• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

خدمت به مشتری Customer Service نامناسب : عاملی برای ورشکستگی و مرگ سازمان

iranmct

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2014
نوشته‌ها
164
لایک‌ها
40
سن
44
86% مشتریانی که تمایل به ادامه تجارت با یک شرکت را ندارند، به خاطر ارائه خدمات نامناسب و بی‌کیفیت آن شرکت بوده است.

حتماً در طی مسافرت خود به نمایندگی خدمات پس از فروش برخی شرکت‌ها مراجعه نموده‌اید. آیا تجربه مناسبی در برخورد با آنان داشته‌اید ؟

متأسفانه به علت تجربه بدی که همگی ما دارید، غالباً آهی می‌کشید و میگویید: البته و ...

customer-service.jpg

شما به‌عنوان مدیرعامل و یا مدیر واحد خدمت به مشتری Customer Service اگر تجربه کافی برای جذب و استخدام و یا سرمایه کافی برای جذب افراد مستعد جهت به‌کارگیری آنان در نمایندگی خدمت به مشتری را نداشته‌اید، اکنون زمان آن است که جدا به این مطلب فکر نموده و مدیریت خدمت به مشتری، کارکنان و نمایندگی‌های ضعیف و بی‌کیفیت را آموزش و ارتقاء داده و یا در بدترین حالت، فوراً اخراج نمایید.

اما چرا ؟

فردی را در نظر بگیرید که روند فلج شدنش چندمرحله‌ای است. ابتدا انگشتان پا، سپس تمام پا، کمر و در آخر تا گردن فلج می‌گردد و بعد دچار مرگ مغزی شده و می‌میرد.

در کسب‌وکار نیز چنین است . زمانی که خدمت به مشتری به‌درستی ارائه نگردد، کسب‌وکار به تدریجی به‌سوی مرگ می‌رود. زیرا که مهم‌ترین و باارزش‌ترین دارایی خود را از دست خواهد داد : مشتری.

منبع : تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT
خدمت به مشتری نامناسب، کسب‌وکار شما را به کشتن می‌دهد
 
بالا