برگزیده های پرشین تولز

خیابان روستاولی تفلیس

tripvc

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 مارس 2016
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
4
سن
37
خیابان روستاولی تفلیس
اگر بخواهیم یک مکان در تور تفلیس را برای رفتن انتخاب کنیم، آن خیابان روستاولی است. این خیابان، بعد از سوتا روستاولی، شاعر گرجستانی قرن 12 م نامگذاری شد. این خیابان یک قطب فرهنگی جاذبه های توریستی است. این گالری ملی، موزه ی ملی، اپرا و تئاتر باله، کلیسای کاشوتی، و مجلس همگی در امتداد این مکان واقع شده است. این خیابان، اجتماعی از مکان های تفریحی، کافه ها، رستوران ها، و مغازه های سوغات را دارد.

tVvfYLfDOHHG.jpg


خیابان روستاولی از میدان آزادی آغاز میشود و به طول 1.5 کیلومتر تمامی ساختمان های رسمی موزه هاو در مابین آنها تعداد زیادی بار ، کافه و رستوران را در خود جای داده و خیابان اصلی شهر میباشد . از ساختمان های مهم در طول جاده میتوان به پارلمان گرجستان (Parliament of Georgia) ، کلیسای Kashveti ، موزه ملی گرجستان (Georgian National Museum) ، ساختمان اپرا و باله تفلیس ، تئاتر دولتی روستاولی ، موزه روستاولی ، آکادمی علوم گرجستان ،موزه اشغال شوروی را نام برد .

HPw61n3D1nlV.jpg



در طول مسیر مجسمه های مختلف خواهید دید البته خیابان روستاولی یک استثنا نیست و کل شهر تفلیس نمونه عالی از هنر خیابانی است و در سرتاسر شهر با نمونه های عالی از مجسمه های خلاق و متفاوت روبرو میشوید .
یکی دیگر از ویژگی های جالب خیابان روستاولی این است که ساختار و ظاهر همه بنا ها از جلو کاملا شبیه ساختمان ها و معماری اروپایی است اما در پشت آنها ماجرا فرق دارد و بنا ها کاملا ساده و کمی هم نامنظم هستند .

mY6GtHm.jpg


پیشنهاد ما به شما این است که در طول تور گرجستان حتما از خیابان روستاولی تفلیس بازدید کنید و خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن خود ثبت کنید .
 
بالا