برگزیده های پرشین تولز

خودرو جدید به روایت تصویر: Samand Soran

boros

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2007
نوشته‌ها
61
لایک‌ها
0
اتفاقاً اشكال در همين انساني بودن است!

راهكار واضح است دانش را از سياست جدا كنند مملكت آباد مي شود!

لطفاً اينقدر ما را با ژاپن مقايسه نكنيد. ملت نفهم ايران كه خودم هم يكيشونم كجا ژاپنيهاي با فرهنگ كه براي جيب ملي مي دوند نه جيب خود كجا!

شما هم دو حال بيشتر نداريد:

1- وطن پرست كور كورانه

2- جيره خور دوستان عزيز


اگر به اندك مقداري خودتان از مديريت پروژه هاي فني سر در مي آورديد نمي گفتيد مدير انساني براي مجموعه فني بهتر است.

(نظر به اطلاع شما به عنوان مثال مدير تمام پروژه هاي كمپاني بويينگ مهندسان الكترونيك يا هوا فضا هستند.)

اولا من مشکلی برای مقایسه ایران و ژاپن نمیبینم . دوما شما حق ندارید نفهمی خود را به همه تعمیم دهید .
سوما من تابحال در بویینگ نبوده ام . :lol: چهارما مدیریت پروژه با مدیریت یک کارخانه در حد ایران خودرو که پروژه فقط بخشی از اجزای آن است فرق دارد . پنجم اینکه اگر شما سر در می آورد در مورد این موضوع توضیح دهید ( اگر بتوانید توضیح دهید حرفهای قبلی خود را نقض کرده اید و اگر نتوانید توضیح دهید معلوم است که در این موارد چیزی نمیدانید و فقط قصد مجادله دارید ) مدیران کلان ( انسانی ) راست مغز هستند و مدیران مهندسی چپ مغز . ششم هم اینکه حال شما از فعلا از یک حالت خارج نیست : چشمان خود را بسته اید و دهان خود را باز کرده اید و صحبت میکنید .
دوستان این بحث تخصصی است اگر اطلاعات علمی ندارید . از دانسته های نامربوط تئوری نبافید .
 

Radiohead

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 جولای 2006
نوشته‌ها
3,856
لایک‌ها
184
ای بابا! یه شبه که نمیشه ره صد ساله رفت!
صنعت خودروی ایران نوپا ست. به خطوط بدنه، طراحی جلو پنجره، داخل ماشین و دشبورد نگاه کنید: کاملا ناشیانه!
من موندم چرا انقدر کج و ماوج! تازه به قول دوستمون همونطور که سمند قدیمی کپی برداری از اشکودا بود، این یکی هم جلو پنجره اش کاملا شبیه آئودی طراحی شده. طرح عقب ماشین هم که خیلی ناشیانه از ب ام و دزدیده شده. ولی خب همونطور که گفتم تازه کارن دیگه! قرار نیست در حد کمپانی دایلمر کرایسلر که یک قرن تجربه داره ماشین بسازن که! تلاش شون تا همین جا هم قابل تقدیره. امیدوارم فقط به جای کپی برداری های آشکار یه خورده به مغز خودشون هم رجوع بکنن.
 

babakkh

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
3 دسامبر 2005
نوشته‌ها
412
لایک‌ها
460
ای بابا! یه شبه که نمیشه ره صد ساله رفت!
صنعت خودروی ایران نوپا ست. به خطوط بدنه، طراحی جلو پنجره، داخل ماشین و دشبورد نگاه کنید: کاملا ناشیانه!
من موندم چرا انقدر کج و ماوج! تازه به قول دوستمون همونطور که سمند قدیمی کپی برداری از اشکودا بود، این یکی هم جلو پنجره اش کاملا شبیه آئودی طراحی شده. طرح عقب ماشین هم که خیلی ناشیانه از ب ام و دزدیده شده. ولی خب همونطور که گفتم تازه کارن دیگه! قرار نیست در حد کمپانی دایلمر کرایسلر که یک قرن تجربه داره ماشین بسازن که! تلاش شون تا همین جا هم قابل تقدیره. امیدوارم فقط به جای کپی برداری های آشکار یه خورده به مغز خودشون هم رجوع بکنن.

