برگزیده های پرشین تولز

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
سوپ عدس با سبزیجات به همراه معرفی انواع عدس و طرز پخت آنها


%D8%B3%D9%88%D9%BE-%D8%B9%D8%AF%D8%B31.jpg


سوپ عدس یکی از 6 سوپ برتر و خوشمزه در جهان است که به دلیل تنوعی که در پخت دارد به انواع و شکلهای مختلف پخته می‌شود. در عین حال عدس یک ماده بسیار مغذی است که به عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی شناخته شده است.

شما نمی‌توانید در اوقات سرد سال باشید اما این دوران را بدون سوپ عدس بگذرانید. این سوپ آنقدر خوشمزه و متنوع است که هر آشپزی برای پخت آن دستور خاص خودش را دارد. شما می‌توانید هر چه که دوست دارید به سوپ عدس‌تان اضافه کنید از انواع سبزیجات تا انواع سسها. خوراک عدسی که یکی از خوراکیهای معمول کشور ماست در واقع نوعی سوپ عدس است و نه خورش. سوپ عدس در همه جای دنیا با نان سرو می‌شود به همین خاطر بسیار هم سیر کننده است. اگر شما به دنبال یک **** غذایی پر فیبر هستید یا یک برنامه کاهش وزن را دنبال می‌کنید خوراک عدس دقیقا همان چیزی است که برای شما مناسب است.

در کشور ما سه نوع عدس بسیار معمول است که دو نمونه برای سوپ و خورش استفاده می‌شود و یکی از آنها هم برای پخت عدس پلومورد استفاده قرار می‌گیرد. با هم این 3 نوع عدس را بررسی می‌کنیم.

انواع عدس و نحوه استفاده از آنها
%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B9%D8%AF%D8%B3.jpg

عدس قهوه‌ای
این نمونه عدس، رایج‌ترین نوع عدس است که به عنوان عدسی هم شناخته می‌شود. رنگ آنها از قهوه‌ای خاکی تا سیاه تیره متغیر است و معمولا یک طعم ملایم و عطر خاکی دارند. این عدسها لبه‌های باریک دارند و ظاهر آنها کاملا گرد نیست. پختن آنها حدود 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد و شکل خودشان را حین پختن خوب حفظ می‌کنند. این عدسها مخصوص خوراک و سوپ هستند.

عدس سبز
این عدس می‌تواند رنگ سبز یا قهوه‌ای داشته باشد. ظاهر این عدس خوش فرم است و لایه بیرونی آنها براق است. بر خلاف نمونه قبلی کاملا گرد هستند و نسبت به عدس قهوه‌ای درشت‌تر هستند. این نوع عدس طعم قوی و تا حدودی فلفلی دارند. عدس‌های سبز به طور معمول 45 دقیقه طول می‌کشد تا پخته شود اما بافت نرم آنها حتی پس از پخت هم حفظ می‌شود. این باعث می‌شود که این نوع عدس مناسب پلو، سالاد و بسیاری از بغل بشقابی‌ها باشد.

عدس قرمز یا دال عدس
این نوع عدس در بعضی نقاط به اشتباه به عنوان لپه قرمز شناخته می‌شود. رنگ آنها از طلایی تا نارنجی یا قرمز کامل متغیر است. این نوع عدس شیرین‌ترین نوع عدس است و طعم آجیلی دارد. آنها از لحاظ زمان پخت بین دو نوع عدس قبل قرار می‌گیرند با 30 دقیقه زمان پخت. آنها به هنگام پخت کاملا پخته شده و له می‌شوند و از این جهت برای تهیه سوپ و خوراک هندی و خوراک جنوبی دال عدس، عالی هستند.

موقع خرید عدس توجه کنید که چه نوع عدسی را برای چه کاری می‌خواهید و همچنین موقع خرید حواستان باشد که عدسها از یک نوع باشند چون یکبار من تنها با اعتنا به حرف فروشنده عدس را خریداری کردم و هنگام باز کردن بسته در خانه متوجه شدم که دو نوع عدس سبز و قهوه‌ای با هم مخلوط شده‌اند و از آنجایی که زمان پخت این دو نوع عدس با هم متفاوت هستند، پختن آنها با دشواری انجام شد و نتوانستم استفاده درستی از آنها بکنم.

