برگزیده های پرشین تولز

*درخواست مشاوره برای خرید تاکسی*

کدام خودرو (از روی اجبار) برای تاکسی درون شهری مناسب تر است؟


  • Total voters
    5

albert.wesker

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2012
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
1
درود بر شما دوستان. مشاوره برای تهیه ی تاکسی میخاستم و چند سوال داشتم. مشخصا تاکسی کارکرد زیادی داره و حداقل روزی ۶ ساعت کار میکنه. از افراد عادی اینجور شنیده میشه که مخارج قطعات پژو ۴۰۵ زیاده و هر کی گرفته پشیمون شده و سرسیلندر میسوزونه و از این حرفا. در مورد پراید هم گفته میشه هرینه نگهداریش پایینه و مناسب تاکسی هست. من خودم تمایل به ۴۰۵ دارم. میخاستم بدونم مشکلات ۴۰۵ و هزینه نگهداریش واقعا خیلی بالاست؟ یا بیشتر حرف هست که افتاده دهن به دهن میشه؟ داستان سرسیلندر چیه و آیا در مدلهای جدید این اتفاق میافته؟ الان در شهر ما قیمت تاکسی پراید با قیمت تاکسی ۴۰۵ برابره و حتی بعضی مواقع پراید گرونتره! مثلا ۴۰۵ مدل ۹۰ حدود ۲۰ میلیون و پراید مدل ۸۹ حدود ۱۹ میلیون قیمت گذاری میشن.

نظر شما چیست؟ پراید یا ۴۰۵؟
 

hogershop

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2012
نوشته‌ها
427
لایک‌ها
131
درود بر شما دوستان. مشاوره برای تهیه ی تاکسی میخاستم و چند سوال داشتم. مشخصا تاکسی کارکرد زیادی داره و حداقل روزی ۶ ساعت کار میکنه. از افراد عادی اینجور شنیده میشه که مخارج قطعات پژو ۴۰۵ زیاده و هر کی گرفته پشیمون شده و سرسیلندر میسوزونه و از این حرفا. در مورد پراید هم گفته میشه هرینه نگهداریش پایینه و مناسب تاکسی هست. من خودم تمایل به ۴۰۵ دارم. میخاستم بدونم مشکلات ۴۰۵ و هزینه نگهداریش واقعا خیلی بالاست؟ یا بیشتر حرف هست که افتاده دهن به دهن میشه؟ داستان سرسیلندر چیه و آیا در مدلهای جدید این اتفاق میافته؟ الان در شهر ما قیمت تاکسی پراید با قیمت تاکسی ۴۰۵ برابره و حتی بعضی مواقع پراید گرونتره! مثلا ۴۰۵ مدل ۹۰ حدود ۲۰ میلیون و پراید مدل ۸۹ حدود ۱۹ میلیون قیمت گذاری میشن.

نظر شما چیست؟ پراید یا ۴۰۵؟
شما چه شهری هستید ؟؟

من خودم تاکسی دارم.چیزایی که بهت میگم تجربه خودمه..کار به حرف و حدیث ها ندارم
توی صنف تاکسی قیمت ماشین های کارکرده ی پراید گرونتر از بقیه است .دلیلش توقف تولید تاکسی پراید صفر هست و همینطور کم خرج بودن نگهداری پراید.آخرین مدل پراید تاکسی 88هست و شاید در بعضی شهرها بتونی 89 هم گیر بیاری ولی بیشتر از اون مدل ندیدم و فکر نمی کنم وجود داشته باشه/پراید به دلیل قیمت پائین قطعات و هزینه نگهداری پائین تر ( مثلادستمزد وحق الزحمه تعمیراتش به نسبت ماشین های دیگه کمتره) به همین خاطر که صفر این ماشین توی صنف تاکسی نیست و همینطور هزینه نگهداری پائینی داره قیمت فروش کارکرده اش بالاست.
پراید فقط اقتصادیه به هیچ وجه ماشین عالی نیست اول بسنج ببین میخوای اقتصادی به موضوع نگاه کنی یا راحتی و کیفیت هم برات مهمه ؟
پراید که میگن کم خرجه به این معنی نیست که خرج نداره چه بسا بخاطر کیفیت ساخت پائینش مجبور باشی زود زود به استادکارها سربزنی تفاوت هزینه نگهداری پراید با پژو در خرید قطعات حدود 2برابره و در دستمزد های 10 الی 15 هزارتومن اختلاف دستمزد داره(البته توی شهرهای مختلف ممکن فرق کنه)

