برگزیده های پرشین تولز

داستانهای كميك يا مصور

Black & White

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 ژوئن 2007
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
0
تا حالا چند تا كتاب كميك خونديد؟ اصلاً از اين جور آثار خوشتون مياد يا نه؟

لطفاً نام ببيريد و اثر مورد علاقه خودتون رو هم بنويسيد.
 

Romain_Gary

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,801
لایک‌ها
6
سن
38
تا حالا چند تا كتاب كميك خونديد؟ اصلاً از اين جور آثار خوشتون مياد يا نه؟

لطفاً نام ببيريد و اثر مورد علاقه خودتون رو هم بنويسيد.
من خیلی خوشم میاد ، فقط تن تن و خوندم ! منظورت همونه دیگه ؟
 

Black & White

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 ژوئن 2007
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
0
متاسفانه تن تن يكي از تنها كتابهاي كميك شناخته شده تو ايرانه. اما به جز اون هم كتابهاي كميك زيادي وجود دارن كه خيلاشون هم دستمايه ساختن خيلي از فيلمهاي سينمايي هم شدن. مثل اسپايدر من؛ هالك و ...
 

Sohrabkhan

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2005
نوشته‌ها
174
لایک‌ها
5
محل سکونت
persiantools
به غیر از تن تن ,آستریکس (چاپ قدیم) هم چیز عالی بودو یه سری کارهای هنرمند ایتالیایی "میلو مانرا" که کتابهاش بعلت محتوا در ایران چندان شناخته شده نیستند.جدیدا هم جلد اول و دوم پرسپولیس رو خوندم که خیلی بهم چسبید و فعلا چشم براه انیمیشنشم.
 

Persiana

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 جولای 2005
نوشته‌ها
4,220
لایک‌ها
129
سن
47
محل سکونت
Persian Empire
اولين کتاب هاى کميک من از سرى داستان هاى مارول و هاروى بود (بازمانده از زمان شاه، يک روزنامه فروشى‌ روبروى سفارت انگليس در اوايل دهه 60 اونا رو ميفروخت و من 5-6 ساله عشقم اين بود که بريم اونجا تا برام از اينا بخرند و من بشينم عکس هاشونو نگاه کنم و براى خودم داستان سرايى کنم ^0^).

قهرمان محبوب من Dare Devil بود (يا به اختصار DD) در اون دوران (الان بين اون و بت من موندم البته!!) ولى از شانس من اکثر اين کاميک بوک ها مربوط به اسپايدرمن ميشد @_@ ولى واقعا هيجان انگيز بود نگاه کردن عکس هاى اونا و کارهاى خارق العاده اى که اين ابرقهرمان هاى مارول انجام ميدادند
girl_sigh.gif


کاميک هايى‌که از مارول دارم و واقعا به جونم بسته هستند مربوط به اين شخصيت هان:

Dare Devil
Spider Man
Iron Man
X Men
The Thing
Howard the Duck

سرى‌کاميک هاى‌هاروى هم کاسپر و ريچى ريچ و اينا.

يه سرى کاميک هم دارم که مربوط به داستان هاى ‌تام و جرى و باگزبانى‌ ميشد، ولى‌ يادم نمياد ناشرشون کدوم شرکت بود.

يه دونه هم کاميک بوک دارم مربوط به ماجراهاى‌ پاپاى اسپيناچ، ولى زبونش ايتاليائيه و همچنان بايد عکس هاشو نگاه کنم
242.gif


خب اينا مجلات کاميک خارجى بودند ولى يه سرى‌کاميک بوک فارسى شده هم در زمان من بود مثل پيشتازان فضا که بر اساس سريال مشهور Star Trek نقاشى شده بود. اون کتاب عزيزم رو متأسفانه به هنگام جابجايى خونمون از دست دادم ولى هنوز داستانش يادمه:

اسمش بود پيشتازان فضا: موسيقى کيهانى!

داستانش در اين رابطه بود که فضانوردان عزيز ما يک دستگاه عجيب و غريب رو تو يکى از کابين هاى سفينه ى اينترپرايز پيدا مى‌کنند که شبيه ارگ بود، ولى به صورت نيم دايره و با کلى دکمه هاى مختلف روش، وقتى که نواخته ميشد صداى وحشتناکى‌توليد ميکرد که هر کسى‌ که در صحنه حضور داشت بيهوش ميشد! سرانجام معلوم شد اون وسيله دستگاهيست براى برقرارى ارتباط با ساکنين کهکشان و يکى از افسران سفينه که يادم نمياد کدوم بود ول‌ى اونى بود که دستگاه رو پيدا کرده بود و به نواختنش پرداخته بود سرانجام نحوه ى صحيح نواختنشو فراگرفت و موفق به برقرارى ارتباط شد و همه لبخندى از سر رضايت زدند و رسيديم آخر کتاب و پايان ^_^


پس از اون کتاب تاراميس قهرمان رو داشتم (هنوزم دارم ^.^) و مجموعه کتاب هايى که فکر کنم هم دوره اى هاى من دست کم يکيشو بايد داشته باشند مثل ماجراهاى فليپر، چارلى چاپلين، تارزان در قبيله ى ميمون ها، ماجراهاى ريچى ريچ، تاپ کت و يه چندتاى ديگه از اين دست.

