برگزیده های پرشین تولز

درباره اکس و کراک و دیگر مواد شیطانی

Tooraj2008

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2008
نوشته‌ها
269
لایک‌ها
6
محل سکونت
تهرون
استفاده از داروهای مخدر فقط برای مصارف پزشکی و تحت نظارت پزشک خوبه. احتمالا منظور شما هم همین نوع استفاده است. و گرنه مواد مثه غذا خوردن نیست که بگی کم بخور همیشه بخور یا کم مصرف کن ضرر نداره....

تحت نظارت پزشک هم که باشه بازم همشون آشغالن ! عوارض خیلییییییییی زیادی دارن که آدمو داغون میکنه!
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
قرص های روان گردان؛ تشنج، کما و مرگ


بدون شک تاکنون نام داروهای روان گردان را شنیده اید. این داروها که تحت عناوین مختلفی وارد بازار شده است، برای تخلیه انرژی و احساس شادی کاذب توسط برخی جوانان مصرف می شود. مواد محرک عوارض مشابهی دارد که مهم ترین آن ها توهمات بینایی، بی قراری، افزایش ضربان قلب و فشار خون و تغییر نامناسب دمای بدن است. این مواد برخلاف تصور عده ای، اعتیادآور و بسیار خطرناک است و لزوم هوشیاری خانواده ها و جامعه در برابر این داروها ضروری است. به همین دلیل دکتر محمدرضا فیاض نوری، مسئول کلینیک متادون مرکز ملی مطالعات اعتیاد درباره این مواد محرک اطلاعات بیشتری در اين زمينه ارائه می دهد.

وی در این باره گفت: مصرف داروهای محرک رواج پیدا کرده است و این داروها بیش از مواد مخدر جامعه ما را تهدید می کند. داروهای محرک یا روان گردان به موادی گفته می شود که روی سیستم اعصاب مرکزی مصرف کننده تاثیر می گذارد و در کوتاه مدت باعث افزایش هوشیاری، کاهش خستگی و بالارفتن حوصله و تحمل فرد می شود اما در بلندمدت عوارض جسمی و روحی زیادی برای فرد به دنبال دارد.

این مواد در واقع واسطه های شیمیایی مغز را تحت تاثیر قرار می دهد و احساس افسردگی و ضعف فرد را تبدیل به سرخوشی کاذب و نشاط می کند.

فرد مصرف کننده در اوایل مصرف، جذب این احساسات کاذب می شود اما با تداوم مصرف و به علت زیان هایی که این مواد به سیستم عصبی وارد می کند، دچار مشکلات مغزی می شود و دیگر نمی تواند از زندگی عادی خود لذتی ببرد.

در ادامه دکتر فیاض نوری توضیح می دهد: در واقع لذت اولین انگیزه انسان برای شروع فعالیت های حیاتی است. وقتی لذتی وجود نداشته باشد، فرد انزوا اختیار می کند و گوشه نشین می شود و فردی که به میزان متوسط به مصرف مواد محرک معتاد شده است، به چنین حالاتی می رسد.

او به مرور، فقط به هنگام مصرف این مواد آرام می گیرد زیرا از دنیای واقعی فاصله گرفته است و به توهم رو می آورد، افکار خطرناکی به سراغش می آید و ممکن است دست به انجام کارهای خطرناکی بزند که جانش را به خطر می اندازد.

متاسفانه مهم ترین مشکل افرادی که دچار سوءمصرف مواد محرک می شوند این است که تصور می کنند سالم هستند و می توانند از پس مشکلات ریز و درشتی که دارند برآیند.

طبق آمارهای ستاد مبارزه با موادمخدر مصرف شیشه، آمفتامین، متامفتامین، قرص های اکستازی (با اسامی متعدد) در سال ۸۶ به بالاتر از ۵ درصد در جامعه مورد مطالعه رسید. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که متاسفانه مصرف این مواد در کشور رو به افزایش است.

جالب است که مصرف کننده این مواد، هزینه گزافی را برای تهیه آن ها می پردازد، هزینه ای که یک معتاد به شیشه ماهانه برای اعتیاد خودش صرف می کند، حدود ۲۰۰ هزار تومان است. در صورتی که هزینه یک معتاد به تریاک حدود ۸۵ هزار تومان است و معتاد به هروئین حدود ۱۶۰ هزار تومان در ماه هزینه می کند.

