برگزیده های پرشین تولز

خبرهاي ورزشي از همه نوع

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
برانكو: دنيا را هيجان زده خواهيم كرد




برانكو اين روزها بين آب و آتش در حركت است. او در حال حاضر زمام فوتبال ايران را به دست دارد و متفكرانه هرآنچه را كه مى خواهد عمل مى كند. برانكو حالا در آزمونى ديگر بايد دل ميليونها ايرانى را شاد كند و خود را به عنوان مربى موفقى در جهان فوتبال به اثبات برساند.تجربه سرمربيگرى تيم ملى فوتبال هانوفر آلمان و پيگيرى مداوم بازيهاى بوندس ليگا كه بهترين شناسنامه تيمى آلمانهاست، دستمايه خوبى براى برانكو است تا از اين ديدار سربلند بيرون آيد.

به فوتبال آلمان علاقه مندم

من شناخت كافى از فوتبال آلمان دارم و اين خود براى من خيلى مهم است. من فوتبال آلمان را هميشه به دليل علاقه خاصى كه به اين نوع فوتبال داشته ام، پيگيرى مى كنم و زمانى هم كه سرمربى تيم ملى فوتبال ايران شدم، به دليل حضور بازيكنان ايرانى در بوندس ليگا آخرين اتفاقات فوتبال آلمان را بيشتر از گذشته دنبال كرده ام.

روحيه بالاى آلمانها

من به مدت يك سال در باشگاه هانوفر آلمان مربيگرى كرده ام. مشخصه هاى بارز فوتبال آلمان كه در گذشته يكى از بزرگترين مكتبهاى فوتبال اروپا به شمار مى آمد، قدرت فيزيكى و جنگندگى شان مى دانم. آلمانها بازيكنانى سرعتى هستند كه به لحاظ ذهنى از روحيه بالايى برخوردارند.

ديدار با آلمان اعتبار آسيا است

ديدار تيم ملى فوتبال ايران مقابل تيم ملى فوتبال آلمان نه تنها براى ايران حتى براى فوتبال آسيا يك اعتبار محسوب مى شود. مطمئن باشيد اگر قرار بود هر تيم ديگرى جز آلمان در اين تاريخ ديدارى با ما داشته باشد، آن بازى را لغو مى كردم، اما ديدار مقابل آلمان با تمام بازيها فرق دارد و اين خيلى مهم است كه قبل از مصاف با قطر با نايب قهرمان جهان بازى كرده باشيم.


آلمان؛ تيمى ۹۰ دقيقه اى

آنها طى دهه هاى اخير با سيستم ۲ ـ ۵ ـ ۳ بازى مى كردند و در حال حاضر با سيستم ۲ ـ ۴ ـ ۴ به ميدان مى آيند. اما به عقيده من، آلمانها هنوز هم مى توانند براى هر حريفى خطرناك باشند، چرا كه شاگردان كلينزمن قادرند در طول ۹۰ دقيقه خواسته هاى وى را در زمين پياده كنند. آنها تا دقيقه آخر از تلاش دست بر نمى دارند.

كلينزمن مى داند فوتبال ايران قابل پيش بينى نيست

فوتبال آلمانها قطعاً از فوتبال ايران برتر است و تفاوتها و اختلافات فاحشى ميان فوتبال ايران و آلمان وجود دارد وگرنه ما بايد نايب قهرمان جهان مى شديم، اما همان طور كه بارها گفته ام، در فوتبال كنونى جهان هيچ حريف ضعيفى وجود ندارد، اصولاً نمى توان نتيجه هيچ ديدارى را پيش بينى كرد، اما مطمئن هستم مردم دنيا يك ديدار هيجان انگيز را شاهد خواهند بود. اميدوارم ايران بتواند تواناييهايش را به معرض قضاوت جهانيان بگذارد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
گزارش رويترز از ورود فوتباليست هاى آلمانى به تهران




وورنز: هرگز چنين چيزى نديده بودم
گروه ورزشى ـ خبرگزارى رويترز از ورود ملى پوشان فوتبال آلمان به قصد انجام بازى دوستانه شنبه شب با ايران چنين ياد كرد:
هزاران تن از فوتبالدوستان ايران بعد از ظهر پنجشنبه از بازيكنان آلمانى در تهران استقبال وسيعى كردند.
در فرودگاه مهرآباد فريادهاى «آلمان، آلمان» و «به ايران خوش آمديد» شنيده مى شد و تعداداستقبال كننده ها به حدى بود كه مسؤولان امر مجبور شدند ژرمن ها را از يكى از در هاى پشتى فرودگاه فرارى بدهند! كريستين وورنز مدافع سرد و گرم چشيده آلمان كه در جام جهانى ۱۹۹۸ در برابر ايران بازى كرد و عضوى از تيم نايب قهرمان جام جهانى ۲۰۰۲ هم هست، گفت: «من هرگز چنين چيزى را نديده بودم. اين واقعاً تكان دهنده است.»
اتوبوس حامل آلمانى ها نيز در زمان حركت به سمت هتل توسط جوانان و موتورسواران تهرانى كه بوق و شيپور مى زدند، همراهى مى شد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
بازي هاي بسكتبال اميدهاي آسيا ، ايران با قهرماني در آسيا جهاني شد






