشنبه ۲۲ مهرماه سال جارى زمانى به وقوع پيوست كه اين كودك ۶ ساله به همراه برادرش براى تفريح به فرهنگسراى خاوران رفته بودند.
به گزارش خبرنگار ما، يكى از مسؤولان سازمان فرهنگى هنرى شهردارى درارتباط با اين حادثه به خبرنگار ما گفت: اين شيرها متعلق به سيركى است كه از يك ماه قبل اقدام به برپايى نمايش درفرهنگسراى خاوران كرده اند. وى افزود: تمامى اين حيوانات داخل قفس ودريك حصار قراردارند ولى متأسفانه اين كودك با بازكردن حصار به نزديك قفس رفته و مورد حمله اين حيوان قرارگرفته است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
۴ راننده سنگدل، جنون سرعت و مرگ ۵ عابر






گروه حوادث: چهار راننده سنگدل كه با زيرگرفتن عابران پياده آنان را كشته اند و فرار كرده اند از سوى پليس تحت تعقيب قرار داده شدند.
اين چهار راننده فرارى روز چهارشنبه ۲۲ مهرماه سال جارى در سطح خيابان هاى تهران به خاطر سرعت بالا جان عابران پياده را به خطر انداختند كه سه مرد و يك مادر و پسر جان باخته اند. بنابه اين گزارش، ساعت ۱۷ و ۴۷ دقيقه مرد ۳۵ ساله اى به نام جانعلى جهانگيرى در حوالى خيابان بهشتى تهران قربانى جنون سرعت راننده خودرويى شد و دو ساعت بعد مرد ناشناسى كه ۴۵ ساله است در حوالى تهران نو تصادف كرد و جان باخت.
مرد ۳۰ ساله ناشناس ديگرى ساعت ۲۳ شب در حوالى خزانه با خودرويى تصادف كرد و لحظاتى بعد جان سپرد و در يك سانحه رانندگى تلخ وقتى زوج جوانى به همراه پسر ۶ ساله شان در جنت آباد قدم مى زدند با خودرويى برخورد كردند كه فريد محمدى ۴۵ ساله به همراه محمد دينى ۶ ساله جان باختند و مرد خانواده با وخامت حال در بيمارستان بسترى است. بنابه گزارش خبرنگار جنايى ما؛ همه رانندگان كه عاملان اين مرگ ها هستند صحنه سانحه را ترك كرده و گريخته اند كه با دستور بازپرس هنرمند از شعبه چهارم دادسراى امور جنايى با سرنخ هايى كه از آنان به جامانده است تحت تعقيب هستند.
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
شیفتی کاری نکن منم بزنم تو این خطها!!!!!!!! می رم رو 20000 ها!!!!!!!! با 7-8 ایدی کمکیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 میام اینجا رو بمبارون پستی می کنم ها :D :D :D :D

اخه بازدید این تاپیکات رو دیدی
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
سه نوجوان در آستانه اعدام




