برگزیده های پرشین تولز

خیارشور مخصوص خانم های باردار

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
34
محل سکونت
tehran
این روزها خانم های باردار به دنبال غذاهای خانگی هستند تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنند؛ تا به امروز تمامی مقاله هایی که درباره خیارشور برای شما عزیزان به اشتراک گذاشته ایم مدت زمان نسبتا طولانی را برای جا افتادن و آماده مصرف شدن آنها لازم داشتیم اما این بار تنها در 24 ساعت خیارشوری با طعم شرکتی اما خانگی را آماده خواهید کرد.

مواد لازم به شرح زیر است :
مقدار ۲ کیلوگرم خیار تازه
۴ الی ۵ ساقه ترخون تازه
۵ حبه سیر
به مقدار لازم آب جوشیده خنک شده
نمک وفلفل به آن میزان که مایل هستید طعم آن را احساس کنید
مقدار نصف لیوان سرکه که البته برای این نوع ترشی بهتر است از سرکه تقطیری و یا همان سرکه سفید استفاده نمایید .

مقالات مرتبط : طرز تهیه خیارشور به روش انگلیسی ها

طرز تهیه:
به خوبی میدانیم که برای تهیه هرگونه ترشیجات تمامی مواد اولیه ما باید کاملا تمیز و شسته شده باشد و از خشک شدن آنها مطمئن باشیم. به همین منظور خیارها را به خوبی شسته و اجازه دهید آب آنها کاملا خشک شود .
ظرف شیشه ای که برای تهیه ترشی در نظر دارید را به خوبی شسته و با حوله آشپزخانه کاملا خشک نمایید چون مدت زمان زیادی را در دمای اتاق یا دمای یخچال سپری میکنند تا آماده مصرف شوند.
نباید هیچ یک از مواد دارای آب اضافی باشند چون منجر به پدید آمدن کپک و گندیدگی در آنها میشود. اکنون خیارهایی که از خشک شدن آنها مطمئن هستیم را به صورت عمودی در شیشه قرار میدهیم سپس چند ساقه ترخون و سه حبه از سیرها را درون شیشه میریزیم . در این مرحله شما باید آب جوشیده شده ای که از خنک شدن آن اطمینان حاصل کرده اید را درون شیشه و بر روی خیارها بریزید.
نمک و فلفل به همراه نصف لیوان سرکه به مواد درون شیشه اضافه میشود. توجه داشته باشید مایع حاصل باید تا روی سطح خیارها را بپوشاند. اکنون میتوانید درب شیشه را محکم بسته و برای انجام بقیه مراحل همچنان با ما همراه باشید.

قابلمه نسبتا بزرگی را برداشته و شیشه خیاری را که آماده کرده اید در وسط قابلمه قرار دهید . اکنون تا کمر قابلمه را پر از آب کنید و آن را برروی حرارت ملایم گذاشته ٬ منتظر بمانید تا بجوشد. توجه داشته باشید بر خلاف ترشی هایی که به محض جوشیدن باید از روی شعله برداشته شوند در تهیه این خیارشور تا پانزده دقیقه پس از قل زدن و جوشیدن اجازه دهید شیشه در قابلمه باقی بماند .
پس از پانزده دقیقه شیشه را از قابلمه خارج کرده و اجازه میدهیم سرد شود . پس از آنکه از سرد شدن کامل شیشه اطمینان حاصل کردیم به مدت ۲۴ ساعت آن را در یخچال نگهداری میکنیم . پس از ۲۴ ساعت قابل مصرف میباشد.
بهتر است بدانید این نوع خیار شور علیرغم آنکه در منزل تهیه شده است بیشتر به طعم خیارشور های شرکتی و کارخانه ای نزدیکتر است با این تفاوت که مواد نگهدارنده در آن وجود نداشته و بسیار تازه میباشد.
منبع : بانک مقالات
 
بالا