خبرنگار همشهري: بعد از قهرماني بسكتبال ايران در بازي هاي غرب آسيا و رقابت هاي جوانان آسيا در بنگلور هندوستان ديشب نيز تيم اميد ايران با پيروزي برابر تيم قدرتمند چين بر سكوي اول قاره كهن ايستاد. شاگردان ولاديمير بوسنياك سرمربي تيم بسكتبال اميد ايران در بازي نهايي با چين از همان ابتداي مسابقه با اتخاذ تاكتيك مناسب و چاشني سرعت، اختيار بازي را به دست گرفتند و با استفاده از تجربيات ديدار قبلي خود با اين تيم، امتيازات پيروزي بخش را به دست آوردند. با پيروزي (۵۰-۷۵) تيم اميد بسكتبال ايران در بازي نهايي اميدهاي آسيا برابر تيم چين جواز حضور تيم شايسته ما به عنوان نماينده اول آسيا در مسابقه هاي جهاني اين رشته در كشور آرژانتين نيز صادر شد. مسابقه هاي جهاني آرژانتين سال آينده در اين كشور برگزار مي شود. در شب پاياني بازي هاي اميدهاي آسيا كه در سالن پر از تماشاگر بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد، تيم قطر با پيروزي مقابل كره جنوبي به مقام سوم رسيد.
همچنين تيم بسكتبال اميد ايران در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي بسكتبال اميدهاي آسيا با پيروزي دوباره مقابل تيم قطر ضمن آنكه حضور خود در ديدار نهايي اين بازي ها را مسجل كرد ه بود، جواز حضور در مسابقه هاي جام جهاني اين رشته كه قرار است سال آينده در كشور آرژانتين برگزار شود را هم به دست آورد.
تيم ايران كه در شروع بازي هاي اين دوره در ديداري نزديك و با نتيجه (۶۰-۶۳) تيم قطر را شكست داده بود در مسابقه دوم با اين تيم نيز ديداري بسيار سنگين و پر جنب وجوش را پشت سرگذاشت اما در نهايت به برتري (۴۶-۵۷) رسيد.در مسابقه دوم تيم هاي ايران و قطر علي باهران، امير اميني و حامد حدادي با بازي خوب خود امتيازات زيادي كسب كردند.در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي هم تيم چين با غلبه بر كره جنوبي حريف تيم ايران در فينال شد.محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال پس از پيروزي تيم ملي اميد بسكتبال كشورمان در بازي نيمه نهايي مسابقات اميدهاي آسيا برابر قطر و راه يابي اين تيم به جام جهاني اظهار داشت: با اين موفقيت تمامي افرادي كه با فدراسيون و تيم اميد ايران دشمني مي ورزيدند و علاقه مند نبودند كه بسكتبال رشد و شكوفايي داشته باشد، متوجه شدند كه تلاش آنها بي نتيجه است و بازيكنان ايران توانستند با قدرت، غيرت و توانمندي به جام جهاني راه پيدا كنند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
ميشائيل بالاك: از نحوه استقبال ايراني ها شوكه شدم




ميشاييل بالاك كاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان در مصاحبه ديروز خود با روزنامه دي ولت گفت: من از نحوه استقبال مردم ايران از تيم آلمان شوكه شده ام. بالاك افزود: من خيلي تحت تأثير اين استقبال قرار گرفتم. كاپيتان تيم ملي آلمان اضافه كرد: شايد اين حجم از استقبال به خاطر شرايط ويژه اي است كه در آن، اين بازي برگزار مي شود. بالاك در پايان گفت: ما اميدواريم آن جهت گيري مثبتي را كه در بازي با اتريش و برزيل داشتيم، بتوانيم در بازي با ايران نيز ادامه دهيم
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
دو گل آلمان در دقايق اوليه دو نيمه بازی با ايران






بازی دوستانه دو تيم ايران و آلمان در ورزشگاه يک صد هزار نفری آزادی تهران و با داوری 'سعد کميل' از کويت عصر روز شنبه، هجدهم مهرماه انجام شد.
تنها دقايقی بعد از آغاز مسابقه، فابيان ارنست، بازيکن شماره 14 تيم آلمان پس از ارسال توپ از کرنر و يک رفت و برگشت با ضربه ای از پشت خط هيجده قدم توپ را وارد دروازه کرد و اولين گل اين تيم را به ثمر رساند.

نيمه اول بازی دو تيم با نتيجه يک بر هيچ به نفع آلمان خاتمه يافت. بازی تيم ايران در بيست دقيقه آخر اين نيمه تهاجمی بود و حملات پی در پی اين تيم باعث شد بازيکنان تيم آلمان به بازی دفاعی روی بياورند.

گل دوم تيم آلمان نيز توسط توماس برداريچ، در دقيقه 53 بازی با ضد حمله تيم آلمان و در اثر اشتباه خط دفاعی ايران به ثمر رسيد.

سرمربی تيم ايران در اين مسابقه برانکو برانکوويچ و سرمربی تيم آلمان يورگن کلينزمن بود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از استقبال بيش از اندازه فوتبال دوستان ايرانی از اين بازی خبر داد و افزود که بيش از بيست هزار نفر از علاقه مندان پشت درهای ورزشگاه آزادی مانده اند.

درآمد حاصل از اين بازی به مردم بم اهدا خواهد شد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
18.gif
18.gif
18.gif
18.gif
18.gif
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
اسب هاى طلايى المپيك آتن دوپينگي از آب در آمدند




فدراسيون سواركارى آلمان ديروز اعلام كرد: اسبهاى مورد استفاده لودگر بيربام برنده مدال طلاى پرش با اسب المپيك آتن و همچنين بتيناهوى دوپينگ كرده بودند!
اسب بيربام كه گولدفيور نام دارد، از داروى ممنوعه بتامتازون سود جسته بود و به اسب هوى نيز نوعى از «هيدراكسى»ها خورانده بودند. قرار است نتيجه تست دوم روى اين اسبها بزودى اعلام شود و اگر آنها نيز مثبت باشد، سواركاران مربوطه محروم و مجازات خواهند شد.
گفتنى است طبق اعلام فدراسيون سواركارى ايرلندجنوبى، اسب مورد استفاده شيان اوكانر سواركار مطرح اين كشور نيز كه در المپيك ۲۰۰۴ قهرمان شده بود، در يك تست دوپينگ جواب مثبت پس داده است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
فراتر از يك مسابقه فوتبال