نیازی هم نیست که به خودشون زحمت طراحی رو بدن

چون هر آشغالی رو با هر قیمتی بدن بیرون مردم میخرن چون چیز دیگه ای نیست

جایی که رقابت نباشه پیشرفتی هم نیست
 

Shredder

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2006
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
3
تا جائی که من میدونم .این ماشین یه کپی از فورد کبری برای عقب خودرو و یه کپی از کادیلاک الدورادو برای داش و داخل خودرو هست.
به نظر من صنعت خودرویه ایران به هیچ وجه نو پا نیست.ما پیکان 48 داریم و این یعنی تا 2 ساله دیگه چهل ساله میشه.(لینکهاشو هنوز پیدا نکردم)
و با این اختلاف قیمت بین قیمت واقعی پیکان و قیمتی که بدست مشتری میرسید وجود داره حد اقل طی این 20 ساله میشد روی خیلی از پروژهای دانشجوئی و مهندسی که از نظر تئوری کاملا جواب میداد سرمایه گذاری کرد. وا تا الان 100% نتیجیه این سرمایه گذاری معلوم بود.
سمند یا نمیتونم بگم ... ملی پلت فرمش 405 .جزئیاتش بنا به گفته شما و من یک آش شوله غلمکار از همه ماشینهاست.و پرسنل ایران خودرو خودشون به زبون میگن که ckd هائی ار کشور اندونزی برای سمند وارد شده.
این خودرو اگر ملی بود دیگه چرا یه سال بعد از انجین ملی رو نمائی کردین.
این خودرو اگر ملی بود دیگه اینهمه باج دادن به سیتروئن و پزو برای (L90-لوگان-تندر- یا هر ...) دیگه چیه؟حد اقلش اینه که مشابه اون خودرو هم تو برنامه میذاشتین برای ادامه کار.
الان در حال حاظر همین بزرگترین تولید کننده خودرو در خاور میانه شده وارد کننده و دلال.که مثل ویروس داره بقیه سیستم آلوده میکنه.(بنز خاور-شرکتهای قطعه سازی-...)
اینها نتونستن پژوه 405 سالم منتاژ کنن.یکی یکی اونطور آتیش گرفت و سوخت حالا بیان ...ملی تولید کنن.
به نظر من ما داریم سر چاهی دوا میکنیم که اصلا معلوم نیست توش چه خبره؟چه هست؟ماله کی هست؟
بطور علنی داریم دروغ میشنویم.و تا به حال هم با تبلیغات و سو استفاده از حس میهن دوستی چشم و گوشمونو پر کردن .همینطورم ادامه میدن.......
 

Banned_Bananas

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آگوست 2006
نوشته‌ها
607
لایک‌ها
0
محل سکونت
PersianTools & LosAngeles
قسمت جلوی سمند سورن رو شبیه به بخاری آبسال ساختن (حتّی زشت تر و بد ترکیب تر از بخاری)، به نظر من اصلاً قیافۀ خوبی نداره.... سمند 85 LX خیلی خوشگل تر هست.

این بابای سمت چپی عکس یک جوری داره به موتور ماشین نگاه می کنه که انگار برای اوّلین بار هست که تو عمرش موتور ماشین دیده.

1481.jpg


سمند 85 LX....
irankhodro3.jpg

 

mojtaba2741

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
17
سن
42
محل سکونت
Tehran
اتفاقاً اشكال در همين انساني بودن است!

راهكار واضح است دانش را از سياست جدا كنند مملكت آباد مي شود!

لطفاً اينقدر ما را با ژاپن مقايسه نكنيد. ملت نفهم ايران كه خودم هم يكيشونم كجا ژاپنيهاي با فرهنگ كه براي جيب ملي مي دوند نه جيب خود كجا!

شما هم دو حال بيشتر نداريد:

1- وطن پرست كور كورانه

2- جيره خور دوستان عزيز

اگر به اندك مقداري خودتان از مديريت پروژه هاي فني سر در مي آورديد نمي گفتيد مدير انساني براي مجموعه فني بهتر است.

(نظر به اطلاع شما به عنوان مثال مدير تمام پروژه هاي كمپاني بويينگ مهندسان الكترونيك يا هوا فضا هستند.)

سلام
می تونم بپرسم شما مدیریت خوندید؟تخصصتون چی هست؟
مدیریت مهندسی و مدیریت انسانی چه اصطلاحاتی هست که به کار می برید؟:blink:
اتفاقا" خدمتتون عرض کنم،فردی که در راس کار حالا هر نوع سازمانی قرار می گیره و به عنوان مدیر کل و یا مدیرعامل شرکت شناخته می شه و تمامی مدیران در سطوح عالی هر نوع سازمانی،بیش از آنکه به مهارتهای تخصصی احتیاج داشته باشن،به مهارتهای ادراکی احتیاج دارن،مدیریت عالی باید در حد ابتدایی با اصطلاحات فنی آشنا باشه،اما باید مدیریت و علم و هنر مدیریت رو با هم داشته باشه،
من آقای منطقی در سخنرانی که 3 سال پیش در دانشگاه ما برگزار شد،از نزدیک دیدم؛اون موقع برنامه سمند کوپه و دیگر برنامه های ایران خودرو رو تشریح کرد؛
مهارت انسانی تو همه سطوح مدیریتی و به یک اندازه اهمیت داره؛
ضمنا" مدیر پروژه با مدیر عامل و یا مدیر شرکت فرق داره؛من فکر می کردم تو ایران دارن نقش مدیریت رو کم کم درک می کنن،اما متاسفم.:(
 

