خودروهای داخلی

شروع موضوع توسط RAHVAR ‏18 مارس 2007 در انجمن بایگانی

  1. RAHVAR

    RAHVAR Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژانویه 2007
    نوشته ها:
    962
    تشکر شده:
    453
    محل سکونت:
    زنجان
    سایپا و پارس خودرو

    در مورد زانتيا بدانيد



    خوب شايد فکر کنيد که اين خودرو فقط قابليت بالا و پايين رفتن به صورت دستی و بوسيله دکمه مربوطه را دارد، اما چنين نيست ، اين خودرو برای حفظ تعادل، قابليت بالا و پايين بردن اتاق خودرو بر روی هر يک از چرخها به وسيله کمک فنرهای هيدروليکی را در مواجه با موارد زير، داراست.

    ۱-در سر پيچها از خم شدن شاسی به سمت خارج پيچ و سر خوردن چرخها جلوگيری می کند.

    ۲- جلوگيری از تکانهای شديد در دست اندازها.

    ۳-جلوگيری از پايين رفتن سطح خودرو در هنگام افزايش وزن (بار-مسافر).

    ۴-جلوگيری از پايين رفتن بيش از حد جلوی خودرو در هنگام ترمزهای شديد.

    ۵-جلوگيری از بر هم خوردن تعادل در هنگام ترکيدن لاستيک.

    همچنين به وسيله دستی و با دکمه کنار ترمز دستی نيز قابليت پايين و بالا بردن خودرو برای قراردادن آن در ۴ حالت مختلف، ميسر است، که از اين حالتها برای مقاصد مختلفی استفاده می شود که ۲ حالت آن برای انجام سرويسهای خودرو، يکی برای رانندگی عادی و ديگری برای رانندگی در جاده های نامناسب و پردست انداز با سرعت پايين در نظر گرفته شده.

    اين سيستم شامل چندين سنسور برای تشخيص وضعيت خودرو می باشد که دائما در حال ارسال اطلاعات وضعيت تعادلی خودرو به ECU (كامپيوتر مركزي)می باشند، همچنين يك پمپ و يك مخزن و لوله های اتصال كه حاوی روغن هيدروليك می باشند را شامل می شود و كمكها نيز با هيدروليك كار می كنند.سنسورها وضعيت را به ECU ارسال كرده ،ECU برای تنظيم تعادل، بسته به قرار گرفتن در پيچ يا مواجهه با دست انداز يا موارد ديگر برای متعادل كردن خودرو، بوسيله پمپ، فشار هيدروليك را در سمتهايی كه لازم است بالا می برد و اگر لازم باشد در سمتهای ديگر پايين می آورد و بدين ترتيب سمتی كه فشار هيدروليك بيشتری بر آن وارد شده،بالا میرود و سمتی كه فشارهيدروليك آن كم شود پايين می آيد و ميله تعادل (Anti Roll Bar) در حالت تعادل قرار می گيرد،تمامی اين مراحل در ۱۰ ميلی ثانيه انجام می شود.
    اين سيستم پيشرفته فقط توسط چند خودروساز بزرگ استفاده می شود،از آن جمله می توان به كمپانی های بنز، BMW، جاگوار، كاديلاك، لندروور، پژو و سيتروئن اشاره كرد، و هر يك نيز نام خاص خود را بر اين سيستم نهاده اند، مثلا بنز آنرا ABC يا Active Body Control می نامد ،BMW آنرا Dynamic Drive و سيتروئن Hydractive می نامند، اما در كل اين سيستم را Active Suspension (تعليق فعال) يا Active Roll Control System (سيستم كنترل چرخش فعال)می نامند.

    لازم به ذكر است كه مثلا در خودروهای BMW اين سيستم فقط در سری هاي8،7 وZ8 استفاده شده و هر ۳ آنها خودروهای لوكس و گرانقيمتی هستند كه اين امر نشاندهنده تكنولوژی بالای خودروی زانتيا است كه با وجود اينكه توليد سال ۹۸ فرانسه است با اين حال، بدليل داشتن سيستم ذكرشده، همچنين ترمز ABS و كيسه هوا ، ايمن ترين خودروی موجود در كشور است ،و از لحاظ قيمت نيز در مقايسه با ديگر خودروهای موجود در ايران كاملا با صرفه است.

