برگزیده های پرشین تولز

خواص و تاثیرات عصاره میوه درخت آرگان بر روی پوست

aria95

Registered User
تاریخ عضویت
28 جولای 2014
نوشته‌ها
534
لایک‌ها
507
خواص و تاثیرات عصاره میوه درخت آرگان بر روی پوست:

این عصاره به دلیل ارگانیک بودن و خواص آن به طلای مایع هم معروف شده است، و عده ای تلفظ آن را به اسم روغن ارقان هم بیان میکنند، این محلول از گذشته در طب سنتی استفاده میشده است و تاثیرات آن برای پوست و مو و حتی ناخن به متخصصین علم پزشکی ثابت شده است، حتی روغن خوراکی آن هم تهیه میشود. اما بیشترین تاثیر این عصاره گیاهی بر روی پوست بدن است. دقت کنید که قبل از استفاده بر روی بدن حتما تست حساسیت انجام دهید و اگر بیماری خاصی دارید با پزشک خود قبل از مصرف روغن آرگان اصل مشورت کنید.


استفاده از این روغن گیاهی کاملا ساده است و کافیست چند قطره از آن را روی پوست محل مورد نظر ریخته و کمی مالش دهید تا جذب پوست گردد. این مالش را حدود 3 تا 5 دقیقه میتوانید به نرمی انجام دهید. به دلیل گیاهی بودن و مرطوب کنندگی بالای آرگان، از آن به عنوان بیس اصلی در ساخت صابون ها و نرم کننده ها هم استفاده میشود و علاوه بر امگا 3 حاوی ویتامین E هم می باشد.


برخی از خواص روغن آرگان اصل که به آنها اشاره شد:

  1. رفع و از بین بردن التهابات و پسوریازیس پوستی​
  2. از بین بردن قرمزی و خارش پوست​
  3. مرطوب کننده لب و جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی​
  4. تقویت ناخن ها و جلوگیری از عفونت های قارچی روی ناخن​
  5. تقویت موهای سر و جلوگیری از ریزش آن​
  6. رفع خشکی موها و از بین بردن شوره سر​
  7. بهترین نرم کننده طبیعی موها و جلوگیری از موخوره​
  8. بهبود سریعتر زخم های پوستی​
  9. بهترین نرم کننده و حالت دهنده ریش و سبیل​
  10. رفع التهابات پوستی که بعد از اپیلاسیون و استفاده از دستگاه موم گرم کن به وجود می آید​
  11. بهترین ضدآفتاب گیاهی و طبیعی و محافظت پوست در برابر نور خورشید​
  12. درمان و رفع ترک های دوران بارداری​
  13. از بین بردن چربی های پوستی​
  14. رفع آکنه و جوش های صورت در نتیجه از بین بردن چربی های پوست​
  15. نرم و لطیف کردن پوست و همچنین درمان پوست های خشک​

یکی دیگر از خواص روغن آرگان که باعث محبوبیت آن شده است اثر ضد پیری آن است، طبق نتایج بررسی های انجام شده بر روی هسته گیاه آرگان، روغن آن میتواند باعث افزایش الاستیسیته پوست شده که در جوان ماندن پوست نقش زیادی دارد، از طرفی مرطوب کنندگی طبیعی پوست توسط روغن ارقان باعث میشود تا از چین و چروک های پوستی کاسته شده و تاثیر بیشتری بر روی جوان سازی پوست صورت ایفا کند.



فواید و کاربردهای این محلول و عصاره گیاهی برای پوست و مو :

1- کاهش و از بین بردن آکنه

آکنه ها معمولا در پوست های چرب بیشتر هستند، آرگان به دلیل اینکه حاوی تری ترپنوئید می باشد و این ماده تاثیرات فوق العاده ای بر روی آکنه دارد باعث میگرد که آکنه ها از بین رفته و همچنین آثار آکنه را تا حدود زیادی محو کند. علاوه بر آن این روغن دارای لینولئیک اسید می باشد که تاثیر آن برروی التهاباتی است که به دنبال آکنه ایجاد شده است و همچنین سلول های آسیب دیده را بازسازی میکند. اگر برای از بین بردن آکنه صورت و حتی بدن خود انواع دارو ها یا کرم ها را تست کرده اید و نتیجه دلخواه از آنها ندیده اید پیشنهاد میکنیم این روغن را تست کنید.


2- دفع اگزما و آماس سطح پوست

یکی دیگر از بیماری های پوستی اگزما می باشد که با التهاب و خارش همراه است، روغن آرگان نیز به دلیل ویتامین های مناسب در آن و همچنین خاصیت مرطوب کنندگی سطح پوست را مرطوب کرده و این خارش ها که با التهاب همراه است را کاهش میدهد.

این روغن به دلیل اینکه دارای اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 و همچنین اسید اولئیک است بر روی رطوبت پوست تاثیر گذاشته و به دنبال آن سلولها سالم می مانند. رادیکال های آزاد از دلیل های عوارض پوستی از قبیل اگزما هستند، ویتامین ای موجود در آرگان دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که با مضرات این رادیکال ها مبارزه کرده و التهابات ناشی از آن را کاهش میدهد.


3- جلوگیری از پیری پوست و جوان نگه داشتن آن

اسیدهای چرب یکی از نیازهای پوست است که بتواند سلول ها را احیا کرده و از شکنندگی آنها جلوگیری کند، روغن آرگان نیز بیشترین مقدار اسید چرب را در بین سایر روغن ها دارد و همین باعث شده است از گذشته ی دور مردم مراکش از آن برای جلوگیری از پیری پوست و ایجاد چروک های پوستی استفاده کنند. به کار بردن صحیح این روغن میتواند خطوط اطراف چشم، چین و چروک پیشانی و حتی خطوط لبخند را مح کرده و آنها را بسیار کم کند. از طرفی با افزایش سن لکه هایی بر روی پوست طاهر میشود که روغن آرگان میتواند این لک ها را محو کند.
منبع: آرگان
 
بالا