پس از اينا با تن تن اشنا شدم، اولين کتاب هام اينا بودند: سيگارهاى فرعون و طلاى سياه. الان که همون کتاب ها رو نگاه ميکنم ميبينم خيلى از موارد رو تازه الان متوجهشون ميشم که چى بوده.

من واقعا عاشق اين کاميک بوک ها هستم، هنوز کلى‌عنوان ديگه تو اين زمينه دارم که بهشون اشاره کنم ولى براى ‌امشب بسه، فقط براى حسن ختام بگم که آخرين سرى از اينجور کتاب هايى رو که خريدم مربوط ميشه به ماجراهاى بليک و مورتيمر که کارتونش رو هم تلويزيون پخش کرد، فقط نميدونم چرا کتاب هاش نصفه و نيمه اومد بيرون و بقيه اش ديگه در نيومد
sad.gif
 
Last edited:

samak ayyar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 جولای 2006
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
3
به نظر من کتابهای کمیک اروپائی معمولاً از داستان و شخصیت پردازی بهتری برخوردار بودند! شما اگر یک کتاب از کتابهای تن تن یا حتی آستریکس را بردارید و بخوانید نیاز به پیش زمینه ندارید و همان کتاب برایتان جالب است. ضمن اینکه چیدمان عکس ها بگونه ای بود که خواندن روانی را در پیش می گرفتید و هیچ وقت کادر را گم نمی کردید. اما در کتابهای آمریکای اولاً تعداد شخصیت ها بسیار زیادتر است و در ضمن این شخصیت ها در جلدهای مختلف داستانشان ادامه پیدا می کند و اگر شما یک جلد میانه به دستتان برسد تقریبا چیزی از آن نمی فهمید:(
در هر صورت بد نیست اگر کسی کتابهای الکترونیکی که دارد ار اینجا لینک بگذارد ما که می خوانیم :D
 

Persiana

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 جولای 2005
نوشته‌ها
4,220
لایک‌ها
129
سن
47
محل سکونت
Persian Empire
اما در کتابهای آمریکای اولاً تعداد شخصیت ها بسیار زیادتر است و در ضمن این شخصیت ها در جلدهای مختلف داستانشان ادامه پیدا می کند و اگر شما یک جلد میانه به دستتان برسد تقریبا چیزی از آن نمی فهمید

پس اگر کاميک يا مَنخواى Romance of the Three Kingdoms (همون افسانه ى 3 برادر خودمون!) رو ببينيد که از نظر تعداد شخصيت رکورد شکنه چه ميفرماييد؟!! البته خب اين منخوا (manhua يا کاميکس چينى) بر اساس يک رويداد تاريخى و ناول مربوطه اش تصوير شده و عجيب نيست اين تعداد کاراکتر (در کل فکر کنم نزديک به حدودا 100 شخصيت مختلف درش حضور دارند @_@).

البته کميک هاى‌اروپايى هم چندان کم شخصيت نيستند، همين تن تن خودمون مگه کم شخصيت توش داره. به علاوه هميشه به غير از قهرمانان اصلى، چند شخصيت محورى ديگر هم در داستان حضور دارند که هر از گاه سر و کله شان توى داستان پيدا ميشود، سايرين معمولا نقش سياهى لشکر رو دارند که با تو.جه به ماجراى پيش آمده در آن قسمت ظاهر ميشوند و بعد هم معمولا ناپديد ميشوند مگر اينکه داستان دنباله دار بوده و لزوم به حضور مجدد اونا احساس بشه.




در هر صورت بد نیست اگر کسی کتابهای الکترونیکی که دارد ار اینجا لینک بگذارد ما که می خوانیم

در حال حاضر مجموعه کتاب هاى تن تن به زبان شيرين انگليسى موجوده ^_^

http://forum.persiantools.com/t56578.html

http://forum.persiantools.com/t77611.html


و همچنين 4 جلد داستان مصور پرسپوليس که البته به زبان فرانسه است:

http://forum.persiantools.com/t77457.html

///
 

Sohrabkhan

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2005
نوشته‌ها
174
لایک‌ها
5
محل سکونت
persiantools
در مورد کمیکهای فارسی که فقط یونیورسال حرفی برای گفتن داشت که متاسفانه نتونست کارش رو تموم کنه.