sservati

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
125
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
سلام
می تونم بپرسم شما مدیریت خوندید؟تخصصتون چی هست؟
مدیریت مهندسی و مدیریت انسانی چه اصطلاحاتی هست که به کار می برید؟:blink:
اتفاقا" خدمتتون عرض کنم،فردی که در راس کار حالا هر نوع سازمانی قرار می گیره و به عنوان مدیر کل و یا مدیرعامل شرکت شناخته می شه و تمامی مدیران در سطوح عالی هر نوع سازمانی،بیش از آنکه به مهارتهای تخصصی احتیاج داشته باشن،به مهارتهای ادراکی احتیاج دارن،مدیریت عالی باید در حد ابتدایی با اصطلاحات فنی آشنا باشه،اما باید مدیریت و علم و هنر مدیریت رو با هم داشته باشه،
من آقای منطقی در سخنرانی که 3 سال پیش در دانشگاه ما برگزار شد،از نزدیک دیدم؛اون موقع برنامه سمند کوپه و دیگر برنامه های ایران خودرو رو تشریح کرد؛
مهارت انسانی تو همه سطوح مدیریتی و به یک اندازه اهمیت داره؛
ضمنا" مدیر پروژه با مدیر عامل و یا مدیر شرکت فرق داره؛من فکر می کردم تو ایران دارن نقش مدیریت رو کم کم درک می کنن،اما متاسفم.:(

سلام متقابل...

بنده مدیریت نخوندم...دکترای الکترونیک رو دارم میخونم! (البته نسبت به اون جمله در مورد بوئینگ سوء تفاهم نشه ها!:p )

مدیریت انسانی رو من به عنوان اصطلاح به کار نبردم به جای اینکه بگم مدیری که رشته اش انسانی است خلاصه کردم.

اگر پروژه های بوئینگ رو با ایران خودرو مقایسه کردم علت خاص داشت و اونم اینه که اطلاع دقیق از مدیریتی که در شرکت بوئینگ اعمال میشه دارم و ضمناً پروژه های بوئینگ هر کدام به اندازه کل مجموعه ایران خودرو است...(کمی به طراحی هواپیما و سیستمهای آن دقت کنید متوجه میشوید!)

مدیریت کلان باید در دست کسانی باشد که دانش مدیریت دارند و اصلاً نیاز نیست فنی باشند این حرف صحیح است...اما مدیریت مجموعه ایران خودرو در کشوری که عملاً در آن مدیریت کلان معنی ندارد و سیستم به کلی مشکل دار است حتماً باید در دست فرد یا گروهی فنی باشد. اصلاح مدیریت کلان به این صورت نیست.

دوستان یک چیزی شنیده اند از اینکه باید مدیر کسی باشد که دانش مدیریت داشته باشد و فقط آشنایی با مسائل فنی کافیست...بهتر است کمی دقیق تر به مسائل نگاه کنید.

در مورد لیاقت یک مدیر هم به یک سخنرانی اکتفا نکنید...همه کسانی که در ایران خودرو هستند میدانند که آقای منطقی چرا سر کار آمد و چه نیروها و مدیران متخصصی را کنار گذاشت. (اشتباه نشه نه من مدیر بودم اونجا و نه فامیلهام)

شما خوب بحث میکنید...از صحبت با شما لذت می برم.:)
 

sservati

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
125
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
اولا من مشکلی برای مقایسه ایران و ژاپن نمیبینم . دوما شما حق ندارید نفهمی خود را به همه تعمیم دهید .
سوما من تابحال در بویینگ نبوده ام . :lol: چهارما مدیریت پروژه با مدیریت یک کارخانه در حد ایران خودرو که پروژه فقط بخشی از اجزای آن است فرق دارد . پنجم اینکه اگر شما سر در می آورد در مورد این موضوع توضیح دهید ( اگر بتوانید توضیح دهید حرفهای قبلی خود را نقض کرده اید و اگر نتوانید توضیح دهید معلوم است که در این موارد چیزی نمیدانید و فقط قصد مجادله دارید ) مدیران کلان ( انسانی ) راست مغز هستند و مدیران مهندسی چپ مغز . ششم هم اینکه حال شما از فعلا از یک حالت خارج نیست : چشمان خود را بسته اید و دهان خود را باز کرده اید و صحبت میکنید .
دوستان این بحث تخصصی است اگر اطلاعات علمی ندارید . از دانسته های نامربوط تئوری نبافید .

شما مشکلی نمی بینید چون در سطح درکتان نیست وگر نه هر کسی که ذره ای اطلاعات داشته باشد تفاوت فرهنگ و تفکر ایرانیهای امروز و ژاپنیها را متوجه میشود. (هیچگاه در ایران پیشرفت با نسخه ژاپن عملی نمیشود)

در مورد نفهمی هم خوب واضح شد که نفهم کیست چون ظاهراً فقط به یک نفر بر خورد آن هم شما!:lol: حالا یا بقیه نفهمند که بهشون بر نخورد یا فقط شما که به خود شک دارید! (ضمناً واضح شد از کدامیک از دو دسته فوق هستید!)

