برگزیده های پرشین تولز

خواص بی نظیر هل

spicesboobard

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 می 2019
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
سن
27
محل سکونت
تهران
عطر دل انگیز و مسحور کننده و طعم تیز و نسبتا شیرین هل، برای اکثر ما یادآور چای هل دار و دسرهای شیرین هل دار است. برخی افراد طعم هل را با نعناع مقایسه می کنند. در هر صورت، بعید است که کسی بوی خوش دانه های سیاه و معطر هل را نپسندد.

معرفی گیاه هل
معرفی گیاه هل


هل گیاهی هم خانواده با زنجبیل است. از میوه های خشک شده این گیاه به عنوان ادویه ای معطر و گرم استفاده می کنند.

گیاه هل، بومی هندوستان است. اما امروزه در اکثر مناطق جهان کشت شده و از آن در تهیه غذا، دسر و شیرینی استفاده می شود. هل ، علاوه بر آشپزی، در درمان بسیاری از بیماری ها نیز کمک کننده است و خواص دارویی فراوانی دارد. در این مطلب خواص هل را بررسی می کنیم.

دانه ها، روغن و عصاره هل، دارای خواص دارویی بسیاری هستند و از قرن ها پیش در طب سنتی به کار می رفته اند.

خواص هل از نظر علمی و پزشکی
ضد فشارخون بالا

در یک تحقیق علمی 20 فرد بزرگسال مبتلا به فشارخون بالا انتخاب شده و به هریک از آنان روزانه سه گرم پودر هل داده شد. پس از 12 هفته، میزان فشار خون همه افراد گروه آزمایش شده، به حالت نرمال و طبیعی رسید.

همچنین آنتی اکسیدان ها در خون این افراد پس از مدت آزمایش، به میزان 90 درصد افزایش یافته بود. ترکیبات آنتی اکسیدانی می توانند با فشارخون بالا مقابله کنند.

هل دارای خاصیت ادرار آور است و به دلیل این ویژگی خود نیز می تواند فشارخون را کاهش دهد.

طی بررسی ها و پژوهش های علمی متعدد، مشخص شد، ترکیبات موجود در هل،می تواند با سلول های سرطانی مبارزه کرده و جلوی رشد تومور های بدخیم را بگیرد.

ضد التهاب
دانه های هل، سرشار از ترکیباتی است که با التهاب مقابله می کند.

التهاب، واکنش سیستم ایمنی بدن به عوامل بیماری زای خارجی است. بدن انسان به کمک التهاب، سعی می کند عامل بیماری زا را از بین ببرد. با این حال، التهاب طولانی مدت نیز می تواند، به خودی خود، بیماری های مزمن و مشکلات متعددی را به وجود آورد.

به عنوان مثال، التهاب اطراف مفاصل در بیماران مبتلا به نقرس، کمکی به درمان بیماری نمی کند و تنهاباعث افزایش درد و تورم مفاصل در این بیماران خواهد شد.

ترکیبات آنتی اکسیدانی غنی موجود در هل، می تواند از آسیب های سلولی و همچنین از ایجاد التهاب جلوگیری کند.

کبد انسان ها با مصرف مقادیر زیاد چربی و کربوهیدرات، ملتهب شده و تغییر اندازه می دهد. به این پدیده خطرناک، "کبدچرب" گفته می شود که در صورت ادامه یافتن منجر به بیماری های مهلکی مانند سیروز کبدی و سرطان خواهد شد. دانشمندان طی یک تحقیق علمی دریافتند، مصرف منظم پودر هل با دوز مشخص، می تواند از التهاب کبد (یا کبد چرب) پیشگیری کند.

بهبود عملکرد سیستم گوارش
بهبود عملکرد سیستم گوارش


از صدها سال پیش تاکنون، از هل به عنوان تقویت کننده سیستم گوارش استفاده می شده است. مصرف هل در ترکیب با سایر ادویه دارویی می تواند حالت تهوع و استفراغ را از بین ببرد.

یکی از بهترین ویژگی های هل، خاصیت التیام بخش آن برای زخم های گوارشی و خصوصا زخم معده است. مصرف هل می تواند در بهبود زخم معده و مشکلات ناشی از آن بسیار مؤثر باشد.

همچنین مشخص شد، مصرف هل می تواند از معده موش ها، در برابر فعالیت باکتری Helicobacter pylori محافظت نماید. این باکتری در ایجاد و گسترش زخم معده نقش دارد.

کاهش بوی بد دهان و جرم های دندانی
از زمان های گذشته تا کنون، به منظور رفع بوی نامطبوع دهان و سلامت دهانی بیشتر، از هل استفاده می شده است. در طب سنتی، پیشنهاد می شود برای این منظور پس از هر وعده غذایی، یک عدد هل کامل به همراه غلاف (پوسته سبز روی دانه ها) آن مصرف شود.