    __________________
     
  2. خدمات پی پالبازدیدیار - افزایش بازدید سایت و سیگنال های برند
  3. RAHVAR

    RAHVAR Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژانویه 2007
    نوشته ها:
    962
    تشکر شده:
    453
    محل سکونت:
    زنجان
    قائم مقام ايران خودرو
    قيمت هرسه مدل ال‌ـ90 زير10ميليون تومان است


    قيمت هر سه مدل ال‌ـ90 از جمله ئي0، ئي1 و ئي2 زير 10 ميليون تومان است
    مهدي رياحي‌پور ـ قائم مقام توسعه بازار ايران خودرو ـ با بيان اين مطلب افزود: تقاضاي بازار ايران در سال 1390 يك ميليون و 200 هزار دستگاه خواهد بود كه در آن سال ايران خودرو سالانه يك ميليون دستگاه خودرو توليد خواهد كرد كه قرار است 250 هزار دستگاه آن صادر شود
    وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران خودرو با توجه به اشباع بازار مي‌تواند 750 هزار دستگاه خودرو در بازار ايران بفروشد؟ گفت: با توجه به سرانه هر 14 نفر يك خودرو و رشد اقتصادي و راه‌هاي جديد براي فروش خودرو اين موضوع دور از ذهن نيست . از طرفي با آغاز گسترده طرح خروج خودروهاي فرسوده، تقاضاي بازار بيش اين نيز خواهد بود
    وي در خصوص استراتژي ايران‌خودرو در مقابل ورود ال‌ـ90 با قيمت پايه 6750 يورو با موتور 110 اسب بخار كه به احتمال زياد سبب به هم ريختن توازن بازار مي‌شود، گفت: در دو سال اول كه تيراژ ال‌ـ90 كم خواهد بود، توليد آر دي و پژو 405 كاهش نمي‌يابد؛ اما بايد بدانيم كه از ابتدا ورود ال‌ـ90 براي جايگزين شدن با پيكان و پرايد بوده است. البته بسته به افزايش تيراژ ال‌ـ90 به بازار پژو 405 و آر دي فشار خواهد آمد؛ اما با آغاز گسترده طرح خودروهاي فرسوده، بازار براي تمام اين خودروها وسيع خواهد بود
    وي ادامه داد: به هر حال سعي خواهيم كرد ال‌ـ90 را در سه مدل ئي0، ئي1 و ئي2 به بازار ارائه كنيم كه حتي خودرو ئي2 كه گران‌قيمت‌ترين خودرو ال 90 است نيز قيمتي زير 10 ميليون تومان خواهد داشت



    [​IMG]



    نماي خارجي:
    لوگان تصويري نو و مدرن از يک خودرو به نمايش مي گذارد. در اولين نگاه، توجه شما به خطوط کلاسيک و در عين حال گوياي وي جلب مي گردد. طراحي لوگان صفات بارز وي يعني استحکام و قدرت را تداعي مي نمايد. در لوگان جاي گيريد و احساس ايمني نمائيد.
    نماي داخلي
    لوگان رفاه يکايک سرنشينان را تأمين مي نمايد.
    ارتفاع سقف و شيشه هاي متمايل به عمود بهينه ترين استفاده از فضاي داخل را فراهم مي سازند. 5 سرنشين بزرگسال به راحتي در لوگان جاي مي گيرند.
    جايگاه راننده با هدف سهولت بخشيدن به رانندگي طراحي شده است. در اين جايگاه شما کاملاً مسلط خواهيد بود. فرمان، اهرم تعويض دنده و کليدهاي داشبورد به طور طبيعي در دسترس شما قرار مي گيرند.


    شخصيت قوي و فضاي فوق العاده لوگان شما را به سفر مي خواند.
    قواي محرکه خستگي ناپذير و صندوق عقب بزرگ وي شما را در هر مسيري و هر مسافتي همراهي مي نمايد.