اگر امثال جنابعالی در بوئینگ حضور داشتند بوئینگ هم از گاری کپی برداری میکرد جای هواپیما به ملت آمریکا غالب میکرد! :lol:

استدلال کودکانه ای مثل راست مغز و چپ مغز حکایت از میزان تخصص شما دارد...درس مدرسه مرور میکنید اینجا!

لابد کلیه مهندسین سمت راست مغزشان را تعطیل کرده اند و دوستان انسانی هم سمت چپ را!:blink:
 

mojtaba2741

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
17
سن
42
محل سکونت
Tehran
سلام متقابل...

بنده مدیریت نخوندم...دکترای الکترونیک رو دارم میخونم! (البته نسبت به اون جمله در مورد بوئینگ سوء تفاهم نشه ها!:p )

مدیریت انسانی رو من به عنوان اصطلاح به کار نبردم به جای اینکه بگم مدیری که رشته اش انسانی است خلاصه کردم.

اگر پروژه های بوئینگ رو با ایران خودرو مقایسه کردم علت خاص داشت و اونم اینه که اطلاع دقیق از مدیریتی که در شرکت بوئینگ اعمال میشه دارم و ضمناً پروژه های بوئینگ هر کدام به اندازه کل مجموعه ایران خودرو است...(کمی به طراحی هواپیما و سیستمهای آن دقت کنید متوجه میشوید!)

مدیریت کلان باید در دست کسانی باشد که دانش مدیریت دارند و اصلاً نیاز نیست فنی باشند این حرف صحیح است...اما مدیریت مجموعه ایران خودرو در کشوری که عملاً در آن مدیریت کلان معنی ندارد و سیستم به کلی مشکل دار است حتماً باید در دست فرد یا گروهی فنی باشد. اصلاح مدیریت کلان به این صورت نیست.

دوستان یک چیزی شنیده اند از اینکه باید مدیر کسی باشد که دانش مدیریت داشته باشد و فقط آشنایی با مسائل فنی کافیست...بهتر است کمی دقیق تر به مسائل نگاه کنید.

در مورد لیاقت یک مدیر هم به یک سخنرانی اکتفا نکنید...همه کسانی که در ایران خودرو هستند میدانند که آقای منطقی چرا سر کار آمد و چه نیروها و مدیران متخصصی را کنار گذاشت. (اشتباه نشه نه من مدیر بودم اونجا و نه فامیلهام)

شما خوب بحث میکنید...از صحبت با شما لذت می برم.:)

سلام
خدمت شما عرض کنم که مدیریت پروژه با مدیریت یک مجموعه به کلی متفاوته،ببینید،شما در مدیریت پروژه(حالا این پروژه حتی یه پروژه بزرگ ملی باشه یا پروژه مثلا" ساخت فلان هواپیما شرکت بوئینگ باشه فرقی نمی کنه)اطلاعات دقیقتری در مورد بازار مواد اولیه،فرآیند تولید،فرآیند بازار یابی و مهمترین بخش یعنی کنترل پروژه داشته باشید.حتی در مدیریت پروژه هم با اینکه سعی می کنن تا از تخصص مربوط به پروژه برای مدیریت پروژه استفاده کنن،اما فرد مورد نظر حتما" دوره های گوناگونی در زمینه مدیریت دیده،فلسفه ایجاد مدیریت ام بی ای یک بخشیش مربوط به همین قضیه هست،(البته در امریکا)
اما در مورد مدیریت کلان،مطمئن باشید فردی که صرفا" مدیریت خوانده باشد و اطلاعات کمی در مورد زمینه کاری شرکت در حد معمول مدیر عامل داشته باشد،می تواند یک شرکت را به خوبی اداره کند،ببینید وظیفه مدیر عامل یا مدیر کل در گیری با موضوعاتی همانند بحثهای فنی و نقایص فنی و ... مسائل نیست،من گاه گداری در سازمانهای خودمان هم شاهدم که فلان کارمند می گوید که مثلا" اگر از فلان مدیر ارشد در مورد فرآیند پاس شدن یک چک شهرستان به تهران و نحوه کلرینگ آن سوال کنید،چیزی نمی داند،اصولا" ندانستن این موضوع بد نیست،چون آن مدیر مشاورانی دارد که در زمینه های مختلفی که در جیطه نظارت وی هستند،وی را کمک می کنند،مدیر عامل یا مدیر کل زمان مسائل جزئی و فنی را ندارد،گرچه شما ممکن است استثنائاتی مثل گیتس را هم مشاهده کنید اما او یک کارآفرین است و البته دلایل دیگری نیز وجود دارد اما او نیز جتی اگر خود بخواهد نمی تواند وارد چزئیات برنامه ها و پروژه ها شود،نمی دونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه،
در مورد آقای منطقی،عرض کردم بنده شناختی که دارم تنها محدود به همان سخنرانی است و بس،منظورم از بیان این بحث هم این بود که بگم این پروژه ها رو اون موقع معرفی کرد،نه اینکه آقای منطقی رو بگم که از لحاظ مدیریتی در سطح عالی هست،گرچه در اون جلسه پرسش و پاسخ با اینکه گلوش خشک شده بود،اما به تمام سوالات کم و بیش پاسخ داد;)اما این رو هم بگم که حتی اگر یه مدیر خیلی هم تاپ باشه در سازمانهایی مثل ایران خودرو و دیگر سازمانهای یزرگ در ایران با مشکل مواجه هست،حوتون که می دونید مشکلات سیاسی و دخالتها و ...،نمونه اش صادرات سمند به سوریه و ونزوئلا و ......
من از میاحثه در مورد بحثهای مدیریتی .واقعا" لذت می برم،
موفق باشید.
 