سه نوجوان كه به اتهام قتل عمدي از سوي قضات دادگستري به قصاص نفس (اعدام) محكوم شده بودند، با تأييد حكم از سوي ديوان عالي كشور در انتظار اجراي حكم به سر مي برند. آنها منتظرند تا ۱۸ ساله شوند. اين سه نوجوان كه در زمان وقوع قتل ۱۶ و ۱۵ ساله بوده اند پس از دستگيري و برگزاري جلسات محاكمه با توجه به درخواست اولياي دم و محتويات پرونده به قصاص محكوم شده بودند.
چندي قبل حكم اعدام اين سه نوجوان از سوي ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفته است.
اين در حالي است كه ۵ نوجوان ديگر نيز در انتظار تأييد حكم اعدام دوران محكوميت خود را در كانون اصلاح و تربيت مي گذرانند.
دكتر علي نجفي توانا در خصوص اين خبر مي گويد: در خصوص جرايم ارتكابي توسط كودكان و نوجوانان و مسئوليت كيفري آنان در اكثر كشورهاي جهان سني به عنوان سن مسئوليت كيفري تعيين شده كه در آن سن رشد فيزيكي و فكري كودك به اندازه اي مورد توجه قرار گرفته كه در آن نوعي توانايي جسمي و عقلي احراز مي شود. معمولا ميانگين اين سن ۱۸ سال است. در كنوانسيون حقوق كودك كه ما نيز آن را پذيرفته ايم و همچنين قطعنامه هاي مجامع تخصصي و بين المللي توصيه مي گردد كه سن مسئوليت كيفري كامل ۱۸سال باشد. البته در اكثر كشورهاي جهان افرادي كه كمتر از ۱۸ سال باشند و مرتكب جرم شوند مورد تعقيب قرار مي گيرند، ولي دو موضوع مورد توجه قرار مي گيرد: ۱- از يك سن معين مثلاً قبل از ۱۴ سالگي يا قبل از ۱۲ سالگي عدم مسئوليت مطلق دارند و از سن ۱۴ سال به بالا تا ۱۸سالگي مسئوليت نسبي كيفري دارند و اگر مرتكب جرم شوند مجازات بسيار كم يا خفيف نسبت به آنان اعمال مي شود.
در آخرين قطعنامه انجمن بين المللي حقوق جزا كه در پايان شهريور امسال در پكن پايتخت چين صادر شد؛ مجازات اعدام وحبس ابد براي اطفال زير ۱۸ سال ممنوع اعلام شد.
اما در ايران براساس قوانيني كه قبل از انقلاب حاكم بود، دادگاه اطفال درسال ،۱۳۳۸ سن مسئوليت كيفري را ۱۸سال تعيين كرد و اشخاص كمتر از ۱۸سال اگر مرتكب جرايم شديدمثل قتل مي شدند به مجازات بزرگسال محكوم نمي شدند، بعد از انقلاب اسلامي، نگرش متفاوتي نسبت به گذشته اعمال شد. در اين نگرش نظريه غالب اين بود، سن بلوغ بايد به عنوان سن مسئوليت كيفري محسوب شود.
دكتر نحفي توانا در ادامه افزود: براين اساس ماده ۴۹ قانون مجازات اسلامي سن بلوغ شرعي را مقرر داشت اما در اين قانون مشخص نشده است منظور از سن بلوغ شرعي چه سني است، آيا بلوغ جسمي است يا جسمي و عقلي. در تبصره قانون مدني ماده ۱۲۱۰ با تكيه بر ويژگي هاي جسمي و رشد فيزيكي سن بلوغ شرعي را تعيين و در واقع اگر ظواهر جسمي و جنسي در پسران و دختران بروز كند؛ دختران ۹ سالگي و پسران ۱۵سالگي چنين سني را سن بلوغ ناميده اند.
متأسفانه اين قانون مبناي مسئوليت كيفري اطفال نيز قرار گرفت، بدون اينكه قانون گذار توجه كند كه منظور از بلوغ شرعي تنها بلوغ جسمي نيست، بلكه بلوغ جسمي و عقلي است.
به عبارت ديگر اگر پسر ۱۵ ساله اي را كه با رسيدن به سن بلوغ دچار بحران بلوغ مي شود مسئول كيفري بدانيم، اما به اين اشخاص اجازه ندهيم معامله اي انجام دهند و يا گواهينامه بگيرند و سربازي بروند؛ يعني ما اطفالي كه به سن بلوغ مي رسند را فاقد توانايي براي استيفاء مي دانيم اما براي پذيرش مسئوليت كيفري توانا تلقي مي كنيم؛ به نظر اين امر قابل تأمل است.
وي در مورد شيوه عمل مراجع قضايي ايران گفت: براساس مجوزات قانوني متأسفانه مراجع قضايي ما سن مسئوليت را سن بلوغ جسمي ۱۵سال در پسران و ۹سال در دختران دانسته و اگر احراز شود كودكي به سن بلوغ رسيده و مرتكب جرم شود به صراحت ماده ۴۹ قانون مجازات اسلامي همانند بزرگسالان قابل مجازات است.
جالب اين است كه بسياري از مسئولان دستگاه قضاييه و مقننه توجه به اين مطلب دارند كه كماكان اين اشخاص كودك و خردسال هستند و به همين دليل قانون آئين دادرسي كيفري مصوب ،۱۳۶۸ مقرر داشته است كه اطفال زير ۱۸سال بايستي در مراجع رسيدگي به جرايم اطفال مورد تعقيب قرارگيرند و اين نشان مي دهد كه ما بايد توجه داشته باشيم كه سن مسئوليت كيفري بايد با سن بلوغ تفاوت داشته باشد و سني را ملاك قرار دهيم كه با سن مسئوليت اجتماعي يكسان باشد.
وي در پايان افزود: متأسفانه اين امر با توجه به صراحت قانون مورد توجه دادگاه ها قرار نمي گيرد و مراجع قانوني طبق ماده ۴۹ قانون مجازات اسلامي افراد بالغ را در هر سني كه باشند با مجازات مشابه كيفر مي دهند، لذا فرقي نمي كند دختر ۱۵ساله اي و يا پسر ۱۶ساله اي مرتكب قتل، زنا، سرقت مسلحانه يا غيره شوند و اين افراد همانند بزرگسالان مجازات مي شوند.البته در جرايم تعزيري يعني جرايمي كه مجازات حد، قتل يا قصاص ندارد قضات نسبت به سن ۱۸سال اعمال تخفيف مي نمايند
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
مأموران قلابي ۲۰ ميليون تومان سرقت كردند