اگه کیفیت وراحتی برات مهمه حتما به پژو و سمندفکر کن پراید اصلا راحتی نداره و کیفیت همه چیش پائینه و زود زود باید قطعاتش عوض بشه به همون اندازه هم قیمت خرید قطعاتش کمتره.
مزایای پراید مصرف سوخت کمتره و همینطور هزینه های جانبی کمتر ولی درمقابل زودتر زوارش در میره .اتاقش خیلی بی کیفیته و جلوبندی ضعیفی داره همیشه تو اتاق صدای موتورو میشنوی و داخل شهر که کار میکنی روزی حداقل 10 ساعت میچرخی دست انداز و سرعتگیر و چاله چوله وقتی برمیگردی سرگیجه میگیری ..صفحه کلاجشم ضعیفه توی ترافیک حتی اگه 1 گام هم جلو بری وایسی باید حتما دنده رو خلاص کنی چون 20 ثانیه بیشتر کلاجو نگه دارید داغ میکنه ودنده جا نمیره...پراید جماعتم چه مدل پائین چه بالا کلاج و ترمز و گیربکسش جز ضعف هاشه...گیربکسشون زود به سرو صدا میفته و دنده ها با قدیمی شدن واسکازین روان جا نمیرن دیگه عرض میشه حضورتون ترمز پرایدم شبیه ترمز دوچرخه است الان بگیری 15 ثانیه بعد وایمیسه حالا مدل بالا ها ای بی اس کردن ولی زیر 88 ها همه ترمز معمولین یعنی اگه کسی قلق ترمز پراید دستش نباشه اصلا نباید بشینه پشتش چون حتی با سرعت کمم بد وایمیسه.پس تا اینجا بدون ترمز کلاج و گیربکس پراید ضعیفه.
موتورش هم به نسبت اینکه سوخت کمتری مصرف میکنه ضعیف تر هم هست مثلا 4 تا مسافر داشته باشی توی یه خیابون که یه ذره شیب داشته باشه حتمابایدبا دنده یک و پر گاز بری که قاعدتا صدای موتور و همینطورلرزش اتاق توی دنده 1 آرامشتو بهم میزنه.مخصوصا اگه گازسوز هم باشه روی گاز قدرت موتورش20 درصد کمتره رو بنزین حالا بهتره
من خودم هم پراید هم 405 و تموم اینارو تجربی دیدم.درکل پراید ماشین سبک با 30/40 درصد هزینه تعمیر پائینتر وقیمت قطعات با هزینه نصف به نسبت ماشین های دیگه هست ولی توی این ماشین خبری از کیفیت و ایمنی وجود نداره.درکل ماشین آشغالیه تنها مزیت عالیش اینه روغن دیر سیاه میکنه و با حداقل روغن هم بهترین کارکرد رو داره و موتورش با گاز سازگار تره یعنی تو 1 سال بنزین هم استفاده نکنی باز ایرادی توی سیلندر نداری.سرسیلندر و سیلندرهاش تنهامزیت خیلی خوبش هستن.همینطور مصرف کم سوختش..
درمورد 405
پژو موتور خیلی قوی تری داره شاید بگم3 برابر پراید قوی تره با یه نیم کلاج و5 درصد گاز از شیب 45 درجه حرکت میفته..صفحه کلاجش قویه و ترمز خوبی هم داره. گیربکسش بی سرو صدا و روانه...اتاقش کیپ صدای موتور خیلی کم میشنوی و جلوبندی قویتری داره برای تو چاله چوله ها مونتاژش محکم تره و درکل ماشین محکمیه .هیچ ضعفی نسبت به ماشین های ایرانی نداره جز سیلندرش که زود داغ میکنه و اونم بیشتر تو تابستون مشخص میشه و اگه حواست به آمپر باشه و اگه بالا رفت خنکش کنی مشکلی نداره...اگه تابستون های گرم چند ماه پشت سر هم توی گرما با دمای90درجه کار کنی اونجوری ممکن واشر سرسیلندر بزنه..البته حنی اگر اگر یکی دوسال یکبار هم سرسیلندر باز کنی فکر نمیکنم هزینه بالایی باشه به نسبت1 الی 2 سال کار