    لوگان با قواي محرکه جديدي با حجم 6/1 ليتر، قدرت 110 اسب بخار و گيربکس 5 دنده اي عرضه ميشود. مصرف سوخت لوگان بسيار پائين است.
    اين موتور حاوي 16 سوپاپ مي باشد و قدرت را با رانندگي لذت بخش توأم مي سازد. شتاب اين موتور نرم و در عين حال کارآمد است.
    لوگان به جاده مي چسبد و رانندگي را به اوقاتي خوش تبديل مي سازد.
    چنانچه به طور ناگهاني ترمز بگيريد، سيستم ABS لوگان مانع قفل شدن چرخها مي گردد. خودرو از مسير خود منحرف نمي شود و هدايت آن کاملاً تحت کنترل شما باقي ميماند. سيستم ضدقفل چرخ ها (ABS) و کيسه هاي هوا (Airbags) به عنوان آپشن در لوگان موجود مي باشد.
    فولادي که در ساخت بدنه و شاسي لوگان بکار گرفته شده است از نوعي است که قابليت بالايي در جذب ضربات وارده به خودرو را دارد. طراحي لوگان با هدف کسب بالاترين ضريب محافظت از سرنشينان به انجام رسيده است.
    لوگان با رعايت و مطابق با کليه استانداردها و مقررات ايمني اتحاديه اروپا ساخته شده است.
    يکي از مهمترين دغدغه هاي رنو تأمين ايمني سرنشينان خودرو است. لذا از سرآغاز طراحي تا عرضه محصول ضريب ايمني در صدر اولويتهاي رنو قرار مي گيرد.


    مقايسه:
    تنها مقايسه ايي كه بين اين دو خودرو ميشه انجام داد از نظر فني هست
    چون فاكتورهايي مثل راحتي سرنشينان،هندلينگ و ..... را تنها با تجربه رانندگي با خودرو ميتوان بدست اورد البته اين نظر شخصي من هست و فكر ميكنم كه كسي كه تجربه رانندگي با هر خودرويي را داشته باشه براحتي ميتونه در مورد اين فاكتورها قضاوت بكنه
    اما از لحاظ فني
    اگر بخواهيم با تيپ دو مقايسه كنيم از نظر قيمتي اخرين تيپ لوگان(بر طبق گفته پست اول هر سه مدل زير 10 ميليون ميباشد)كه كاملترين تيپش هست بايد مقايسه كنيم
    حجم موتور:
    206 :1360
    لوگان:1600
    حداكثر توان:
    206 :75
    لوگان:110
    ترمزها:
    206:ديسكي
    لوگان abs ضدقفل
    ايربگ:
    206:ندارد
    لوگان:دارد
    تعداد سوپاپ:
    206: 8
    لوگان:16
    ظاهر:
    از نظر نماي خارجي به نظر من لوگان در برابر 206 حرفي براي گفتن ندارد
    از نظر مصرف سوخت هم بايد در يك سطح باشند
    از نظر فني لوگان يك پله بالاتر از 206 قرار ميگيره با وجود اينكه حدود يك ميليون فرق قيمت دارند اما 206 هم خودرويي هست كه امتحان خودش رو پس داده
    فقط بايد منتظر باشيم تا ببينيم لوگان با چه مشخصاتي و با چه قيمتي وارد بازار ميشود
     
  4. RAHVAR

    RAHVAR Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژانویه 2007
    نوشته ها:
    962
    تشکر شده:
    453
    محل سکونت:
    زنجان
    سلام
    تو این تاپیک میخوام براتون خودروهای جدید رو معرفی کنم.البته خلاصه.اگه اطلاعات بیشتر میخواهید در پست هایتان بگویید تا در اختیار شما قرار گیرد.
    اول از سوزوکی گرند ویتارا شروع میکنم.



    [​IMG]

    از حدود سال 95 سوزوكي شروع به توليد Vitara كرد ٫ اين suv در مدلهاي 3 و 5 در و نيز يك مدل 7 نفره XL-7 توليد ميشود
    موتورها 1.6 ليتري با قدرت 105 اسب بخار و 2.0 ليتري با 140 اسب بخار قدرت هستند كه با موتور 2 ليتري دنده اتوماتيك نيز آپشنال است.