boros

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2007
نوشته‌ها
61
لایک‌ها
0
شما مشکلی نمی بینید چون در سطح درکتان نیست وگر نه هر کسی که ذره ای اطلاعات داشته باشد تفاوت فرهنگ و تفکر ایرانیهای امروز و ژاپنیها را متوجه میشود. (هیچگاه در ایران پیشرفت با نسخه ژاپن عملی نمیشود)

در مورد نفهمی هم خوب واضح شد که نفهم کیست چون ظاهراً فقط به یک نفر بر خورد آن هم شما!:lol: حالا یا بقیه نفهمند که بهشون بر نخورد یا فقط شما که به خود شک دارید! (ضمناً واضح شد از کدامیک از دو دسته فوق هستید!)

اگر امثال جنابعالی در بوئینگ حضور داشتند بوئینگ هم از گاری کپی برداری میکرد جای هواپیما به ملت آمریکا غالب میکرد! :lol:

استدلال کودکانه ای مثل راست مغز و چپ مغز حکایت از میزان تخصص شما دارد...درس مدرسه مرور میکنید اینجا!

لابد کلیه مهندسین سمت راست مغزشان را تعطیل کرده اند و دوستان انسانی هم سمت چپ را!:blink:

در مورد ایران و ژاپن هنوز سر حرفم هستم . چون شما دلیلی نیاوردید و حرف بی ربط به توضیات من زدید .
در مورد نفهمی هم شما خودتان قبلا تکلیف خودتان را مشخص کردید و توضیح بیشتری نیاز نیست .
در مورد حضور من در بویینگ هم به خودم و بویینگ مربوط میشود و به شما ربطی ندارد .

اینها جواب چرندیاتت بود که اگر نمیگفتم پر رو تر میشدی . اما در مورد بحث تخصصی چیزی نمیگویم چون با یک تست کوچک میزان علم خودت را ثابت کردی . ( جمله قرمز )
 

sservati

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
125
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
سلام
خدمت شما عرض کنم که مدیریت پروژه با مدیریت یک مجموعه به کلی متفاوته،ببینید،شما در مدیریت پروژه(حالا این پروژه حتی یه پروژه بزرگ ملی باشه یا پروژه مثلا" ساخت فلان هواپیما شرکت بوئینگ باشه فرقی نمی کنه)اطلاعات دقیقتری در مورد بازار مواد اولیه،فرآیند تولید،فرآیند بازار یابی و مهمترین بخش یعنی کنترل پروژه داشته باشید.حتی در مدیریت پروژه هم با اینکه سعی می کنن تا از تخصص مربوط به پروژه برای مدیریت پروژه استفاده کنن،اما فرد مورد نظر حتما" دوره های گوناگونی در زمینه مدیریت دیده،فلسفه ایجاد مدیریت ام بی ای یک بخشیش مربوط به همین قضیه هست،(البته در امریکا)
اما در مورد مدیریت کلان،مطمئن باشید فردی که صرفا" مدیریت خوانده باشد و اطلاعات کمی در مورد زمینه کاری شرکت در حد معمول مدیر عامل داشته باشد،می تواند یک شرکت را به خوبی اداره کند،ببینید وظیفه مدیر عامل یا مدیر کل در گیری با موضوعاتی همانند بحثهای فنی و نقایص فنی و ... مسائل نیست،من گاه گداری در سازمانهای خودمان هم شاهدم که فلان کارمند می گوید که مثلا" اگر از فلان مدیر ارشد در مورد فرآیند پاس شدن یک چک شهرستان به تهران و نحوه کلرینگ آن سوال کنید،چیزی نمی داند،اصولا" ندانستن این موضوع بد نیست،چون آن مدیر مشاورانی دارد که در زمینه های مختلفی که در جیطه نظارت وی هستند،وی را کمک می کنند،مدیر عامل یا مدیر کل زمان مسائل جزئی و فنی را ندارد،گرچه شما ممکن است استثنائاتی مثل گیتس را هم مشاهده کنید اما او یک کارآفرین است و البته دلایل دیگری نیز وجود دارد اما او نیز جتی اگر خود بخواهد نمی تواند وارد چزئیات برنامه ها و پروژه ها شود،نمی دونم تونستم منظورم رو برسونم یا نه،
در مورد آقای منطقی،عرض کردم بنده شناختی که دارم تنها محدود به همان سخنرانی است و بس،منظورم از بیان این بحث هم این بود که بگم این پروژه ها رو اون موقع معرفی کرد،نه اینکه آقای منطقی رو بگم که از لحاظ مدیریتی در سطح عالی هست،گرچه در اون جلسه پرسش و پاسخ با اینکه گلوش خشک شده بود،اما به تمام سوالات کم و بیش پاسخ داد;)اما این رو هم بگم که حتی اگر یه مدیر خیلی هم تاپ باشه در سازمانهایی مثل ایران خودرو و دیگر سازمانهای یزرگ در ایران با مشکل مواجه هست،حوتون که می دونید مشکلات سیاسی و دخالتها و ...،نمونه اش صادرات سمند به سوریه و ونزوئلا و ......
من از میاحثه در مورد بحثهای مدیریتی .واقعا" لذت می برم،
موفق باشید.