گروه حوادث روزنامه همشهري: چندي پيش امير كه مالك يك خودرو پاترول بود، در يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار براي فروش خودرو خود آگهي مي دهد. از اين طريق كرامت و فرهاد كه هر دو آخر هفته ها از يكي از شهرستانهاي شمالي كشور براي خريد و فروش خودرو به تهران مي آمدند به وي مراجعه مي كنند. امير با قيمت ۹ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خودرو را به آنها به صورت قراردادي به فروش مي رساند. ولي براي سند زدن خودرو زمان را هر روز به تعويق مي انداخت تا در نهايت اواخر هفته گذشته قراري براي رفتن به محضر مي گذارند.
زمان قرار وقتي كرامت و فرهاد مقابل در محضر از خودرو خودشان پياده مي شوند، يك خودرو پيكان با سه سرنشين سد راهشان مي شود. سرنشينان خودرو پيكان كه بي سيم و كلت كمري به همراه داشتند خود را مأمور انتظامي معرفي كردند و كرامت و فرهاد را مورد بازرسي بدني قرار دادند.
در بازرسي بدني از فرهاد ۲۰ميليون تومان تراول چك ارزي كشف شد كه مأموران انتظامي قلابي آن مبلغ را ربوده و متواري شدند.
فرهاد وكرامت مراتب را به مأموران انتظامي كلانتري آن محل كه واقع در خيابان سهروردي بود اطلاع دادند. مالباخته امير را به عنوان اولين مظنون به همدستي با سارقان مذكور به مأموران معرفي كرد.
امير در مراحل تحقيق منكر هرگونه اطلاعي از چگونگي به سرقت رفتن مبلغ مسروقه شد، بررسي هاي پليسي نيز از وي به نتيجه مثبتي نرسيد. در نهايت روز گذشته رضوان فر داديار اظهارنظر دادسراي امور جنايي تهران وي را آزاد كرد.
عمليات چهره نگاري از سه مأمور قلابي صورت گرفت و جست وجو براي يافتن سارقان فراري ادامه دارد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
قاتلان كودك ۶ ساله شيرازى به دار مجازات آويخته شدند




قاتلان كودك ۶ ساله شيرازى با حكم شعبه ۱۲ دادگسترى شيراز، به دار آويخته شدند. سيد مجيد حسينى، دادستان شيراز....


قاتلان كودك ۶ ساله شيرازى با حكم شعبه ۱۲ دادگسترى شيراز، به دار آويخته شدند. سيد مجيد حسينى، دادستان شيراز در گفت و گو با ايسنا در اين زمينه اظهار داشت: اين دو جانى بى رحم مدتها پيش طفل بى گناه و معصوم ۶ ساله اى را ربوده و به طرز فجيعى به قتل رسانده بودند. به موجب رأى صادره شعبه ۱۲ شيراز، اين دو نفر به اعدام در ملأ عام و تحمل ۱۵ سال حبس محكوم شده بودند كه حكم صادره با تأييد ديوان عالى كشور و طى تشريفات در اين شهر به اجرا درآمد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
نيروى خارق العاده خانواده خوزستاني