    طراحي داخلي و جنس قطعات بسيار خوب هستند و از اين لحاظ Grand Vitara جزو بهترين هاست
    تعداد كليد هاي تعبيه شده بر روي كنسول مياني زياد و گيج كننده است
    فضاي سر و پاها در جلو و عقب حتي براي افراد بلند قد و درشت اندام نيز خوب است
    بايد گفت كه مهندسين سوزوكي در ساخت Grand Vitara بسيار موفق عمل كرده اند و اتومبيل از لحاظ طراحي ٫ موتور و كيفيت در حد بسيار خوبي است.
    طراحي مدرن ٫ ساده و زيباست
    ديد و فضاي داخلي عالي
    موتور 2.0 ليتري در 6000 دور در دقيقه 140hp قدرت دارد و حداكثر گشتاور 183 نيوتن متري در دور 4000 به دست مي ايد
    هتگام پيچيدن با سرعت بالا جلوي اتومبيل سر ميخورد و به غير از اين مورد پايداري اتومبيل خوب است.
    مصرف بنزين داخل شهر 10 ليتر و در خارج شهر 7.5 ليتر است

    ترمزهاي Grand Vitara بهتر از بسياري رقباست و اتومبيل با سرعت 100 كيلومتر در ساعت فقط در 39 متر توقف ميكند
    در نهايت براي كساني كه قدرت خريد پائيني دارند Grand Vitara بهترين انتخاب است
    (ما هم كه دستمون به اين هم نميرسه )


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  5. RAHVAR

    RAHVAR Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژانویه 2007
    نوشته ها:
    962
    تشکر شده:
    453
    محل سکونت:
    زنجان
    حالا میریم سراغ روآ.

    * تعداد و آرايش سیلندرها: 4 سیلندر خطی
    * قطر سیلندر × کورس ( میلی متر): 66.7 * 87.3
    * ظرفيت ( سی سی): 1599
    * نسبت تراکم: 1 : 9.5
    * حداکثر توان: 61 اسب بخار در 5000 دور در دقيقه
    * حداکثر گشتاور : 135 نيوتن متر در 3000 دور در دقيقه
    * نوع و اکتان سوخت مصرفی: بنزین با اکتان 95- 87
    * تعداد سوپاپ: 8
    * سيستم سوخت رسانی: انژکتوری چند نقطه ای ( MPFI )
    * سيستم جرقه: الکترونیکی
    * جنس بلوک سیلندر: چدن
    * جنس سر سیلندر: آلومینیوم




    [​IMG]



    [​IMG]
     
  6. RAHVAR

    RAHVAR Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژانویه 2007
    نوشته ها:
    962
    تشکر شده:
    453
    محل سکونت:
    زنجان
    پژو 206 صندوقدار پنجمين و آخرين گونه از انواع مدل 206 به شمار مي رود. اين خودرو در ميان مدلهاي ديگر پژو 206 شامل هاچ بك 3 در و 5در ، كوپه روباز و استيشن به دليل برخورداري از صندوق عقب بزرگ و جادار نقش خود را به عنوان يك خودرو خانوادگي ايده آل به خوبي ايفا مكند. این خودرو اولین خودرو در کلاس ابعادی B/C وخانواده محصولات 206 است كه در هر دو مدل بنزيني و دوگانه سوز جهت تولید انبوه طراحی گردیده است. 206 صندوقدار براي نخستين بار در نمايشگاه خودرو فرانكفورت 2005 به جهانيان معرفي شد. اين خودرو حاصل ايده و فكر ايراني و همكاري دو شركت بزگ ايران خودرو و پژو مي باشد. پروژه 206SD با كد T13 از مارس 2004 و با هدف طراحي و توليد مدل سدان اين خودرو براي عرضه در بازار ايران و 39 كشور دنيا شروع شد. ايران‌خودرو تنها عرضه كننده اين محصول در بازارهاي صادراتي خواهد بود. خودروي 206 صندوقدار بصورت 19 مدل مختلف طبق تعريف بازار كشورهاي صادرتي و بازار ايران توليد و عرضه خواهد شد. اين مدلها در موتور، گيربكس، سيستم تعليقّ، سيستم ترمز، نوع سوخت مصرفي و تجهيزات جانبي متفاوت خواهند بود. كشورهاي صادراتي طبق تعريف شامل : كشورهاي حوزه خليج فارس، آسياي ميانه ، اروپاي شرقي ، خاورميانه، آفريقا ، چين و روسيه مي باشد.