بالاخره یکی اصل حرف من را فهمید...مشکل اینجا فقط این است که سیاست را با دانش و صنعت قاطی میکنند...شما شاید اطلاع نداشته باشید ولی علت سر کار آمدن آقای منطقی هم همین مسائل سیاسی است.

ساده هم به مسائل نگاه نکنید پاسخ دادن آقای منطقی به سوالات هم یک جور رنگ کردن مردم است مثل رنگ کردن های همین یکی دو سال اخیر بعضی ها که کم کم داره گندش در میاد!!!
 

sservati

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
125
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
در مورد ایران و ژاپن هنوز سر حرفم هستم . چون شما دلیلی نیاوردید و حرف بی ربط به توضیات من زدید .
در مورد نفهمی هم شما خودتان قبلا تکلیف خودتان را مشخص کردید و توضیح بیشتری نیاز نیست .
در مورد حضور من در بویینگ هم به خودم و بویینگ مربوط میشود و به شما ربطی ندارد .

اینها جواب چرندیاتت بود که اگر نمیگفتم پر رو تر میشدی . اما در مورد بحث تخصصی چیزی نمیگویم چون با یک تست کوچک میزان علم خودت را ثابت کردی . ( جمله قرمز )

بهتر است قضاوت در مورد اینکه آیا بنده چرند مینویسم و تفاوت فرهنگ و طرز فکر علت مناسب برای عدم مقایسه ایران و ژاپن نیست را به خوانندگان دیگر بسپاریم.

در مورد نفهمی هم خوب باید دید چه کسی فرق بین متلک و مسخره کردن را با بحث و دلیل آوردن نمیفهمد...بنده خدا اینقدر نفهمی که نمیفهمی اون جمله آخر متلک بود!

این آخرین جواب من به شما متخصص گرانمایه و فهمیده و استاد علم مدیریت بود!
 

sservati

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2005
نوشته‌ها
125
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
یه پست مربوط به تاپیک هم بزنم دیگه....:happy:

من نمیدونم چرا یه فکری واسه این جلو داشبورد سمند نمیکنن خیلی زنندس!

یه تجربه واقعی هم از سمند بگم:

من یه یک سالی سمند داشتم خنده دار ترین چیزی که توش بود گرمکن شیشه پنجره ها بود. بخار همه جای شیشه رو پاک میکرد الا جلوی آینه بغل رو :wacko: اینگار تو طراحیش یه مثبت منفی اشتباه کردن!:lol:
 

reza395

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2006
نوشته‌ها
577
لایک‌ها
2
بهتر است قضاوت در مورد اینکه آیا بنده چرند مینویسم و تفاوت فرهنگ و طرز فکر علت مناسب برای عدم مقایسه ایران و ژاپن نیست را به خوانندگان دیگر بسپاریم.

در مورد نفهمی هم خوب باید دید چه کسی فرق بین متلک و مسخره کردن را با بحث و دلیل آوردن نمیفهمد...بنده خدا اینقدر نفهمی که نمیفهمی اون جمله آخر متلک بود!

این آخرین جواب من به شما متخصص گرانمایه و فهمیده و استاد علم مدیریت بود!


آقای sservati شما دارید با یک آدم ابله بحث می کنید این یارو که با شما داره حرف می زنه هنوز دسته چپ و راستشو نمی تونه تشخیص بده من هم تجربه بحث کردن با این آدم نفهم را داشتم و با شما همدردی می کنم
 

reza395

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2006
نوشته‌ها
577
لایک‌ها
2
ایرانی ها در یقور ساختند استادند

مثلا همون زایده حلقوی شکلی که در پایین سمته چپ ماشین رو دقت کنید

لازم نیست که اینقدر پیدا باشه
 

windows

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2003
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
سن
45
حرف شما كاملاً متين است...راه پيشرفت خود سازي است. اما در ايران خانه از پايبست ويران است!