او با ارائه آمارهای ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه می دهد: متوسط سن شروع مصرف شیشه، ۲۶ سالگی است. این در حالی است که سن مصرف حشیش در کشور ما ۵/۱۸ سالگی است. حشیش برخلاف تصور بسیاری از مردم یک ماده روان گردان بسیار خطرناک است که سلامت جسمی و روحی مصرف کننده را به شدت به خطر می اندازد و حالات توهمی برای فرد مصرف کننده به وجود می آورد.

LSD هم جزو مواد محرک است . داروهای اکستازی یا ترکیبات متامفتامین هم حالات توهم زایی برای مصرف کننده به همراه دارد.

سن شروع تریاک ۲۲ سال، هروئین ۲۵ سال و شیشه نیز ۲۶ سال است. بنابراین سن به دام افتادن جوانان در دام موادمخدر و محرک حدود ۱۸ تا ۲۶ سالگی است و برنامه ریزان باید جمعیت جوان را قبل از رسیدن به سن پرخطر آموزش دهند تا آن ها به سلامت از این مسیر پرخطر عبور کنند.

معمولا مصرف قرص ها و داروهای محرک، موردی است یعنی جوان پس از حضور در یک پارتی شبانه و مهمانی و کلوپ به مصرف مواد محرک ترغیب می شود که ممکن است هفته ای ۱ تا ۲ بار مصرف کند.

خانواده ها باید آگاه باشند که این مهمانی ها از قبل برنامه ریزی و تدارکات لازم برای تحریک جوان به مصرف این مواد انجام شده است.

بنابراین خانواده ها باید هوشیار باشند و اجازه ندهند دختر یا پسر جوان آن ها به مهمانی های شبانه یا پارتی بروند و در نظر داشته باشند که مهمانی ها تا دیروقت شب ادامه پیدا نکند و زمان مشخصی داشته باشد زیرا در بسیاری از این محافل، مصرف قرص و مواد روان گردان در انتهای شب و در جمع خصوصی صورت می گیرد.

فرد به هنگام مصرف مواد، احساس نزدیکی بیش از حد به دیگران می کند و حالت توهمی و خیالاتی پیدا می کند و محدودیت ها و قید و بندها را به صورت ناخودآگاه کنار می زند و از همه بدتر این که فردای آن روز، تمام اتفاقات مهمانی را فراموش می کند. فیاض نوری ادامه می دهد: مصرف کننده مواد محرک اغلب دچار توهمات بینایی، کاهش اشتها، افزایش ضربان قلب و کمبود شدید آب بدن و آسیب های مغزی می شود.

شیشه نوع دیگری از مواد محرک است که متاسفانه مصرف آن مانند قرص های اکس موردی نیست، بلکه فرد به سرعت معتاد می شود. در ابتدای مصرف، فرد هوشیاری بیشتری پیدا می کند، احساس انرژی و نشاط کاذب می کند و این امر به دلیل رها شدن مصنوعی هورمون ها در مغز است. این مواد باعث افزایش تحمل می شود و اندک اندک فرد به مصرف دوزهای بالاتری از مواد محرک رومی آورد. فرد معتاد به این مواد در یک دوره خاص و پس از اعتیاد کامل به حالت بیزاری از مواد می رسد گویی که قصد ترک دارد. در چنین شرایطی دچار حالاتی نظیر خستگی شدید، تحریک پذیری، افسردگی و تمایل به خودکشی می شود.

خانواده ها باید مراقب باشند که اگر نوجوان یا جوانشان در یک مقطعی بسیار پرجنب و جوش شده است، کم می خوابد یا اصلا نمی خوابد و چند روز بعد فقط می خوابد یا برای انجام کارهای ضروری بیدار می شود و ۲۰ ساعت از شبانه روز را استراحت می کند، احساس خطر کنند.

معتاد به شیشه پس از ابتلا به حالات افسردگی و اضطرابی ممکن است به مصرف مواد مخدر روی آورد که مشکل وی دوبرابر می شود.

