برگزیده های پرشین تولز

درباره مبلمان اداری بیشتر بدانیم

silverboy.ir

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
25 جولای 2005
نوشته‌ها
1,905
لایک‌ها
479
سن
37
محل سکونت
Tehran - Tehranpars Hossein Rezazadeh ------
مبلمان اداری امروزه به‌ عنوان یکی از سرفصل های کاملاً تخصصی و مجزا از سایر بخش های مبلمان شناخته می‌شود که با توجه به سرمایه گذاری های خوبی که در این حوزه انجام گرفته، شاید بتوان گفت از جهات بسیاری منجمله فرایند و استانداردهای تولید و خدمات، جایگاه برتری نسبت به سایر بخش ها دارد. در فضاهای اداری، کمبود مساحت از یک سو و محدودیت استفاده از اشیا و لوازم دکوراتیو از سوی دیگر موجب شده تا مبلمان اداری افزون بر کارایی خاص خود، عهده‌دار زیبایی و جلوه ی بیشتر اماکن اداری نیز باشد.

  • صندلی اداری
صندلی‌های مورد استفاده برای هر یک از اعضا در ادارات و سازمان‌ها، می‌بایست با دکوراسیون، تعداد افراد و مدت زمان نشستن آنها همخوانی داشته باشند. در نتیجه فرم، مواد مورد استفاده و ارگونومی این صندلی‌ها نیز باید متنوع و متفاوت باشد. به‌عنوان مثال، کارمندان مدت زمان زیادی از ساعات کاری خود را بر روی صندلی می‌نشینند. در نتیجه سلامت ستون مهره و عضلات آنها تا حد بسیاری به ‌راحتی و فرم مناسب و سازگار صندلی با بدنشان بستگی دارد

x-59c95104c2505.jpg

  • مبل اداری
استفاده از مبل های اداری اگرچه سابقه‌ای طولانی مدت دارد، اما چند سالی است که حس و حالی عمومی‌تر به خود گرفته است. در واقع اگر تا چندی پیش استفاده از مبل اداری تنها به اتاق مدیران یا لابی هتل‌ها خلاصه می‌شد، امروزه گسترش سازمان‌های خصوصی، شرکت‌ها و بانک‌ها و تغییر نگرش آنها به تکریم مراجعان، موجب شده تا مبل اداری در بسیاری از قسمت‌های ادارات مشاهده شود. همچنین با رونق دکوراسیون مدرن در ادارات، مبل اداری نیز ظاهری دلنشین تر به خود گرفته و علاوه بر سبک‌های کلاسیک و رسمی، با رنگ‌های شاد و طرح‌های بدیع نیز وارد بازار شده تا عهده‌دار بخشی از زیبایی محیط اداری باشند.

x-59c952a369749.jpg
  • میز اداری
یک فضای اداری بیش از هر چیز با میز اداری شناخته می‌شود. میزهای اداری نیز برخلاف گذشته از تنوع بالایی برخوردارند و جدا از میزهای مدیریت، کارشناسی و کنفرانس که از گذشته تاکنون وجود داشته‌اند، میزهایی با عنوان میز کانتر و میز کار گروهی نیز به این مجموعه افزوده شده‌اند. در حقیقت تغییر نگرش مدیران به اداره ی فضای کاری خود، موجب پیدایش سبک‌های جدیدی نظیر فضای کار گروهی شد؛ در چنین حالتی میزهای تکی دیگر چندان کاربردی ندارند و میزهای گروهی با صرفه‌جویی در فضا، نیاز افرادی که در کنار یکدیگر به فعالیت می‌پردازند را برطرف می‌کنند. افزون بر این، در مجموعه ی میز کارمندی نیز انواعی نظیر میز کامپیوتر مشاهده می‌شود که با توجه به تجهیزات و لوازم مورد نیاز کارمندان نظیر کیس کامپیوتر، پرینتر و اسکنر، فضاهای مخصوص نگهداری این تجهیزات در آنها تعبیه شده است
x-59c9f756b6e46.jpg

