برگزیده های پرشین تولز

دراپ باکس چیست؟

Ali.9

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2012
نوشته‌ها
439
لایک‌ها
58
محل سکونت
Iran
دراپ باکس چیست؟

شاید بهترین تعریف برای دراپ باکس همانی باشد که خودش می گوید :
“Your life’s work, wherever you are.”

” زندگی کاری شما، هرکجا که هستید”.


حالا این جمله فلسفی یعنی چه؟ دراپ باکس سرویسی است که به کمک آن می توانید فایل هایتان را هر کجا که هستید همراهتان داشته باشید. با نصب نرم افزار دراپ باکس بر روی کامپیوترتان، نرم افزار فولدری برای شما ایجاد می کند مانند همه فولدرهای ویندوز و یا مک و یا هر سیستم عاملی دیگری که در آن هستید با این تفاوت که هرچیزی که در این فولدر کپی کنید، در هنگام اتصال به اینترنت در سایت دراپ باکس هم آپلود می شود و هرچیزی که در دستگاه های دیگر در این فولدر اضافه کرده اید به کامپیوترتان منتقل می شود. مثلا شما در کامپیوتر شرکت کارهایتان را انجام می‌دهید، سپس آنهارا در فولدر دراپ باکس آن کامپیوتر ذخیره کرده و سپس در خانه هم آنها را در آن فولدر مشاهده می‌کنید.

کار با دراپ باکس بسیار ساده است و با علم مقدماتی استفاده از کامپیوتر می توانید از آن استفاده کنید. دراپ باکس در سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک قابل نصب شدن بوده و علاوه بر آن می توانید در دستگاه های آیفون، آیپد، بلک بری و همچنین سیستم عامل اندروید هم از آن استفاده کنید. اگر جایی بودید که نرم افزار دراپ باکس نصب نبود می توانید با ورود به سایت داراپ باکس به راحتی فایل های خود را دانلود یا آپلود کنید.

دراپ باکس برای به روز رسانی فایل های شما نیاز به اینترنت دارد و اینترنت پرسرعت به نظر می آید که از پیشنیازهای آن باشد. اما خوب اگر کامپیوترهایتان همه در یک شبکه باشند دراپ باکس تنها یکبار فایلها را در اینترنت آپلود کرده و کامپیوترها بدون استفاده از پهنای باند اینترنت شما فایلها در شبکه خانه، دانشگاه یا شرکت تبادل می کنند که سرعت آن صدها برابر بیشتر از سرعت اینترنت شما است.

یکی دیگر از قابلیت های مهم دراپ باکس به اشتراک گذاری فایل های است. شما می‌توانید به راحتی و با چند کلیک یک فولدر خاص را از درون فولدر دراپ باکس خود با دوستانتان در فیس بوک یا از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید. دراپ باکس آنها بعد از اینکه آنها دعوت شمارا برای اشتراک گذاشتن فولدر قبول کردند به صورت خودکار آن فولدر را دانلود کرده و به فولدر دراپ باکسشان اضافه می کند.

دراپ باکس در موبایل شماهم به راحتی قابل استفاده است. با توجه به فضای کم حافظه موبایل ها در نسخه تلفن همراه شما لیست همه فایل ها را دیده و فقط آنهایی را که لازم دارید دانلود می کنید. همچنین دراپ باکس این قابلیت را دارد که عکس های شمارا از موبایلتان به فولدر دراپ باکس کامپیوترهایتان به صورت خودکار منتقل کند.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های دراپ باکس آن است که علاوه بر نسخه فعلی فایلهای شما، نسخه های قبلی آنها را هم نگه داری می کند. در نتیجه اگر شما یا یکی از دوستانتان اشتباها چیزی را نابود کردید(سناریو پنج) می توانید با چند کلیک از سایت دراپ باکس نسخه های قبلی را جایگزین نسخه نهایی کنید.

دراپ باکس در آغاز به صورت رایگان به هر فرد دو گیگابایت فضا می‌دهد. اگر شما از قشر مرفه جامعه هستید و می توانید ماهانه ۱۰ دلار پرداخت کنید این فضا به ۱۰۰ گیگابایت افزایش می‌یابد. اگر نیستید مجبورید سعی کنید دوستانتان را به دراپ باکس بیاورید. دراپ باکس به ازای هر نفر از دوستانتان که نرم افزارش را بر روی سیستم خود نصب کند به شما ۵۰۰ مگابایت فضا اضافه هدیه می دهد. اگر دراپ باکس را در توییتر دنبال کنید ۱۲۵ مگ فضای بیشتر و …

اگر بازهم درباره دراپ باکس می خواهید بدانید، یکی از بنیان گذاران آن آرش فردوسی ایرانی است. از سال ۲۰۰۸ این سرویس وجود دارد و با زبان پایتون نوشته شده است. اگر درباره امنیت دراپ باکس سوال دارید، ریسک نگاه داری اطلاعات در این سرویس مانند دیگر سرویس های ابری پایین نیست و همه ایراداتی که به این سرویس ها وارد است به دراپ باکس هم وارد است.اخیرا هم هک شدن آن موجب ایجاد نگرانی های مضاعفی شده است. اما خوب حتی محکمترین و امن ترین گاو صندوقهای جهان هم امن نیستند و اگر چیزی وجود دارد که نباید کسی بداند لازم نیست وجود داشته باشد. پس با خیال راحت از دراپ باکس استفاده کنید.