سمندهم اتاق و بدنه اش عالیه ولی از لحاظ موتوری باید همیشه مراقبش باشی و تا گفت آی سرویس ببری اگه ولش کنی بعدیکسال خرجش بالای 2/3 تومن میشه ولی خرد خرد بهش برسی فشار بهت نمیاد.بهش برسی همیشه سرحاله.بخاطر سنگینیش مصرف سوختشم بیشتره
من خودم پژو رو ترجیح میدم چون ماشین تیز و پرشتابیه و حتی بعد 20سال از زمان ساخت هم بهش برسی چابک و سرحال میمونه/سمند بعد 10/12 سال تقریبا از ریخت میفته و اگه بهش نرسی موتورشم خرج میفته.
پراید از نظر بدنه چون سبکه همیشه رو فرمه ولی همه چیش بی کیفیت و ضعیفه اما خب اقتصادیه..
راهنمایی کلی من بهت اینه اگه درآمدت در روز بیشتر از 80 هزار تومن بود به سمند فکر کن و اگه تا 50 الی 70 تومن بود به پژو فکر کن و اگه در روز کمتر از 30 -40 تومن میخوای کارکنی به پراید فکر کن...

الان ماشین های دیگه ای هم برای تاکسی وارد کردن ولی برای داخل شهر به صرفه نیست مگر برای بین شهری...مثل آریو-جیلی-تویوتا کمری -رنو و ....
 

albert.wesker

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2012
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
1
شما چه شهری هستید ؟؟

من خودم تاکسی دارم.چیزایی که بهت میگم تجربه خودمه..کار به حرف و حدیث ها ندارم
توی صنف تاکسی قیمت ماشین های کارکرده ی پراید گرونتر از بقیه است .دلیلش توقف تولید تاکسی پراید صفر هست و همینطور کم خرج بودن نگهداری پراید.آخرین مدل پراید تاکسی 88هست و شاید در بعضی شهرها بتونی 89 هم گیر بیاری ولی بیشتر از اون مدل ندیدم و فکر نمی کنم وجود داشته باشه/پراید به دلیل قیمت پائین قطعات و هزینه نگهداری پائین تر ( مثلادستمزد وحق الزحمه تعمیراتش به نسبت ماشین های دیگه کمتره) به همین خاطر که صفر این ماشین توی صنف تاکسی نیست و همینطور هزینه نگهداری پائینی داره قیمت فروش کارکرده اش بالاست.
پراید فقط اقتصادیه به هیچ وجه ماشین عالی نیست اول بسنج ببین میخوای اقتصادی به موضوع نگاه کنی یا راحتی و کیفیت هم برات مهمه ؟
پراید که میگن کم خرجه به این معنی نیست که خرج نداره چه بسا بخاطر کیفیت ساخت پائینش مجبور باشی زود زود به استادکارها سربزنی تفاوت هزینه نگهداری پراید با پژو در خرید قطعات حدود 2برابره و در دستمزد های 10 الی 15 هزارتومن اختلاف دستمزد داره(البته توی شهرهای مختلف ممکن فرق کنه)