زينب طحان دخترهشت ساله اهوازى قادر است جريان ۲۲۰ ولتى برق را از بدن خود بدون دچار شدن برق گرفتگى عبور دهد.
به گزارش ايسنا، على طحان، پدر دختر هشت ساله داراى دو فرزند ديگر به نام هاى حسن و زهرا است.
حسن طحان، سه ساله نيز قابليت هاى عجيبى دارد. اين پسر سه ساله مى تواند وزنه ۱۳۰ كيلوگرمى را روى قلب خود سوار كند، بدون اين كه آسيبى به او برسد. حسن حتى قادر به كشيدن يك موتو سيكلت ۱۶۰ كيلو گرمى به همراه يك سرنشين به وزن ۹۰ كيلوگرم با دندان خود است.
پدر وى قوى ترين مرد خوزستان است كه قابليت هايى چون كشيدن يك قطار به وزن ۸۰ تن با كمر، كشيدن هواپيمايى به وزن ۴۰ تن و يك اتوبوس ۱۰ تنى بادندان است. او حتى مى تواند خودرو پيكان به وزن يك تن را روى دو دست خود بالا ببرد.
زينب طحان دختر اين قهرمان قادر به انجام كارهاى ديگرى چون خرد كردن و خوردن يك لامپ مهتابى با دندان، خم كردن ميلگرد آهنى با دندان و تحمل وزنه ۳۰۰ كيلوگرمى روى شكم و قلبش است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
مادر کلاهبردار، دخترش را طعمه قرار می‎داد






زنی که با طعمه قرار دادن دختر خود اقدام به اخاذی از پسران جوان می‎کرد، دستگیر شد، این جوان به بازپرس الماسی گفت: چند وقت پیش من با دختری به نام مریم آشنا شدم و پس از گذشت مدتی قرار شد ما با یکدیگر ازدواج کنیم و فقط مادر مریم از این ماجرا باخبر بود؛ اما سرانجام مریم از ازدواج با من منصرف شد و وقتی علت را از وی پرسیدم به من گفت ما با هم تفاهم نداریم و از سویی نمی‎تواند پدرش را برای این ازدواج راضی کند. مریم سپس از من خواست تا دیگر همدیگر را نبینیم؛ اما او تا آن زمان به بهانه‎های مختلف از من 3 میلیون تومان گرفته بود وقتی از او خواستم تا هدایا و پول‎هایم را پس بدهد مرا تهدید کرد که جریان رابطه من با او را به همه خواهد گفت.
بازپرس الماسی پس از شنیدن اظهارات این جوان دستور دستگیری مریم و مادرش را صادر کرد.
به این ترتیب 2 متهم به دادگاه منتقل شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند و مشخص شد مادر مریم، دخترش را به عنوان طعمه سر راه پسران جوان قرار می‎داده و به این ترتیب از آنها اخاذی می‎کرده است.
بنابراین گزارش پرونده این مادر و دختر هم اکنون در حال رسیدگی است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
كروكديل به جاى حيوان خانگى




كارشناسان حيوانات وحشى در اسرائيل در جست وجوى صدها بچه كروكديل مى باشند كه پس از دزديده شدن به عنوان حيوانات خانگى فروخته شده اند علاوه بر آنكه ممكن است آنها به راه آب هاى كشور نيز وارد شوند.
اين كروكديل هاى آفريقايى كه تا ۷ متر رشد مى كنند حدود ۲ ماه پيش ازتخم بيرون آمده اند وتقريباً بلافاصله از يك مزرعه پرورش كروكديل درجنوب اسرائيل دزيده شدند. به گفته يك مأمور اداره پارك ها و طبيعت در اسرائيل اين كروكديل ها درعرض سه سال تا حدى بزرگ مى شوند كه بسيار براى انسان خطرناك مى باشند. آنان پس از يك سال مى توانند دست يك انسان راكامل بكنند.
پليس و مأموران محافظت ازحيوانات وحشى تاكنون ۱۰ كروكديل را در يك آپارتمان در مركز اين كشور پيداكرده اند درست در جاييكه اين بچه كروكديل ها در وان شنا مى كردند وغرق شده و وارد راه آب مى شدند.
در حال حاضر نگرانى از اين وجود دارد كه اين كروكديل ها وارد درياچه ها ورودخانه ها مى شوند و اين تهديد بزرگ و جدى براى مردم و محيط زيست مى باشند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
دزديدن هواپيما براى گشت شبانه