برای کتابهای تن تن به زبان فارسی هم قرار بود که خیلی از بچه ها کمک کنند که متاسفانه کار یکنفره پیش رفت اما بالاخره تموم شد و می تونید از لینک زیر تمام مجموعه رو به زبان فارسی دانلود کنید.

کد:
http://www.4shared.com/dir/2412075/b851facf/sharing.html

البته کتابهای کمیک دیگه ای هم هست که پیشنهاد می کنم حتما دانلود کنید مخصوصا کمیکهای رستم .قصد داشتم کتابهای دیگه ای رو هم اضافه کنم اما به نظرم دیگه تا همین جا کافیه .
 

Persiana

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 جولای 2005
نوشته‌ها
4,220
لایک‌ها
129
سن
47
محل سکونت
Persian Empire
مخصوصا کمیکهای رستم
اولش فکر کردم منظورتون رستمى‌هست که در زمان شاه به صورت يک کتاب مصور منتشر شده بود و داستان نبرد رستم و اسفنديار رو روايت ميکرد و نقاشى‌ هايش هم کار آقاى سيروس راد بود و ميخواستم بپسم مگر غير از اين باز هم چيزى بوده ولى بعد ياد کميک هاى رستم محصول کمپانى Hyperwerks افتادم (اينجا)، نميدونم چرا از قيافه ى اين رستم خوشم نمياد (نمونه هاى زير)!!



البته خود کميکشو نخوندم و نميدونم چجوريه (ظاهرا بايد تو لينکى که معرفى فرموده ايد باشه، حتما بايد بگيرمش)،

اديت: پيداش کردم، دارم دانلودش ميکنم ^_^

ولى اونى‌که بالا بهش اشاره کردم اين يکيه:




اديت 2:

131fs418689.gif

اين يکى رستم رو هم که داريد!!!
ولى‌از توضيحتون فهميدم فقط همين يه دونه دراومده بوده، حيف
sad.gif



برای کتابهای تن تن به زبان فارسی هم قرار بود که خیلی از بچه ها کمک کنند که متاسفانه کار یکنفره پیش رفت اما بالاخره تموم شد و می تونید از لینک زیر تمام مجموعه رو به زبان فارسی دانلود کنید

واو! عجب کار بزرگى، واقعا مرسى ^_^

.
 

Sohrabkhan

Registered User
تاریخ عضویت
6 آپریل 2005
نوشته‌ها
174
لایک‌ها
5
محل سکونت
persiantools
ممنون از لطفت Persiana جان
در مورد کمیکهای رستم چاپ آمریکا اینکه تا اونجایی که می دونم دو جلدش فعلا منتشر شده که من هر دو جلدشو به لطف یکی از دوستان عزیزم تونستم گیر بیارم اما متاسفانه فقط یکیشو وقت کردم آپلود کنم و اون یکی دیگه (در جستجوی شاه) موند.الان هم دیگه به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارم و فکر نکنم بتونم این یکی رو برای دوستان آپلود کنم.
در مورد تن تن هم بنظرم خودم کار بزرگی نبود فقط یه ذره همت می خواست .البته کمیک های دیگه ای هم بود که فرصت نشد آپلودشون کنم.این سری از نظر کیفیت با تن تن های یونیورسال قابل قیاس نبودند ولی به کامل شدن مجموعه کمک می کردند.
در همین مجموعه موجود کتابی هست بنام "تله شیطان" که چاپه یونیورساله .با اینکه داستان ساده ای داره اما پیغام قشنگی رو سعی داره بیان کنه.کلا یونیورسال کارش درست بود چه درباره تن تن و میلو و چه درباره باقی کمیکهایی که منتشر می کرد.
راستی یه سوال : منظورتون از کتاب های پیشگامان فضا همون داستانهای "دان کوپر"ه که یونیورسال چندتا شو چاپ کرد یا اینکه این سری یه چیز دیگس.
 

