آژانس هواپیمایی
pop up

درباره پروژه ایران رود چه می دانیم؟

شروع موضوع توسط mosyhey1 ‏8 آگوست 2007 در انجمن گفتگوی آزاد

  1. mosyhey1

    mosyhey1 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏27 جولای 2005
    نوشته ها:
    224
    تشکر شده:
    4
  2. cyb3rninja666

    cyb3rninja666 کاربر فعال درآمد اینترنتی کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏18 دسامبر 2005
    نوشته ها:
    1,160
    تشکر شده:
    13
    محل سکونت:
    Planet Earth!
    خوبه ولی عملی نيست ! کوچکترين دليلش هم اينه که وزارت راه از پرداخت هزينه پروژه های بسيار کوچيکتر فرار ميکنه ! چه برسه به اين ! پيمانکار خارجی "؟ %100
     
  3. Mehrdad001

    Mehrdad001 کاربر فعال برق و الکترونیک کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏27 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    243
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    زیر خطوط 400 کیلو ولت !
    این یه طرح نسبتا مسخرس (به خاطر هزینه های بالا و اینکه اصلا مملکتی با اینهمه پستی بلندی ...!) که زمان رژیم اسبق مطرح شد و خود سران همین ... کلی اونا رو به خاطر همچین طرح به نظر اونا بیخودی (؟) مسخره می کردن!!

    [​IMG]
     
  4. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    9
    محل سکونت:
    Iran
    تو ایران با این همه دزی هایی که سر طرح ها صورت می گیره 100 سال طول می کشه اجراش!
     
  5. mehdidj

    mehdidj Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 ژوئن 2006
    نوشته ها:
    1,164
    تشکر شده:
    9
    محل سکونت:
    Iran
    طرح عالیه و اجرا شدنی هست اما نه تو ایران به دلیلی که تو پست بالا گفتم!
     
  6. alireza sh

    alireza sh مدیر بازنشسته

    تاریخ عضویت:
    ‏2 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    2,668
    تشکر شده:
    66
    محل سکونت:
    نصف جهان
    هیچ طرحی علمی تر و عاقلانه تر این ندیده بودم به عمرم !
     
  7. boxilink
  8. reza_badkonaki

    reza_badkonaki کاربر فعال سریال های تلویزیونی کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏4 سپتامبر 2005
    نوشته ها:
    3,262
    تشکر شده:
    324
    محل سکونت:
    با قيد وثيقه فعلا ازادم
    غير قابل اجرا در ايران..........در ضمن من توي توجيه اقتصادي طرح(حتي اگه درست اجرا بشه) شك دارم
    كلي پروژه نيمه تمام خيلي كوچكتر از اين هست كه اول بايد به اونا رسيدگي بشه........اتوبان تهران-شمال رو بسازند....كانال خزر-خليج فارس پيشكششون
     
  9. m@hyar

    [email protected] کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏8 آگوست 2007
    نوشته ها:
    5
    تشکر شده:
    0
    جدي ميگيد يا;)
    من تو دانشگاه جغرافيا خوندم يه ودرس 3 واحدي داشتيم به اسم جغرافياي ايران
    يكي از بچه ها تحقيقشو در اين رابطه نوشته بود وراجع به اون حسابي صحبت شداستاد مربوطه
    به شدت از اين طرح انتقاد ميكرد :happy: جالبه كه بدونيد سر كلاس يكي ديگه از درس ها كه موضوع مطرح شد
    ايندفعه جناب استاد كه از شاگرداي دكتر كردواني هم بود نظرش مثبت بود وحتي چيزي نمانده بود سر
    اين موضوع استاد قبلي رو (كه البته ما اسمش رو نبرده بوديم) حسابي چوبكاري كنه:eek:
     
  10. parsa

    parsa Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏19 مارس 2006
    نوشته ها:
    1,292
    تشکر شده:
    93
    یادمه یه جایی خوندم سطح دریای خزر حدود 30 متر از سطح آبهای آزاد پایین تر هست! اونوقت اینو چکارش میکنن؟
    یعنی با وصل شدن خزر به آبهای آزاد، گیلان و مازندران 30 متر میره زیر آب؟ :blink:

    شایدم میخوان یه دیوار 30 متری لب دریا بکشند که آب تو شهر نیاد...!!!
     
  11. check_shark

    check_shark کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏2 اکتبر 2005
    نوشته ها:
    901
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    تهران
    همون کاری که روس ها تو ولگا کردن . پلکانی ساختن و ایجاد دریچه های متعدد

    کلی هزینه داره ، کلی هم سود اقتصادی داره

    ولی اینکار عمرا انجام بشه . دقیقا مثله اینکه برای ناوگان آمریکا بیان جاده بکشن تا دمه تهران:lol:


    از همه ی اینا مهمتر چه کسی تضمین میکنه هوای تهران یا شهرهای دیگه تغییر پیدا نکنه؟ یه جا سیل میاد یه جا خشکسالی میشه یه جا توفان!
     
  12. nasimparsi

    nasimparsi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 ژوئن 2007
    نوشته ها:
    926
    تشکر شده:
    67
    شدنی هست و یک طرح بسیار عالی و سازنده هست. مشکلات فراوان کشور حل میشه...
    اما
    اما نیازش یک حکومت ملی گرا هست که به جای ریختن پول نفت مردم بیچاره به جیب و شکم عربهای مفت خور پلستینی و حزب الله و عربهای عراق و دیگر مسلمانان مفت خور, پول رو توی کشور خرج کنند.
     