مسئول کلینیک متادون مرکز ملی مطالعات اعتیاد درباره شیوه های درمان معتادان به موادمحرک می گوید: عده ای از مصرف کنندگان مواد محرک و توهم زا به صورت دائم این مواد را مصرف نمی کنند و به طور موردی از آن استفاده می کنند. اما در همان استفاده محدود مثلا در مورد مواد LSD شاهد پدیده برگشت هستیم یعنی حالات توهمی پس از یک یا ۲ هفته دوباره به سراغ وی می آید و اگر هنگام رانندگی دچار این حالت شود، جان وی به خطر می افتد. اما در مورد دیگر مواد محرک باید گفت که درمان مشخص و استانداردی برای رفع وابستگی به آن وجود ندارد در واقع روان درمانی برای این معتادان ضروری است. در مواردی که معتاد به شیشه هنوز دچار حالات روانی شدیدی نشده است، می توان روان درمانی را برای او تجویز کرد و در موارد شدید، معتاد نیاز به بستری شدن دارد.

http://incas.tums.ac.ir/news/detail.asp?newsID=1069
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
پان، ارزان ترین مخدر ایران!

رنگش سبز لجنی است، دندان ها را تیره می کند و ترش مزه است. بدون دود است و روی دیواره ی داخلی دهان و لثه قرار می گیرد؛ آب دهان را نیز لزج و زیاد می کند. نامش «پان» و قیمتش یک سوم قیمت یک بسته سیگار «بهمن» است؛ ۲۰۰ تومان!


در بسته های مربع سبز رنگ قرار دارد که بر روی برخی از آن ها عبارت «BT» یا «چِینیِ Chaini» و بر روی برخی دیگر هم عکس هایی از هنرمندان مشهور هندی چاپ شده است.



فروشنده ای که مصرف کننده است


پسر نوزده ساله ای که دوست ندارد نام خود را بگوید، در دکه ‌ی سبز رنگش در «زاهدان»، پان می فروشد. او که پنج سال است پان مصرف می کند، می گوید: «اولین بار که از پان استفاده کردم، به فضا رفتم. اما از زمانی که به بدنم نشست- مدت درازی که از مصرف آن گذشت- بی حالم می کند. چندین بار سعی کردم که ترک کنم، اما نشد و هم اکنون معتادش شده‌ ام و لثه‌ هایم از بین رفته اند.»


او ادامه می دهد: «پان را از پاساژ قائم که محل فروش مواد مخدر، سی دی های غیر مجاز و مشروبات الکی است، تهیه می کنم. برای خرید هر بسته، ۱۲۰ تومان می دهم و ۲۰۰ تومان می فروشم.»


پان هایی که وی در دکه اش می فروشد، دو نوع است، BT و چِینیِ سبز با قیمتی یکسان.


فروشنده ی میانسالی که بسته های BT و چِینیِ سبز را از گاری فلزی آبی رنگش آویزان کرده است، می گوید: «پان را بیشتر نوجوانان و جوانان می خرند و چِینیِ سبز را ترجیح می دهند، اما چرایش را نمی‌دانم.»


وی ادامه می دهد: «دو مغازه ی بزرگ در ترمینال قدیم- محل قدیم ترمینال اتوبوس های بین شهری- هستند که من هر بسته پان را بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ تومان خریداری و ۲۰۰ تومان می فروشم.»


او برخلاف پسر ۱۹ ساله ی دکه دار، نه تنها مصرف کننده ی پان نیست، بلکه به بوی پان حساسیت دارد و می گوید: «هر وقت بوی پان را می شنوم، حالم بد می شود.»


دکتر «علیرضا مبارکی»، معاونت غذا و داروی «دانشگاه علوم پزشکی زاهدان» که دکترای داروسازی دارد، در مورد علت فروش آسان این ماده می گوید: «وظیفه‌ ی ما اطلاع رسانی است و وظیفه ی برخورد با عوامل فروش، با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است. مدتی قبل، در سوپرمارکت های زاهدان پان به فروش می رسید که در جلسه ای با اداره ی بازرگانی، از آن ها خواستیم با عوامل فروش برخورد کنند و در بار اول به آن ها تذکر و در بار دوم سوپرمارکت را تعطیل کنند؛ که خوشبختانه با برخورد مسئولان، هم اکنون شاهد فروش این ماده در سوپرمارکت ها نیستیم.»



