تیپ 5 و پارس elx با موتور ال 4 جزو تاپ ترین های بازار تو این رنج قیمت هستند .هر کدوم یه مزیتی دارند بنظر من که هر 2 رو داشتم هر 2 به یک اندازه خوبن .
تیپ 5 به نسبت بروز تر هست .لوازم اضافه و اپشن های بیشتری میشه براش تهیه کرد .بخوای تقویتش کنی دستت بازه .انواع هدرز و سنتر و ... مخصوص خودش براش ساخته شده .
پارس elx هم خوبه .منتها اون هم به دلیل نسبت تراکم موتورش مشکل واشر سرسبلندر داره .ما 3 سال ئی ال ایکس داشتیم ، 2 بار سرسبلندر باز کردیم .یک مورد دیگه ای هم در مورد ئی ال ایکس هست .شاید یکمی مسخره باشه .متاسفانه توی ایران مکانیکی که بتونه این موتور رو تایم کنه فوق العاده کمه .به خاطر همین موصوع بعد از تعویض تسمه تایم شتاب ماشین افت میکنه .دوست من 3 جا توی تهران ماشینش رو برد کسی نتونست درست تایمش کنه .دیگه کلافه شده بود میخواست ماشین رو بفروشه که یه نفر یه تعمیرکار تو کردستان معرفی کرد شبانه ماشین رو برد تایم کرد و برگشت تهران. در این حد .
ولی خوب این داستان ها رو تو تی یو 5 نداریم .