سوپ عدس گیاهی با انواع سبزیجات
این نوع سوپ عدس با عدس سبز درست شده به دلیل اینکه ما می‌خواهیم شکل عدس در سوپ کاملا مشخص باشد.

مواد لازم برای سوپ عدس با سبزیجات
  • 1/4 پیمانه روغن زیتون فوق بکر
  • 1 عدد پیاز سفید یا زرد متوسط، خرد شده
  • 2 عدد هویج، پوست گرفته و خرد شده
  • 4 حبه سیر، پوست کنده و ریز شده
  • 2 قاشق چایخوری پودر زیره
  • 1 قاشق چایخوری پودر کاری
  • 1/2 قاشق چایخوری آویشن خشک
  • 1 قوطی بزرگ گوجه پخته
  • 1 پیمانه عدس سبز یا قهوه‌ای، پاک کرده، *خیسانده و شسته شده
  • 4 پیمانه عصاره سبزیجات
  • 2 پیمانه آب
  • 1 قاشق چایخوری نمک یا بیشتر برای طعم غذا
  • کمی فلفل قرمز خشک خرد شده
  • فلفل سیاه تازه پودر شده
  • 1 پیمانه کیل یا برگ کلم، به شکل نوارهای کوچک خرد شده
  • آب نصف یک عدد لیموی متوسط
طرز تهیه سوپ عدس گیاهی
  1. روغن را در یک قابلمه روی حرارت متوسط گرم کنید. یک چهارم پیمانه روغن زیتون ممکن است به نظر زیاد بیاید اما این مقدار روغن زیتون طعم خوشمزه و عالی به این سوپ عدس مغذی اضافه می‌کند.
  2. وقتی روغن گرم شد، پیاز و هویج خرد شده را به آن اضافه کنید. حدود 5 دقیقه آنها در قابلمه تفت دهید تا نرم شوند. سیر، زیره، پودر کاری و آویشن را اضافه کنید. آنها را بپزید تا عطر آنها بالا بیاید یعنی حدود 30 ثانیه. گوجه پخته و خرد شده را در آن بریزید و چند دقیقه‌ای بپزید و مرتب بهم بزنید تا طعم آن بیشتر شود.
  3. عدس، عصاره سبزیجات و آب را در قابلمه بریزید. یک قاشق چایخوری نمک و مقداری فلفل قرمز خرد شده را به آن اضافه کنید. فلفل سیاه تازه پودر شده را برای طعم بیشتر سوپ به آن اضافه کنید. دما را بالا ببرید و به نقطه جوش برسانید، سپس درب قابلمه را گذاشته و دما را کاهش دهید تا به آرامی بپزد. حدود 30 دقیقه یا بیشتر عدس را بپزید یا تا زمانی که عدس‌ها کاملا پخته و نرم شود اما هنوز شکلشان را حفظ کرده باشند.
  4. 2 پیمانه عدس را از قابلمه سوپ عدس برداشته و در مخلوط کن بریزید. مواظب باشید که هنگام ریختن عدس در مخلوط کن دست‌تان نسوزد. به همین منظور روی در مخلوط کن را یک حوله آشپزخانه بگذارید. سوپ را پوره کنید تا زمانی که کاملا پوره شده و به شکل اسموتی در بیاید. پوره عدس را به قابلمه برگردانید و برگهای خرد شده کلم را به سوپ عدس اضافه کنید. حدود 5 دقیقه به پخت ادامه دهید یا تا زمانی که برگهای سبز به اندازه دلخواه شما نرم شوند.
  5. قابلمه را از روی حرارت بردارید و آب لیمو را به آن اضافه کنید. با نمک و فلفل سیاه یا آب لیموی باقیمانده سوپ را مزه دار کنید تا زمانی که به طعم دلخواهتان برسید. سوپ را بلافاصله سرو کنید. باقیمانده سوپ را می‌توانید به مدت 4 روز در یخچال یا به مدت چند ماه در فریزر نگه دارید.
نکات آشپزی در مورد سوپ عدس
%D8%B3%D9%88%D9%BE-%D8%B9%D8%AF%D8%B35.jpg

قبل از پخت هر نوع عدس حتما و حتما آن را بخیسانید، در اینجا به شما علت خیساندن عدس را گفته‌ایم.