    206 صندوقدار با برخورداري از طرح زيبا و تجهيزات كاربردي و از همه مهم تر صندوق عقب جادار، در حقيقت مهندسي روز دنيا را براي دستيابي به حداكثر ايمني و رفاه سرنشينان به خدمت گرفته است، ايمني و آسايشي كه در خودروهاي بزرگ و گران قيمت تر مي توان سراغ گرفت. استاندارد :

    * مطابق با کلیه استانداردهای (EEC) همزمان با اروپا در سال 2006
    * تطابق با استانداردهای کشور روسیه (Russia GOST)
    * دستیابی به استانداردGS در تصادف از عقب که دارای شرایط دشوارتری نسبت به استانداردهای اروپا میباشد (Persian Gulf Standard)
    * تطابق با استاندارد Euro IV در ارتباط با سطح آلودگی

    منبع : ایران خودرو



    [​IMG]


    [​IMG]
     
  7. RAHVAR

    RAHVAR Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژانویه 2007
    نوشته ها:
    962
    تشکر شده:
    453
    محل سکونت:
    زنجان
    با كيفيت‌ترين خودروهاي ساخت داخل مشخص شدند

    بر اساس آخرين بررسي‌هاي وزارت صنايع خودرو نيسان ماكسيما با كيفيت ترين خودرو و پاژن بي كيفيت ترين خودرو ساخت داخل است
    بر اساس آخرين رده‌بندي‌ها انجام شده در خرداد امسال، نيسان ماكسيما، مزدا 323 و زانتيا به عنوان با كيفيت‌ترين خودروهاي ساخت داخل شناخته شده‌اند
    در آخرين بررسي عملكرد صنايع خودروسازي ايران كه از سوي شركت سهامي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران اعلام شده است، نيسان ماكسيما، ‌ مزدا 323، زانتيا، پژو 206 صندوقدار، پاجرو، پژو 206، نيسان رونيز، هيوندايي اونته، ريو، هيوندايي ورناي و فولكس گل در حد خيلي خوب هستند و باكيفيت‌ترين خودروهاي ساخت داخل شناخته شده‌اند
    نكته‌اي كه در زمينه توليدات باكيفيت خودروسازان داخلي مي‌توان گفت، اين است كه همه اين خودروها تحت نظارت شديد كارخانه‌هاي مادر مانند نيسان، پژو و مزدا در ايران توليد مي‌شوند. البته همه اين خودروها به غير از پژو 206 كه بيش از 60 درصد داخلي سازي شده است، داخلي‌سازي كمي دارند
    در رده خودروهاي باكيفيت خوب نيز به ترتيب خودروهاي موسو، پژو 405 توليد خراسان، پژو پارس، سمند، پژو 405 قرار دارند؛ به صورتي كه موسو داراي 137 و پژو 405 داراي 280 امتياز منفي است. موردي كه در اين آمار جلب نظر مي كند تفاوت حدود 50 امتيازي كيفيت پژو 405 استان خراسان و توليدات تهران است مديران ايران خودرو خراسان در اين باره معتقدنند خطوط توليدي خراسان انعطاف پذيري بيشتري نسبت به تهران دارد
