برگزیده های پرشین تولز

خوردن «ماکارونی» و «نان» باعث احتمال افزایش سرطان می شود

mojtaba1373

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 ژوئن 2017
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
1
سن
29
خوردن «ماکارونی» و «نان» باعث احتمال افزایش سرطانمی شود

مطالعات نشان داده است که مصرف برومات پتاسیم توسط حیوانات که از ان در در خمیر استفاده میشود باعث افزایش احتمال مبتلا شدن ان ها به قده های خوش خیم و یا بدخیم میشود. برای مثال در کشور امریکا محققان محیط زیسا 86 مواد خوراکی را کشف کردند که در درون خود برومات پتاسیم دارند و هر روزه مردم از ان ها استفاده میکنند برا همین اساس احتمال مبتلا شدن به سرطان در بین انسان ها نیز بالا رفته است و باعت از خوردن ان مواد پرهیز کرد.

غذا

در سراسر جهان بسیاری از کشور ها استفاده از این ماده یعنی برومات پتاسیم را در مواد غذایی به دلیل آنکه در دراز مدت و مصرف زیاد ان ممکن است باعث سرطان در افراد شود را ممنوع کرده اند اما تولید توکنندگان مواد غذایی ادعا میکنند که در فرایند پخت این مواد که نمک هستند تبدیل شده و خطری برای انسان نخواهند داشت اما تحقیقات نشان داده است که اینطور نبود و در صورت استفاده بیش از حد این مواد از بین نمیروند بلکه قابلیت تبدیل خود را از دست میدهند ازین رو باعث سرطان میشوند.

در کشور هایی مثل ایالات متحده آمریکا - ژاپن _ المان و ... شرکت ها را مجبور کرده اند که در صورتی که در مواد غذایی که تولید میکنند از برومات پتاسیم استفاده شده باشد بر روی جلد محصول درج گردد تا مردم با اطلاع از این قضیه ان را خریداری کنند.

سرطان زا



خوردن انواع خمیر ها شامل نان و ماکارونی و... که از برومات پتاسیم تشکیل شده است باعث افزایش احتمال سرطان در افراد میشود ازین رو باید از خوردن ان ها اجتناب کرد
منبع
 
بالا