اگر اکنون تصمیم گرفته اید در دراپ باکس عضو شوید می توانید از لینک زیر استفاده کنید و من هم از ۵۰۰ مگابایت فضایی که برایم می آورید استفاده کنم
1.gif


لینک عضویت در دراپ باکس

 
Last edited:

Ali.9

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2012
نوشته‌ها
439
لایک‌ها
58
محل سکونت
Iran
9 کارایی جالب دراپ باکس از زبان نارنجی :

ما در دورانی زندگی می‌کنیم که نیاز یا لزوم دسترسی به اطلاعات در همه جا، اغلب در زندگی مان حس می شود. به خصوص نیاز به داده‌ها، فایل‌ها، عکس‌ها و اسناد شخصی. اینجا است که سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری می‌درخشند و دراپ باکس یکی از بهترین‌ها (اگر نگوییم بهترین) در این بین است که به خاطر سادگی، امنیت و پایداری‌اش بسیار محبوب شده و روز به روز هم امکانات و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود یا توسط توسعه‌دهندگان و استارت آپ ها در پیرامونش شکل می‌گیرد.

دراپ باکس از اکثر سرویس‌های مشابه خود برتر است اما به خاطر سادگی فوق العاده آن، شاید ندانید که راه‌های زیادی هست تا تجربه کاربری خیلی بهتری را مطابق با نیازهای خود از آن به دست آورد. در اینجا 9 مورد جالب و کوتاه در باره دراپ باکس را با شما در میان می‌گذاریم.

1. فایل خود را Favorite کنید تا آفلاین در دسترس باشد


اگر عکس‌ها یا اسناد متنی را که با استفاده از اپلیکیشن دراپ باکس بر روی تبلت یا تلفن هوشمند خود به آنها دسترسی دارید Favorite کنید، بعداً می‌توانید بدون نیاز به اتصال به وای-فای یا اینترنت همراه، به صورت آفلاین به آنها دسترسی داشته باشید.

2. از دراپ باکس به عنوان پوشه اصلی اسناد خود استفاده کنید



برای اینکه از اتلاف وقت و یا از دست رفتن مطالب ذخیره شده خود اجتناب کنید، می‌توانید فایل‌های حاصل از کار با برنامه‌های مختلف را به طور مستقیم در دراپ باکس ذخیره کنید. برای این کار در OS X کافی است چند دستور ساده را در Terminal بنویسید؛ ابتدا به Terminal در بخش Utilities بروید و cd Dropbox را تایپ کنید. سپس enter را بزنید و ln -s ~/Documents /Documents را تایپ کنید. با یک enter دیگر، کار تمام است.

در ویندوز نیز می‌توانید به عنوان مثال روی فولدر My Documents کلیک کنید و سپس وارد بخش Properties شوید. بعد باید از نوار بالا گزینه Location را انتخاب کرده و روی دکمه Move کلیک کنید. آدرس جدید را فولدر مربوط به دراپ باکس تعیین کرده و سپس آن را تأیید کنید.

3. فایل‌ها را به پیوست ایمیل به دراپ باکس ارسال کنید



وقتی به دراپ باکس دسترسی ندارید، خیلی خوب است که راه دیگری برای آپلود کردن فایل‌ها در آن وجود داشته باشد. می‌توانید به سایت SendToDropbox بروید و یک حساب کاربری درست کنید. سپس در مواقعی که به دراپ باکس دسترسی ندارید، فایل‌ها را از ایمیل خودتان به یک آدرس ایمیل اختصاصی ارسال می‌کنید و طولی نخواهد کشید که فایل‌ها در فولدر Attachments در دراپ باکس ظاهر خواهند شد.

4. به رایگان، فضای ذخیره سازی بیشتر به دست بیاورید.


اگر کاربر غیر پولی هستید، دراپ باکس به طور پیش فرض 2 گیگابایت فضای رایگان به شما اختصاص می‌دهد ولی راه‌هایی هست تا بدون نیاز به پرداخت هزینه، فضای بیشتری به دست آورید.

هر دوستی را که معرفی کنید، 500 مگابایت به حساب شما اضافه خواهد شد. اگر چک لیست Getting Started را تکمیل کنید 250 مگابایت دیگر دریافت خواهید کرد. با وصل کردن حساب فیسبوک، یا توییتر، یا دنبال کردن دراپ باکس در توییتر، یا فقط گفتن علت علاقه‌تان به دراپ باکس می‌توانید 125 مگابایت دیگر دریافت کنید.