    در رده بعدي كيفيت نيز كه امتيازات منفي به صورت چشمگيري زياد شده است، پرايد توليد سايپا، پرايد توليد پارس خودرو، پرايد 141، پژو آر.دي و پرايد هاچ بك قرار دارند به گونه‌اي كه پرايد با امتياز 330 و پژو آردي با كيفيت 452 نمره منفي چندان با كيفيت به نظر نمي‌رسند
    حال آنكه اين خودروها تقريبا ارزان ترين خودروهاي بازار خودرو ايران هستند
    در سطح خودروهايي كه حداقل كيفيت را دارند نيز نام رنو پي‌.كي با 567 نمره منفي و پاژن با 600 نمره منفي همچنان خودنمايي مي‌كند كه به نظر كارشناسان خط توليد فرسوده و طراحي غلط اين خودرو و بي‌توجهي به كيفيت آن به صورت چشمگيري امتيازات منفي اين خودروها را افزايش داده است
    در خودروهاي وانت نيز وانت نيسان پيكاب با 121نمره منفي تنها خودرويي است كه در حد استاندارد خيلي خوب قرار دارد
    آمارهاي وزارت صنايع و معادن نشان مي‌دهد كه كيفيت خودروهاي ايراني تا حدودي بهتر شده است. البته هنوز اوضاع كيفيت با نقطه مطلوب خود فاصله دارد؛ به طوري كه اگر به استاندارد كيفي در اروپا با حداكثر20 نمره منفي توجه كنيم، عمق نامطلوب بودن كيفيت خودروها در ايران بيشتر مشخص مي‌شود
    اما واقعا دليل كيفيت پايين در خودروها چيست؟ خطوط توليد، نحوه مديريت و نيروي انساني و رضايت كاركنان در توليد خودرو نقش اساسي دارد. در بسياري از موارد نيز كيفيت ارتباط مستقيم با نيروي متخصص در خطوط توليدي و بخصوص بخش كنترل كيفيت دارد. شايد در بسياري از موارد افرادي كه تكنسين تاسيسات هستنند و از قطعات و مكانيزم خودرو هيچ اطلاعي ندارند، در خطوط توليد و در قسمت ارزيابي كيفيت فعاليت مي‌كنند
    از طرفي ايراد فني بسياري از خودروهاي ايراني در مركز كنترل كيفيت مشخص مي‌شود، اما به دليل بالا بودن قطعات معيوب، طبق عرف موجود در كشور، برطرف كردن آن به دوران گارانتي محول مي‌شود و خودرو تحويل مشتري مي‌شود
    قطعه سازان نيز در تعيين كيفيت خودرو نقش موثري دارند. درحال حاضر توليد به شكل مهندسي معكوس در قطعه سازان ايراني مرسوم است در اين ميان برخي قطعه‌سازان ايراني به دليل نداشتن نقشه‌ و دانش فني توليد يك قطعه سعي مي‌كنند قطعه را كپي سازي و بدون آنكه مواد و يا روش توليد آن را بدانند، توليد كنند. البته تعدادي از قطعه سازان ايراني با بستن قرارداد دانش فني يا سرمايه گذاري مشترك چنين مشكلي ندارند، اما معمولا براي هر قطعه در ايران، قطعه‌سازان فراواني وجود دارند و حال اين شانس مشتري است كه قطعه‌ يك قطعه‌ساز خوب بر روي خودرويش نصب شده باشد و يا قطعات يك قطعه ساز كپي كار