اين ديگر فوتبال نبود، چيزي فراتر از يك مسابقه فوتبال. مي توان آنرا به ديدارهاي پرحرارت و پرجنب و جوش آمريكاي لاتين تشبيه كرد، تنها در برزيل و آرژانتين و پاراگوئه مي توان چنين استقبالي را از يك بازي دوستانه ديد.
اين بازي هم سياسي،هنري و اجتماعي بود و هم ورزشي. در ايران چنين استقبالهايي را شاهد بود. آن زمان كه پله با ستاره هاي سانتوس به ايران آمد، يا بايرن مونيخ با قهرمانان بزرگ اروپايي اش، اما اينگونه اين همه انرژي و علاقه، ذوق و هلهله و هياهو، نه هرگز نديده بوديم كه يك ساعت مانده به آغاز بازي دربهاي ورزشگاه، كاملا بسته شود، يك شبكه تلويزيون آلماني ZDF مستقيم اين بازي را پخش كند. CNN و BBC ديگر شبكه هاي بزرگ جهان آنرا به تناوب نشان دهند. يك بازي دوستانه و اين همه تبليغ و استقبال، نه هرگز نداشته ايم. گروه موسيقي، هم آوازي تماشاگران، تابلوي اسكوربورد و نظم و انضباط خاص. عجب اين فوتبال پيچيده و مردمي است. راز اين پديده كم كم برملا مي شود.ورزشگاه آزادي، تهران، ايران و فوتبال و انعكاس در سرتاسر جهان. اين پديده عالمگير كه در ايران براي خود منزلتي تازه بدست آورده است، مي تواند مسير سلامتي جامعه را با عاملي بنام ورزش و فوتبال فراهم و آماده نمايد. بايد بيشتر به آن بنگريم، بيشتر اهميت بدهيم و بسترش را نيز فراهم و همواره فوتبال را بخاطر اين ارزشها دوست داريم.
ايران يك تيم بود
آلمان با تمام نفرات خود به ميدان آمد، تنها اليوركان غايب اين ديدار بود كه اي كاش در درون دروازه مي ايستاد، چون ينس لمن يكي از بهترين هاي اين ميدان بود و سه بار در نيمه اول دروازه آلمان را نجات داد.
به گزارش خبرنگاران همشهري از ورزشگاه آزادي،ينس لمن نشان داد كه در شرايط آرماني به سر مي برد و بي دليل مدعي پوشيدن لباس شماره يك دروازه آلمان را ندارد.
اگر از گل دقيقه پنج ارنست بگذريم كه از جلوي مدافعان ما گل آلمان را زد ، در نيمه اول بيشتر اين ايران بود كه به دروازه آلمان يورش برد. يك بار كريمي، يك بار هاشميان، يك بار مهدوي كيا و يك بار هم نكونام كه در تمام اين ضربه ها لمن عالي عمل كرد تا ايران در نيمه اول به گل تساوي نرسد. بازي نيمه اول در اختيار ايران بود و تيم ما انصافا خوب كار كرد. آرايش تيم ايران بسيار سنجيده بود. ميرزاپور درون دروازه، محمد نصرتي در سمت چپ دفاع، رحمان رضايي و كاملي مفرد در دفاع مياني و حسين كعبي در دفاع راست قرار گرفتند. يحيي گل محمدي و جواد نكونام دو هافبك دفاعي و بازيساز ما بودند و در جلوي اين دو علي كريمي، نيك بخت واحدي، مهدي مهدوي كيا بازي كردند و وحيد هاشميان نيز در نوك حمله قرار گرفت و هماهنگي اين سه خط با يكديگر بسيار حساب شده، و دقيق بود. هر يك از بازيكنان در پست خود به بهترين شكل عمل نمودند و شرح وظايف داده شده به نحو عالي انجام شد.
در نيمه دوم، اين آلمانها بودند كه با قراردادن هافبكهاي خود در يك خط و ايجاد يك كمربند محكم عرضي بازي را در اختيار گرفتند. هشت دقيقه از نيمه دوم نگذشته بود كه آلمانها از سمت راست خود صاحب يك موقعيت شدند و سانتر دايسلر را برداريچ با ضربه سر و در ميان مدافعان ما وارد دروازه ايران كرد و نتيجه دو بر صفر شد. تيم ايران با بازي بسته آلمانها در ميانه ميدان آن اقتدار لازم را چون نيمه اول نداشت، كريمي، مهدوي كيا و هاشميان اسير يارگيري آلمانها شدند، تعويض هاي ايران و آلمان تاثيري در روند بازي نداشت، اما حملات آلمانها در اين نيمه خطرناكتر از ايران بود و در نهايت نيز بازي با همان نتيجه دو بر صفر به سود آلمان به پايان رسيد.

جدا از نتيجه اين بازي آنچه تيم ملي ايران براي ديدار حساس با قطر به دست آورد با ارزش تر از آن است كه فكر مي كرديم. مربي باهوش ايران نفرات اصلي خود را شناخت و كاملاً متوجه شد در كدام جناح ما سست و شكننده هستيم.
اگر خط دفاعي ما در اين بازي سخت خوب عمل نكرد در عوض اشكالاتش به وضوح ديده شد تا در مقابل قطر با آرايش بهتر و پوشش مناسب تر بازي كند. اين بازي درس بزرگي براي فوتبال ملي بود و آلمان ها نيز از اين بازي سود لازم را بردند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
در حاشيه بازي ايران و آلمان