شما می‌توانید به جای کنسرو گوجه از گوجه برشته شده در فر استفاده کنید. یا مقداری آب جوش روی گوجه‌ها بریزید و آنها را به مدت چند دقیقه نگه دارید، سپس پوست آنها را گرفته و خرد کنید و به سوپ اضافه کنید.
منبع: مجله قرمز
 

wikioozgift

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2017
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
1
سن
30
سالاد سویا و عدس
سویا یکی از ارزشمندترین مواد غذایی میباشد که دارای خواص مختلفی است. در این مقاله به شما سالادی را معرفی میکنیم که سرشار از مواد غذایی با تمام خاصیت های مهم است. عدس دارای فیبر ، پیاز و سیر دارای آنتی باکتریال ، لیمو و فلفل دلمه ای دارای ویتامین c ، کرفس دارای پتاسیم و ویتامین k , A و پیازچه باعث کاهش قند خون و کلسترول میشود.

مواد لازم برای سالاد :

دانه های سبز سویا (تازه یا یخ زده) : یک فنجان

عدس پخته شده : یک فنجان

پیاز خورد شده (ترجیحا پیاز قرمر) : یک عدد متوسط

سیر خورد شده : یک حبه

فلفل دلمه ای رنگی خورد شده : نصف فنجان

پیازچه خورد شده : 3 عدد

کرفس خورد شده : نصف فنجان


مواد لازم برای سس سالاد :

آب لیمو ترش : 3/2 فنجان

ریحان ریز شده : چند برگ

جعفری ریز شده : چند شاخه

روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل : به مقدار لازم





ابتدا در یک کاسه عدس ، دانه های سویا ، پیاز ، سیر ، فلفل ، پیازچه و کرفس را با هم اضافه و مخلوط کنید. صعی کنید با قاشق های چوبی این کار را انجام دهید تا عدس ها له نشوند.

برای تهیه سس نیز روغن زیتون را با جعفری و ریحان های ریز شده در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید. سپس آب لیموترش ، فلفل و نمک را به آن اضافه کنید.

سس را به سالاد اضافه کنید و آن را درون یخچال قرار دهید. دقت داشته باشید که سالاد باید برای ظرف مدت 4 ساعت درون یخچال باشد. پس از 4 ساعت آماده خوردن است.

از تکه های کوچک نان تست برشته شده میتوانید درون سالاد یا کنار آن استفاده کنید.

درون سس میتوانید از موسیر ، سس سویا ، رازیانه و سس بالزامیک نیز استفاده کنید.

هدایای تبلیغاتی

 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
بادام بوداده دارچینی یکی از بهترین تنقلات برای تعطیلات زمستانی
%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C1.jpg


بادام بوداده یکی از تنقلات محبوب اکثر مردم جهان است و پای ثابت تنقلات روزهای تعطیل و آخر هفته. بادام بو داده دارچینی یکی از نمونه‌های خوشمزه و دوست داشتنی آن است که شما نیز طعم آن را خواهید پسندید. ساختن این بادامها بسیار آسان است و طعم آن بسیار لذیذ.

شما باور نخواهید کرد که پس از درست کردن این بادام بوداده، با چه سرعتی در خانه ناپدید خواهند شد. خب معلوم است که هیچ کس نمی‌خواهد آنها را از دست بدهد. اما نکته جالب در مورد آنها این است که علاوه بر خوشمزگی بسیار هم مغذی و پر خاصیت هستند به خصوص که رویه دارچینی دارند.
%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C3.jpg


برای درست کردن بادام بو داده سعی کنید از بادام خوب و مرغوب استفاده کنید چون در واقع ماده تشکیل دهنده اصلی آن بادام است. شما می‌توانید از این بادامهای خوشمزه و عالی برای انداختن در بارهای پروتئینی یا پروتئین شیک هم استفاده کنید تا تاثیری چند جانبه بر مکمل پروتئینی شما داشته باشد.

این بادام دارچینی شیرین می‌تواند یک هدیه خوب برای دوستان نیز باشد. شما می‌توانید آنها را در شیشه‌های کوچک ریخته و دور شیشه را تزئین کنید و به مناسبتهای مختلف به دوستانتان هدیه دهید. باور کنید آنها خوشحال خواهند شد و تشکر ویژه‌ای از شما خواهند کرد.
%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C4.jpg


نمونه دیگری که من خیلی دوست دارم مخلوط ادویه چای است که من از 1 و 1/2 قاشق چایخوری دارچین، 3/4 قاشق زنجبیل خشک، 3/4 قاشق چایخوری هل، 1/4 قاشق چایخوری پودر میخک و 1/8 قاشق چایخوری پودر فلفل استفاده کردم. این طعم‌ها مثل نمونه معمول من نیستند اما هنوز هم خیلی خوشمزه هستند.

