برگزیده های پرشین تولز

درمان شوره سر با گیاهان دارویی

yalda992

Registered User
تاریخ عضویت
31 اکتبر 2017
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
8
سن
32
شوره سر از قدیم معضل بسیاری از افراد بوده است اما امروزه نسبت به درمان شوره سر بیشتر توجه نشان داده می شود.برخی پزشکان برای درمان شوره سر انواع و اقسام داروها و شامپوهای تجاری را تجویز می کنند که در خیلی موارد کارساز نیست. در این مطلب از سایت طب فارسی برای شما از روش های غیر شیمیایی درمان شوره سر صحبت می کنیم.


درمان شوره سر با گیاهان دارویی


Dandruff-removal-13.jpg



ما در این بخش برای شما از چند گیاه طبیعی و دارویی که در درمان شوره سر موثر هستند صحبت می کنیم. شوره سر به پوسته ها و سبوره هایی کفته می شود که به علت خشکی پوست در اثر کمبود برخی ویتامین ها در بدن افراد ایجاد می شود. اما نگران نباشید چون به سادگی و با چند گیاه طبیعی قابل درمان در خانه می باشد.


درمان شوره سر با گیاه گوش خر (هماور) را امتحان کنید



Dandruff-removal-2.jpg


مادّهٔ شیمیایی آلانتوئین موجود در این گیاه خاصیت ضدشوره دارد. می توانید شامپویی را تهیه کنید که این گیاه از اجزای تشکیل دهندهٔ آن باشد. در غیر این صورت، چند قطره تنتور گیاه را به شامپوی خود افزوده و سر را با آن بشویید.



درمان شوره سر با زنجبیل و کنجد را فراموش نکنید


Dandruff-removal-12.jpg


دکتر جان هاینرمن، انسان شناس پزشکی و نویسندهٔ دائره المعارف میوه ها، سبزیجات، و گیاهان، درمان مصری شوره و سبوره را به صورت زیر توضیح میدهد: یک یا دو قاشق غذاخوری عصارهٔ زنجبیل (حاصل از چلاندن دو عدد ریشهٔ رنده شدهٔ زنجبیل) را با سه قاشق غذاخوری روغن کنجد و نصف قاشق مرباخوری آب لیمو مخلوط کنید، و هفته ای سه بار از آن به پوست سر بمالید. گرچه روغن کنجد کمی گران است، ولی فکر می کنیم به امتحانش می ارزد. اگر شورهٔ سر دارید حتماً این روش را امتحان کنید



درمان شوره سر با شیرین بیان موثر است


Dandruff-removal-3.jpg

شیرین بیان حاوی مادهٔ گلیسیریرین است که می تواند ترشحات چربی پوست سر را به حداقل برساند. کم نگاه داشتن ترشحات روغنی پوست سر شوره را هم کنترل می کند. می توانید چند مشت خشک کردهٔ گیاه را در یک شیشه سرکه خیسانده و سر را با آن بشویید.



درمان شوره سر با بارهنگ موثر است



Dandruff-removal-5.jpg


بارهنگ هم مانند گوش خسر (هماور) آلانتوئین دارد. می توانید از بارهنگ یک چای غلیظ درست کرده و سر را با آن بشویید.



درمان شوره سر با روغن درخت چای کار آمد است


Dandruff-removal-9-1.jpg


روغن درخت چای از گندزداهای مورد استفادهٔ عطر درمانگرها و حاوی موادی به نام ترپن هاست که در لایه های بالایی پوست سرنفوذ کرده و اثر ضد عفونی کنندگی خود را عمیق تر از سایر ترکیبات اعمال میکند. می توانید چند قطره از آن را به چند قاشق غذاخوری شامپوی گیاهی اضافه کرده و سر را با آن بشویید. روغن درخت چای، یا هر روغن اسانس دیگر را نخورید. این ها بسیار غلیظ هستند، و مقدار کم بسیاری از آنها می تواند سمی باشد.

درمان شوره سر با شامپوی اسکاربره ای یک راهکار مناسب


بسیاری گیاه درمانگرها روش استاندارد قدیمی ناحیهٔ اسکاربره انگلستان را توصیه می کنند: ۳ گرم خشک کردهٔ مریم گلی و اکلیل کوهی را در دو فنجان آب به مدت ۲۴ ساعت خیسانده و سر را با آن بشویید. فکر میکنیم برای قوی تر کردن خاصیت گندزدایی آویشن هم می توان به آن اضافه کرد. می توانید جعفری هم هم به آن بی فزایید تا آواز سنتی اسکاربره را تکمیل کرده باشید. می توانید این شامپو را با افزودن چند قطره از تنتور هر یک از این گیاهان به شامپوی معمولی خود درست کنید.

منبع: http://tebfarsi.ir
 

_66alirahman

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 مارس 2017
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
1
سن
36
واقعا طب سنتی حرفای زیادی برای گفتن داره
خوشبختانه در این چند سال با توجه به فرهنگ سازی خوبی که در زمینه استفاده از روغن های ارگانیک که با استفاده از دستگاه روغن گیری پرس سرد طبیعی تهیه میشه صورت گرفته باعث شده مردم به استفاده از این نوع از روغن ها رو بیارن. روغن هایی مثل روغن کنجد روغن زیتون و غیره.


ممنون از شما بابت مطلب خیلی خوبی که ارائه کردین.

 
بالا