* وقتي بعد از ۲۵ سال تيمي با عظمت آلمان به ايران سفر مي كند تبعات بسياري دارد، از منفي گرفته تا مثبت، از بي نظمي هايي كه انگار با ما عجين شده تا ذوق زدگي مردمي كه انگار در انتظار چنين روزي لحظه شماري مي كردند.
* روزي، رولند كخ مربي سابق استقلال گفته بود فوتبال يك نمايش است، يك نمايش شو شاد كه بايد مردم را نيز شادمان كند، ديروز فوتبال ما يك روز شاد را تجربه كرد، چه ايرادي دارد، مي توان شاد بود، از شادي لذت برد، اصول اخلاقي را هم رعايت كرد، اين را صد هزار نفر داخل ورزشگاه به خوبي ثابت كردند.
* اسكوربورد ورزشگاه آزادي بالاتر از استاندارد يك ورزشگاه داخلي ايراني بود. وقتي مي شود با اين سرعت به مردم خدمات داد، چرا كار بايد اسير موانع بسيار شود؟
* امير تاجيك ديروز هم پاي ثابت يك ميدان ورزشي بود، بعد از رقابتهاي كشتي قهرماني جهان، ديروز تاجيك در ورزشگاه آزادي خواند تا مردم انتظار بازي ايران و آلمان را حس نكنند.
* در زمان پخش اذان مغرب به افق تهران، فضاي ورزشگاه حالت معنوي عجيبي داشت، به خصوص با نحوه روشنايي ورزشگاه در آن زمان
* ساعت ۱۷ صدهزار تماشاگر جاي خالي براي ورزشگاه آزادي نگذاشته بودند و بيچاره مردمي كه بيرون در عطش حضور در ورزشگاه قرار داشتند بدون اغراق حدود بيست هزار نفر مي شدند.
* دو تيم ايران و آلمان هركدام ساعت ۴۵/۱۸ دقيقه وارد زمين چمن آزادي شدند.
* جايگاه خبرنگاران حالت چندمليتي داشت، از ايراني تا آلماني گرفته و خبرنگاران عرب، نمي دانم شايد در بين آنها جاسوسان تيم فوتبال قطر نيز حضور داشتند.
*از تيمي كه در جام جهاني ۱۹۹۸ در مقابل آلمان قرار گرفت، احمدرضا عابدزاده دروازه بان بزرگ ايران در ورزشگاه حاضر بود. او مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.
*كليد فني و پخش بازي به عهده شبكه ZDF آلمان بود. يعني كارگردان برنامه و كامرامن (فيلمبرداران)، صدابرداران و عوامل فني. نزديك به ۶۰ كشور جهان اين بازي را بطور مستقيم پخش نمودند، كه اكثر آنها عضو اتحاديه تلويزيون هاي آسيا و اقيانوسيه هستند.
*قبل از شروع بازي تابلوي جديد و زيباي اسكوربورد ورزشگاه ، گلهاي ايران به آمريكا در جام جهاني، گل خداداد عزيزي به استراليا و ركوردشكني هاي رضازاده در جام جهاني و المپيك را به وضوح نشان داد.
* در بين دو نيمه تصاويري از حماسه آفريني هاي ورزشكاران ايراني بــــه ويژه تصاوير گلزني حميد استيلي به تيم آمريكا، خداداد عزيزي به تيم استراليا، زدن ركورد جهان از سوي حسين رضازاده و... از اسكوردبورد به نمايش درآمد كه مورد تحسين آلماني هاي حاضردر ورزشگاه قرارگرفت .
* رحمان رضايي مدافع تيم ملي فوتبال ايران ، اولين بازيكن كشورمان بود كه پس از خطا بر روي جرالد آساموآ از داور اين ديدار كارت زردگرفت .
*پس از آن كه يحيي گل محمدي از زمين خارج شد، بازوبند كاپيتاني تيم ايران بر بازوي مهدي مهدوي كيا بسته شد.
* آساموآ بازيكن سيه چرده تيم ملي فوتبال آلمان به دفعات نسبت به قضاوت كمك داور اين ديدار معترض بود.
* خداداد عزيزي به هنگامي كه وارد زمين شد، به شدت از سوي حاضران در ورزشگاه مورد تشويق قرار گرفت .
* مربيان دو تيم با تعويض ۶ بازيكن در اين ديدار موافقت كرده بودند.
* برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال ايران براي آن كه بازيكنان كشورمان به منظور ديدار با تيم قطر دچار خستگي نشوند، از ۶ تعويض خودبسان يورگن كلينزمن استفاده كرد.
* عطش بازيكنان ايراني با شروع نيمه دوم به ويژه در دقايق آغازين اين نيمه فروكش كرده بود و بازي در اين دقايق بيشتر در ميانه ميدان جريان داشت .
* يورگن كلينزمن سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان ، به هنگام اين ديدار به صورت ايستاده نظاره گر بازي بود.
*ماموران نيروي انتظامي و حراست سازمان تربيت بدني براي برگزاري اين ديدار زحمات بسياري را متحمل شدند و به خوبي نيز از عهده وظايفشان برآمدند.
*مهدي مهدوي كيا و خداداد عزيزي ، پس از سال ها بار ديگر در كنار يكديگر و در يك ديدار ملي به بازي پرداختند
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
کريمي تن کلينزمن را لرزاند




نوشته‌ي جواد خياباني

90 دقيقه اي که هفته ها انتظارش را کشيده بوديم چه زود تمام شد. هنوز قيافه شگفت زده بازيکنان آلمان از يادمان نرفته ، وقتي از تونل ورزشگاه بيرون آمدند و 120هزار تماشاگر ايراني را در اولين روز هفته در آزادي ديدند.
28دوربين براي پخش زنده در 60 کشور دنيا ، 400 خبرنگار ، عکاس و 120 هزار تماشاگر. همه چيز آماده انجام يک بازي فوق العاده خوب بود. بازي را خيلي خوب شروع کرديم.

بهتر از آن چيزي که بشود باور کرد اما گل دقيقه 5 ارنست همه چيز را به هم ريخت.

آلمان به جز اين گل و صحنه اي که کلوزه ، توپ را به پاي ميرزاپور کوبيد حرفي براي گفتن نداشت و در مقابل کريمي ، هر کاري که مي خواست کرد. اي کاش در لحظه اي که با لمن تک به تک شده بود ، گل هم مي زد تا سفرش به بوندس ليگا را حتمي بدانيم.مثل اين که براي او بازيکنان ليگ امارات و بوندس ليگا فرقي ندارد. او کار خودش را به خوبي مي داند. تيم ما در نيمه نخست ، صاحب مطلق بازي بود اما افسوس که هنوز تجربه استفاده از فرصت ها را در چنين بازيهاي مهمي پيدا نکرده ايم.

آلمان 2 موقعيت در نيمه نخست داشت و يک موقعيت در نيمه دوم و 2 بار گل زد اما ما که شايد 4 موقعيت خوب گلزني داشتيم اصلا به گل نرسيديم.





برانکو که شايد دلواپسي زيادي براي بازي چهارشنبه با قطر داشت ، در نيمه دوم احتياط کرد تا تيم او اگر به نايب قهرمان جهان مي بازد ، از رسيدن به جام جهاني آلمان بازنماند. ديشب به اين تيم اميدوار شديم البته اميدوار بوديم و اميدوارتر شديم.

تيم ما به ستاره هايي مثل کريمي ، مهدوي کيا ، هاشميان ، کعبي و همه ملي پوشانش اميد بسته است تا با آنها به جام جهاني لبخند بزند. دوحه آماده هنرنمايي بازيکنان ماست.

