برگزیده های پرشین تولز

خوراک لوبیاقرمز با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

novinrahro

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2019
نوشته‌ها
11
لایک‌ها
5
خوراک لوبیاقرمز با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی
خوراک لوبیا قرمز یکی از آن خوراکی‌های ساده، اما بسیار خوشمزه و کامل است. این غذا بسیار پرفیبر و سیر کننده است و لوبیا قرمز و سوسیس که در حرارتی ملایم پخته می‌شوند یک خوراک غلیظ را به شما می‌دهند. ادویه‌های خوش طعم هم به خوشمزگی و دلپذیری این غذا کمک می‌کنند.
برترین‌‌ها: خوراک لوبیا قرمز یکی از آن خوراکی‌های ساده، اما بسیار خوشمزه و کامل است. این غذا بسیار پرفیبر و سیر کننده است و لوبیا قرمز و سوسیس که در حرارتی ملایم پخته می‌شوند یک خوراک غلیظ را به شما می‌دهند. ادویه‌های خوش طعم هم به خوشمزگی و دلپذیری این غذا کمک می‌کنند.

خوراک لوبیا قرمز همراه با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

شما حتی قبل از خوردن این غذا حتما متوجه خوشمزه بودن آن خواهید شد، چون مواد تشکیل دهنده آن بسیار عالی هستند. لوبیا قرمز، ادویه‌های خوشبو، سوسیس، سبزیجات معطر و کلا همه مواد تشکیل دهنده دست به دست هم داده‌اند تا هم غذایی خوشمزه برای شما درست کنند و هم شما را سیر کنند در عین حال که خواص بسیاری هم برای شما فراهم می‌آورند.

آماده کردن آن آسان است، سخت‌ترین بخش فقط منتظر ماندن برای تمام شدن زمان پختن لوبیا‌ها و نرم شدن همه آنهاست یعنی همان زمانی که همه طعم‌های ادویه با هم پیوند برقرار می‌کنند. این دستورالعمل برای روز‌های خنک پاییزی خوب است وقتی که خانه کمی سرد است و شما در آشپزخانه دنج‌تان با بار گذاشتن خوراک لوبیا گرمای زندگی را بیشتر می‌کنید. این غذای آسان شما را به یک روز خوب، خوشمزه و رضایت بخش دعوت می‌کند.

مواد تشکیل دهنده خوراک لوبیا قرمز و برنج

خوراک لوبیا قرمز همراه با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

لوبیا قرمز قلوه‌ای خشک: لوبیا‌ها را باید ابتدا خوب پاک کنید سپس بخیسانید. لوبیا قرمز‌ها شبیه به قلوه هستند.
سوسیس: برای درست کردن این غذا معمولا از سوسیس دودی استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید به جای آن از کوکتل مرغوب استفاده کنید.
ادویه‌های مورد استفاده: پودر چیلی، زیره، پاپریکا، کاین، مرزنجوش و آویشن؛ این ادویه‌ها و سبزیجات معطر طعم عالی این غذا را می‌سازند که می‌توانید پاپریکا هم به آن اضافه کنید.
آب مرغ: آب مرغ خیلی به خوشمزگی آن کمک می‌کند، اما اگر آب مرغ ندارید می‌توانید از همان آب ساده استفاده کنید.
جعفری و پیازچه: این دو ماده لایه آخر غذا هستند که طعم خوبی به غذا می‌دهند و همچنین رنگ غذا را متنوع‌تر می‌کنند. با توجه به اینکه این روز‌ها پیازچه را کمتر می‌توانید در بازار ببینید می‌توانید فقط از جعفری استفاده کنید.
برنج سفید: معمولا برای همراهی با خوراک‌ها و خورش‌ها از برنج دانه بلند استفاده می‌شود، اما من اغلب از برنج عنبربو و آن هم به صورت کته خشک استفاده می‌کنم. (کته خشک با حداقل روغن و با آب سرد درست می‌شود که به آن کته شمالی می‌گویند). استفاده از برنج قهوه‌ای هم خیلی خوب است.
مواد لازم

لوبیا قرمز خشک: ۴۰۰ گرم
آب: ۱ و ۱/۲ پیمانه
سوسیس: ۳۵۰ گرم
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز زرد: ۱ عدد بزرگ (۲ پیمانه خرد شده)
ساقه کرفس: ۲ عدد (۱ پیمانه خرد شده)
فلفل دلمه قرمز: ۱ عدد متوسط (۱ و ۱/۴ پیمانه خرد شده)
سیر: ۴ حبه (۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری ریز شده)
پودر پاپریکا: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
پودر زیره: ۱ قاشق چای‌خوری
مرزنجوش (اورگانو): ۱ قاشق چای‌خوری
آویشن: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز کاین: ۱/۸ قاشق چای‌خوری (اختیاری)
آب مرغ: ۴ پیمانه (یا آب ساده)
برنج سفید پخته: ۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
خوراک لوبیا قرمز همراه با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

