برگزیده های پرشین تولز

در دکوراسیون منزلتان این 5 اشتباه را مرتکب نشوید.

elnazdosti

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2014
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
سن
33
خب واقعیت این است که برای دکوراسیون منزل مهمترین نکته سلیقه افراد هست ، ولی اگر فقط بر اساس این موضوع ، منزل خودتان را بچینید و اصول طراحی دکوراسیون داخلی رو رعایت نکنید، زحماتتان به چشم نمی آید.

برای جلوگیری از این موضوع از 5 اشتباه زیر اجتناب کنید.

1- شلوغی و بهم ریختگی

سعی کنید برای هر وسیله ای فضا و جای مخصوص آن را در نظر بگیرید. شلوغی بیش از اندازه باعث ایجاد اضطراب می شود وفضا را سنگین می کند وحس آرامشی که از خانه انتظار می رود را از بین می برد.سعی کنید به وسایل خود نظم بدهید واز یک وسیله بزرگ بجای چند وسیله کوچک، استفاد کنید.

2- استفاده از رنگ های خنثی و غیر شاد

اگر دقت کنید متوجه می شوید که در رنگ آمیزی و دکوراسیون داخلی بیشتر خانه ها از رنگ های سفید، کرم وبژ استفاده می شود. جسارت داشته باشید و رنگ های شاد ومتفاوت را امتحان کنید. از رنگ های جدید نترسید. رنگ آمیزی سقف فراموش نشود.

3- باقی ماندن پوشش پلاستیکی وسایل

بیشتر وسایل و مبلمان منازل پوشش پلاستیکی دارند تا در هنگام حمل ونقل کثیف نشوند وآسیب نبینند. ولی اینکه در داخل منزل هم این پوشش ها بر روی وسایل بمانند منظره زشتی به خانه می دهد وبا اصول دکوراسیون داخلی منزل مغایرت دارد. اگر می خواهید از روکش برای وسایلتان استفاده کنید، پوشش های پارچه ای دوخته شده بکار ببرید تا علاوه بر زیبایی که به محیط می دهند قابل شستشو هم باشند.

4- گل و گیاه ارزان قیمت مصنوعی

تا جایی که می توانید سعی کنید کمتر از گلدان های مصنوعی در منزل استفاده کنید. مخصوصا اینکه این گل ها معمولا تمیز نمی شوند و گرد وغبار نشسته بر روی آنها فضا را بسیار نامطلوب جلوه می دهد و تاثیر معکوس دارند. اگر مصر هستید که از گلدان های مصنوعی استفاده کنید هزینه بیشتری بپردازید و گل های بهتری تهیه کنید . هر ماه آنها را گردگیری کنید.

5- استفاده از وسایل و تکنیک های تکراری وعام

از وسایلی برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمائید که در هر مغازه ومنزلی یافت نشود . منزل شما نمایانگر سلیقه و سبک زندگی شما است وقرار نیست هر وسیله ای که به وفور در ویترین مغازه ها یافت می شود در خانه شما هم پیدا شود. از تکنیک های جدید دکوراسیون مانند پتینه کاری استفاده کنید. امروزه سایت های زیادی هستند که برای آموزش پتینه کاری می توانید از آنها استفاده کنید مثل سایت دوریکا

امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید منزل زیباتری داشته باشید.
 

pariis

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 مارس 2016
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
34
انتخاب کاغذ دیواری مناسب
دیوارهای خانه تان را به كاغذهای دیواری بسپارید ، كاغذهای خوش نقش و نگاری كه هم استفاده از آن‌ها از رنگ راحت‌تر است هم تنوع‌شان دست شما را باز می‌گذارد تا انتخابی به‌مراتب متفاوت‌ و جذاب‌ترازهمیشه داشته باشید.اگرشما هم درفکر نو كردن طرح و نقش دیوار خانه تان هستید با ما همراه باشید، برایتان پیشنهادی ‌تازه داریم.

b7abc1246c79413.jpg

انتخاب کاغذ دیواری دردکوراسیون داخلی و خلق فضای زیبا درمنزل مانند انتخاب مبلمان یا فرش اهمیت دارد. بنابراین اولین توصیه ما به شما این است که قبل از انتخاب کاغذ دیواری ، هماهنگی آن با دکور منزل خود را در نظر بگیرید.