Dead_Man

Registered User
تاریخ عضویت
16 می 2007
نوشته‌ها
441
لایک‌ها
3
محل سکونت
Lost in middle of nowhere
تعریف سادش می شه همین عکس های رنگی که یه داستان رو می سازن و وقتی افراد داستان می خوان حرف بزنن بالا سرشون یه حباب ظاهر می شه
حالا اگه چیزی رو جا انداختم ببخشید دید کلی من نسبت به کمیک همینه
تنها کمیک هایی رو هم که خوندم زمان بچگی تو آخر مجله امین و رامین بود ( عمرا کسی یادش بود )
بعد هم چند جلد از تن تن و میلو
 

Persiana

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 جولای 2005
نوشته‌ها
4,220
لایک‌ها
129
سن
47
محل سکونت
Persian Empire
من هر دو جلدشو به لطف یکی از دوستان عزیزم تونستم گیر بیارم اما متاسفانه فقط یکیشو وقت کردم آپلود کنم و اون یکی دیگه (در جستجوی شاه) موند.الان هم دیگه به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارم و فکر نکنم بتونم این یکی رو برای دوستان آپلود کنم.
آه، چقدر حيف
sad.gif
اميدوارم دوباره اينترنت پر سرعتتون برقرار بشه
happy.gif



راستى يک پيشنهاد، اگر لينک مجموعه کتاب هاى‌ کميکتون رو تو کتابخانه ى‌مجازى پرشين تولز هم بگذاريد فکر کنم خوب باشه چون بدين ترتيب کسانى‌هم که آنجا را به دنبال کتاب مورد نظرشان چک ميکنند ميتوانند از زحمات شما هم بهره مند شوند و شايد گمگشته ى خود را هم در ميان اين کتاب ها بيايند
girl_sigh.gif



تله ى شيطان رو هم دانلود کردم و فعلا بخش اولش رو خوندم ولى يک سرى گرفتارى پيش اومد و بخش دومش موند، ولى تا همينجاش هم خيلى خوب بود ^_^


راستی یه سوال : منظورتون از کتاب های پیشگامان فضا همون داستانهای "دان کوپر"ه که یونیورسال چندتا شو چاپ کرد یا اینکه این سری یه چیز دیگس.
نه اين کميک بر اساس سريال محبوب اون دوران يعنى Star Trek نوشته شده که در سفينه ى اينترپرايز اتفاق ميفته و شخصيت هاش همون کاپيتان کرک و مستر اسپاک و دکتر مک کوى و بقيه هستند.




متأسفانه اون کتاب رو از دست دادم و ديگه ندارمش و نميدونم مال کدوم انتشاراتى‌بود (فقط ميدونم مال زمان شاه بود) ولى تو گوگل گشتم و ديدم به کميک اريجينالش اشاره شده و منم اين نمونه صفحات رو گفتم اينجا بگذارم تا کمک بيشترى به شناخت اينکه کدوم کتاب منظورم بوده بکنه ^_^




اينم سايت مربوطه اش که سرى‌کامل کميک هاشو ليست کرده:

Guide to the Gold Key Star Trek Comics
 

Persiana

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 جولای 2005
نوشته‌ها
4,220
لایک‌ها
129
سن
47
محل سکونت
Persian Empire
خوب گفتم از بين شخصيت های Marvel من به DareDevil علاقه ی خاصی دارم، براى همين تصميم گرفتم يکی از داستانهای اون رو که در طی 8 مجلد به چاپ رسيده برای علاقمندان شخصيت ها و ماجراهاى مارولی بگذارم، البته به صورت صفحات اسکن شده ی مجله است و نه pdf ولی قاعدتا نبايد مشکلی در خوندنشون و دنبال کردن ماجرا وجود داشته باشه. پس اين شما و اين واليوم اول از يکی از ماجراهای Dare Devil به نام Guardian Devil:


DareDevil - Guardian Devil
VOL.1




DD_VOL1.part1

DD_VOL1.part2

DD_VOL1.part3

DD_VOL1.part4

DD_VOL1.part5

DD_VOL1.part6


اين 6 فايل، يک فايل RAR کامل رو تشکيل ميدن که به اولين مجله از اين سری منتهی خواهد شد. پس بايد تمامی اين 6 تا پارت رو دانلود کنيد تا بتوانيد آنرا از حالت آرشيو خارج کرده و داستان را بخوانيد (ديگه تنبلى بنده بوده تو آپلود کردن ^0^).


156fs651496.gif

ادامه دارد ....
 

Persiana

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 جولای 2005
نوشته‌ها
4,220
لایک‌ها
129
سن
47
محل سکونت
Persian Empire
DareDevil
Guardian Devil

VOL.3






(تنبليم اومد و ديگه تکه تکه اش نکردم، به علاوه فکر کنم دانلود يک فايل کامل هم راحتتر از چند تاييش باشه ~_^)


DD_VOL3.rar



156fs651496.gif

ادامه دارد ....
 

samak ayyar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 جولای 2006
نوشته‌ها
31
لایک‌ها
3
دستت درد نکنه، امیدوارم بقیه هم از شما یاد بگیرند!:happy:
 
بالا