برگزیده های پرشین تولز

درمان کبد چرب با خاکشیر

spicesboobard

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 می 2019
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
سن
27
محل سکونت
تهران
درمان کبد چرب با استفاده از طب سنتی یا داروهای شیمیایی
درباره بیماری کبد چرب و دلایل به وجود آمدن این بیماری چه چیزهایی میدانید؟ در روش های درمان کبدچرب با طب سنتی راهکارهای زیادی پیشنهاد شده است، اما در این میان درمان کبد چرب با خاکشیر، یکی از پرطرفدارترین روش های درمانی کبد چرب است .
آیا می خواهید بدانید خاکشیر واقعا باعث درمان کبد چرب می شود ؟
آیا نحوه درمان کبد چرب با خاکشیر را می دانید ؟
اگربه دنبال آشنایی با این روش درمان کبد چرب هستید این مطلب را بخوانید .

درمان کبد چرب با استفاده از طب سنتی یا داروهای شیمیایی


دلایل ایجاد کبد چرب
در مقالات علمی دنیا به این مطلب اشاره شده است که ، کبد به‌ طور طبیعی مزاج گرم و تر دارد ، هنگامی که کبد بر اثر عوامل مختلف سرد می شود ، می‌تواند عاملی باشد برای کم کردن توانایی کبد ، برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی‌ها و موجبات انباشته شدن چربی در بافت های کبد را فراهم می کند و منجر به بروز بیماری کبد چرب می شود .
از جمله مواردی که منجر به تسریع بیماری کبد چرب می شوند را در ذیل بیان می کنیم :
1- باید از مصرف بیش از اندازه ترشی‌ها به ویژه سرکه و آبغوره جلوگیری شود .
2- خوراکی‌های سرد مثل ماست ، دوغ ترش ، خیار و کدو کم تر مصرف شوند ، زیرا تمام این مواد غذایی باعث سرد شدن کبد می‌َشوند ، که باید با یک برنامه غذایی مناسب مصرف آن ها را محدود کرد .
3- **** های نامناسب که باعث کاهش وزن ناگهانی می شوند نیز می توانند توانایی کبد برای چرب شدن را بالا ببرند .
4- تغذیه نادرست و مصرف بیش از حد چربی و کربوهیدرات از جمله برنج سفید ، سیب زمینی و انواع نان ها که با آرد سفید تهیه و پخت می شوند .
5- گرسنگی طولانی مدت منجر به ایجاد بیماری کبد چرب می شوند .

آیا مصرف عرقیجات تاثیر مثبت بر بیماری کبد چرب دارند؟
آیا مصرف عرقیجات تاثیر مثبت بر بیماری کبد چرب دارند؟


زیاده روی در مصرف و آشامیدن عرقیجات سرد باعث می شوند بیماری کبد چرب تشدید شود . از نظرطب سنتی طبیعت کبد گرم و تر است و زمانی که افراد در مصرف عرقیجات با طبیعت سرد زیاده روی و افراط می نمایند ، طبع کبد تغییر پیدا می کند .
و این تغییر طبع کبد منجر به تنبل و چرب شدن کبد می شود .
با کمال تاسف باید بگویم که برخی از عطاری ها و افرادی که اطلاعات ناقص و اندکی از درمان بیماری کبد چرب با طب سنتی دارند به افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند ، عرق شاه تره یا کاسنی می دهند و این تجویز ، منجر به تشدید بیماری کبد چرب می شود ، در حالی که زمانی بهتر است ، کاسنی یا شاه تره مصرف شود که کبد بیش از اندازه داغ شده باشد .
و آن هم با مشورت پزشک متخصص ، مجاز به مصرف آن هستید .