8a9bc8a8b4c14d9.jpg

به طور مثال کاغذ دیواری هایی با رنگ تیره ،اتاق های بزرگ را کوچکتر نشان می دهند و به فضا احساس آرامش می بخشند.

21a1c96b7862433.jpg


برای ادامه ی مطلب کلیک کنید
 

alanddesign

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2017
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
0
سن
33
816363_308.jpg

این قسمتی از دیدگاه مردی است که معماری را نه در چند ورق از کتاب یا دستور‌العمل، بلکه در تجربه کاری خود لمس کرده است و امروز وجود معماری‌هایی همانند «هایتک» را به دلیل عقب‌نماندن از دنیای غرب، بسیار تاسف بر‌انگیز می‌داند. سید محمد بهشتی شیرازی از بهترین اساتید معماری معاصر محسوب می‌شود. او متولد 1330 در شهر تهران و درحال حاضر رییس ایکوم ایران است. او پیش از این معاون وزیر ارشاد و رییس سازمان میراث فرهنگی، مدیر جشنواره فجر، مدیر‌عامل بنیاد سینمایی فارابی و مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی بوده ‌است. سید محمد بهشتی کار‌شناسی‌ارشد مهندسی معماری‌اش را از دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید‌بهشتی گرفته و عضو پیوسته فرهنگستان هنر است. از تالیفات او می‌توان به «باید دوباره اهل سرزمینمان بشویم»، «دانش و دانایی و نسبت آن‌ها با حفاظت آثار تاریخی»، «زیبایی و کاربرد در هنر سنتی»، «مجموعه گفتارهایی درباره خانه: سرگذشت خانه، میراث فرهنگی و توسعه» و «نقش آب در حیات ایران‌ زمین» اشاره کرد. در این گفت‌و‌گو با نگاهی به تجربیات و تالیفات ایشان به ویژه در مقاله «باید دوباره اهل سرزمینمان بشویم» به چرایی تغییر در سبک زندگی در جامعه کنونی و ارتباط آن با معماری خاکستری شهر‌ها پرداخته‌ایم.



اگر قصد دارید جامعه‌ای را بشناسید، به شهر و معماری‌اش بنگرید. این موضوع یکی از نقاط اشتراک معماران است. با نگاهی به این دیدگاه گفتگویمان را با این سوال آغاز می‌کنم که چگونه سبک زندگی در جامعه‌ای، با معماری آن جامعه گره می‌خورد؟


پیش از هر چیز برای آنکه روشن‌تر بحث کنم، صحبتم را با یک تشبیه آغاز می‌کنم. معماری را در کل می‌توان لباسی به قامت زندگی در نظر گرفت و طبعاً متناسب با هر کیفیت از زندگی، باید لباسی متناسب با آن قامت پدید آورد. پس با توجه به تحولاتی که در کیفیت زندگی اتفاق می‌افتد، باید انتظار داشت که در کیفیت معماری هم تغییراتی ایجاد شود. این مسئله را از جهات مختلف می‌توان بررسی کرد. اما یکی از آن نمونه‌های جامع و ملموس در این بحث مفهوم خانه به مثابه جای سکونت است که هم در معماری لباس خود را پیدا کرده است و هم دغدغه‌اش از ابتدای سکونت با انسان همراه بوده است. در هر دوره تاریخی، متناسب با موقعیت دچار تحول شده و تا همین امروز هم تداوم یافته است. به عبارت دیگر اگر در این حالت بتوانیم بحث را خوب بشکافیم در باقی موارد هم به همین ترتیب می‌توان مسئله را تجزیه و تحلیل کرد. به عبارتی «چونکه صد آمد نود هم پیش ماست».

ما در خانه دو نیت را تعقیب می‌کنیم. به بیان دیگر در مفهوم سکنی‌گزیدن تلاش‌های ما معطوف به برآوردن دو خواسته است. نخست خواسته آسایش است. باید آسوده باشیم از آنچه ما را تهدید می‌کند و آسوده باشیم در اکتساب چیزهایی که نیازهای ما را بهتر مرتفع می‌کند. در دوره‌های مختلف تاریخی شاهد هستیم که انسان‌ها با ابداعات و ابتکارات خود تلاش می‌کردند، تدابیری بیندیشند تا آنکه آسایش بیشتری برای خود فراهم آورند.
برای ادامه مطلب کلیک کنید
منبع:www.alanddesign.com
 
بالا