کتابخانه و فایلینگ

وجود اسناد و مدارک زیاد در ادارات امری طبیعی به نظر می‌رسد. این اسناد و اوراق را نه‌ تنها نمی‌توان به دور انداخت، بلکه باید به شکلی منظم و در فضایی معین قرار داد؛ تا در مواقع نیاز به‌ سرعت به آنها دسترسی پیدا کرد. نتیجه آنکه در بیشتر اتاق‌های ادارات به وسایلی نظیر کتابخانه و فایلینگ نیاز داریم که در عین صرفه‌جویی در مساحت اتاق، بیشترین فضای ذخیره‌سازی ممکن را در اختیار کارمندان قرار دهند. با این حال، امروزه به دلیل دکوراسیون‌های اجرا شده در ادارات و شرکت‌ها، کتابخانه نیز باید از نمایی زیبا و سازگار با سایر اجزای دکوراتیو محیط برخوردار باشد. در نتیجه در بازار مبلمان اداری با تجهیزاتی مواجه می‌شویم که علاوه بر فضای مناسب، از زیبایی بی‌نظیری بر خوردارند. جالب آنکه طراحان مبلمان اداری به‌ خوبی از محدودیت‌های یک محیط اداری آگاه‌اند. بنابراین، تجهیزات نگهداری در ادارات امروزه به انواع مختلفی نظیر کردنزا و بوفه مدیریتی، فایل، کتابخانه و کمد، ساید و کمد بایگانی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک را می‌توان بر اساس نیاز خریداری کرد.

ملزومات و لوازم اداری

شاید تصور کنید که در یک محیط اداری وجود وسایلی نظیر صندلی، مبل، میز، کتابخانه و فایلینگ کافی به نظر می‌رسد. اما لوازمی هستند که در صورت وجود آنها، کارایی یک فضای اداری افزایش می‌یابد. گاو صندوق یکی از تجهیزاتی است که وجود آن در بسیاری از ادارات الزامی است. خوشبختانه امروزه گاوصندوق ها با توجه به نیاز کاربران در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. همچنین با توجه به ارزش بالای برخی اسناد، این گاوصندوق ها از قفل‌های الکترونیکی با حسگر اثر انگشت برخوردارند و اغلب آنها در برابر آتش‌سوزی، دوام و استحکام بالایی از خود نشان می‌دهند.زیرپایی نیز یکی از لوازمی است که اگرچه ظاهری ساده و بی‌اهمیت دارد، اما در حفظ سلامت کارکنان بسیار مؤثر خواهد بود. آنها با قرار گرفتن در زیر پا از گرفتگی ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین زیرپایی برای افرادی که از قامت کوتاهی برخوردارند و پای آنها در هنگام نشستن در پشت میزهای اداری به‌ طور کامل با زمین تماس پیدا نمی‌کند یک ابزار سودمند و پرکاربرد محسوب می‌شود. افزون بر این، زیردستی نیز با قرار گرفتن بر روی میز و تغییر زاویه سطح اتکای زیر دست، ابزار مفیدی برای نوشتن و به‌خصوص کار کردن با تبلت ها به شمار می‌رود.اگرچه وجود کازیه بر روی میزهای اداری از گذشته تاکنون مرسوم بوده اما امروزه این ابزار شکل و طرحی زیباتری به خود گرفته است که با میزهای مدرن و دکوراسیون‌های شیک اداری سازگاری بیشتری دارد. افزون بر این، مدیران معمولاً به یک ست رومیزی شامل زیردستی، کازیه، تقویم و جا خودکاری با طرح و شکلی هماهنگ نیاز دارند که خوشبختانه در بازار مبلمان اداری این محصولات را با تنوعی بی‌نظیر مشاهده خواهید کرد.

x-59c95944340eb.jpg

منبع
 
Last edited:

baynoco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2022
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
33
علاوه بر تمام این موارد برای خرید مبلمان اداری می‌بایست چند نکته دیگر را در نظر داشت:
بودجه
فضای در اختیار
نوع کسب و کار
مراجعه کنندگان
سبک مبلمان اداری
ما در وبلاگ بینو اطلاعات کافی و جامعی را برای خرید مبلمان اداری برای شما جمع آوری کرده‌ایم.
 

baynoco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 مارس 2022
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
33
علاوه بر تمام این موارد برای خرید مبلمان اداری می‌بایست چند نکته دیگر را در نظر داشت:
بودجه
فضای در اختیار
نوع کسب و کار
مراجعه کنندگان
سبک مبلمان اداری
ما در وبلاگ بینو اطلاعات کافی و جامعی را برای خرید مبلمان اداری برای شما جمع آوری کرده‌ایم.
قیمت مبلمان اداری ارگونومیک و مدرن در بازار مبلمان اداری بسیار متنوع است. از این رو صاحبین کسب و کارهای مختلف می‌بایست بودجه‌های تفاوتی را برای خرید مبلمان اداری خود در نظر بگیریند. اما چه ویژگی‌ها و کدام یک از نکات می‌تواند بر قیمت مبلمان اداری ارگونومیک و مدرن موثر باشد.