اگه کیفیت وراحتی برات مهمه حتما به پژو و سمندفکر کن پراید اصلا راحتی نداره و کیفیت همه چیش پائینه و زود زود باید قطعاتش عوض بشه به همون اندازه هم قیمت خرید قطعاتش کمتره.
مزایای پراید مصرف سوخت کمتره و همینطور هزینه های جانبی کمتر ولی درمقابل زودتر زوارش در میره .اتاقش خیلی بی کیفیته و جلوبندی ضعیفی داره همیشه تو اتاق صدای موتورو میشنوی و داخل شهر که کار میکنی روزی حداقل 10 ساعت میچرخی دست انداز و سرعتگیر و چاله چوله وقتی برمیگردی سرگیجه میگیری ..صفحه کلاجشم ضعیفه توی ترافیک حتی اگه 1 گام هم جلو بری وایسی باید حتما دنده رو خلاص کنی چون 20 ثانیه بیشتر کلاجو نگه دارید داغ میکنه ودنده جا نمیره...پراید جماعتم چه مدل پائین چه بالا کلاج و ترمز و گیربکسش جز ضعف هاشه...گیربکسشون زود به سرو صدا میفته و دنده ها با قدیمی شدن واسکازین روان جا نمیرن دیگه عرض میشه حضورتون ترمز پرایدم شبیه ترمز دوچرخه است الان بگیری 15 ثانیه بعد وایمیسه حالا مدل بالا ها ای بی اس کردن ولی زیر 88 ها همه ترمز معمولین یعنی اگه کسی قلق ترمز پراید دستش نباشه اصلا نباید بشینه پشتش چون حتی با سرعت کمم بد وایمیسه.پس تا اینجا بدون ترمز کلاج و گیربکس پراید ضعیفه.
موتورش هم به نسبت اینکه سوخت کمتری مصرف میکنه ضعیف تر هم هست مثلا 4 تا مسافر داشته باشی توی یه خیابون که یه ذره شیب داشته باشه حتمابایدبا دنده یک و پر گاز بری که قاعدتا صدای موتور و همینطورلرزش اتاق توی دنده 1 آرامشتو بهم میزنه.مخصوصا اگه گازسوز هم باشه روی گاز قدرت موتورش20 درصد کمتره رو بنزین حالا بهتره
من خودم هم پراید هم 405 و تموم اینارو تجربی دیدم.درکل پراید ماشین سبک با 30/40 درصد هزینه تعمیر پائینتر وقیمت قطعات با هزینه نصف به نسبت ماشین های دیگه هست ولی توی این ماشین خبری از کیفیت و ایمنی وجود نداره.درکل ماشین آشغالیه تنها مزیت عالیش اینه روغن دیر سیاه میکنه و با حداقل روغن هم بهترین کارکرد رو داره و موتورش با گاز سازگار تره یعنی تو 1 سال بنزین هم استفاده نکنی باز ایرادی توی سیلندر نداری.سرسیلندر و سیلندرهاش تنهامزیت خیلی خوبش هستن.همینطور مصرف کم سوختش..
درمورد 405
پژو موتور خیلی قوی تری داره شاید بگم3 برابر پراید قوی تره با یه نیم کلاج و5 درصد گاز از شیب 45 درجه حرکت میفته..صفحه کلاجش قویه و ترمز خوبی هم داره. گیربکسش بی سرو صدا و روانه...اتاقش کیپ صدای موتور خیلی کم میشنوی و جلوبندی قویتری داره برای تو چاله چوله ها مونتاژش محکم تره و درکل ماشین محکمیه .هیچ ضعفی نسبت به ماشین های ایرانی نداره جز سیلندرش که زود داغ میکنه و اونم بیشتر تو تابستون مشخص میشه و اگه حواست به آمپر باشه و اگه بالا رفت خنکش کنی مشکلی نداره...اگه تابستون های گرم چند ماه پشت سر هم توی گرما با دمای90درجه کار کنی اونجوری ممکن واشر سرسیلندر بزنه..البته حنی اگر اگر یکی دوسال یکبار هم سرسیلندر باز کنی فکر نمیکنم هزینه بالایی باشه به نسبت1 الی 2 سال کار

سمندهم اتاق و بدنه اش عالیه ولی از لحاظ موتوری باید همیشه مراقبش باشی و تا گفت آی سرویس ببری اگه ولش کنی بعدیکسال خرجش بالای 2/3 تومن میشه ولی خرد خرد بهش برسی فشار بهت نمیاد.بهش برسی همیشه سرحاله.بخاطر سنگینیش مصرف سوختشم بیشتره
من خودم پژو رو ترجیح میدم چون ماشین تیز و پرشتابیه و حتی بعد 20سال از زمان ساخت هم بهش برسی چابک و سرحال میمونه/سمند بعد 10/12 سال تقریبا از ریخت میفته و اگه بهش نرسی موتورشم خرج میفته.
پراید از نظر بدنه چون سبکه همیشه رو فرمه ولی همه چیش بی کیفیت و ضعیفه اما خب اقتصادیه..
راهنمایی کلی من بهت اینه اگه درآمدت در روز بیشتر از 80 هزار تومن بود به سمند فکر کن و اگه تا 50 الی 70 تومن بود به پژو فکر کن و اگه در روز کمتر از 30 -40 تومن میخوای کارکنی به پراید فکر کن...

الان ماشین های دیگه ای هم برای تاکسی وارد کردن ولی برای داخل شهر به صرفه نیست مگر برای بین شهری...مثل آریو-جیلی-تویوتا کمری -رنو و ....