پان چیست؟


دکتر مبارکی در تعریف پان می گوید: «موادی را که در قالب خوشبوکننده های دهان، پاستیل و آدامس که حاوی مواد مضری مانند اسانس و شیرین کننده های مصنوعی هستند، پان می گویند. به عنوان مثال، ماده ای به نام «سوپاری» در چابهار و کنارک توسط کودکان، نوجوانان و بانوان به عنوان تنقلات مصرف می شود. این ماده که مزه ای شیرین دارد، از دانه های نوعی درخت [نخل] هندی به نام «آریکا کاچو» (Areca Catechu) و یا «برگ تنباکو» (Betel Palm) تهیه می شود و مصرف کنندگانش به صورت ناخواسته به آن اعتیاد پیدا می کنند. اگر به چابهار بروید، نقاط قرمز رنگی را بر روی دیوار و سطح خیابان ها مشاهده خواهید کرد که ناشی از مصرف همین ماده است.»


وی در ادامه می گوید: «ناس، مخلوطی از تنباکو و آهک است که توسط مهاجرین افغان مورد استفاده قرار می گیرد. اما پان، ناس مدرن شده است که علاوه بر تنباکو و آهک، در آن از دانه های درخت آریکا کاچو، اسانس و شیرین کننده های مصنوعی مانند «سدیم ساخارین» هم استفاده می شود. این ماده با نام های مختلفی مانند پان پراگ، راجا، ملوان زبل، زبل‌خان و... نیز شناخته می شود.»


به گفته ی دکتر مبارکی، گروه هدف پان، خردسالان هستند؛ چون در بیشتر موارد، پان به شکل پاستیل و آدامس که در بین خردسالان بسیار طرفدار دارد، به فروش می‌رسد. به همین دلیل این ماده یک تهدید ملی علیه سلامت عمومی است.


وی در مورد سابقه ی مصرف پان در ایران می گوید: «سوپاری حدود ۳۰ سال پیش و پان به شکل امروزی، حدود سه سال است که وارد ایران شده اند. ناس هم که از مدت های بسیار دور تاکنون در شرق ایران مصرف می شده که با ورود مهاجرین افغان، مصرف آن مورد توجه ی ویژه ای قرار گرفته است.»


قدمت پان در جهان به پنج هزار سال می رسد که برای کمک در هضم غذا در هندوستان مورد استفاده قرار می گرفته است.



عوارض مصرف


فردی که برای اولین بار پان را مصرف کند به دل درد، سرگیجه، تعریق و تهوع مبتلا می شود و این عوارض بعد از مدتی از مصرف، ناپدید می شوند.


دکتر مبارکی، یکی از مهم ترین عوارض مصرف پان را سرطان دهان و لثه می داند که توسط آژانس بین‌ المللی پژوهش بر روی سرطان (IARC) نیز به تایید رسیده است. علت این عارضه وجود آهک و خاصیت خورندگی اش است؛ به گونه ای که با مصرف پان، مخاط دهان و لثه از بین رفته و باعث تحلیل لثه و ایجاد سرطان دهان و لثه می شود.


اما برخلاف گفته های دکتر مبارکی و IARC، در تحقیقی که بین سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ در دانشکده ی دندانپزشکی زاهدان انجام شد، هیچ رابطه ای میان مصرف تنباکوی بدون دود (مانند پان) با بیماری های دهانی پیدا نشد. اما وجود لکه های قهوه ای، سیاه و قرمز بر روی دندان و زبان مصرف کنندگان، مشاهده شده است.


از دیگر عوارض مصرف پان می توان به بیماری های قلبی، تنفسی و اختلال در دستگاه عصبی مرکزی سینه اشاره کرد که ناشی از وجود نیکوتین موجود در دانه های آریکا کاچو است.


به گفته ی دکتر مبارکی، در تحقیقات جدیدی هم که بر روی پان انجام شده است، این ماده باعث ایجاد دیابت، بیماری های کلیوی و همچنین ناباروری در مردان نیز شده است.


