آژانس هواپیماییexchanging

دستورات اکشن ۳ حرکات رندوم کرم شب تاب در هوا

شروع موضوع توسط miladsokout ‏13 آگوست 2010 در انجمن 3D و فلش و انیمیشن

  1. miladsokout

    miladsokout کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏26 دسامبر 2009
    نوشته ها:
    27
    تشکر شده:
    4
    در فلش یه فایل اکشن ۳ باز کن .stage رو سیاه کن و یه دایره ریز بکش و اونو به مووی کلیپ تبدیل کن .بعد به دایره موویت فیلتر اعمال کن .یعنی از پنل properties و قسمت filter یه فیلتر از نوع glow بده و رنگ فیلترو آبی کم رنگ و روشن می کنیش. بعد یخورده فیلتر بلور هم می تونی بدی تا اونو رویاییش کنی و بعدش دو بار رو اون مووی دایره کلیک کرده و به حالت ویرایش اون می ری.یه لایه رو می بینی که شکل دایره در اونه.یه لایه دیگه درست کن و در لایه جدیدت فریم (تک فریمو) select و F9 رو بزن تا به صفحه اکشن بری . بعد اون کدهارو paste کن و بیا بیرون.
    حالا چنتا نمونه از مووی دایره با اندازه های مختلف درست کن و البته فیلتر ها رو به اونا اعمال کن.
    (می تونی بعد از اعمال فیلتر اونو دوباره به یه مووی دیگه تبدیل کنی تا دیگه در نمونه سازی مختلف نیاز به اعمال فیلتر به هر مورد از نمونه ها نباشه.)
    بعد اندازه دایره ها رو عوض کن و یه بک گراند شب تاریک درست و حسابی بده تا یه صحنه رماتیکو در شبو با کرم شب تاب ها سپری کنی…
    این کرم شب تاب ها بصورت رندوم در یک محیط مستطیلی حرکت می کنن و از اون ناحیه بیرون نمی رن…


    PHP:
     stop();
    //————————————————
    var xStatue:Boolean=false;
    var 
    yStatue:Boolean=false;
    var 
    _xStatue:Number=2;
    var 
    _yStatue:Number=2;
    var 
    _xMovement:Number=3;
    var 
    _yMovement:Number=1;
    var 
    changeX:Number;
    var 
    changeY:Numberthis.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,Movement);
    //————————————————–
    function Movement(e:Event):void
    {
    //——————————————
    changeX=Math.floor(Math.random()*10)+1;
    changeY=Math.floor(Math.random()*8)+1;
    if(
    changeX==10)
    {
    _xStatue=Math.floor(Math.random()*2)+1;  //Reavel  a Number Between 1 or 2
    _xMovement=Math.floor(Math.random()*4)+1;    //Reavel  a Number Between 1 or 2 or 3 or 4
    }
    if(
    changeY==8)
    {
    _yStatue=Math.floor(Math.random()*2)+1;  //Reavel  a Number Between 1 or 2
    _yMovement=Math.floor(Math.random()*3)+1;    //Reavel  a Number Between 1 or 2 or 3
    }
    if(
    _xStatue==1)
    xStatue=false;
    if(
    _xStatue==2)
    xStatue=true;
    if(
    _yStatue==1)
    yStatue=false;
    if(
    _yStatue==2)
    yStatue=true;
    //——————–
    if(xStatue==false)
    {
    this.x-=_xMovement;
    if(
    this.x<18)
    this.x=18;
    }
    if(
    xStatue==true)
    {
    this.x+=_xMovement;
    if(
    this.x>640)
    this.x=640;
    }
    if(
    yStatue==false)
    {
    this.y-=_yMovement;
    if(
    this.y<18)
    this.y=18;
    }
    if(
    yStatue==true)
    {
    this.y+=_yMovement;
    if(
    this.y>640)
    this.y=640;
    }
    }