    [​IMG]
     
  8. RAHVAR

    RAHVAR Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏22 ژانویه 2007
    نوشته ها:
    962
    تشکر شده:
    453
    محل سکونت:
    زنجان
    جدول خلاصه ميانگين نمرات منفي خودرو‌هاي توليد داخل در دي‌ماه بار ديگر از سوي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران منتشر شد.
    در اين جدول طبق روال ماه‌هاي گذشته، شركت پارس خودرو از زيرمجموعه‌هاي گروه خودروسازي سايپا به عنوان توليدكننده بي‌كيفيت‌ترين و باكيفيت‌ترين خودرو كشور شناخته شده است. براساس اين جدول، نيسان‌ ماكسيما در دي‌ماه گذشته با كيفيت‌ترين و پي‌كي جديد به عنوان بي‌كيفيت‌ترين خودرو ساخت داخل هستند. توليد رنو پي‌.كي طبق گفته مديرعامل شركت پارس خودرو قرار است تا پايان سال‌جاري متوقف شود. بنابر آمار سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، برنامه توليد اين خودرو تا پايان سال 85 تعداد 12هزار دستگاه پيش‌بيني مي شود كه در مقايسه با سال قبل با رشد 108درصدي مواجه بوده است.
    نمره منفي خودروي ماكسيما به عنوان باكيفيت‌ترين خودرو 7/79 و خودروي پي‌.كي جديد 496 ارزيابي شده است. نيسان ماكسيما متعلق به شركت پارس خودرو طبق ماه‌هاي گذشته در قسمت تزئينات داخلي و خارجي، بدنه و رنگ نمره منفي كسب كرده است. تاكنون تعداد 162 دستگاه طي‌ سال‌جاري از اين خودرو توليد شده است. اما مزدا 323 متعلق به شركت بهمن به عنوان دومين خودروي با‌كيفيت ارزيابي شده و اين خودرو 5/92 امتياز منفي در بخش‌هاي تزئينات داخلي و خارجي، بدنه، نفوذ آب و رنگ كسب كرده است. در جدول خلاصه ميانگين نمرات منفي خودرو‌هاي توليد داخل، امتياز‌هاي منفي در سه بخش مونتاژ، ساخت و رنگ تعريف شده است. خودرو‌هاي باكيفيت كه از امتياز منفي كمتري برخوردارند در قسمت مونتاژ بيشترين امتيازات منفي را در تزئينات داخلي و خارجي كسب مي‌كنند، اما بيشتر خودروها در قسمت ساخت داخل و رنگ امتياز منفي قابل‌توجهي دارند، اما خودروي كوراندو متعلق به بن رود خودرو با امتياز منفي 100سومين خودروي با كيفيت شناخته شده است. اين خودرو نسبت به دو خودروي نيسان ماكسيما و مزدا 323 كمترين نمرات منفي را كسب كرده و تنها در قسمت رنگ بيشترين نمره منفي را دارا است به همين دليل در جايگاه سوم خودروهاي با كيفيت قرار گرفته است. زانتيا سيتروئن متعلق به شركت سايپا چهارمين خودرو از نظر كيفيت شناخته شده است. جمع كل نمرات منفي اين خودرو 8/100 ارزيابي شده و خودرو مذكور نسبت به سه خودرو قبلي در قسمت ترمز نيز نمره منفي كسب كرده است. زانتيا سيتروئن همچنين در قسمت بدنه، نفوذ آب و رنگ نيز نمرات منفي اندكي را داشته است. پاجرو نيز كه در گروه صنعتي بهمن مونتاژ مي‌شود در جايگاه پنجم از لحاظ كمترين نمرات منفي قرار گرفته است. جمع كل امتيازات منفي پاجرو 8/102 ارزيابي مي‌شود بيشترين امتيازهاي منفي اين خودرو در بخش بدنه و رنگ ارزيابي شده است. نيسان رونيز در پارس‌خودرو نيز ششمين خودرويي است كه در واحد ارزشيابي كمترين نمرات منفي را كسب كرده است. اين خودرو در حالي جمع نمرات منفي‌اش 5/103 ارزيابي شده كه همچون ديگر خودروهاي با كيفيت در قسمت رنگ، بدنه و تزئينات داخلي نمره منفي كمي را اخذ كرده است. اما خودروهاي پژو206، پژو206 اس.دي، ريو، هيوندايي اونته، فولكس واگن، هيوندايي ، رناوپروتون ويرا در پله‌هاي بعد از لحاظ كسب امتيازهاي منفي قرار دارند. به استثناي خودروي پژو206 و 206.اس‌دي، تمامي خودروهاي مذكور به صورت مونتاژ در داخل كشور توليد مي‌شود. پژو پارس خراسان و پژو 405خراسان در رده 14 و 15 خودروهايي قرار دارند كه نمرات منفي كسب كرده‌اند.