مصرف پان علاوه بر عوارض شخصی، عوارض اجتماعی نیز دارد. مصرف این ماده باعث افزایش بزاق دهان و خروج مکرر آب دهان مصرف کننده می شود، به همین دلیل خطر انتشار بیماری های عفونی مانند سِل و هپاتیت بر اثر مصرف این ماده به وجود می آید.



حلال تیغ ریش تراشی!


دکتر مبارکی در مورد میزان قدرت خورندگی پان می گوید: «اگر تیغ ریش تراشی را در مخلوطی از آب و پان قرار دهید، بعد از مدتی کوتاه چیزی از آن در آب باقی نخواهد ماند!»


وی ادامه می دهد: «به علت آهک موجود در پان، آب خاصیت قلیایی پیدا می کند که این محیط باعث خورده شدن تیغ با سرعت بالایی می شود. این اتفاق در دهان مصرف کننده هم رخ می دهد و به همین دلیل در اثر مصرف پان، مینای دندان، لثه و مخاط دهان از بین می رود.»


براساس آخرین آماری که در سال ۲۰۰۲ توسط آژانس بین‌ المللی پژوهش بر روی سرطان منتشر شده است، ۶۰۰ میلیون نفر در جهان، انواع مختلف پان را مصرف می کنند که اکثریت این جمعیت در کشورهای آسیای جنوب شرقی، پاکستان و هندوستان قرار دارند. در این بین، پان در کشورهای پاکستان و هندوستان دارای محبوبیت بیشتری است و به عنوان خوشبوکننده ی دهان، تمیزکننده ی دندان و کمک کننده در هضم غذا استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در خانواده‌ های اشرافی پاکستان و هند، نوعی از پان با نام «میتا» برای کمک در هضم غذا استفاده می شود که هیچگونه خطری برای سلامتی ندارد.


در تحقیقی که در دانشگاه آقاخان شهر کراچی پاکستان انجام شد، ۴۰ درصد از جمعیت این شهر حداقل یک بار از محصولات برگ تنباکو استفاده کرده اند. در هندوستان هم به دلیل مصرف بالای پان، آمار مبتلایان به سرطان دهان که یکی از عوارض مهم مصرف پان محسوب می شود، بالاست و در حدود ۵۰ درصد از علل سرطان دهان در این کشور، ناشی از مصرف همین ماده است.


تاکنون آمار روشنی از مصرف پان در ایران منتشر نشده است. اما در تحقیقی که در دانشکده ی دندانپزشکی زاهدان انجام شده است، تعداد مراجعان مصرف‌کننده ی پان در شهر زاهدان، بین سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ کمتر از یک درصد بوده است.

منبع : http://www.zigzagonline.net/article/197
 

پهلوان

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2008
نوشته‌ها
513
لایک‌ها
8
محل سکونت
زورخونه
میدونستید این مواد به سفارش جمهوری اسلامی در کشور های ترکیه و یونان و آلمان تولید میشه؟
وقتیکه داخل کشور میشه خیلی راحت میگن کار استکبارجهانیه
 

phoenix_i06

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2007
نوشته‌ها
2,125
لایک‌ها
175
محل سکونت
آمریکا
2-3 سال پیش میخواستم یه آپارتمان بخرم. با یکی از دوستان رفتیم یه جارو دیدیم که ظاهرا طرف ریس کلانتری بود که تازه بازنشسته شده بود. معلوم بود تریاکیه، دوستم سر صحبت رو باهاش باز کرد! یه جمله خیلی جالب از دهن این ریس کلانتری شنیدم، گفتش "باید جوانان رو بسوی تریاک سوق بدیم". اون موقع تو دلم گفتم وای به حال ما که این آقا به عنوان مسئول مبارزه با این چیزها همچین حرفی میزنه! حالا که چیزهایی مثل شیشه رو میبینم، می فهمم طرف چی میگفت!!!
 