شما فكر ميكنيد اين يارو كه جاي مدير قبلي ايران خودرو گذاشتن آخه آدمه؟ با وجود اين افراد پيشرفت يك رؤياست!


چرا توهين ميكني عزيز جان ؟‌ تو مگه اين آقا رو ميشناسي ؟ مگه باهاش كار كردي ؟ مگه از سوادش اطلاع داري ؟! فكر ميكني با توهين چيزي درست ميشه ؟
اينو قبول دارم كه توي ايران اكثر انتصابات اول از روي تعهد آدمها انجام ميشه و دوم به تخصصشون كار دارن اما اولا هميشه اينطوري نيست و دوما فكر نميكنم با فحش دادن و توهين كردن بتونيم ماشيني با كيفيت بالا توليد كنيم سوما اين آقا رو من از نزديك باهاش كار كردم. هم سواد بالايي داره هم بسيار بسيار آدم خاكي هست. مثلا هر حرفي كه بخواي بهش بزني ميتوني بهش بگي حتي توي راهرو شركت. معتقد به دبدبه و كبكبه نيست. سواد بسيار بالايي هم داره و مدارجي رو طي كرده و مداركي گرفته كه براي يه كنفرانس 10 دقيقه ايش چندين وزير از دوران آقاي خاتمي و بسياري از روساي بانكها شركت كردند و ميكنند. ضمنا اتفاقاتي كه توي يه شركت بزرگ با 20 هزارتا كارمند و كارگر و كارشناس و مدير ميفته همش تحت كنترل مدير عامل نيست به عبارتي سياستگذاري يه شركت ملي توسط مدير عامل اون به تنهايي انجام نميشه.

متاسفانه ما ايرانيها راجع به چيزي كه كوچكترين تخصصي نداريم نظر ميديم از فوتبال گرفته تا صنعت و باز هم متاسفانه فقط بلديم به اين و اون فحش بديم از بالا تا پايين اما وقتي خودمون كاره اي ميشيم هموني ميشيم كه قبلي ها بودن ! شايدم بدتر !‌ مثل قبلي ها و فعلي ها !!!

آيا اينطور نيست ؟!
 

windows

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2003
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
سن
45
حرف شما كاملاً متين است...راه پيشرفت خود سازي است. اما در ايران خانه از پايبست ويران است!

شما فكر ميكنيد اين يارو كه جاي مدير قبلي ايران خودرو گذاشتن آخه آدمه؟ با وجود اين افراد پيشرفت يك رؤياست!

ببین دوست عزیز

ما با کره جنوبی صنعت خودرو سازیمونو شروع کردیم ولی حالا ببین ما کجا هستیم و اونا کجا هستند

اگه دونبال راه کار می گردی اینم راه کارش خیلی واضح است

فروش خودرو های خارجی را بدون هزینه اضافی آزاد کنند این تنها راهشه که ایران خودرو یه زره خودشو تکون بده وگرنه چطور تو آلمان نمیان بگن شما فقط حق دارید BMW یا بنز بخرید تا به صنعت خود رو سازیه ما ضربه نخوره


این کشتیه صنعت خودرو سازیه ایران تا دکل رفته زیره آب اونوقت شما حرف از راه کار می زنی ؟


زاه کارش رقابت عادلانست نه اینکه یکی بیاد بازارو منوپولی کنه برای خودش

ایران خودرو می تونه هر قیمتی عشقش کشید بزاره رو ماشین ها هیچ کس هم حق انتخابی نداره