هل می تواند احساس تازه و مطبوعی را در بازدم افراد به وجود آورد. از این رو سال هاست که در ساختن انواع آدامس، از هل استفاده می شود.

این حس تازگی و خنکی، به دلیل توانایی هل، در مبارزه با باکتری های متداول دهانی است. در یک پژوهش مشخص شد که مصرف هل در موش های آزمایشگاهی، می تواند از گسترش پنج نوع باکتری سازنده جرم های دندانی جلوگیری کند. همچنین مصرف عصاره هل می تواند، باکتری های موجود در بزاق را کاهش دهد.

ضد باکتری و ضدعفونی کننده
نتایج تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که مصرف عصاره هل، می تواند عوارض ناشی از فعالیت باکتری ها را از بین ببرد. در یکی از این تحقیقات، مشخص شد که مصرف عصاره هل، بر عفونت قارچی موسوم به کاندیدا، تأثیر مطلوبی داشت و توانست لکه های قارچی مزمن را کاهش دهد.

در تحقیق آزمایشگاهی دیگری مشخص شده مصرف عصاره هل، می تواند در درمان مسمومیت های غذایی باکتریایی و التهاب معده باکتریال، مؤثر باشد.

بهبود تنفس و اکسیژن رسانی
مصرف هل می تواند با بهبود تنفس و آرام بخشی مسیرهای تنفسی، باعث افزایش اکسیژن دریافتی شود. بنابراین مصرف هل می تواند در بیماران مبتلا به آسم بسیار مفید باشد.

تزریق عصاره هل، به مسیر تنفسی موش های مبتلا به آسم، توانست باعث گشایش مسیر های تنفسی آنان شود و تنفس آنان را بهبود دهد.



کاهش قند خون با هل
محققان در یک بررسی علمی، دریافتند، مصرف هل در موش های آزمایشگاهی مبتلا به قند خون بالا، توانست سطح قند خون آنان را کاهش داده و در سطح مطلوب نگه دارد. البته برای اثبات تأثیر هل بر کاهش قند خون در انسان ها، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. در حال حاضر ثابت شده است که دارچین در میان ادویه ها، بیشترین اثربخشی را در کاهش قند خون دارد.

تأثیر هل بر سلامت عمومی بدن
  • مصرف هل می تواند میزان کلسترول و تری گلیسرید را کاهش داده و از کبد در برابر التهاب و بیماری "کبد چرب" محافظت کند.
  • هل به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، می تواند از اضطراب و تشویش ذهنی و رفتارهای ناشی از آن، جلوگیری کند. حس اضطراب و دلشوره، یکی از عوارض کمبود ترکیبات آنتی اکسیدانی در خون، است.
  • مصرف هل می تواند به کاهش وزن کمک کند. در یک آزمایش بر 80 مورد از افراد بزرگسال مبتلا به چاقی مشخص شد، مصرف هل می تواند در کاهش وزن و سایز مفید باشد.
  • مصرف هل برای اکثر افراد مفید است و منعی ندارد. زیرا این گیاه عوارض جانبی خاصی برای مصرف کننده به همراه ندارد. با این حال پیشنهاد می شود، پیش از شروع مصرف آن به مقدار زیاد (به منظور بهره مندی از خواص دارویی)، با پزشک مشورت کنید.
خواص هل از نظر طب سنتی
خواص هل از نظر طب سنتی


  • از منظر طب سنتی، هل گیاهی با مزاج گرم و خشک است. از این مصرف آن می تواند برای بیماری های ناشی از غلبه سردی بسیار مفید باشد.
  • هل مفرح و نشاط آور و در عین حال آرامش بخش است و به درمان افسردگی و بی خوابی ناشی از آن کمک می کند.
  • مصرف هل مجاری کبد و طحال را باز می کند و باعث بهبود عملکرد این اعضا می شود.
  • هل مدر است و مصرف آن می تواند برای دفع سنگ مثانه مؤثر باشد.
  • مکیدن هل، بوی بد دهان را از بین می برد.
  • هل، ضد نفخ و تقویت کننده سیستم گوارش است.
فروش عمده و جزئی هل در بوبارد
فروشگاه اینترنتی بوبارد، و مرکز پخش و بازرگانی احسان ابریشمی، جهت خدمت رسانی و کسب رضایت مشتریان محترم، اقدام به آغاز فروش اینترنتی هل و انواع ادویه جات نموده است. ادویه جات عرضه شده توسط بوبارد، از مرغوب و اصیل ترین محصولات موجود گلچین شده و تحت نظارت و بازرسی کارشناسان صنایع غذایی، به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی می شوند.

برای فروش عمده هل ، می توانید به فروشگاه اینترنتی بوبارد مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

سفارشات عمده شما در قالب بسته بندی های ده کیلویی به نشانی شما در هرکجای ایران ارسال خواهد شد. همچنین جهت اطمینان بیشتر شما، ابتدا یک بسته جهت تست محصول برای شما فرستاده می شود.
 
بالا