بادام بوداده دارچینی
%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C5.jpg

این بادامهای شیرین دارچینی یکی از بهترین تنقلات تعطیلات زمستانی است که شما حتما آن را خواهید پسندید و وقتی یکبار آن را درست کنید برای سالهای سال درست کردن آن را ادامه خواهید داد.

مواد لازم برای بادام بوداده
1/2 پیمانه (110 گرم) شکر قهوه‌ای روشن

1/2 پیمانه (100 گرم) شکر دانه درشت

2 و 1/2 قاشق چایخوری دارچین سایگون (دارچین خوراکی)

3/4 قاشق چایخوری نمک دریای ریز

4 پیمانه (600 گرم) بادام سفید نشده

1 عدد سفیده تخم مرغ بزرگ

2 قاشق چایخوری آب

2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

دستورالعمل تهیه بادام بوداده دارچینی
فر را تا دمای 250 درجه فارنهایت گرم کنید. یک سینی فر 18 در 13 اینچ را با کاغذ مخصوص فر یا پوشش سیلیکونی مخصوص سینی فر بپوشانید.

در یک کاسه متوسط، شکر قهوه‌ای، شکر دانه درشت، دارچین و نمک دریا را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

بادامها را در یک کاسه بزرگ بریزید

در یک کاسه کوچک سفیده تخم مرغ، آب و وانیل را بهم بزنید تا خوب کف کند. این مخلوط را در کاسه بادامها بریزید تا روی بادامها را به طور یکسان پوشش دهد.

مخلوط شکر و دارچین را روی بادامها بریزید تا روی آنها را بپوشاند. این بادامها را روی سینی فر که از قبل آماده شده، پخش کنید.

بادامهای دارچینی را در فر بپزید، هر 15 دقیقه یکبار آنها را بهم بزنید (سه بار در طول پخت این کار را انجام دهید)، کل زمان پخت 60 دقیقه است.
%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C2.jpg


آنها را از فر خارج کرده اجازه دهید تا خنک شوند سپس در ظرف دردار ریخته و به مدت یک هفته نگه دارید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
نان رول دارچینی سینابون با آیسینگ خامه‌ای

%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C11.jpg

نان رول دارچینی یکی از نانهای محبوب من است و در عین حال یکی از بخشهای جدایی ناپذیر مهمانی‌های دوستانه در گذشته . من ایننان را بارها و بارها درست کرده‌ام و هر بار نتیجه کار راضی کننده بود. یکبار خواهرم همه همکارانش را به خانه ما دعوت کرد خب بهترین چیزی که به ذهنم رسید درست کردن نان رول دارچینی بود و جالب بود که آنها هم به قدری آن را دوست داشتند که مجبور شدم در روزهای بعد چندین و چند بار دیگر برای آنها درست کنم.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C2.jpg


من برای درست کردن این نان آنقدر از سایتهای مختلف دستور العمل تهیه کردم تا در نهایت یکی از آنها را پسندیدم و مرتبا نانهای رول دارچینی را طبق همان دستورالعمل درست می‌کردم تا اینکه مدتی گذشت و پختن نان رول دارچینی از سر من افتاد، رم گوشی سوخت و همه اطلاعات من هم از بین رفت، بنابراین من دستور محبوبم را از دست دادم. اما امروز به دنبال یک دستور خوب بودم که چشمم به این یکی افتاد به نظرم ظاهر خوبی داشت و البته خیلی خوب هم درست شده، خب من هم معطل نکردم و دست به کار شدم.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C10.jpg


اجازه بدهید که رازی را در مورد تهیه یک خمیر خوب نان به شما بگویم. من اغلب از روش یخچال برای درست شدن یک خمیر عالی استفاده می‌کنم. من خمیر را از شب تا صبح در یخچال می‌گذارم. اگر خمیر یک شب تا صبح بماند، روند تخمیر آن به کندی صورت می‌گیرد، بنابراین خمیر بهتر پف کرده و دارای منافذ ریز می‌شود. این روش بخصوص برای خمیر پیتزا و انواع نانهای حجیم عالی است.

