برگزیده های پرشین تولز

درباره شهر بانکوک

abines

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2017
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
0
سن
38
بانکوک
اگر گردشگر تور تایلند هستید و بانکوک پایتخت این کشور را نمیشناسید متن زیر به شما کمک میکند اطلاعات جامعی داشته باشید.

پادشاه بودا یدفا چولالوکه (به انگلیسی: King Buddha Yodfa Chulaloke ) نام کاملی برای شهر بانکوک تعیین کرده ‌است این نام که با تلفیق دو زبان قدیمی پالی و سانسکریت ایجاد شده‌است به عنوان بلندترین نام یک مکان در دنیا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.


شهر سوخته در بانکوک
یکی از جاذبه های گردشگری تایلند شهر تاریخی «آیوتایا» است که شهر سوخته نیز نامیده میشود و به مدت 417 سال پایتخت تایلند بوده است و بانکوک در سال 1782به دستور شاه راماي اول به عنوان پايتخت بنا شد.






معنی کلمه بانکوک
بانکوک، به معنای شهر فرشته‌هاست و شاید بخاطر همین فرشته بودن باعث شده که این همه جذابیت مدرن را در کنار عجایب سنتی یک سرزمین قرار گیرند! و این ویژگی ها بانکوک را تبدیل به یکی از توریست پسند ترین شهر های جهان کرده است.


موقعیت جغرافیایی شهر بانکوک
کلانشهر بانکوک با مناطق پیرامون آن به عنوان پایتخت ملی شناخته می‌شوند و استان یا منطقه ویژه‌ای مستقل در کنار 75 استان دیگر تایلند به حساب می‌آیند. این شهر در کرانه خاوری رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده‌ است.






بانکوک پایتخت جهانی کتاب
یکی از عناوینی که بانکوک کسب کرده و ایران هنوز موفق به کسب نشده این است که بانکوک بعنوان سیزدهمین شهر به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال 2013 انتخاب شده است.


اختلاف ساعت بانکوک
ساعت در بانکوک 3.5 ساعت از تهران جلوتر میباشد مثلا اگر ساعت در تهران 7 صبح است وقت محلی در بانکوک 10.5 صبح است.



1037154756331001B



روزهای رنگی هفته در بانکوک
اگر روزی گردشگر تور تایلند بودید و یک روز مثلا اگر روز چهارشنبه، لباس سبز و یا جمعه، لباس آبی‌ پوشیدید و بیشتر شما را تحویل گرفتند اصلا تعجب نکنید چون تایلندی‌ها هر روز هفته را با یک رنگ نام‌گذاری میکنند و شما اون روز خوش شانس بودید که لباس رنگ روز پوشیدید.


جاذبه های گردشگری شهر بانکوک
از تعدادی جاذبه های گردشگری بانکوک میتوان معبد بودا، کاخ بزرگ، بازار روی آب، باغ وحش سافاری ورلد و مزرعه تمساح ها را نام برد.
 
بالا