برگزیده های پرشین تولز

خوراک سوسیس و سبزیجات- آشپزی ملل

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
ultimate-toad-in-the-hole-with-caramelised-onion-gravy.jpg
از سوسیس در چه غذاهایی استفاده می‌کنید؟ احتمالا مرتبا آن را سرخ می‌کنید یا در برخی غذاهای سریع و حاضری به عنوان مزه‌دهنده استفاده می‌کنید. اما باید بدانید با کمی خلاقیت، ابتکار و سلیقه می‌توانید غذاهای متنوع‌تری بپزید. در این پست به شما یک مخلوط سوسیس و سبزیجات آموزش می‌دهیم که طعم متفاوت و جذاب آن برای تمام افراد خانواده خوشایند خواهد بود. این دستور مناسب سرو برای 4 تا 6 نفر است و آماده‌سازی مواد و پخت و آن 60 دقیقه طول خواهد کشید.

مواد مورد نیاز:
140 گرم آرد ساده
4 عدد تخم‌مرغ بزرگ
300 میلی‌لیتر شیر کم‌چرب
1 قاشق غذاخوری پودر خردل
مشتی از سبزیجات تمیز شده(6 عدد برگ مریم‌گلی، 4عدد شاخه رزماری، 4عدد برگ آویشن) به علاوه مقداری برای سرو
2 قاشق غذاخوری روغن آفتاب‌گردان
مقداری کالباس دودی
8 تکه سوسیس پنیری
2 عدد پیاز قرمز خرد شده
سبزیخات پخته شده برای سرو

برای چاشنی
روغن آفتابگردان
2 عدد پیاز نازک خرد شده
یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
2 قاشق غذاخوری سرکه
2 قاشق غذاخوری آرد ساده
250 میلی‌لیتر سرکه قرمز
500 گرم گوشت یا مرغ به دلخواه

طرز تهیه:
1- آرد را در یک ظرف بزرگ بریزید و در آن واحد هر دو تخم‌مرغ را در آن بشکنید. مثل همیشه با مخلوط‌کن هم بزنید. شیر را اضافه کنید و مجددا با مخلوط‌کن هم بزنید تا یک خمیر صاف و یکدست بدست بیاورید. خردل را اضافه کرده، سپس مقداری از سبزیجاتی که آماده کردید را روی آن بریزید و بگذارید برای 2 ساعت کناری بماند.

2- فر را در دمای 200 تا 220 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. روغن را در یک ظرف تقریبا 30 × 22 سانتیمتر با دیواره‌های بلند بریزید. دور دیواره‌های ظرف را کالباس بچینید و بعد روی آن را پیاز بریزید. ظرف را در طبقه‌ی وسط بگذارید و برای 15 تا 20 دقیقه بگذارید بپزد تا سوسیس‌ها و کالباس‌ها قهوه‌ایی شوند.

3- در همین حین سس را آماده کنید. کمی روغن در ماهیتابه بریزید و پیاز خرد شده را اضافه کنید. بگذارید به آرامی برای 15 دقیقه سرخ شود. سپس شکر و سرکه را اضافه کرده و تا زمانیکه چسبناک شود به هم زدن ادامه دهید.

4- خمیر باید دوبرابر خامه استحکام داشته باشد اما اگر خیلی ضخیم بود مقداری آب سرد به آن اضافه کنید. سوسیس‌ها را از فر خارج کرده و خمیر را اطراف آن بریزید و سپس برای 25 دقیقه‌ی دیگر بگذارید بپزد.

5- برای تکمیل سس، آرد و پیاز را بریزید تا خمیر را بپوشاند و برای 1 تا 2 دقیقه دیگر بپزید. در همین حین کمی سرکه‌ی قرمز بریزید و هم بریزید تا صاف و یکدست شود. برای چند دقیقه شعله را زیاد کنید تا حباب ایجاد شود و حجم سس تقریبا به نصف رسد. باقی مواد سس را بریزید و ده دقیقه صبر کنید تا حسابی بپزد و حباب دهد.

6- حالا باید خمیرِ سوسیس پف کرده باشد. اگر نه کمی دیگر صبر کنید تا خمیر پف کند و بالا بیاید. از باز کردن در فر خودداری کنید زیرا اینکار خمیر را خراب می‌کند. می‌توانید این خوراک را به دلخواه با انواع سبزیجات و چاشنی‌ها سرو کنید.
 
بالا