بازى ايران مقابل آلمان ديدارى بزرگ با ابعادى سياسى است، اما روابط ايران و آلمان چنان عميق است كه پيروزى يا شكست در اين ديدار، تاثيرى در روابط (دو كشور) نمى گذارد.» بارون پاول فون مالتزان، سفير آلمان در تهران، در شرايطى اين گفته ها را به ميان مى آورد كه مثل بسيارى از مردم كشورش از استقبال كم نظير مردم ايران شگفت زده شده بود. مردمى كه نه فقط در فرودگاه مهرآباد به استقبال تيم ملى آلمان شتافتند و در ورزشگاه اختصاصى آرارات به ديدار بازيكنان اين تيم رفتند بلكه ديروز مثل تمام روزهاى حساس فوتبال ايران، ورزشگاه را لبالب از شور و شوق كردند و به بازيكنان هر دو تيم انگيزه بازى كردن بخشيدند و اينچنين ايران و آلمان رقابتى تماشايى را به تصوير كشيدند، ديدارى آكنده از فانتزى، بازى فيزيكى و نظم تاكتيكى. اگر آلمان با بازى تك ضرب و منظم خويش _ كه برآمده از تمرينات بسيار زياد بود _ در نيمه اول هم به گل برترى دست يافت و هم حملات ايران را بى اثر گذاشت و در نيمه دوم هم تيم ملى ايران را تحت تاثير قرار داد، ايران در دقايق ميانى نيمه اول با استفاده از حركات كريمى، مهدوى كيا و نيكبخت _ كه برآمده از شور و شوق فراوان آنها براى بازى كردن بود _ توانست آلمان را زير فشار بگذارد و چندين بار دروازه اين تيم را با خطر روبه رو كند. دروازه اى كه محافظش ينس لمان، دروازه بان آرسنال انگلستان بود. لمان يك بار در رويارويى تك به تك شوت كريمى را دفع كرد و يك بار هم ضربه عالى جواد نكونام را به كرنر فرستاد. او كه چندين بار با خروج هاى خوب خود دروازه اش را نجات داد، يكى دو بار هم با خوش شانسى گل نخورد. يك بار كه ضربه تماشايى نيكبخت با فاصله بسيار كمى راهى اوت شد و بار ديگر كه محمد نصرتى درون محوطه جريمه به زير توپ زد و مجالى بسيار خوب را براى زدن گل تساوى از كف داد.
ايران در ابتداى بازى گل خورده بود، در شرايطى كه نه فقط بازيكنان كه تماشاگران هم در جو بازى قرار نگرفته بودند. فابين ارنست اما از هيجان كاذب بازيكنان ايران _ كه در نحوه استقرارشان هنگام ضربه كرنر آلمان به چشم مى آمد _ بهره گرفت و در غياب هافبك دفاعى ايران (يحيى گل محمدى) با شوتى عالى دروازه ميرزاپور را گشود. اين آخرين حمله آلمان در نيمه اول نبود، چنان كه سباستين دايسلر يك بار ديگر با حركت تماشايى اش نظم خط دفاعى ايران را به هم ريخت و ميروسلاو كلوزه را پشت سر مدافعان ايران به توپ رساند. هر چند ضربه كلوزه آنچنان دقيق نبود كه ميرزاپور را مغلوب كند اما اين حركت، آشفتگى خط دفاع چهار نفره ايران را به تصوير كشيد. ايران اما اگر در دفاع مشكلاتى را داشت، در حمله مى توانست با استفاده از حركات تماشايى كريمى سازماندهى دفاعى آلمان را به هم بريزد، بازيكنى كه با چند حركت خوب بهترين بازيكن نيمه اول لقب گرفت، حتى اگر اشتباهاتى را هم انجام داده باشد. كريمى اما در نيمه دوم بسيار ضعيف بازى كرد. مثل بسيارى از بازيكنان تيم ملى ايران. اينچنين بود كه تيم ملى نه تنها به گل تساوى دست نيافت بلكه گل دوم را خورد، گلى كه مثل گل اول تنها چند دقيقه پس از شروع نيمه به ثمر رسيد و باز هم آشفتگى نگران كننده خط دفاع ما را نشان داد.
نيمه دوم اما مثل نيمه اول نبود. اگر بازيكنان آلمان متاثر از توصيه هاى يورگن كلينزمن مى كوشيدند تا با آرام كردن بازى شور و اشتياق را از بازى ايران بگيرند، برانكو ايوانكوويچ هم با تعويض هاى پى درپى انسجام را از تيمش گرفت و سطح بازى تيمش را پايين آورد. او البته نه تنها علاقه مند بود كه بازيكنان جوان ترش هم اين ميدان مهم را تجربه كنند كه مى خواست به چند بازيكن كليدى اش براى بازى مقابل قطر استراحت بدهد. آلمان هم البته پس از گل دوم تعويض هايى را انجام داد كه به سرد شدن بازى بيشتر دامن زد. ايران در دقايق پايانى بازى حملاتى را روى دروازه حريفش ترتيب داد اما خط دفاع و دروازه بان آلمان استوارتر از آن بودند كه مقابل حملات احساسى ايران وا بدهند و اينچنين ايران مثل جام جهانى ۱۹۹۸ دو بر صفر مقابل آلمان شكست خورد؛ اين بار در خانه و در مقابل چشمان صدهزار تماشاگر.
ايران كه چهار سال پيش از آلمان براى گرفتن ميزبانى جام جهانى ۲۰۰۶ دفاع كرده بود (آلمان آن سال رقابت با آفريقاى جنوبى را با يك راى بيشتر برد) در تمام اين مدت كوشش بسيارى كرده بود كه اين تيم را به تهران بياورد. اما زمانى اين اتفاق افتاد كه آلمانى ها حس كرده بودند، بايد با تيم هايى متفاوت از تيم هاى درجه اول اروپا و آمريكاى جنوبى بازى كنند. در واقع اولين سفر يك تيم ملى درجه اول فوتبال جهان به تهران زمانى روى داد كه آنها تجربه اى جديد را دنبال مى كردند وگرنه سفر چنين تيم هايى به آسيا پيشتر فقط با انگيزه هاى تجارى صورت مى گرفت. انگيزه اى كه با نبودن ايران در سازمان تجارت جهانى، نزد بسيارى از تيم هاى جهان وجود ندارد. اين بار اما يك فاجعه انسانى سبب شد آلمان به تهران بيايد. آلمان در ادامه سياست هايش براى پيشرفت بايد به رويارويى ايران مى آمد. بم تنها انگيزه بود.