طرز تهیه

۱. ابتدا با خیساندن لوبیا شروع می‌کنیم. لوبیا‌ها را داخل یک کاسه بزرگ، حداقل یک شب تا صبح می‌خیسانیم. داخل کاسه باید آنقدری آب بریزید که تا ۵ سانت روی لوبیا‌ها را بپوشاند. بگذارید ۸ ساعت یا یک شب تا صبح خیس بخورد سپس آب آن را دور بریزید.

خوراک لوبیا قرمز همراه با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

۲. روغن را داخل قابلمه و روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید. سوسیس را افزوده و گرم کنید. گاهی هم بهم بزنید تا کمی قهوه‌ای شود یعنی حدود ۵ دقیقه. پس از سرخ شدن آن‌ها را داخل بشقابی با حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها برود، اما روغن داخل قابلمه را بگذارید بماند.

خوراک لوبیا قرمز همراه با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

۳. پیاز، کرفس و فلفل دلمه قرمز را ۳ دقیقه تفت دهید.

خوراک لوبیا قرمز همراه با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

۴. سیر، پودر چیلی، زیره و پاپریکا را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر تفت دهید.

خوراک لوبیا قرمز همراه با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

۵. آب مرغ، ۱ و ۱/۲ پیمانه آب، لوبیا‌های شسته، مرزنجوش، آویشن، فلفل کاین و سوسیس سرخ شده را داخل قابلمه بریزید. با نمک مزه دار کنید.

خوراک لوبیا قرمز همراه با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

۶. مخلوط را روی حرارت متوسط به بالای گاز به یک جوش سبک برسانید. حرارت را کاهش دهید، درب قابلمه را بگذارید و تا زمانی که لوبیا‌ها نرم و پخته شوند بگذارید آرام بپزد، گاهی هم آن را بهم بزنید. پختن آن یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد.

خوراک لوبیا قرمز همراه با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

۷. در انتها جعفری و پیازجه را بریزید. مخلوط را گرم با برنج آماده شده سرو کنید.

خوراک لوبیا قرمز همراه با برنج؛ یک ناهار کامل و مغذی

ترفند‌های پختن خوراک لوبیا قرمز و سوسیس

از لوبیای کنسروی استفاده نکنید. به این روش زیاد از حد پخته می‌شوند.
اگر از سوسیس تند استفاده می‌کنید باید فلفل قرمز تند را حذف کنید (البته من خوراک تند را ترجیح می‌دهم). غذایی که درست می‌کنید برای همه است و شاید در بین افراد خانواده و یا میهمان کسانی باشند که غذای تند را دوست نداشته باشند. شما می‌توانید غذا را درست کنید و برای خودتان جداگانه فلفل تند استفاده کنید.
لوبیا‌ها را نباید با حرارت بالا بپزید، چون آب غذا خشک می‌شود و لوبیا‌ها نپخته باقی می‌مانند. بهتر است بگذارید به آرامی بپزد.
سوسیس را با قطری بیش از نیم سانت برش بزنید و بگذارید سرخ شده و تیره شود تا طعم واقعی خودش را نشان دهد. سوسیس را زیاد بهم نزنید، چون خوب سرخ نشده و خرد می‌شود. برای اینکه خوب سرخ شوند حتی می‌توانید آن‌ها را در دو نوبت در قابلمه بریزید تا فضای کافی برای سرخ شدن داشته باشند.
نکات اضافی

برای درست کردن این غذا در آرام پز همه مواد را به جز جعفری و پیازچه به همراه ۲ پیمانه آب داخل آرام پز روی حرارت بالا به مدت ۶ تا ۸ ساعت بپزید. اگر ابتدا سوسیس را داخل آرام پز سرخ کنید طعم بهتری به شما می‌دهند. در این روش نیازی به خیساندن لوبیا نیست.
می‌توان خورش را به مدت ۳ ماه در فریزر نگه داشت. برای مصرف دوباره شب قبل یا حتی دو روز برای مقدار زیاد، در یخچال بگذارید بماند تا یخ آن آب شود سپس گرم کنید.
درب ضد سرقت پنجره دو جداره طراحی سايت سئو طراحی سایت ارزان درب اتوماتیک راهبند درب اتوماتیک شیشه ای
 

deltadecoration

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2019
نوشته‌ها
25
لایک‌ها
2
سن
63
طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی رو در لینک زیر بخونید
 
بالا