برگزیده های پرشین تولز

داستان موفقیت دخترهایی که یک فروشگاه آنلاین زیورآلات موفق راه انداختن

negary

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2010
نوشته‌ها
85
لایک‌ها
10
چگونه موفق شدم – فروش آنلاین جینگیل‌جات
امی جین و دانیلا یاکوبوفسکی دوستانی هستند که با همکاری یکدیگر، فروشگاه آنلاین BaubleBar را راه‌اندازی کرده‌اند. در این سایت، مشتریان می‌توانند پس از انتخاب جواهر و زیورآلات، آن‌ها را با قیمتی پایین‌تر از بازار، در منزلشان تحویل بگیرند.
در ادامه، بخشی از متن مصاحبه با بنیان‌گذاران BaubleBar را می‌خوانید.

سایت شما چطور کار می‌کند؟

دانیلا: در BaubleBar ما جواهرات و زیوآلات را مستقیماً از طراحان و جواهرسازان می‌گیریم و آن‌ها را به‌طور آنلاین به فروش می‌رسانیم. در این روش، از افزایش زیاد قیمت که معمولاً در بین واسطه‌ها یا فروشگاه‌های خرده‌فروشی سنتی دیده می‌شود، خبری نیست. ما با بیش از ۵۰ طراح کار می‌کنیم. فکر می‌کنم که در این مدت توانسته‌ایم زنان را تا حدودی با شیوه خرید آنلاین محصولات زینتی آشنا کنیم. ما واقعاً قصد داشتیم به این هدف برسیم، چرا که پیش از آنکه وارد بازار شویم، کمبود چیزی در این زمینه احساس می‌شد.

چگونه قیمت‌ و هزینه‌ها را پایین نگه‌ می‌دارید؟

دانیلا: ما بسیاری از هزینه‌هایی را که خرده‌فروشان سنتی ممکن است داشته باشند، نداریم. ما هزینه‌ای بابت اجاره نمی‌پردازیم و فروشنده‌ای نداریم. این‌ها به ما اجازه می‌دهند که قیمت‌ها را تا جای ممکن، برای مشتری کاهش دهیم. وسیله‌ای زینتی که در سایت‌مان با قیمت ۲۵ دلار به فروش می‌رسانیم، در حالت معمول در فروشگاه‌ها با قیمتی بسیار بالاتر به فروش می‌رسد. بنابراین این خرید و معامله‌ای فوق‌العاده برای خریدار خواهد بود و این موضوع به ما امکان می‌دهد که محصول را به شکل بهتری به دست مشتریان برسانیم.

آیا قیمت پایین محصول بر روی برداشت و نتیجه‌گیری مشتریان اثر بدی نمی‌گذارد؟

امی: هنگامی که ایده اولیه کار به ذهنمان رسید و متوجه شدیم که بسیاری از نیازهای مشتری بدون پاسخ مانده‌اند. زمان زیادی را صرف کردیم تا عملکرد بخش تأمین و تدارکات کسب‌وکارمان را کاملاً متوجه شویم. وقتی به سراغ فروشندگان، تولیدکنندگان و طراحان رفتیم و دریافتیم که گردنبندی را که در یک فروشگاه خرده‌فروشی با قیمت ۷۵ دلار دیده بودیم با چه قیمتی توسط خرده‌فروشان خریداری می‌شود، باورمان نشد.
در نتیجه، به این فکر افتادیم که اگر چنین محصولی را تحت برند خودمان و با قیمتی کمتر، مثلاً ۳۵ دلار، برای فروش در سایت‌مان بگذاریم، مردم گمان خواهند کرد که کیفیتش کمتر از آنی است که باید باشد. با این حساب، افرادی که به تازگی با سایت ما آشنا می‌شدند، ممکن بود با مشاهده این قیمت‌های پایین از خریدکردن منصرف شوند. آن‌ها احتمالاً فکر می‌کردند که در ازای پرداخت ۲۵ دلار برای یک وسیله زینتی، کالای خریداری شده‌شان تنها ۱۲ دلار ارزش دارد.
بنابراین همه‌چیز، از طراحی مدل‌های کسب‌وکار گرفته تا کارهایی که در زمینه بازاریابی انجام دادیم، همه و همه با هدف رساندن زیورآلات به دست مشتریان و تشویق امتحان‌کردن این نوع خرید، انجام شد. ما می‌دانستیم همان لحظه‌ای که کسی محصولات‌مان را از نزدیک ببیند و در دست بگیرد، متوجه کیفیت کار ما می‌شود. مشتریان با نگاهی به شیوه و کیفیت ساخت، وزن و مواد استفاده شده در این جواهرات، متوجه خواهند شد که برای خریداری آن‌ها از یک فروشگاه متداول و سنتی باید بهای بیشتری بپردازند. امسال ما درستی این فرضیه را در عمل مشاهده کردیم.

چه می‌کنید تا مشتریان باز هم از شما خرید کنند؟

امی: ما نه‌ تنها برای فرستادن سفارش‌ها هزینه‌ای از مشتری دریافت نمی‌کنیم، بلکه در صورت عدم رضایت وی، (به‌شرط عدم استفاده و نیز جدا نشدن اتیکت) محصول را بدون دریافت مبلغی پس می‌گیریم. این کار برای تشویق امتحان‌کردن زیورآلات توسط مشتری است. ما کمی تخفیف در اولین خرید فرد لحاظ می‌کنیم و سعی می‌کنیم تا محصولاتی در رده‌های مختلف قیمتی به مشتریان عرضه کنیم. زمانی که تازه در آغاز راه‌مان بودیم،‌ افراد زیادی را می‌دیدیم که به سایت سر می‌زدند و از ما خرید می‌کردند: محصولات ارزان‌قیمت، ۲۰ دلاری، ۳۰ دلاری و …. آن‌ها پس از خریدشان به‌سرعت بازمی‌گشتند و چیزی گران‌تر از دفعه پیش می‌خریدند، چرا که دریافته بودند که قیمت به کیفیت محصول، وابسته است. پس از آن، ما نظاره‌گر پیشرفت برندمان بودیم و اکنون افراد بیشتری از طریق ملاقات و گفتگو با دوستان‌شان، با محصولات ما آشنا می‌شوند. ما می‌بینیم که این دسته از افراد، بدون نیاز به استفاده از تمهیداتی که در آغاز کار اندیشیده‌ بودیم، بسیار مایل هستند که محصولات ما را امتحان کنند.

منبع
 

mohammad8814

Registered User
تاریخ عضویت
17 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
117
لایک‌ها
16
ممنون جالب بود بازم از این چیزا داشتی بذار به ادم انگیزه میده
 

tiyam 01

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2009
نوشته‌ها
6,083
لایک‌ها
7,448
این چیزا تو ایران جواب نمیده

فقط از بعضی کارا که میکردن میشه الگو گرفت. مثل پس گرفتن جنس و ...
 
بالا