  13. aminjooon2005

    aminjooon2005 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏4 می 2006
    نوشته ها:
    194
    تشکر شده:
    6
    معایبی هم داره کشور به 2 قسمت میشه(حس استقلال طلبی)
    بعد میشه ایران شرقی / ایران غربی:)
     
  14. avajang.com .leftavajang.com.right
  15. darya_s

    darya_s کاربر فعال دوربین دیجیتال کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏23 ژوئن 2004
    نوشته ها:
    1,588
    تشکر شده:
    1
    اینو خیلی خوب گفتی. به اینجاش فکر نکرده بودم.

    این رو هیچکس نمیتونه تضمین کنه، توی پروژه های سد سازیش که آب مخزن سد یک چندم این آب هم نمیشه، کلی تغییرات آّب و هوایی و نیز تغییر اکوسیستم منطقه داریم؛ دیگه وای به حال این.


    دقیقا، تازه کلی هم باید پل بزنند روش!!!!

    بعدش هم دریای خزر دریای بسته است و بدرد ما نمیخوره. بدرد تزار روسیه میخوره که همش میخواست کشورش رو وصل کنه به آّبهای آزاد.
     
  16. nasimparsi

    nasimparsi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 ژوئن 2007
    نوشته ها:
    926
    تشکر شده:
    67
    ایران کشور کم آبی هست.
    این همه زمین به خاطر بی آبی بی مصرف هستند اگر اینها آب داشته باشن کشاورزی و در کنارش صنعت پیشرفت شدیدی میکنه و در پی اون هم اشتغال و وضعیت خوب مالی مردم...
    بوجود اومدن مناظر طبیعی بکر و جذب جهانگرد و ...
    اصفهان رو ببنید. این شهر هیچ چیزی نداره. تنها یه رودخونه داره که سه تا پل روش زدن و همین باعث شده که این همه گردشگر به اونجا برن(همه ی آثار باستانیش برای بعد از اسلامه و ارزشی نداره)
    اون جریان جدایی خواهیی هم درست نیست. وگرنه ما تو اصفهان شیراز و اهواز و ... همه باید این مشکل رو بهش بر میخوردیم
    حال ایران رود نشد! باید که آب ارس و کارون و رودخانه های شمال که سودی ندارن و به دریا میریزن یک جورایی به مناطق کویری کشیده بشه
     
  17. Mehrdad001

    Mehrdad001 کاربر فعال برق و الکترونیک کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏27 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    243
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    زیر خطوط 400 کیلو ولت !
    آخه عزیزان من یه ذره بیشتر جغرافی دوم راهنمایی رو به یاد بیارین.
    گذشته از مطلبی که دوستمون گفتن که کاسپین 30متر پایین تر از دریای عمانه ببینین سر راه این رود چه عوارضی هست ؟دشت کویر!با اونهمه پستی.کویر لوت با اون همه پستی و بین این دوتا یه بلندی! رشته کوه سلیمان! رشته کوه البرز!
    آخه کشیدن یه همچین چیزایی توی فتوشاپ روی نقشه ایران شدنیه.
    یه حرف قدیمی میگه پول رو رو مرده بذاری بلند میشه راه پیمایی شرکت میکنه! ولی کو پول؟
    به قول یه بنده خوایی میشه وسط کویر لوط گل رز عمل آورد.ولی هر دونش میشه 14هزار تومن!
    این رودخونه رو هم میشه کشید.از اینجا تا کره ماهم میشه کشیدش ولی با پول.
    آخه کدوم پول؟

    هزینه ای که این طرح داره من فکر میکنم میشه یه چند سال بودجه آمریکا !
     
  18. nasimparsi

    nasimparsi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 ژوئن 2007
    نوشته ها:
    926
    تشکر شده:
    67
    اینکه کار سخت و هزینه بر هست شکی درش نیست. اما یک کار زیر بنایی و همیشگی بشمار میاد. یعنی باید از همین پول نفتی که به جیب عربهای مفت خور و تروریست ریخته میشه بهره گرفت و کار رو آغاز کرد تا هر زمان که طول بکشه. مهم اینه که کسی در سود دهی این کار شکی نداره
    اون پرسمان بلندای دریای کاسپین هم از نظر مهندسی ساده میشه حلش کرد. همچنین ما کاری به دریای کاسپین نداریم!!! ما با رودخانه های بزرگ شمال و غرب ایران کار داریم ! چه ربطی به دریای کاسپین داره!؟
     
  19. Mehrdad001

    Mehrdad001 کاربر فعال برق و الکترونیک کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏27 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    243
    تشکر شده:
    0
    محل سکونت:
    زیر خطوط 400 کیلو ولت !
    خوب عزیزم دریای کاسپین رو عربها خزر نامیدند.

    شد؟؟؟
     
  20. samoraee

    samoraee کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏27 اکتبر 2006
    نوشته ها:
    59
    تشکر شده:
    4
    ول کنید بابا این حرفا چیه
    فردا دو تا کارگر افغانی با کلنک می فرستم شروع کنن بکنن ببینیم چی میشه
     
  21. mosyhey1

    mosyhey1 Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏27 جولای 2005
    نوشته ها:
    224
    تشکر شده:
    4
    واقعاً این که گفته اند زمان بر است. شوخی ندارد 150 کیلومتر باید به عمق 1500 متر بکنند بروند پایین. شما فکر یک چاه 1500 متری در دل کویر را بکنید.
    در ضمن احتمالاً مشکلات اقلیمی و زیست محیطی هم ایجاد کند.
     
  22. nasimparsi

    nasimparsi Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 ژوئن 2007
    نوشته ها:
    926
    تشکر شده:
    67
    عربها غلط زیاد میکنن. من اگر گفتم کاری به کاسپین نداریم منظورم در این پروژه بود نه منظورم واژه ی کاسپین باشه!!!