براي ثبت در آرشيو

ترکيب تيم ايران : ميرزاپور (از دقيقه 64 رحمتي) ، کعبي (از دقيقه 80 بداوي) ، رضايي ، کاملي مفرد (از دقيقه 82 ستار زارع) ، نصرتي ، نکونام ، گل محمدي (از دقيقه 62 علوي) ، مهدوي کيا ، کريمي (از دقيقه 81 برهاني) ، نيکبخت (از دقيقه 59 عزيزي) و هاشميان.
ترکيب تيم آلمان : لمن ، گورليتس ، هوث ، وورنز (از دقيقه 81 مرته ساکر) ، لام ، بالاک ، ارنست (از دقيقه 87 شوانشتايگر) ، اشنايدر (از دقيقه 68 هيتزلپرگر) ، کلوزه (از دقيقه 56 آساموآ) و برداريچ (از دقيقه 73 پودولسکي).
سيستم تيم ايران : 1-3-2-4
سيستم تيم آلمان : 2-3-1-4
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
داوران كره‌اي ديدار ايران– قطر را قضاوت مي‌كنند






سه داور از كشور كره جنوبي وظيفه قضاوت ديدار ايران- قطر را بر عهده خواهند داشت.
براين اساس جان چي‌ال به همراه كونوكي و سوكيم چهارشنبه شب ديدار حساس ايران- قطر را قضاوت خواهند كرد.
شايان ذكر است دو تيم ايران و قطر چهارشنبه در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني به مصاف يكديگر مي‌روند.
تيم كشورمان در صورت پيروزي در اين مسابقه جواز صعود به مرحله بعد اين رقابت‌ها را به دست خواهد آورد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
بازتاب ديدار ايران و آلمان




ديدار دوستانه ايران ـ آلمان كه به پيروزى دو بر صفر ژرمنها انجاميد، بازتاب وسيعى داشت كه گزيده آن به شرح زير است:
> رويترز: «ينس لمان» در برابر حملات پرتعداد ايرانى ها شب بى نظيرى داشت و يورگن كلينزمن اعتراف كرد در برابر يكصد و ده هزار تماشاگر ايرانى و حملات بازيكنان حريف، لحظات دشوارى را گذرانده است. ايرانى ها چهارشنبه شب بايد مقابل قطر بازى كنند كه در راه رسيدن به جام جهانى بسيار حساس است. آنها قدرت خودشان را مقابل آلمان سنجيدند.
> خبرگزارى فرانسه: سرمربى تيم آلمان بعد از بازى به ينس لمان كه فرصتهاى گل زيادى را از ايرانى ها گرفت، تبريك گفت. كلينزمن در كنفرانس مطبوعاتى پس از بازى هم ترجيح داد از دو دروازه بانش ياد كند.
> گزارشگر تلويزيون آلمان: در طول ۲۴ سال سابقه كارى خودم هيچ وقت نظير فوتبال دوستى و صميميت ايرانى ها را نديدم. اشتياق و حرارت آنها حتى در آمريكاى جنوبى هم وجود ندارد.
> سايت Sport 1 آلمان: ميزبان در برابر ۱۲۰ هزار تماشاگر خودى فرصت خوبى را از دست داد. آنها از همان ابتداى بازى به سمت دروازه آلمان حمله كردند، ولى تيم ما نشان داد كه روند رو به رشد قبلى را ادامه داده است.
< تلويزيون ZDF آلمان: ايران كشورى مملو از استعداد است و فوتبالش روند رو به رشدى را آغاز كرده است.
> فابيان ارنست (زننده گل اول): جو ورزشگاه بى نظير بود و ما روز ويژه اى را پشت سر گذاشتيم.
> توماس برداريچ (زننده گل دوم): ما در برابر آنها ايستادگى كرديم و منتظر پايان بازى بوديم. ايران فرصتهاى زيادى را خراب كرد، اما ما گل زديم و اين در فوتبال اهميت دارد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
كلينزمن: منتظر ايران در جام جهانى هستيم




سرمربى تيم ملى فوتبال آلمان گفت: بازيكنان ايران با اعتماد به نفس بالايى بازى كردند و من به برانكو تبريك مى گويم. من به خاطر انجام اين بازى زيبا از ايران تشكر مى كنم و اميدوارم در جام جهانى ميزبان آنها باشيم. ما منتظر اين تيم هستيم. يورگن كلينزمن همچنين افزود: بازيكنان ايران نشان دادند توانايى بالايى در حركات تكنيكى و فردى دارند، اما اين تيم در حركات تيمى نيز بسيار خوب كار كرد.
وى خاطرنشان كرد: بازيكنان جوان آلمان نتوانستند در مقابل يكصد هزار تماشاگر ريتم بازى با برزيل را ادامه دهند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
استاد آواز ايران در ورزشگاه ، شجريان: عاشق فوتبال هستم