شما که مرا می‌شناسید و می‌دانید که من همیشه سعی می‌کنم دستورهای خوب را با شما به اشتراک بگذارم این یکی هم از همین مواردی است که من دوست دارم شما هم یاد بگیرید. من مطمئنم اگر شما این نان رول دارچینی را درست کنید دیگر آن را کنار نخواهید گذاشت شاید هم به پای ثابت پذیرایی شما از مهمانها تبدیل شود و شاید هم یک عصرانه دوستانه در کنار خانواده، کسی چه می‌داند؟
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C8.jpg


نامی که ژاکلین بر این نان گذاشت، رول دارچینی بهتر از سینابون است. سینابون یک برند معروف در زمینه رول دارچینی است که به خاطر ساخت این نوع نان، نامی برای خود بهم زده است. نان رول دارچینی ما هم شبیه به رول دارچینی سینابون است چون نمونه‌های مختلفی برای رول دارچینی وجود دارد که باعث کمی تغییر در ظاهر آنها می‌شود. اگر می‌بینید که این نان با سایر رولهای دارچینی که در اینترنت می‌بینید متفاوت است بخاطر متفاوت بودن دستورالعمل آن است.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C9.jpg


نان رول دارچینی سینابون
مواد لازم خمیر نان
1/4 پ (60 میلی لیتر) آب گرم، 110 تا 120 درجه فارنهایت (40 درجه سانتی‌گراد)

1 قاشق غذاخوری خمیر مایه فعال

3/4 پیمانه دوغ، دمای اتاق

2 عدد تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق

1/2 پیمانه (100 گرم) + 1/2 قاشق چایخوری شکر دانه درشت

1 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری اسانس وانیل

6 قاشق غذاخوری (85 گرم) کره بدون نمک، تقسیم شده به تکه‌هایی به اندازه 1 قاشق غذاخوری و ذوب شده

3 و 1/2 تا 4 پیمانه آرد نان (من ترکیبی از آرد نان و آرد کیک را ترجیح می‌دهم)

مواد میانی دارچینی
6 قاشق غذاخوری کره بدون نمک (85 گرم)، نرم شده

1 پیمانه (210 گرم) شکر قهوه‌ای روشن

2 قاشق چایخوری (13 گرم) دارچین سایگون

مواد آیسینگ پنیر خامه‌ای
1/4 پیمانه (56 گرم) کره بدون نمک، نرم شده

85 گرم پنیر خامه‌ای نرم شده

1/2 قاشق چایخوری اسانس وانیل

1 و 1/2 پیمانه (190 گرم) شکر پودر شده

طرز تهیه نان رول دارچینی
آب را در یک کاسه همزن ثابت بریزید، خمیر مایه و 1/2 قاشق غذاخوری شکر را در آن بریزید و خوب بهم بزنید. کمتر از 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید تا پف کند (اگر پف نکرد یا آب به حد کافی گرم نیست یا خمیر مایه شما نامناسب است که دراینصورت باید خمیر مایه جدید خریداری کنید).

دوغ، 2 عدد تخم مرغ، 1/2 پیمانه شکر دانه درشت، نمک، وانیل و 6 قاشق غذاخوری کره نرم شده را اضافه کنید. قطعه ویسک را به همزن وصل کنید و مخلوط را بهم بزنید تا زمانی که ترکیب شود.

به ورز دادن روی سرعت پایین حدود 5 تا 6 دقیقه ادامه دهید در همین حال آرد را اضافه کنید و اگر نیاز بود کمی بیشتر اضافه کنید تا خمیر لطیفی تشکیل شود. خمیر نباید به دیواره‌های کاسه بچسبد اما اگر به ته کاسه چسبید اشکالی ندارد، بنابراین در اینصورت آرد بیشتر اضافه نکنید. من 3 و 3/4 پیمانه آرد استفاده کردم چون در منطقه‌ای خشک هستم اگر شما در منطقه‌ای مرطوب زندگی می‌کنید نیاز به مقدار بیشتری آرد دارید. همچنین برای اندازه گیری آرد از قاشق برای ریختن آن در پیمانه استفاده می‌کنم).

خمیر را به یک کاسه چرب شده منتقل کنید، با پلاستیک روی آن را بپوشانید و در جایی گرم بگذارید تا خمیر ور بیاید و به دو برابر حجم اولیه خود برسد، حدود 1 و نیم ساعت.

