برگزیده های پرشین تولز

درخواست راهنمایی برای تعمیر لپ تاپ

vahid8521

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آگوست 2016
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
103
سن
36
سلام دوستان
بنده برای ارتقا لپ تاپم یه ssd 512 و یه رم ۱۶ خواستم بندازم رو لپ تاپ گیمینگ ام اس آیم که دو ساله دستمه و باتوجه به آشنایی که با سخت افزار دارم و چندین و چند بار تعویض و ارتقا قطعات انواع لپ تاپ رو انجام دادم، خودم اقدام به اینکار کردم و اینم بگم این بار سومی بود که برد این لپ تاپم رو باز میکردم (چون همه قسمتهای اصلی اسلاتهای رم و سوکت هارد ام ۲ پشت برد دستگاه هست)!
خلاصه لپ تاپو باز کردم و قطعات جدید رو به درستی و کاملا مطابق با آموزشها سرجاش گذاشتم و همه چی رو دوباره با دقت سرجای خودش وصل کردم و بستم و آداپتور برقشو وصل کردم و به برق زدم..
ولی متاسفانه هنگامی که اقدام به روشن کردن لپ تاپ کردم بلافاصله یه صدای ترکیدن خیلی کوچیک و متعاقب اون صدای افتادن شیشه و چندبار خاموش و روشن شدن صفحه نمایشگر رو شاهد بودم که بلافاصله آداپتور رو از برق کشیدم و پشت لپ تاپ رو دوباره باز کردم و رابطها و سوکتهای باتریشو اول خارج کردم و برد رو باز کردم که متوجه شدم چیپ گرافیک آنبرد لپ تاپ یا همون pch اش بنا به دلیل نامعلومی سوخته و روکش شیشه ایش شکسته و افتاده که صدا از اون قسمت بوده!
راستش دیگه جاهای دیگه زیر فن و هیتسینکهای مسیش رو باز نکردم ببینم جای دیگه ایش هم خراب شده باشه ولی بوی سوختگی فقط و فقط از همون قسمت برد میومد!
نمیدونم برد این لپ تاپها میتونه بصورت هوشمند جلو مصیبتای بیشتر رو بگیره و خودش نذاره به جاهای دیگه لطمه بخوره یا نه؟!؟!
خلاصه در این حد فهمیدم که چیپست pch اش ازبین رفته!!(اگه کسی تصویر خواست میتونم بفرستم براش)

حالا میخوام بدونم دلیل احتمالی این اتفاق اولا چی میتونه باشه؟
ثانیا بنظرتون چند درصد احتمال درست شدن قطعی و یا موقتی لپ تاپ وجود داره؟
و ثالثا باتوجه به تجربیات و شنیده ها و دیده هاتون بهترین تعمیرگاه لپ تاپ تو تهران کجاست و کجا باید برم؟؟

خیلی ممنون که وقت میذارین و نوشته منو میخونید و بهم کمک میکنید
 
Last edited:

vahid8521

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 آگوست 2016
نوشته‌ها
88
لایک‌ها
103
سن
36
لپ تاپو بردم دادم به قسمت تعمیرات کامپیوتر افق حالا هر نتیجه ای بگیرم چه مثبت چه منفی همینجا مینویسم تا حداقل کسایی که مشکلی شبیه مشکل من داشتن بعدها بتونن استفاده کنن!
 
بالا