برگزیده های پرشین تولز

tourjo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2016
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
11
سن
28
محل سکونت
تهران
تور شیراز

درباره تور شیراز و آب و هوای شیراز
شیراز نگین شهرهای توریستی ایران . شهر عشاق و شعرهای عاشقانه . شیراز به واسطه جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد ، تبدیل به یکی از شهرهای توریست پذیر ایران شده است . در جای جای آن می توانید آثار دیدنی را ببینید . شکوه و عظمت تخت جمشید ، دروازه قرآن ، آرامگاه حافظ و سعدی ، مجموعه وکیل ، ارگ کریم خانی ، مسجد نصیرالملک ، عمارت دیوانخانه ، قصر ابونصر ، موزه پارس ، موزه هفت‌تنان ونقش‌ برجسته بهرام از جمله دیدنی های تاریخی شیراز هستند . با دیدن باغ های شیراز امکان ندارد ، عاشقشان نشوید . باغ جهان‌نما ، باغ ارم ، باغ تخت ، باغ چهل‌تن ، باغ دلگشا ، باغ عفیف‌آباد ، باغ نارنجستان قوام و باغ هفت‌تن . یکی دیگر از علت هایی که باعث محبوبیت تور شیراز شده است ، آب و هوای شیراز است . بهار شیراز بسیار مطبوع و مسحود کننده است .

درباره شیراز
شیراز مرکز استان فارس است که در منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده است . این شهر از غرب به کوه دراک ، از شمال به کوه‌های بمو ، سبزپوشان ، چهل‌مقام و باباکوهی می رسد . مساحت شیراز ۱۲۶۸ کیلومتر مربع است . جمعیت شیراز در سال 1390 ، ۱٬۴۶۰٬۶۶۵ نفر بوده است . مردم شیراز زبان فارسی را با لهجه شیرازی تکلم می‌کنند .

آب و هوای شیراز
آب و هوای شیراز معتدل شمالی است . به دلیل ارتفاع زیادش از سطح دریا از شهرهای دیگر چون کازرون ، بنادر ریگ و گناوه بسیار خنک تر است . درجه حرارت در گرمترین ماه سال ، تیر ماه ، تا 30 درجه می رسد . در سردترین ماه سال ، دی ماه ، دما در حدود 5 درجه ، در فروردین 17 درجه و درجه هوا در مهر ماه تا 20 درجه سانتی گراد می رسد . تنها در اواسط تابستان و زمستان روزهای معدودی را شاهد گرما و سرمای شدید خواهید بود . بارندگی در فصول پائیز و زمستان و اوائل بهار است . رطوبت و بارندگی هر چند غیر کافی است ولی نسبت به شهرهای جنوبی ایران زیادتر است.

بهترین زمان مسافرت در تور شیراز
شیراز یکی از شلوغ ترین شهرهای ایران در تعطیلات می باشد . در بهار آب و هوای بسیار مطبوعی دارد ولی اگر از شلوغی فراری هستید ، بهتر است در ایام نوروز این شهر را انتخاب نکنید . بهترین زمان سفر به شیراز ، اردیبهشت است . فروردین و اردیبهشت ، در شیراز به هرکجا که روی، عطربهار نارنج ، فضا را پر کرده است . در اردیبهشت عطر بهشت را استشمام خواهید کرد در حالی که از شلوغی نوروز خبری نیست .
 
بالا