خیلی راهنمایی خوبی بود ممنون که وقت گذاشتی. در مورد شهر بگم که زنجان هستم و دوسال با پراید شخصی کار کردم. میزان در آمد برای تاکسی اگه روزی ۸ ساعت کار کنه تقریبا به طور میانگین بین ۶۰ تا ۸۰ تومان هست. چیزی که در تصورات من هست راحتی پژو و کیفیت خوب محیط داخلی و فرمان هیدرولیک و جادار بودن و مزایای دیگر نسبت به پراید است. از طرف دیگه چون پژو رانندگی نکردم و دقیقا نمیدونم چقدر هزینه اصطحلاک داره ترس از این دارم که کل درآمد رو صرف تعمیر پژو بکنم. از این طرف هم اکثر بنگاه ها پژو مدل ۹۰ برای فروش گذاشتن و قیمتش با پراید برابره! یه کم شک بر انگیزه! در مورد فنی پراید مشکلی نیست و مشخصه بی دردسره اما محیط داخلی و مبلمان داخلیش خیلی بی کیفیته و اگه مثلا مدل ۸۸ بگیرم احتمال میدم بعد یه یکی دو سال شبیه خودروهای اسقاطی بشه.

به نظر منم پژو خوبه اما چه مدلی؟ کدوم ساخت سال آمار خوبی داره؟
 

hogershop

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2012
نوشته‌ها
427
لایک‌ها
131
چیزی که در تصورات من هست راحتی پژو و کیفیت خوب محیط داخلی و فرمان هیدرولیک و جادار بودن و مزایای دیگر نسبت به پراید است.
شک نکن با پژو راحت تری هم تیپش بهتره هم جوان پسنده. فرمان هیدرولیک باعث میشه موقع حساب کردن مابقی پول مشتری مشکلی نداشته باشی که برای چند دقیقه یک دستی کار کنی
از طرف دیگه چون پژو رانندگی نکردم و دقیقا نمیدونم چقدر هزینه اصطحلاک داره ترس از این دارم که کل درآمد رو صرف تعمیر پژو بکنم.
نه دیگه انقدر نیست کل درامدتو بدی صرف هزینه اش..موقع خرید اگه موتور ماشین خرج نداشته باشه و سالم باشه هیچ خرجی جز سرویس های دوره ای نداری
خیلی هم خرج استهلاک داشته باشه ماهی 200تومن بیشتر نمیشه اونم در صورتی که تمیز نباشه...کامپیوتر ای سی یو و بخاری سیلندر رادیاتور و باطری -دینام و گیربکس این قطعات اصلی سالم باشن خرجی نداری ..جلو بندی هم بسته به نوع رانندگی سالی یه دفعه
پژو تنها ضعفش سیلندر و سیستم برقشه اونم در همه مدلها یکسان نیست وضعیت

70-80 تومن درامد داشته باشی ایده آله چون اصولا داخل شهر درآمد پائینه به دلیل اینکه تاکسی زیاده و دوبرابرش هم مسافرکش شخصی هست( شخصی ها نون تاکسی هارو آجر کردن یارو کارمند هم باشه بعد از ظهر میاد پول میوه اش رو در میاره ) براهمین مسافرکشی داخل شهر معمولا بطور پیشفرض درآمد انچنانی نداره نسبت به زحمتش و مسائل حاشیه ای که داره.به نظرم ماهی 1 تومن برات بمونه باید کلاهتو بندازی آسمون
از این طرف هم اکثر بنگاه ها پژو مدل ۹۰ برای فروش گذاشتن و قیمتش با پراید برابره! یه کم شک بر انگیزه! در مورد فنی پراید مشکلی نیست و مشخصه بی دردسره اما محیط داخلی و مبلمان داخلیش خیلی بی کیفیته و اگه مثلا مدل ۸۸ بگیرم احتمال میدم بعد یه یکی دو سال شبیه خودروهای اسقاطی بشه.
قانون نداره دیگه این سرزمین ....پژو ارزون نیست.پراید گرونه اینجوری نگا کن موضوع رو ! پرایدم بخاطر اقتصادی بودنش گرونش کردن تو تاکسی.و دسیسه دلال هاست که رسم شده...
همون ماشینو ببری کارشناسی بهت میگه 10 تومن...ولی دزدکی همه گرونتر میفروشنش رسم شده یه جورایی!
درضمن اگه پولت میرسه یه ماشین مدل 90 به بالا بگیر ...ارزش نداره 87 و 88 بگیری
چون دو سه سال بعد گیر میدن بهت بیا تحویلش بده و عمر کارکرد عمومی ماشینت تموم شده بیا اسقاط کن و گرنه نمیزاریم کار کنی ( سن ماشین های حمل و نقل عمومی 10 ساله) یعنی الان 85 به قبل جز تحویلی هستند ...یه عده تحویل دادن یه عده مونده
به نظر منم پژو خوبه اما چه مدلی؟ کدوم ساخت سال آمار خوبی داره؟
توی صنف تاکسی اصلا سال ساخت و کیلومتر پیمایش شده مطرح نیست بر عکس ماشین شخصی که ملاکش اینهاست.
تو تاکسی فقط باید ببینی صاحب ماشین آدم ماشین بازی بوده بهش رسیدگی بکنه یا نه از نظرفنی و بدنه تمیزه یانه..
ممکن یه تاکسی مدل 93 باشه و کم کارکرد اما صاحبش مثل درشکه باهاش رفتار کرده باشه وبلعکس یه 86ببینی خیلی تمیز.
 