Lucky Guy

Registered User
تاریخ عضویت
5 فوریه 2009
نوشته‌ها
1,092
لایک‌ها
5,075
محل سکونت
In the Middle of Nowhere
چیزای خوبی هستن!:snitch:
 

skyupper2

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2006
نوشته‌ها
267
لایک‌ها
3
آقا احسان خیلی کارت درسته
ازین مقاله پرینت گرفتم به خیلی ها دادم
سپاس
 

ehsan_iace

Registered User
تاریخ عضویت
11 جولای 2009
نوشته‌ها
1,413
لایک‌ها
763
از اظهار لطف‌تان ممنون‌ام
-----------------------------------

مطلب دیگری درباره قرص‌های روان‌گردان :

قرص‌های اکس



بیشتر قرص‌های اکس یا تقلبی است و یا درصد ناخالصی آنها بالاست؛ چراکه این قرص‌ها در خارج از کشور بسیار بالا تعیین قیمت می‌شود، اما از در ایران چون تقاضا زیاد است، سودجویان با پایین آوردن قیمت فروش زمینه‌ای را فراهم کرده‌اند که جوانان توانایی خرید این قرص‌ها را داشته باشند.

بیشتر قرص‌های اکس یا تقلبی است و یا درصد ناخالصی آنها بالاست؛ چراکه این قرص‌ها در خارج از کشور بسیار بالا تعیین قیمت می‌شود، اما از در ایران چون تقاضا زیاد است، سودجویان با پایین آوردن قیمت فروش زمینه‌ای را فراهم کرده‌اند که جوانان توانایی خرید این قرص‌ها را داشته باشند.
قیمت هر عدد قرص‌ اکس هزار و ۵۰۰ تومان است؛ در حالی که قیمت واقعی این قرص‌ها چندین برابر این مبلغ است. تبهکاران ناخالصی وارد مواد توهم‌زا می کنند.
در خصوص طبقه‌بندی مصرف کنندگان، مصرف مواد مخدر طبیعی شامل تریاک، هروئین، حشیش در گروه مصرف کننده ۲۰ سال به بالا قرار دارد و مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بیشترین مصرف کننده را در کشور، در میان افراد زیر ۲۰ سال دارد.
در سال ۸۴ حدود ۱۰ کیلوگرم شیشه فقط در تهران کشف شده‌است. این میزان بیشترین حجم کشفیات را در میان سایر استان‌ها داشته و این در حالیست که با توجه به قیمت قابل توجه این مواد مخدر، بیشتر، قاچاقچیان حرفه‌ای در تجارت آن فعالیت می‌کنند.
شیشه خطرناک ترین مواد مخدر صنعتی است، که آن را با «پایپ» که ظاهری شبیه به پیپ دارد، از جنس شیشه است و تنُگی در میانه لوله دارد مصرف می شود.
قرمزی چشم‌ها و گشاد شدن بیش از اندازه و غیرعادی مردمک چشم، کم خوابی غیرعادی بیش از ۲۴ ساعت به شکلی که اصلا احساس خواب آلودگی در فرد مشاهده نمی‌شود و نگاههای بریده بریده به همراه بروز اشکال شدید پرخاشگری و عصبانیت از علائم مصرف آنست.

● قرص اکستاسی
تا چندین سال قبل مواد مخدر رایج در جامعه موادی مانند: حشیش،‌تریاک، شیره، هروئین و …. بوده اما هم‌اکنون مواد مخدر ساخت بشر به عنوان پدیده‌ای نو رایج گردیده‌اند. یک نوع از این مواد اکستاسی یا x می‌باشد.
اکستاسی یکی از مواد اعتیادآور رایج در میان بعضی جوانان امروزی است. بر اساس آمارهای تخمینی ۸/۲ میلیون جوان در سراسر دنیا حداقل یک بار در طول عمر خود از این ماده استفاده کرده‌اند و عده‌ای از آنها، مصرف این ماده را ادامه می‌دهند.

