برگزیده های پرشین تولز

دانستنی های لازم درباره دستگاه بستنی ساز

الینا0098

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2019
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
1
سن
33
دستگاه بستنی ساز یا بار سفت کن از تجهیزات صنعتی آشپزخانه برای تولید بستنی در مدل‌های سنتی، قیفی و غیره است. خرید بستنی ساز به دلیل بالا بودن قیمت آن سخت و مشکل است. به دستگاه بستنی ساز در ایران بستنی ساز قیفی و یا بستنی ساز سنتی می‌گویند. دستگاه بستنی ساز سنتی مخصوص انواع بستنی ایرانی می‌باشد که بعد از تهیه آن خامه‌های خشک‌شده را که با دستگاه تولید شده را به آن اضافه می‌کنند.
بستنی ساز صنعتی ماشینی، بستنی را در حجم بالا و به‌صورت مستقیم و همزمان با درخواست مشتری مورداستفاده قرار می‌گیرد.
اگر بستنی در هنگام انجماد به‌طور دائم خرد نشود، مواد بستنی به کریستال‌های بزرگ تبدیل می‌شوند و از کیفیت بستنی می‌کاهد. درنتیجه برای داشتن یک بستنی عالی باید تمام مواد بستنی به‌طور مداوم هم زده شود و هوادهی شود. به‌طورمعمول در دستگاه بستنی ساز صنعتی کاسه‌ای می‌توانید فرایند انجماد ژلاتو یا بستنی را انتخاب کنید، دستگاه بعد از زمان معین متوقف می‌شود و خاموش می‌شود. تمام دستگاه‌های بستنی‌ساز دارای سه قسمت اصلی هستند : یک محفظه و یک همزن و یک مخزن استوانه‌ای خارجی. محفظه بخش اصلی دستگاه است که بستنی در آن قرار می‌گیرد و در مخزن خارجی نگهداری می‌شود و همزن در مرکز محفظه اصلی قرار می‌گیرد.

-بستنی-ساز2.jpg



انواع دستگاه بستنی ساز



دستگاه بستنی ساز در دو نوع رومیزی و ایستاده وجود دارد. در هنگام خرید دستگاه بستنی ساز باید به نکاتی شامل، سیلندر، تعداد شیر خروجی، حجم مخزن، حجم قیف بستنی و همچنین تعداد بستنی تهیه‌شده و برق مصرفی دقت کرد.قیمت دستگاه بستنی ساز

قیمت دستگاه بستنی ساز به تنوع در کارایی و بهره‌وری دستگاه بستگی دارد و هر چه تنوع در کارایی بیشتر باشد، قیمت دستگاه نیز افزایش می‌یابد. ازنظر نوع عملکرد و بازدهی، دستگاه بستنی ساز در دو نوع تک‌رنگ و دورنگ ارائه می‌شود، مفهوم از تک‌رنگ یا دورنگ بودن در رنگ بستنی خروجی از دستگاه بستنی ساز (مانند مخلوط بستنی شکلاتی و وانیلی) می‌باشد. در دستگاه بستنی ساز سیستم ترکیب مواد اولیه بستنی عموماً به دو صورت گراواتی و پمپی است که فرق آن‌ها در نوع آمیختن و زمان آمیختن مواد اولیه بستنی با یکدیگر می‌باشد.
بازدهی دستگاه بستنی ساز به چه عواملی بستگی دارد ؟

بازدهی دستگاه بستنی ساز در مدل‌های مختلف، متفاوت است که معمولاً از 400 الی 700 عدد بستنی در هر ساعت است، که مابین دستگاه‌های بستنی ساز گوناگون، ثابت نیست و متغیر است. علاوه بر این هرچقدر گنجایش مخزن و خروجی بستنی بیشتر باشد قیمت دستگاه بستنی ساز افزایش می‌یابد.
بر روی بدنه دستگاه بستنی ساز نمایشگرهایی قرار داده‌شده که می‌توان عملکرد دستگاه را مشاهده نمود که در مدل‌های پیشرفته‌تر دستگاه بستنی ساز برای کنترل میزان دما و عملکرد کمپرسور این اقدام انجام می‌شود. و در بعضی از مدل‌ها علاوه بر دارا بودن سردکن‌های اتوماتیک دمای مخزن در حالت ثابت باقی می‌ماند، که می‌توان دستگاه را موقت خاموش کرد و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.
برای خرید یک دستگاه بستنی ساز باید به این موضوع توجه داشته باشیم که جنس به‌کاربرده شده برای مخزن و اجزای داخلی دستگاه که به‌طور مستقیم با مواد غذایی در ارتباط هستند از استیل نگیر ضدزنگ تهیه‌شده باشد، که موجب بهداشتی بودن بستنی تولیدشده و طول عمر آن می‌شود.
در نهایت لازم به ذکر است که تهران تجهیز سالهاست که با فروش تجهیزات کافی شاپ به کسب و کارهای نوپا و قدیمی کمک کرده است. برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان تهران تجهیز تماس حاصل فرمایید.
 
بالا