همان طور که می‌دانید مبلمان نقش مهمی در پویایی یک دفتر مدرن دارد. فضاهای اداری در سرتاسر جهان به طور قابل توجهی در سال‌ها اخیر فضای داخلی خود را تغییر داده‌اند تا بهترین و زیباترین وضعیت بصری را داشته باشند. علاوه برای آن کسب و کارها تلاش می‌کنند تا فضای مناسب و خوب را برای کارمندان خود فراهم کنند. مبلمان اداری اهداف مختلفی را می‌تواند در فضای اداری خود داشته باشد. راحتی و سلامتی کارکنان، جذا نیروهای توانمند، تاثیرگذاری مثبت بر بازدیدکنندگان و… از جمله این اهدا هستند. با این حال چه گونه به مناسب بودن قیمت مبلمان اداری ارگونومیک و مدرن پی ببریم؟ با ما تا انتهای این متن همراه باشید.

قیمت مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک

قیمت مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک

نکات مهم در مورد قیمت مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک​

راحتی​

بیشتر کارهایی که در یک دفتر معمولی انجام می‌شود، خسته کننده و یکنواخت هستند. اگر سطح راحتی کارمندان خود را به خطر نیندازید، قطعا کمک کننده خواهد بود. در واقع، این کمترین کاری است که می‌توانید به عنوان صاحب کسب و کار انجام دهید. میز و صندلی‌های اداری باید باعث شود که نشستن برای ساعات طولانی دردناک و مستعد آسیب نباشد. یک میز مدیریت مدرن باید به اندازه‌ای بلند باشد که به شما اجازه دهد با آرنج‌های خود در حالت ۹۰ درجه بنشینید. قبل از تصمیم گیری باید بازوها، پاها و تکیه گاه را بررسی کنید. اساساً یک کارمند راحت کارمند مولدتری است.

قابلیت استفاده​

در خرید مبلمان اداری به خاطر داشته باشید که هر چقدر که زیبایی بصری می‌تواند مهم باشد اما نمی‌تواند هم اندازه‌ی کاربری و قابلیت استفاده مهم باشد. شاید مبلمان اداری خریداری شما بسیار چشم نواز و زیبا باشد اما زمانی که استفاده از آن موجب درد و خستگی کاربر می‌شود، هیچ ارزش افزوده‌ای ندارد. می‌توان گفت مبلمان اداری مدرن باید از کاربر در هنگام کار پشتیبانی کند. علاوه بر این باید به او احساس راحتی بدهد. احساس راحتی بدین معناست که او بتواند مبلمان اداری خود را شخصی‌سازی کند. برای مثال در صندلی اداری ارتفاع را تغییر دهد.

خرید مبلمان اداری ارزان​

شاید به این موضوع فکر کنید که قیمت مبلمان اداری ارگونومیک و مدرن بسیار بالاست. از این رو اگر اقدام به خرید مبلمان اداری ارزان قیمت کنید، نیازهای شما برطرف نمی‌شود، اما این گونه نیست! اگر بودجه‌ی خوبی بریا خرید مبلمان اداری در سازمان خود در نظر گرفته‌اید ما به شما توصیه می‌کنیم که به قیمت مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک توجه نکنید و تلاش کنید به قابلیت‌های آن فکر کنید. زیرا مبلمان اداری می‌تواند به سرعت به سازمان شما ارزش افزوده بی‌آورد. اما اگر یک کسب و کار نوپا هستید در خرید مبلمان اداری به ویژگی‌ها و قابلیت‌های مبلمان و ارگونومیک بودن آن توجه کنید.

البته اگر به خرید مبلمان اداری دست دوم فکر می‌کنید توصیه می‌کنیم مقاله “عواملی که باید هنگام خرید مبلمان اداری ارزان در نظر بگیرید” را بخوایند.