● شکلها و نامهای اکستاسی:
این ماده مخدر روان‌گردان، بسیار خطرناک بوده و به شکلها ی مختلف تزریقی، قرص، ژل، برچسب و نوشیدنی موجود می‌باشد. اکستاسی معمولاً‌به شکل قرص‌های رنگی است که روی این قرص‌ها شکلهایی مانند قلب، پروانه، ستاره، حروف لاتین و …… حک شده است و در بسته‌بندی‌های مختلفی از جمله بسته‌هایی به اشکال کارتونی، مثل میکی‌موس، پوکمان و…… ارائه می‌شوند. این قرص‌ها در بین مصرف کنندگان با نام‌های مختلفی مثل قرص X ، قرص عشق، قرص نشئه، بمب شادی، داروی هم‌‌آغوشی، سوپرمن، مرسدس، استار، جت و …… شناخته می‌شوند.
میهمانی‌های ایکس( x پارتی ( اکستاسی یا داروی طراح در میهمانی‌هایی به نام میهمانی‌های ایکس یا ریو (Rave) مصرف می‌شود .
اکستاسی میل به خوردن و خوابیدن را مهار می‌کند و در نتیجه مصرف کنندگان می‌توانند بدون نیاز و در نتیجه مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون نیاز به خوردن و خوابیدن در میهمانی‌های چندروزه شرکت کنند. همه شرکت کنندگان این مجالس اکستاسی مصرف نمی‌کنند ولی همه آنها شاهد مصرف این مواد مخدر خواهند بود، بنابراین هر فردی که در میهمانی ایکس شرکت می‌کند در معرض خطر استفاده از اکستاسی قرار میگیرد. در این مجالس به علت هیجان بیش از حد و نداشتن کنترل رفتار، روابط جنسی بدون محافظت صورت می‌گیرد و در نتیجه ممکن است شخص به بیمارهایی مثل ایدز و هپاتیت(B و C )مبتلا گردد.

● دلایل مصرف اکستاسی:
هر فردی ممکن است به دلایل مختلفی داروهای به اصطلاح نشاط‌اور و یا قرص‌های اکستاسی را امتحان کند. بسیاری از جوانان تحت تاثیر سخنان دوستان خود، در مورد ایجاد احساسات هیجان‌انگیز کاذب و از بین رفتن مهارهای اخلاقی، از این ماده استفاده می‌کنند.
مشکلات خارج ا ز توان فرد، مشوقی نیرومند برای مصرف چنین موادی است. بعضی افراد برای رهایی از آلام ناشی از صدمات روحی یا مشکلات جسمی به این داروها پناه می‌آورند.
فرار از افسردگی، رسیدن به آرامش، داشتن لحظاتی شادتر و ایجاد تنوع در روند یکنواخت و مایوس کننده زندگی از دیگر دلایل روی آوردن جوانان به این قبیل مواد است.

● توجه کنید:
علت مصرف این داروها هر چه باشد، راه‌حل موقتی برای فرار از مشکلات است و پس از محو آثار مصرف آنها، مشکلات و احساسات ناخواسته، به شکلی شدیدتر و سخت‌تر از حالت اولیه، درک می‌شوند و به مرور فرد به مقدار بیشتری از این داروها برای تحمل مشکلات جدید خود، نیاز خواهد داشت و میزان مصرف دارو را افزایش می‌یابد. یکی دیگر از علل افزایش مصرف این دارو تبلیغات غلط در مورد آن است. مبلغان و فروشندگان این دارو می‌گویند که: آثار مضر این دارو از آثار الکل و تنباکو بیشتر نیست، این قرص‌ها بی‌خطر بوده، فرد را آرام و با نشاط کرده و درک شخص را بالا می‌برد.بایستی توجه شود که آنها برای فروش و توزیع این مواد، از این توجیه‌ها استفاده می‌کنند.

● حالات فرد پس از مصرف اکستاسی:
۱۵تا ۲۰ دقیقه بعد از مصرف قرصهای اکستاسی آثار سوء قرصها مشاهده می‌شود.اکستاسی یک داروی توهم‌زا بوده و بر مغز اثر گذاشته و باعث تاثیر بر تفکر، خلق و خو و حافظه می‌گردد. پس از مصرف شخص نمی‌تواند موقعیت خود را درک کند و دچار توهم می‌شود.
یک مصرف کننده اکستاسی می‌گفت: در یک میهمانی ایکس، مردی که به مقدار زیاد و به طور مداوم اکستاسی مصرف می‌کرد، خود را پرتقال می‌دانست و یکی از مصرف کنندگان فکر می‌کرد که مگس است و به دفعات سرش را به شیشه پنجره می‌کوبید.
مصرف کنندگان این قرص‌ها موقعیت خود را از نظر فضا، مکان و زمان نمی‌توانند به درستی تشخیص دهند. طبق گزارشات و به عنوان نمونه: چندین مورد اشخاص مصرف کننده،از پنجره طبقات بالایی آپارتمان بی‌اختیار به بیرون آمده و سقوط کرده‌اند. و یا جوانی که اکستاسی مصرف کرده بود در حالیکه ماشین با سرعت زیاد در اتوبان در حال حرکت بود در ماشین را باز کرده و از ماشین بیرون آمد.