کف یک سینی فر پهن 10 در 15 اینچی را کاغذ روغنی بگذارید (یک سینی 9 در 13 اینچی نیز خوب است اما من دوست دارم از یک سینی بزرگتر استفاده کنم تا نتیجه بهتری بگیرم). کاغذ را چرب کرده و کنار بگذارید.

خمیر را روی یک سطح آرد پاشی شده بگذارید و آن را با وردنه پهن کنید. روی سطح خمیر را هم آرد پاشی کنید. سپس خمیر را به شکل یک مستطیل 21 تا 18 اینچ با وردنه پهن کنید.

6 قاشق غذاخوری کره را به صورت یکسان روی کل سطح خمیر پخش کنید (فقط از دست برای پخش کردن کره استفاده کنید). در یک کاسه کوچک، شکر قهوه‌ای و دارچین را با هم مخلوط کنید. مخلوط شکر و دارچین را به طور یکنواخت روی لایه کره بپاشید و پهن کنید (سعی کنید حدود 1/2 اینچ از لبه‌ها را بدون شکر و دارچین بگذارید).
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C3.jpg


خمیر را از سطح 18 اینچی شروع کنید خیلی محکم رول کنید تا شکل یک استوانه را به خود بگیرد. لبه بیرونی را خوب بچسبانید تا باز نشود (در صورت نیاز با کمی سفیده تخم مرغ آن را برس بکشید).

با استفاده از یک چاقوی تیز بزرگ به 12 قسمت مساوی تقسیم کنید (باید تکه‌ها به اندازه 1 و 1/2 اینچ ارتفاع داشته باشند). برای اینکه اندازه‌ها مساوی باشند، می‌توانید ابتدا آن را به سه قسمت تقسیم کرده و پس هر کدام از سه قسمت را به 4 تکه تقسیم کنید. شما می‌توانید به جای چاقو از نخ دندان استفاده کنید، برای استفاده از نخ دندان، یک تکه نخ دندان حدودا 20 سانت را جدا کرده و زیر رول بگذارید و دو سر را به هم رسانده و خمیر را برش بزنید (من اغلب از این روش استفاده می کنم). رولها را توی سینی به صورت منظم بچینید، بین آنها مقداری فضای خالی بگذارید.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C4.jpg


روی سینی را با پلاستیک بپوشانید (پلاستیک را کمی شل کنید اما حواستان باشد که به طور کامل آن را بگیرد تا هوا وارد سینی نشود. همچنین نکات مربوط به گذاشتن خمیر در یخچال را در بخش نکات آشپزی مطالعه کنید).
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C5.jpg


اجازه دهید خمیر در مکانی گرم بماند تا وربیاید و حجم آن دو برابر شود، حدود 1 و نیم ساعت. فر را با حرارت 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتی‌گراد) نزدیک به 20 دقیقه انتهایی ور آمدن خمیر، روشن کنید.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C6.jpg


رولها را در فر گرم شده قرار دهید تا زمانی که مرکز آن دیگر خمیری نباشد حدود 18 تا 22 دقیقه (مرکز رول باید 185 درجه فارنهایت روی ترمومتر باشد). اگر لازم شد 5 دقیقه آخر پخت سینی را با فویل بپوشانید تا از قهوه‌ای شدن زیاد آن جلوگیری شود، فرها با هم متفاوت هستند.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C7.jpg


در حین پختن رولها در فر، در یک کاسه متوسط، کره و پنیر خامه‌ای را با همزن دستی هم بزنید تا زمانی که لطیف و یکدست شود. وانیل و پودر شکر را به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا پفدار شود.

آیسینگ را روی رولهای داغ خارج کرده از فر بریزید. رولها بهتر است که گرم سرو شوند. اگر بعضی از رولها را مصرف نکردید و باقی ماندند آنها را در یک ظرف دردار بریزید. برای دوباره گرم کردن رولها، هر کدام را روی یک بشقاب در مایکروفر به مدت 15 ثانیه بگذارید یا تا زمانی که نرم و گرم شوند.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C1.jpg


نکات آشپزی مربوط به نان رول دارچینی سینابون
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C12.jpg

شما می‌توانید دوغ را خیلی آرام در مایکروفر گرم کنید تا زمانی که به دمای اتاق برسد. آن را روی قدرت 30 درصد در یک پیمانه مایکروفر در 20 ثانیه گرم کنید تا زمانی که به 23 درجه سانتی‌گراد برسد (بیش از 32 درجه سانتی‌گراد نرسد یا مواظب باشید که نبرد.