مرد جوانى كه براى گشت شبانه بر فراز آسمان فرانسه يك هواپيما را دزديده بود توسط پليس دستگير شد.على رغم تدابير شديد امنيتى ضدتروريستى در تمام كشورفرانسه اين مرد جوان وارد فرودگاه فرانسه شد و در حاليكه مست بوديك هواپيماى يك موتوره را دزديد وبا آن به پرواز درآمد. پليس فرانسه زمانى متوجه اين پروازغيرمجاز شد كه وى پس از نيم ساعت پرواز با تماس راديويى اعلام كرد كه مشكل كمبودسوخت دارد. بنابراين يك چرخ بال براى همراهى وى تا فرودگاه شارل دوگل فرستاده شد.در آنجا وى بلافاصله دستگير شد. آن جوان در حال حاضر بازداشت و تحت بازجويى قرار دارد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
خودكشى از طريق اينترنت




پليس ژاپن در حال بررسى پرونده خودكشى دسته جمعى است كه هفت نفر كه از طريق اينترنت با يكديگر آشنا شده بودند خودكشى كرده اند.چهار مرد و سه زن حدود ۲۰سال در حالى كه مرده بودند در ماشينى پارك شده در مينانو پيداشدند. پليس چهار گرم كننده زغالى درماشين پيدا كرده است در حالى كه پنجره ها از داخل كاملاً بسته شده بودند و روى ماشين نيز با پلاستيك كاملاً پوشانده شده بوده است.به گفته پليس تمام آنان به خاطر استنشاق گاز منوكسيدكربن مرده اند و همچنين آنان از طريق اينترنت با همديگر آشنا شده بودند. يكى از آن هفت نفر با فرستادن پست الكترونيكى به يكى از دوستانش به وى گفته بوده كه قصد دارد خودكشى كند.
پليس هيچ ردپايى از قتل پيدا نكرده است. خودكشى از طريق اينترنت از سال۲۰۰۳ شروع شده است و تا به حال ۳۴نفر از اين طريق خود را از بين برده اند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
سوپ مرغ به جاى واكسن سرماخوردگى




افرادى كه به كلينيك محلى در مينوسوتاى آمريكا براى تزريق واكسن سرماخوردگى رفته بودند به جاى واكسن، دارويى قديمى براى سرماخوردگى دريافت كردند.حدود بيست نفر از افرادى كه روز جمعه براى تزريق واكسن به اين كلينيك رفتند با يك ظرف سوپ و يك بسته دستمال كاغذى به خانه برگشتند.نيك ماريوتى يكى از مسؤولين كلينيك گفت اول اين كار يك شوخى به نظر مى رسيد اما آنان با كمبود واكسن روبرو بودند. ماريوتى تصميم گرفت كه سوپ مرغ تهيه كرده و زمانى كه مردم براى تزريق واكسن مى آيند به جاى واكسن به آنها سوپ بدهد. بيشتر مردم با رضايت آنجا را ترك كردند. به گفته ماريوتى اين بهتر از هيچ چيز است.
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
به نقل از shifte shab :
خودكشى از طريق اينترنت




پليس ژاپن در حال بررسى پرونده خودكشى دسته جمعى است كه هفت نفر كه از طريق اينترنت با يكديگر آشنا شده بودند خودكشى كرده اند.چهار مرد و سه زن حدود ۲۰سال در حالى كه مرده بودند در ماشينى پارك شده در مينانو پيداشدند. پليس چهار گرم كننده زغالى درماشين پيدا كرده است در حالى كه پنجره ها از داخل كاملاً بسته شده بودند و روى ماشين نيز با پلاستيك كاملاً پوشانده شده بوده است.به گفته پليس تمام آنان به خاطر استنشاق گاز منوكسيدكربن مرده اند و همچنين آنان از طريق اينترنت با همديگر آشنا شده بودند. يكى از آن هفت نفر با فرستادن پست الكترونيكى به يكى از دوستانش به وى گفته بوده كه قصد دارد خودكشى كند.
پليس هيچ ردپايى از قتل پيدا نكرده است. خودكشى از طريق اينترنت از سال۲۰۰۳ شروع شده است و تا به حال ۳۴نفر از اين طريق خود را از بين برده اند.
میگم چطوره که تورم اینتوری خودکشیت کنیم!!!!!!!!!
 
بالا