● عوارض مصرف اکستاسی:
مصرف این قرص‌ها باعث افسردگی، گیجی، اضطراب بیش از حد سوء‌ظن و بدبینی، جنون گذرا و ….. می‌شود. اقدام به خودکشی و خودزنی پس از مصرف این قرص‌ها نیز گزارش شده است.مصرف اکستاسی همچنین باعث تغییرات فشارخون، افزایش ضربان قلب، اتساع مردمک، لرز، تهوع و استفراغ، نارسایی کلیه‌ها و …. می‌گردد.
مصرف این قرص‌ها در بعضی موارد سبب مسمومیت، تشنج، اغما و مرگ خواهد شد. نکته قابل توجه این است که: پس از فقط یکبار مصرف اکستاسی آثار مخرب این قرص بر مغز تا ۷ سال پس از این مصرف، در عکس‌های گرفته شده از مغز،‌ مشاهده می‌شود.

● کلام آخر:
بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که با مصرف قرص‌های اکستاسی «شادتر می‌شوند» و بهتر فعالیت می‌کنند، این فقط یک باور غلط است، این مواد دیر یا زود جسم و روان را نابود می‌سازند.فشارهای زندگی ممکن است انسان را تحت تاثیر قرار دهند اما راه‌حل‌هایی وجود دارند:
ورزش،‌**** غذایی مناسب، پیاده‌روی همراه با مشاهده طبیعت سبب احساس رضایت و آرامش می‌شود. صحبت با یک فرد قابل اعتماد در مورد مشکلات می‌تواند کمک کننده باشد. و از همه مهمتر راز و نیاز با خالق هستی و طلب کمک و راهنمایی از او باعث آرامش و تسلی دلها می‌گردد.جوانان امیدهای آینده‌اند. والدین باید با فرزندان خود صحبت کنند و وقت بیشتری را به آنها اختصاص دهند.

● بنابراین :
به مشکلات جوانان گوش دهید، آرزوهایشان را بشنوید. از تلاشهای آنها در جهت کارهای مثبت هرچند بدون نتیجه باشد تعریف کنید. توانایی آنها را تمجید و روحیه‌شان را تقویت نمایید با آنها در مورد داروهای خطرناک و عوارض آنها صحبت کنید.آنها را به نیایش و ذکر خدا تشویق نمایید.مطمئن باشید شما می‌توانید زندگی فرزند خود را نجات دهید.

منبع : http://www.aftab.ir/articles/social/psychopathology/c4c1192464941_ecstasy_p1.php
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
به نظرم خیلی چیزا یه بار تجربه کردنش تو زندگی میرزه چون باعث میشه ادم پخته و کامل بشه.منتها بعضی چیزا رو فقط یه بار میشه تجربه کرد چون بعدش منتهی به مرگ میشه.
 

bill.goldberg

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2008
نوشته‌ها
255
لایک‌ها
6
مصرف مواد خيلي تمركز آدم رو بالا ميبره

واسه همين تو دانشگاه ها اكثرا ميندازن بالا اين مواد ها رو


من كه استفاده مي كنم خيلي عاليه و مي تونم محيط اطرافمو با سرعت خيلي پايين و دقت خيلي بالا ببينم

اگه مي خوايد متوجه بشيد كه منظورم از سرعت پايين و دقت بالا چيه مي تونيد به سايت زير مراجعه كنيد و حركات رو ببينيد

http://www.visionresearch.com/
 

saeed_021

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2009
نوشته‌ها
640
لایک‌ها
11
محل سکونت
tehran
انقدر تعریف بد نکنید بابا کار مواد فروشا رو دارید کساد کیکنید .
ای مردم x بخورید و به دنیای توپ وارد شوید .
کلید این دنیا در دستان ماست برای دریافت اطلاعات بیشتر پیام بدید .
ستاد مواد فروشان تهران وحومه.
 
بالا