برگزیده های پرشین تولز

دستورات اکشن ۳ حرکات رندوم کرم شب تاب در هوا

miladsokout

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2009
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
4
در فلش یه فایل اکشن ۳ باز کن .stage رو سیاه کن و یه دایره ریز بکش و اونو به مووی کلیپ تبدیل کن .بعد به دایره موویت فیلتر اعمال کن .یعنی از پنل properties و قسمت filter یه فیلتر از نوع glow بده و رنگ فیلترو آبی کم رنگ و روشن می کنیش. بعد یخورده فیلتر بلور هم می تونی بدی تا اونو رویاییش کنی و بعدش دو بار رو اون مووی دایره کلیک کرده و به حالت ویرایش اون می ری.یه لایه رو می بینی که شکل دایره در اونه.یه لایه دیگه درست کن و در لایه جدیدت فریم (تک فریمو) select و F9 رو بزن تا به صفحه اکشن بری . بعد اون کدهارو paste کن و بیا بیرون.
حالا چنتا نمونه از مووی دایره با اندازه های مختلف درست کن و البته فیلتر ها رو به اونا اعمال کن.
(می تونی بعد از اعمال فیلتر اونو دوباره به یه مووی دیگه تبدیل کنی تا دیگه در نمونه سازی مختلف نیاز به اعمال فیلتر به هر مورد از نمونه ها نباشه.)
بعد اندازه دایره ها رو عوض کن و یه بک گراند شب تاریک درست و حسابی بده تا یه صحنه رماتیکو در شبو با کرم شب تاب ها سپری کنی…
این کرم شب تاب ها بصورت رندوم در یک محیط مستطیلی حرکت می کنن و از اون ناحیه بیرون نمی رن…


PHP:
 stop();
//————————————————
var xStatue:Boolean=false;
var yStatue:Boolean=false;
var _xStatue:Number=2;
var _yStatue:Number=2;
var _xMovement:Number=3;
var _yMovement:Number=1;
var changeX:Number;
var changeY:Number; this.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,Movement);
//————————————————–
function Movement(e:Event):void
{
//——————————————
changeX=Math.floor(Math.random()*10)+1;
changeY=Math.floor(Math.random()*8)+1;
if(changeX==10)
{
_xStatue=Math.floor(Math.random()*2)+1;  //Reavel  a Number Between 1 or 2
_xMovement=Math.floor(Math.random()*4)+1;    //Reavel  a Number Between 1 or 2 or 3 or 4
}
if(changeY==8)
{
_yStatue=Math.floor(Math.random()*2)+1;  //Reavel  a Number Between 1 or 2
_yMovement=Math.floor(Math.random()*3)+1;    //Reavel  a Number Between 1 or 2 or 3
}
if(_xStatue==1)
xStatue=false;
if(_xStatue==2)
xStatue=true;
if(_yStatue==1)
yStatue=false;
if(_yStatue==2)
yStatue=true;
//——————–
if(xStatue==false)
{
this.x-=_xMovement;
if(this.x<18)
this.x=18;
}
if(xStatue==true)
{
this.x+=_xMovement;
if(this.x>640)
this.x=640;
}
if(yStatue==false)
{
this.y-=_yMovement;
if(this.y<18)
this.y=18;
}
if(yStatue==true)
{
this.y+=_yMovement;
if(this.y>640)
this.y=640;
}
}
 
بالا