برگزیده های پرشین تولز

خواص غذایی نهفته در خرما

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
چه مواد مغذی در خرما وجود دارد؟ بیش تر از آنچه تصورش را کنید!
خرما، این میوه ی شیرین و لذیذ، از زادگاه گرمسیری خود به تمام نقاط دنیا سفر می کند تا برای همه ی مردم سلامتی، تندرستی و اندامی سالم بسازد.
از نظر گیاه شناسی، خرما متعلق به درخت هایی به نام نخل است. از نظر افسانه ها، درخت نخل یعنی همان خانه ی خرما، در مصر، محدوده ی بین النهرین و رودهای دجله و فرات، جایگاه ویژه ای دارد. اما امروزه خرما، این میوه ی گرمسیری از مناطق گرمسیری به تمام نقاط دنیا صادر می شود.
میوه ی خرما قبل از آن که آماده ی چیدن باشد شبیه به خانواده ی آلو می باشد. خرما میوه ای با طبع گرم و خشک است. اگر از سرد مزاج بودن رنج می برید و یا از آن دسته از افرادی هستید که خیلی زود عصبانی شده و از کوره در می روید، باید بدانید که مصرف روزانه 50 گرم خرما برای شما بسیار موثر و مفید خواهد بود. خرما برای نرم کردن سینه نیز بسیار کارامد است. می توانید 50 گرم خرما را در 1000 گرم آب بجوشانید، سپس آن را صاف کرده و روزی 2 الی 3 استکان از آن را بنوشید.
این شربتی که از خرما تهیه کرده اید، برای تقویت کلیه ها نیز بسیار مناسب و مفید است. از خرما به این صورت نیز می توان برای افرادی که از کمر درد یا درد مفاصل رنج میبرن نیز استفاده کرد.

مقالات مرتبط : طلای مایع، 7 مورد از خواص التیام بخش عسل

اگر دچار سنگ مثانه شده اید، خرما را به همراه شنبلیله مصرف نمایید. از خرما می توانید، برای تقویت نیروی جسمانی نیز، استفاده نمایید. به این صورت که خرما در شیر تازه خیسانده، به آن دارچین اضافه نمایید. از این خرما های خیس شده در شیر و دارچین می توانید هر روز صبح مصرف نمایید، سپس مقداری شیر بعد از آن میل کنید. توجه کنید اگر از گرم مزاجان هستید این مورد برای شما زیاد مناسب نمی باشد.
شاید جالب باشد بدانید حتی دم کرده ی هسته ی خرما می تواند به شما در درمان یبوست کمک کند. در هنگام مصرف دم کرده ی هسته ی خرما توجه داشته باشید که باید از غذا های ساده و ملین استفاده نمایید تا روند بهبود یافتن یبوست شما با سرعت بیشتری انجام پذیرد. برای مورد سنگ مثانه نیز، این دم کرده ی هسته ی خرما می تواند بسیار کارآمد باشد.
تعادل اعصاب و روان و حفظ آرامش به کمک خرما از دیگر فوایدی است که این میوه برای شما به ارمغان می آورد. خرما به دلیل غنی و سرشار بودن از ویتامین B می تواند برای جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر باشد. همچنین در حفظ شادابی، طراوت و همچنین زیبایی پوست به شما کمک می کند.
فسفر موجود در خرما می تواند در حفظ اعصاب شما بسیار موثر باشد و سلول های عصبی شما را سر زنده نگه دارد.
اگر کمبود آهن دارید حتما خرما مصرف کنید. زنان باردار و دخترانی که به تازگی به سن بلوغ رسیده اند برای جبران کمبود و فقر آهن خود می توانند به راحتی از خرما استفاده کرده و به سلامت بدن خود کمک کنند.
امیدواریم با مطالعه ی این مقاله، خرما را با توجه بیشتری در **** غذایی خود قرار دهید و از آن بهره ببرید.
سلامت و تندرست باشید.
منبع : بانک مقالات
 
بالا