بازى ايران و آلمان پذيراى ده ها هزار نفر از علاقه مندان به فوتبال بود. صرف نظر از چهره هاى ورزشى و سياسى كه در اين بازى به ورزشگاه آزادى آمده بودند، حضور مطرح ترين چهره آواز ايران، بسيار جالب بود. استاد محمدرضا شجريان خالق مجموعه اى از بهترين آوازهاى ايرانى در سال هاى اخير يكى از صد هزار تماشاگر بازى بود اما ورودش به ورزشگاه از بلندگوها اعلام نشد. خبرگزارى ايلنا مصاحبه كوتاهى با استاد شجريان داشت كه آن را مى خوانيد.
• هميشه دوست داشته ام به ورزشگاه بيايم
فوتبال را دوست دارم و به سخنى بهتر، عاشق فوتبالم، از سوى ديگر نسبت به نتايج تيم ملى تعصب فراوانى دارم و بازى هاى اين تيم را به طور جدى پى گيرى مى كنم، اين اولين بار است كه به ورزشگاه آزادى آمده ام و از نزديك بازى ملى پوشان را تماشا مى كنم، البته هميشه دوست داشته ام كه به ورزشگاه بيايم، اما خوب نمى شود، اين بار هم اصرار همايون و اين بازى بزرگ مرا به اين جا كشاند، به هر حال شب خاطره انگيزى است.
• «بم» نقطه عطف اين مسابقه بود
نقطه عطف اين ديدار ورزشى اين است كه به ياد و خاطره و در حمايت از مردم بم برگزار مى شود، اين حركت انسانى را به فال نيك مى گيرم و اميدوارم آن حادثه تاسف بار را به فراموشى نسپاريم و همچنان به ياد هموطنانمان باشيم، من هم در اقدامى كوچك همچنان پى گير برگزارى كنسرت هاى موسيقى در آمريكا و اروپا، جهت ساخت مجموعه فرهنگى _ هنرى بم هستم.
• اين جا جاى ديگرى است
نمى توانم از خوشحاليم نگويم، خوشحالى اين مردم شادمانم مى كند، در جامعه و در برخورد با آنها در چشم هايشان «غم» مى بينم، اما اين جا جاى ديگرى است، سرور و هيجان مردمم مرا بى اندازه خوشحال كرده و برايم فوق العاده جالب است، اين خاصيت ورزش فوتبال است، البته هنر نيز در جايگاه خود مى تواند مسبب شادى مردم باشد، اين دو پديده باعث نزديكى ملت ها هم هستند. شما آلمانى ها را ببينيد كه در جشن امشب در كنار ايرانى ها حاضرند و مرزى ميان آنها وجود ندارد.
• «على كريمى» چيز ديگرى بود
كارشناس نيستم كه اين بازى را از نظر فنى تحليل كنم، اما به عنوان يك تماشاگر مى گويم، اگر بدشانس نبوديم، موفق به گلزنى به تيم آلمان مى شديم، خط دفاعى ما چندان خوب كار نكرد و به همين دليل چندين بار فرصت هاى خوبى در اختيار تيم آلمان قرار گرفت، اما بازيكنان ميانى و حمله ما خوب كار كردند، فقط بدشانس بودند، به هر حال من از بازى خوشم آمد، چرا كه هيجان فوق العاده اى داشت، البته ما مستحق به ثمر رساندن دست كم يك گل به اين تيم بزرگ بوديم، از ميان بازيكنان ما «على كريمى» چيز ديگرى بود، حركات او خيره كننده است. البته آلمان ظاهراً مى توانست بهتر از اين بازى كند، اما انگار تحت تاثير جو بى نظير ورزشگاه قرار گرفته بود، چرا كه مردم ما با عشق و علاقه، هيجان زايد الوصفى را در اين شب رقم زدند.
• به جاى برانكو
نمى دانم به اين پرسش شما چه جوابى بدهم، در مورد اين كه آيا دوست دارم الان به جاى آقاى برانكو تيم ايران را هدايت مى كردم، فقط مى گويم، زمانى دلم مى خواست سمتى در ورزش مملكت داشته باشم، اما با شرايط من جفت و جور نبود. بنابراين پى گيرش نشدم، حالا هم فقط يك تماشاگر هستم، الان حتى براى فوتبال بازى كردن هم وقت ندارم، بنابراين تنها مى توانم گاهى به تماشاى اين ورزش بنشينم.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
زنان ایرانی هم در ورزشگاه آزادی حضور داشتند




تیم ملی آلمان با دو گل فابین ارنست و توماس برداریچ در مسابقه دوستانه شنبه شب بر تیم ملی ایران غلبه کرد تا از زمان تصدی مربیگری یورگن کلینزمن هیچ شکستی در کارنامه نداشته باشد. خبرگزاری رویترز با اشاره به بازی تیم های ایران و آلمان گزارش داد: ایرانی ها برای نخستین بار طی یک دهه گذشته میزبان یک تیم قدرتمند بودند . از این دیدار 110 هزار تماشاگر دیدن کردند . ضمن اینکه 150 هزارهواداردیگربه دلیل اینکه نتوانسته بودند بلیت تهیه کنند دربیرون از ورزشگاه حضور داشتند. هواداران زن ایرانی به زعم اشتیاق برای تماشای این مسابقه نتوانستند در ورزشگاه حضور پیدا کنند حال آنکه زنان آلمانی در ورزشگاه حضور داشتند. البته درمیان زنان حاضر در ورزشگاه تعدادی نیز ایرانی بودند و روشن نشد که این زنان در استخدام سفارت آلمان در ایران بودند و یا به طور اختصاصی اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کرده بودند. رویترز در جایی دیگر به جوانگرایی تیم ملی آلمان اشاره می کند و می گوید: آلمان دوران بهبودی پس از شکست در جام ملت های اروپا در سال 2004 را پشت سرمی گذارد و با تیمی جوان شده زیر نظر یورگن کلینزمن مربی متشخص تیم تا به حال در بازی با تیم های اتریش ، برزیل و ایران دارای 2 پیروزی و یک تساوی شده است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
بهترين هاى تيم ملى از نگاه كارشناسان