چه گیاهانی برای پاکسازی کبد چرب مناسب هستند ؟
امروزه به خاطر مصرف غذاهای سرد بیش از اندازه ، نوشابه ها ، فست فود ها و کم شدن تحرک افراد ، بدن تمام افراد آمادگی ابتلا به بیماری کبد چرب را دارد و این بیماری به شدت فراگیر و روبه افزایش است .
بنا به اصل کلی ، پیشگیری مهم‌تر از درمان است ، پزشکان طب سنتی توصیه می کنند ، استفاده از برخی گیاهان دارویی نظیر خاکشیر ، قاصدک ، زردچوبه ، کاسنی ، عرق خارشتر ، عرق بید و عرق شاه‌تره در **** های غذایی روزانه گنجانده شوند .
همچنین خود را مجبور کنیم به رعایت **** غذایی مناسب ، ورزش روزانه و کنترل وزن تا بتوانیم سلامتی خود را هرچه بیشتر تضمین کنیم و از بیمارهای ناگهانی و پیش بینی نشده کبد چرب رهایی یابیم .
به توصیه پزشکان طب سنتی و متخصصانی که با مواد غذایی و عناصر موجود در طبیعت ، درصدد درمان انواع بیماری ها بر می آیند ، می توانید با خوردن چند گیاه ساده ، کبد خودتان را از هر نوع سم و مواد اضافی پاک کنید .
شما می توانید از این گیاهان در دوره های معینی از سال و همچنین سالی یکبار با توجه به شرایط زندگی خودتان ، استفاده از آنها را در برنامه غذایی تان بگنجانید .
خواص عمومی خاکشیر و معجزات این گیاه در درمان انواع بیماری ها قابل چشم پوشی نیست و اگر روزانه هزاران مقاله در این رابطه نوشته شود باید در تمام آنها این موارد به خوبی گنجانده شود تا همگان با تاثیرات شگرف این گیاه در درمان انواع بیماری ها آشنا شوند .

خواص خاکشیر از جمله درمان بیماری های گوارشی، رفع یبوست ، درمان اسهال سخت ، از بین بردن جوش‌های صورت ، کنترل فشار خون ، رفع عطش ، ضد عفونی کننده ، دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار ، تقویت معده ، درمان لاغری ، خارش پوست ، کاهش آلرژی ، کند کردن سلول‌های سرطانی ، رفع بواسیر ، برطرف نمودن واریس و از بین برنده چربی کبد می باشد و برای همین موارد است که طب سنتی مصرف این گیاه را به صورت روزانه در برنامه غذایی هر شخص توصیه می نماید .

خواص خاکشیر و تاثیرات باور نکردنی آن در درمان کبد چرب
خواص خاکشیر و تاثیرات باور نکردنی آن در درمان کبد چرب


تحقیقات علمی و همچنین توصیه های طب سنتی نشان داده است که خاکشیر یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان و پاکسازی کبد چرب می باشد .
نحوه مصرف این گیاه در درمان بیماری کبد چرب به این گونه است که بایستی خاکشیر را با ترنجبین مخلوط کنید و بعد آن را مصرف نمایید .
ترکیب خاکشیر با ترنجبین به خصوص برای درمان سودا و بلغم تأثیر به سزایی دارد .
هم چنین این مخلوط ، بهترین داروی نرم کننده مزاج های خشک ( صفرا و سودا ) می‌باشد.
و عامل مهمی برای رطوبت دادن به بدن است .

مصرف خاکشیر با آب پنیر یا همان (ماء الجبن) ، دارویی ضد سودا و ضد صفرا است و مفتح قوی کبد می باشد .
همچنین بازکننده مسیرهای کبدی به خصوص سودا می باشد .
استفاده از انواع بذرهای ملین مانند خاکشیر ، اسفرزه ، بارهنگ ، تخم ریحان ، تخم شربتی ، بالنگو ، شیر خشت و ترنجبین ، بهترین و مفید ترین داروهای گیاهی جهت پاکسازی سموم کبدی هستند .
با تمام این تفاسیر در مصرف انواع گیاهان دارویی و توصیه های طب سنتی ذکر این نکته نیز ضروری و الزامی است که به طورکلی استفاده از داروهای گیاهی بایستی زیر نظر پزشک و با تجویز ایشان صورت گیرد .
در درمان و پاکسازی کبد نیز مخصوصا با خاکشیر و ترنجبین برای افرادی که مزاج آن ها صفراوی می باشد باید در میزان مصرف آن دقت شود .
این ترکیب گیاهی از دو ماده با طبیعت گرم و تر تشکیل شده است و چون کبد را به سرعت پاکسازی می نماید ، برای مقابله با گرمی یک بیرون ریزی ایجاد می‌کند که یک شخص که دچار بیماری های صفراوی می باشد نمی تواند این حالت را تحمل کند و ممکن است دچار مشکل شود ، پس قبل از آن باید با پزشک متخصص مشورت نماید .

اطبا و حکمای طب سنتی مصرف خاکشیر را برای پاکسازی کبد توصیه می نمایند ، مقدار مصرف آن نیز بنابه توصیه پزشکان ، هر روز صبح 2 قاشق غذاخوری خاکشیر در 2 لیوان آب جوشیده و به صورت ناشتا میل شود و تا نیم ساعت بعد آن نیز نباید چیزی خورده شود . برای خرید عمده خاکشیر اصل و با کیفیت با مشاورین بوبارد تماس حاصل فرمایید.
 
بالا