5. تنظیمات اختصاصی فایرفاکس خود را روی چند کامپیوتر داشته باشید



سخت است تا تنظیمات شخصی یا افزون‌های مورد علاقه خود در فایرفاکس را روی چند کامپیوتر مختلف سینک کنید؟ کافی است نسخه قابل حمل فایرفاکس را از اینجا دانلود کرده و داخل پوشه دراپ باکس خود بگذارید. از آنجایی که Firefox Portable می‌تواند در هر جایی مورد استفاده قرار بگیرد، همیشه تنظیمات و افزونه‌ها را در کامپیوترهای مختلف، در کنار خود خواهید داشت.

6. فایل‌ها را با استفاده از آدرس اینترنتی‌شان، در دراپ باکس ذخیره کنید



URL Droplet به شما امکان می‌دهد تا لینک‌های اینترنتی را مستقیماً در فضای دراپ باکس خود ذخیره کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که یک حساب کاربری درست کنید و سپس لینک فایل (به خصوص مواردی مثل pdf و سایر فرمت‌های رایج اسناد) را در کادر مربوط قرار دهید و بعد، کلیک!

7. دانلود کردن تورنت‌ها از راه دور


از کامپیوتر شخصی خود دور هستید ولی می‌خواهید فایل‌های بیت تورنت را دانلود کنید تا در بازگشت به خانه آنها روی کامپیوتر شما ظاهر شوند؟ دراپ باکس برای این کار ساخته شده. کافی است تنظیمات مربوطه را در برنامه خود (uTorrent ،BitTorrent و غیره) تغییر دهید تا به طور مستقیم فایل مورد نظر را در دراپ باکس ذخیره کند.

8. بک آپ گرفتن از وب سایت



شما می‌توانید از دراپ باکس برای تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت خود و داده‌های آن استفاده کنید که می‌تواند از نگرانی‌های شما در باره سرور یا حملات احتمالی بکاهد. با سرویس‌هایی نظیر Backup Box یا این پلاگینِ ورد پرس می‌توانید مطمئن شوید که وب سایت شما در جای امنی بک آپ گیری شده.

9. میزبانی صفحات وب



می‌خواهید یک وبسایت داشته باشید ولی بابت دامنه پول ندارید یا از HTML سر در نمی‌آورید؟ دراپ باکس با شما است. به کمک سرویس‌هایی نظیر DropPages یا Pancake.io می‌توانید وبسایتی کوچک و ساده بسازید، آن هم با تلاشی حداقلی.

با Pancake.io فقط کافی است فایل‌های تکست ساده در دراپ باکس ذخیره کنید و البته می‌توانید در هر زمانی آنها را تغییر دهد. ولی DropPages کمی پیچیده‌تر است و در عوض، به شما امکان استفاده از تِم‌ها و آدرس‌های اختصاصی را می‌دهد. هر دو سرویس نیز به شما امکان استفاده از Markdown یا HTML را می‌دهند.
 

Ar3f

Registered User
تاریخ عضویت
31 آگوست 2012
نوشته‌ها
373
لایک‌ها
568
محل سکونت
IR
فکر نکنم ازین امکانات هم بتونیم در اینده استفاده کنیم:hmm:
 

Ali.9

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2012
نوشته‌ها
439
لایک‌ها
58
محل سکونت
Iran
به خاطر سرعت بالای اینترنت!

:lol: بله ، ولی بالاخره یه امکاناتی هستش ، بیشتر واسه این خوبه که بشه فایلهای کم حجم رو شیر کرد ( کمتر از 1 مگابایت ) البته تو ایران اینطوریه !
 

siavash-61

Registered User
تاریخ عضویت
25 جولای 2009
نوشته‌ها
868
لایک‌ها
444
اگر اکنون تصمیم گرفته اید در دراپ باکس عضو شوید می توانید از لینک زیر استفاده کنید و من هم از ۵۰۰ مگابایت فضایی که برایم می آورید استفاده کنم

لینک عضویت در دراپ باکس

داداش عضو شدم با لینکت
 

most-t36

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 فوریه 2013
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
آموزش کاملشو از کجا باید گیر بیاریم؟؟
 

mr-mostafa

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آپریل 2006
نوشته‌ها
360
لایک‌ها
0
من برنامه دراپ باکس دارم ولی بعضی اوقات تو سایت میرم واردش بشم این خطا رو میده مشکل چیه:
 

Ali.9

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2012
نوشته‌ها
439
لایک‌ها
58
محل سکونت
Iran
من برنامه دراپ باکس دارم ولی بعضی اوقات تو سایت میرم واردش بشم این خطا رو میده مشکل چیه:
احتمال داره این ارور بخاطر اینکه چند اکانت رو استفاده میکنید هستش با ایمیلهای مختلف هست و به همدیگه کانفلیکت میکنند هستش .
 
بالا