    نكته جالب در رده‌بندي كيفيت خودروها بالابودن كيفيت توليدات شركت ايران‌خودرو خراسان است. در رده‌بندي خودروهاي داخلي پس از دو خودروي پژو پارس خراسان و پژو 405خراسان در شركت ايران خودرو، خودروي سمند قراردارد جمع كل امتيازهاي منفي اين خودرو 268 ارزيابي شده است. اما پژو پارس، پرايد، پرايد پارس‌خودرو و پژو روآ (RD)، با نمرات منفي 247، 275، 324، 328 و 370 در رتبه بعدي قرار دارند. خودروهاي مذكور در قسمت مونتاژ، ساخت و رنگ بيشترين نمرات منفي را كسب كرده‌اند. پرايد نسيم و پرايد 141 پارس خودرو دو پله با بي‌كيفيت‌ترين خودروي ساخت داخل فاصله دارند. پرايد نسيم سايپا 374 و پرايد 141 پارس خودرو 383 امتياز منفي در دي ماه گذشته كسب كرده‌اند. خودروهاي ياد شده در قسمت‌هاي فنربندي و تعليق زمان، موتور و انتقال قدرت، ترن، تجهيزات الكتريكي، تزئينات داخلي، صداهاي غيرعادي، بدنه، نفوذ آب و رنگ نمرات منفي داشته‌اند.
    ولوو B7 با كيفيت‌ ترين اتوبوس
    در بخش اتوبوس و ميني‌بوس‌ها، اتوبوس ولوو B7 ساخت شركت رانيران با 58 امتياز منفي ، با كيفيت‌ترين و اتوبوس شهري رنو 2612 شركت شهاب‌خودرو با 145 امتياز منفي ، بي‌كيفيت‌ترين اتوبوس‌هاي ساخت داخل در دي‌ماه سال‌جاري معرفي شده است.
    امتياز منفي اتوبوس ولو و B7 مربوط به تزئينات داخلي و خارجي (5/20)، بدنه (5/17) و رنگ (18) بوده و در مجموع در سطح قابل قبول قرار گرفته است.
    پس از اين اتوبوس، اتوبوس‌هاي اسكانيا C12 ساخت شركت عقاب افشان با 3/58 نمره منفي، ميد‌باس مان سپهر محصول شركت زرين‌خودرو با 5/102 نمره منفي، اتوبوس OMG ايران خودروديزل با 4/126 نمره منفي، اتوبوس شهري بنز O355 ايران خودروديزل با 5/127 نمره منفي، اتوبوس شهري بنز 457 5با 1/128 نمره منفي، ميني‌بوس هيوندايي كروز با 7/136 ، در رتبه‌هاي دوم تا هفتم با كيفيت‌ترين اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌هاي ساخت داخل قرار گرفته‌اند.
    كليه اتوبوس‌هاي ايران‌خودرو ديزل و اتوبوس شهري رنو 2612در نفوذ آب سطح غير قابل قبولي دارند و در مجموع اين نوع اتوبوس‌ها از لحاظ كيفيت حداقل سطح قابل قبول را به خود اختصاص داده‌اند.اتوبوس‌هاي ساخت داخل درتزئينات داخلي و خارجي، نفوذ آب، بدنه و رنگ بيشترين نمره منفي را به خود اختصاص داده و هيچ كدام از اتوبوس‌هاي ساخت داخل از نظر سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در سطح خيلي خوب و خوب قرار ندارند.
    نيسان پيكاپ دو كابين با كيفيت‌ترين وانت‌
    در گروه وانت، وانت نيسان پيكاپ دو كابين پارس‌خودرو با 5/115امتياز منفي با كيفيت‌ترين و وانت نيسان z24i با 7/497 امتياز منفي بي كيفيت‌ترين وانت ساخت داخل معرفي شده‌اند.
    به غير از وانت نيسان پيكاپ دو كابين كه در سطح قابل قبول كيفيت قرار دارد بقيه وانت‌هاي ساخت داخل حداقل سطح قابل قبول كيفيت را به خود اختصاص داده‌اند. تزئينات داخلي و خارجي، بدنه، رنگ، نفوذ آب بيشترين امتياز منفي را براي وانت‌هاي ساخت داخل به بار آورده است. وانت مزدا تك كابين و دو كابين گروه بهمن با 9/298 و 398نمره منفي، وانت پيكان ايران‌خودرو با 8/473نمره منفي و وانت نيسان CNG زامياد با 5/491نمره منفي در رتبه‌هاي دوم تا پنجم كيفيت وانت‌هاي ساخت داخل قرار گرفته‌اند.
     
  9. Suba_sa

    Suba_sa کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏16 می 2006
    نوشته ها:
    225
    تشکر شده:
    1
    حداکثر توان: 61 اسب بخار در 5000 دور در دقيقه براي RD هست. روا 80 اسب هست.
     
عسل طبیعی و گرده گل ایرانی