حالا باز شما بگو بدوش

دوست عزيز كره جنوبي از راه مونتاژ خودرو شروع كرد . حتما راجع به كره اطلاعات داريد كه اينطوري ميگيد. صنعت كره جنوبي صرفا مونتاژ ميكرد و الان هم در خيلي از صنايع همين كار رو انجام ميدن. اين يك. دو اينكه كره جنوبي تا خرخره وابسته به آمريكاست. اگه راجع به كره جنوبي حرف ميزني حتما ميدوني كه شركت دوو كه پيشتاز بسياري از صنايع كره جنوبي هست چندي پيش ورشكسته شد و اين شركت آمريكايي جي ام بود كه اومد اونرو خريد تا نجاتش بده. الان هم تحت ليسانس جي ام ماشين ميزنن و به ايران هم چون تحريمه نميفروشن . باز هم حتما راجع به كره جنوبي ميدوني كه صنايع ماردشون مثل خطوط توليد مكانيزه شون در همين صنعت خودرو مثل رباتهاي هيوندايي هنوز داره كپي كاري ميكنه و هيچوقت به گرد پاي رباتهاي كوكا (كه حتما ميدونيد مال كدوم كشور هست) نميرسه.
خب حالا ما اگه مثل كره بوديم چي بوديم ؟ نكنه منظورتون اينه كه جي ام بياد ايران خودرو رو هم بخره ؟!
ما بايد خودمون رو با خودمون مقايسه كنيم . چه شخص خودمون رو چه صنعت و كشورمون رو.
ايران خودرو پيكان توليد ميكرده اونهم سالها حالا چند ساليه كه سعي كرده ماشين ديگه اي توليد كنه، اين يعني پيشرفت. كاري كه بقيه خودرو سازها نكردن. سايپا اومده بهترين ماشينش كه زانيا باشه مستقيما وارد كرده و سي كي دي مونتاژ ميكنه. يعني وارد كردن كليه قطعات آنهم آماده. همينطور ماشينهايي مثل ماكسيما ، هيوندايي ، تويوتا و ... كه كاملا وارداتي هستن. حالا ايرن خودرو داره ماشين توليديش رو بهبود ميده چه از نظر ظاهر كه از نظر كيفي. معلومه كه بعد از مدتي با حفظ شرايط فعلي ميتونه ماشينهاي بهتري توليد كنه و قيمت رو هم عادلانه تر كنه.
خدمات پس از فروش ايران خودور در حد زير صفر بوده. اما الان توي هر ده كوره اي كه بري يه نمايندگي هست كه دياگ داشته باشه لااقل عيب ماشينت رو بفهمي و تعميرش كني. اين هم يعني پيشرفت. گارانتي طلايي ميده اين هم يعني پيشرفت. معلومه كه يكشبه نميشه جي ام و بي ام و شد كما اينكه خودروسازهاي بزرگتري مثل پژو هم هنوز نتونستن به پاي بي ام و برسن و بعضا با توليد برخي محصولات شبيه توسط روزنامه هاي آلماني مورد تمسخر قرار گرفتن (مسبوق به سابقه است).

درسته كه توي جامعه ما بعضيها رفتن ولي يه كشور نميتونه يه شبه ره صد ساله بره. ما بايد هم سوادمون رو بالا ببريم هم اطلاعاتمون رو هم حمايت از ايرانمون رو و هم صبرمون رو.

مخلصيم.
 

windows

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2003
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
سن
45
فکر کنم 25 - 30 تومنی آب بخوره .

خير! به گفته مدير عامل قراره زير 15 ميليون باشه (در حدود 14). ضمنا امكان مهمي كه به اين سمند اضافه شده و با اينكه روي ماشينهاي خارجي هم هست اما در ايران كار نميكنه GPS هست. شما براحتي با زدن فقط اسم خيابان مورد نظرت ميتوني توسط مسيريابي كه توسط 14 ماهواره توسط gps سمند برات انجام ميشه به مقصدت برسي. ضمنا غير از تهران چندتا از شهرهاي مهم هم كار نقشه برداري و پياده سازي روي برنامه تموم شده كه به زودي اضافه ميشن. مثل اصفهان - تبريز - جاده ساحلي از مازندران تا گيلان و ... . نميتونيد تصور كنيد با اين تغييراتي كه هر روز توي خيابونهاي تهران ميدن چقدر پياده سازي نقشه به روز مشكل بوده. مثلا يه روز يه خيابون دو طرفه بوده فرداش يه طرفه اش ميكردن. دور برگردونهاي جديد كوچه پس كوچه هايي كه بن بست ميشدن و ... .
ضمنا پشت اون صفحه مربعي كه جلوي دنده هست ورودي دي وي دي داره كه شما ميتوني فيلم هم ببينيد. از امكانات مالتي مدياش هم بايد بگم كه پخش dvd - mp3 - همه شبكه هاي تلويزيوني و راديويي ايران- بازي كامپيوتري - امكان اتصال حافظه فلش به دستگاه و چند مورد ديگه است.

مخلصيم.
 

windows

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2003
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
سن
45
بهتر است قضاوت در مورد اینکه آیا بنده چرند مینویسم و تفاوت فرهنگ و طرز فکر علت مناسب برای عدم مقایسه ایران و ژاپن نیست را به خوانندگان دیگر بسپاریم.

در مورد نفهمی هم خوب باید دید چه کسی فرق بین متلک و مسخره کردن را با بحث و دلیل آوردن نمیفهمد...بنده خدا اینقدر نفهمی که نمیفهمی اون جمله آخر متلک بود!

این آخرین جواب من به شما متخصص گرانمایه و فهمیده و استاد علم مدیریت بود!

آقا ببخشيد پابرهنه وارد ميشم اما آيا واقعا شما دانشجوي دوره دكتراي الكترونيك هستيد و اينهمه وقت آزاد براي مراجعه به فروم و پست دادن و مجادله داريد ؟!
واقعا خوشبحالتان.

مخلصيم.
 
بالا