اندازه دفتر اداری

نخستین گام و پیش از انتخاب و خرید مبلمان اداری این باید باشد که دفتر اداری و فضای خود را اندازه گیری کنید. اندازه گیری فضا به شما کمک می‌کند که انتخاب درستی داشته باشید. قطعا خرید مبلمان اداری سلطنتی برای فضای اداری کوچک نمی‌تواند مناسب باشد. در این باره مقاله “میز مدیریت سلطنتی” را در مورد ویژگی‌های خرید مبلمان اداری کلاسیک و سلطنتی بخوانید. همچنین در مورد فضای اداری لازم نیز می‌توانید مقاله “استاندارد فضای اداری و چیدمان مبلمان اداری” را مطالعه کنید. تا دید بهتری نسبت به فضای اداری خود داشته باشید.

فایل و کابینت ذخیره‌سازی​

شما ممکن است بهترین طراحی را برای فضای اداری خود داشته باشید اما تنها با یک بهم ریختگی ساده تمام زیبایی بصری و راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در طراحی مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک به این نکات ریز بسیار توجه می‌شود. از این رو فضای ذخیره‌سازی برای آن در نظر گرفته می‌شود. همچنین در صورت کافی نبودن فضای ذخیرهی‌سازی می‌توان نسبت به خرید فایل و کمد اداری اقدام کرد. در مورد نکات خرید فایل می‌توانید مقاله “راهنمای خرید فایل کشویی برای اسناد” را مطالعه کنید.

البته به خاطر داشته باشید که با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید اقدام به ایجاد نظم در فضای اداری کنید. تنها کافی است جایگاه اسناد خود را پیش از شروع کار مشخص کنید. کمدها و کشوهای مختلفی داشته باشید. و از روی هم انباشته شدن اسناد در سطح میز اداری خود جلوگیری کنید. بسیار پیش آمده است که در فضای اداری قرار گرفته‌اید که افراد مقدار از اسناد خود را بر روی یک صندلی اداری قرا داده اند. نظر شما در مورد این فضا چه بوده است؟ به خاطر داشته باشید هیچ چیز ثل بی‌نظمی نمی‌تواند نظر مخاطب شما را نسبت به سازمان تغییر دهد.

طراحی مبلمان اداری ارگونومیک و مدرن​

تلاش کنید مبلمان اداری را که می‌خرید از سبک کلی سازمان شما پیروی کند. مبلمان اداری در سبک‌ها مختلف وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • مبلمان اداری کلاسیک و مبلمان اداری لوکس
  • مبلمان اداری مدرن
  • مبلمان اداری مدولار
قیمت مبلمان اداری ارگونومیک و مدرن شاید از موارد ذکر شده بالاتر باشد اما ارزش افروده برای شما ایجاد می‌کند. بنابراین توصیه‌ی ما به شاین است که به هیچ عنوان بدون مشاوره و در نظر گرفتن جوانب کار و انتخاب خود، اقدام به خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک نکنید.

مهم‌ترین پارامتر‌های تاثیر گذار بر قیمت مبلمان​

مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک عبارت است از:

  • مواد اولیه
  • پوشش رویه
  • سبک مبلمان
  • ضمانت نامه
  • کیفیت
  • برند و تولید کننده مبلمان اداری

برنامه ریزی و آینده نگری​

در خرید مبلمان اداری اگر این توصیه را از ما پذیرا باشید که عجله نکنید، خرید موفقی خواهید داشت. مبلمان اداری را با برنامه ریزی خرید کنید. بدانید نیازمندی سازمان شما چیست. بودجه‌ی خود را بدانید و ویژگی‌های انتخاب خود را بررسی کنید. درست است که شاید قیمت مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک بالا باشد و برای شما این مقدار هزینه مقرون به صرفه نباشد. اما اگر آینده نگر باشید خواهید دانست که این مقدار هزینه می‌تواند تا سال‌ها شما را از هزینه کردن در مورد مبلمان اداری بی‌نیاز کند.

نتیجه گیری​

سرمایه‌گذاری بر روی مبلمان اداری مدرن با کیفیت ممتاز، بهره وری کارمندان شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. چه در حال افتتاح یک کسب و کار جدید باشید و چه به دنبال بازسازی کسب و کار خود باشید. بنابراین به قیمت مبلمان اداری ارگونومیک فکر نکنید و تلاش کنید از مشاوره‌های خوبی بهره ببرید. تیم فنی و پشتیبانی گروه تولید مبلمان اداری بینو در این مسیر در خدمت شماست. ما با مشاوره‌های رایگان برای خرید مبلمان اداری در خدمت شما هستیم. کافی است با ما تماس بگیرید یا برای فرم تماس و درخواست مشاوره را پر کنید.

منبع: مبلمان اداری بینو
 
بالا