حتى نمايش قابل قبول ايران در نيمه اول بازى مقابل آلمان هم سبب نشد كه برخى از روزنامه هاى ورزشى ديروز صبح از عملكرد برانكو ايوانكوويچ انتقاد نكنند. او كه شنبه شب از دقيقه پنجاه تعويض هايش را شروع كرد و شش بازيكن اصلى اش را از تركيب تيمش بيرون كشيد، به اعتقاد برخى از منتقدان تيم ملى اصلى ترين مقصر بازى ضعيف ايران در نيمه دوم بازى مقابل آلمان بود. اين در حالى است كه كارشناسان فوتبال بخشى از بازى ضعيف ايران در نيمه دوم را به بازى خوانى مربيان و بازيكنان حريف مربوط مى دانند. دكتر بيژن ذوالفقارنسب، در اين باره مى گويد: «شناخت بيشتر بازيكنان آلمان از نحوه بازى و عملكرد بازيكنان ما و روى آوردن بازيكنان ما به كارهاى انفرادى سبب شد افت فاحشى را در سرعت بازى و همچنين در روند تاكتيكى ببينيم. اما با اين همه نمايش موفق در نيمه اول و ايجاد خطر روى دروازه تيمى مثل آلمان در جاى خود با اهميت است.» مجيد جلالى، سرمربى تيم پاس، هم حرف هاى دكتر بيژن ذوالفقار نسب را تائيد مى كند: «تيم ما در نيمه اول چهار موقعيت مناسب شوت زنى پيدا كرد كه در نيمه دوم يك بار هم صاحب چنين مجالى نشد. به طور كلى بازيكنان آلمان با هدايت كادر فنى در طول بازى به شناخت درست و كامل از بازى تيم ايران دست يافتند. علاوه بر كادر فنى آلمان، بازيكنان اين تيم از قدرت بازى خوانى بالايى برخوردار هستند، به طور مثال على كريمى با تكنيك مثال زدنى اش تنها ۲۵ دقيقه فرصت خودنمايى پيدا كرد.» مجيد جلالى يكى از دلايل نتيجه نگرفتن ايران در اين ديدار را ضعف خط دفاع اين تيم مى داند: «در خطوط تيم ملى، اختلاف كلاس و سطح وجود دارد. اين موضوع اجازه نمى دهد كه تيم بزرگى در سطح بين المللى داشته باشيم. چهار بازيكن حمله تيم به اضافه جواد نكونام بازيكنانى در سطح بين المللى هستند، اما پنج بازيكن خط دفاع ما در سطح ملى هستند كه بايد مربيان در آينده اين اختلاف كلاس را از بين ببرند.»
او ادامه مى دهد: «هر زمان كه آلمان حمله مى كرد تيم ما نيز حمله اى را به روى دروازه آلمان ترتيب مى داد، ولى خط دفاع پرقدرت اين تيم اجازه گلزنى را به بازيكنان مهاجم ما نمى داد اما ما نتوانستيم، در خط دفاع تمام توپ هاى مهاجمان آلمانى را دفع كنيم.» عملكرد على كريمى در دقايق ميانى نيمه اول بازى شنبه چنان تحسين برانگيز بود كه بسيارى پس از پايان بازى او را بهترين بازيكن زمين مى دانستند اما ديروز و ۲۴ ساعت پس از بازى، كارشناسان نظر ديگرى داشتند. نه فقط گرهارد ماير وورفلدر، رئيس فدراسيون فوتبال آلمان، مهدى مهدوى كيا را بهترين بازيكن ايران دانست كه مجيد جلالى و بيژن ذوالفقارنسب هم او را در كنار جواد نكونام بهترين هاى ايران معرفى كردند. در اين باره سرمربى پاس مى گويد: «به گمانم جواد نكونام بهترين بازيكن ايران بود. كلاس بازى او فراتر از آسيا بود. در ميان بازيكنان آلمان هم روبرت هوث خيلى خوب بود. بالاك هم البته **** مقتدرى براى تيمش بود و نبودن على دايى هم در تيم ما به چشم آمد.» بيژن ذوالفقارنسب هم خاطرنشان مى كند: «مهدوى كيا در روند حركتى ما نقش تاثيرگذارى را ايفا كرد. او به همراه هاشميان و نكونام بهتر از سايرين كار كردند، اما بايد نگرشى را در تيم به وجود آورد كه تكنيك بازيكنان بيشتر در اختيار كار گروهى قرار بگيرد.» اشاره او به حركات انفرادى على كريمى بود كه هر چند در مواقعى مفيد واقع مى شد، اما در بعضى از دقايق هم به بى نظمى حملات ايران دامن مى زد. اين حركات البته چنان تماشايى بود كه حتى فرانتس بكن باوئر مفسر شبكه ZDF را مجاب كرد بازى او را تحسين كند. او البته كريمى را در كنار وحيد هاشميان و مهدى مهدوى كيا بازيكنان خوب ايران در مقابل آلمان مى داند. اما نكته اى كه پس از بازى ايران و آلمان دوباره مورد توجه قرار گرفته است، ديدار چهارشنبه مقابل قطر است و اين سئوال كه آيا تيم ملى مى تواند براى آن ديدار كاملاً آماده شود؟ ذوالفقارنسب مى گويد: «با كمى استراحت و با انجام تمريناتى مناسب آمادگى بازيكنان براى ديدار مقابل قطر حفظ مى شود.» مجيد جلالى هم خاطرنشان مى كند: «براى بازى با قطر بايد خيلى هشيار باشيم، اميدواريم هيجان بازى به طور كامل تخليه نشده باشد و بازيكنان تيم ملى براى رويارويى با قطر از انگيزه و هيجان كافى برخوردار باشند.» چيزى كه اگر نزد بازيكنان ما وجود داشته باشد، پيروزى مقابل قطر را بسيار آسان مى كند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
سپ ماير استعفا كرد






سپ ماير مربى دروازه بانان تيم ملى فوتبال آلمان از سمت خود كناره گيرى كرد. بعد از پايان بازى دوستانه ايران و آلمان سپ ماير، يورگن كلينزمن، يوآخيم لو و اوليور بيرهوف در فرودگاه مهرآباد در مورد كناره گيرى سپ ماير مربى دروازه بانان تيم ملى فوتبال آلمان به توافق رسيدند. وى در توجيه اين تصميم گفت: «با توجه به فعاليت من به عنوان مربى اوليور كان در بايرن مونيخ بهتر است فرد ديگرى وظيفه مربيگرى دروازه بانان تيم ملى را بر عهده بگيرد.» گفته مى شود، يورگن كلينزمن مايل است آندرياس كوپكه به عنوان جانشين سپ ماير انتخاب شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
علي دايي : كسب نشان لياقت بزرگترين افتخار زندگي ام است






كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان كسب نشان لياقت و شجاعت از سوي رئيس جمهور را بزرگ ترين افتخار در طول موفقيت هاي زندگي ورزشكاري اش مي داند.
علي دايي ورزشكار اهل خطه آذربايجان، كه بي ترديد در شرايط فعلي يكي از با تجربه ترين و پرافتخارترين فوتباليستهاي ايران نيز هست، به پاس كارنامه ارزشمندش در سطح تيم هاي باشگاهي و ملي فردا نشان لياقت خود را از دست سيد محمد خاتمي رئيس جمهور دريافت مي كند. دايي كه هم اكنون ركورد بيشترين گل زن فوتبال جهان را در سطح ملي در كارنامه ورزشي خود و ايران به ثبت رسانده است در آستانه كسب بزرگ ترين رويداد زندگي اش قرار دارد كه بي ترديد هر ورزشكاري در آرزوي رسيدن به آن است. وي در اين رابطه گفت: من از رئيس جمهور و هيات وزيران تشكر مي كنم كه از اين نقطه نظر به من توجه داشته اند. اگرچه در دوران بازيگري ام در سطح تيم هاي باشگاهي و ملي به موفقيت هاي بزرگي دست يافته ام اما اين كه بخواهم از دست رئيس جمهور نشان لياقت كسب كنم، بزرگ ترين افتخار زندگيم خواهد بود.
 
بالا