albert.wesker

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2012
نوشته‌ها
22
لایک‌ها
1
شک نکن با پژو راحت تری هم تیپش بهتره هم جوان پسنده. فرمان هیدرولیک باعث میشه موقع حساب کردن مابقی پول مشتری مشکلی نداشته باشی که برای چند دقیقه یک دستی کار کنی

نه دیگه انقدر نیست کل درامدتو بدی صرف هزینه اش..موقع خرید اگه موتور ماشین خرج نداشته باشه و سالم باشه هیچ خرجی جز سرویس های دوره ای نداری
خیلی هم خرج استهلاک داشته باشه ماهی 200تومن بیشتر نمیشه اونم در صورتی که تمیز نباشه...کامپیوتر ای سی یو و بخاری سیلندر رادیاتور و باطری -دینام و گیربکس این قطعات اصلی سالم باشن خرجی نداری ..جلو بندی هم بسته به نوع رانندگی سالی یه دفعه
پژو تنها ضعفش سیلندر و سیستم برقشه اونم در همه مدلها یکسان نیست وضعیت

70-80 تومن درامد داشته باشی ایده آله چون اصولا داخل شهر درآمد پائینه به دلیل اینکه تاکسی زیاده و دوبرابرش هم مسافرکش شخصی هست( شخصی ها نون تاکسی هارو آجر کردن یارو کارمند هم باشه بعد از ظهر میاد پول میوه اش رو در میاره ) براهمین مسافرکشی داخل شهر معمولا بطور پیشفرض درآمد انچنانی نداره نسبت به زحمتش و مسائل حاشیه ای که داره.به نظرم ماهی 1 تومن برات بمونه باید کلاهتو بندازی آسمون

قانون نداره دیگه این سرزمین ....پژو ارزون نیست.پراید گرونه اینجوری نگا کن موضوع رو ! پرایدم بخاطر اقتصادی بودنش گرونش کردن تو تاکسی.و دسیسه دلال هاست که رسم شده...
همون ماشینو ببری کارشناسی بهت میگه 10 تومن...ولی دزدکی همه گرونتر میفروشنش رسم شده یه جورایی!
درضمن اگه پولت میرسه یه ماشین مدل 90 به بالا بگیر ...ارزش نداره 87 و 88 بگیری
چون دو سه سال بعد گیر میدن بهت بیا تحویلش بده و عمر کارکرد عمومی ماشینت تموم شده بیا اسقاط کن و گرنه نمیزاریم کار کنی ( سن ماشین های حمل و نقل عمومی 10 ساله) یعنی الان 85 به قبل جز تحویلی هستند ...یه عده تحویل دادن یه عده مونده

توی صنف تاکسی اصلا سال ساخت و کیلومتر پیمایش شده مطرح نیست بر عکس ماشین شخصی که ملاکش اینهاست.
تو تاکسی فقط باید ببینی صاحب ماشین آدم ماشین بازی بوده بهش رسیدگی بکنه یا نه از نظرفنی و بدنه تمیزه یانه..
ممکن یه تاکسی مدل 93 باشه و کم کارکرد اما صاحبش مثل درشکه باهاش رفتار کرده باشه وبلعکس یه 86ببینی خیلی تمیز.

دوست عزیزم واقعا دستت درد نکنه بابت راهنمایی خیلی استفاده کردم از تجربیاتت. بازم اگه سوالی بودم مزاحم میشم.
 
بالا