برای اینکه تخم مرغ‌ها به دمای اتاق برسند، آنها را در یک کاسه گذاشته و آب گرم روی آنها بریزید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند.

برای روش ماندن خمیر در یخچال، فورا پس از برش رولها و قرار دادن آنها در سینی، روی آنها را با پلاستیک پوشانده و اجازه دهید تا یک شب تا صبح در یخچال بمانند. سپس روز بعد آنها را از یخچال خارج کنید، اجازه دهید همچنان که روی آنها پلاستیک قرار گرفته در دمای اتاق بمانند و ور بیایند تا زمانی که حجم آنها دو برابر شود یعنی حدود 2 ساعت. بقیه عملیات پخت را طبق دستور انجام دهید.

روش ور آمدن خمیر در یخچال که در متن گفته شد برای خمیر اولیه است که من برای اغلب نانها استفاده می‌کنم.
منبع: مجله قرمز
 

H4D

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 دسامبر 2016
نوشته‌ها
34
لایک‌ها
9
سن
31
طرز تهیه ترامیسو چطوره؟:D
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
سالاد میوه زمستانی با رنگهای زیبا و طعمی عالی و مناسب مهمانی

%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C1.jpg

سالاد میوه زمستانی فوق العاده تازه و سرشار از میوه‌های عالی پاییز و زمستان است. این سالاد مناسب مهمانی‌ ها ست چون مرکبات مانع از قهوه‌ای شدن مواد سالاد می‌شود (حتی پس از 4 تا 6 ساعت در یخچال ترد و خوب است).

سس همراه سالاد خیلی جالب است چون با عسل شیرین شده بنابراین هیچ شکر فراوری شده‌ای در آن وجود ندارد. هر کسی عاشق درست کردن این سالاد می‌شود بخصوص که ما در ایام زمستان به سر می‌بریم.

شما مطمئنا یک پک سلامتی از میوه‌ها را از طریق این سالاد دریافت خواهید کرد و به سرعت سعی می‌کنید تا دوباره آن را درست کنید. ترکیبی از لیمو، لیمو سبز و عسل باعث شگفت انگیز کردن این سس سالاد خواهد شد و طعم ترش و شیرین را در هر قاشق آن ایجاد خواهد کرد. حدس می‌زنم که ترجیح می‌دهید آن را در تمام سالادهای میوه امتحان کنید.

سالاد میوه زمستانی
مواد لازم برای سالاد میوه زمستانی
%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C2.jpg

نیم کیلو پرتقال کلمانتین

2 عدد گلابی، هسته گرفته و خرد شده

2 عدد سیب، هسته گرفته و خرد شده

1 عدد انار بزرگ، هسته گرفته (1 تا 1/5 پیمانه هسته انار)

4 عدد کیوی، پوست گرفته و خرد شده

مواد لازم برای شربت لیمو
3 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری آب لیموی سبز تازه، از یک عدد لیمو سبز متوسط

2 قاشق غذاخوری آب لیمو سنگی تازه، از یک عدد لیمو سنگی متوسط

طرز تهیه سالاد میوه زمستانی
  1. در یک کاسه بزرگ همه میوه‌های آماده شده یعنی 5 عدد پرتقال کلمانتین، 2 عدد گلابی اسلایس شده، 2 عدد سیب اسلایس شده، هسته‌های انار و 4 عدد کیوی اسلایس شده را با هم مخلوط می‌کنیم.
    %D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C3.jpg
  2. در یک پیمانه اندازه گیری، 3 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو سنگی، 2 قاشق غذاخوری لیمو سبز تازه را مخلوط کنید تا زمانی که عسل حل شود. اگر پرتقال سرد است و عسل حل نشده است، عسل را به مدت 10 ثانیه در مایکروویو گرم کنید تا حل شود.
  3. %D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C4.jpg
  4. سس عسل و لیمو را روی سالاد بریزید و به آرامی هم بزنید تا ترکیب شود. می‌توانید آن را بلافاصله سرو کنید یا با پلاستیک روی آن را پوشانده و به مدت 6 ساعت در یخچال نگه دارید.
    %D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C5.jpg
    %D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C6.jpg
نکته آشپزی در مورد سالاد میوه زمستانی
جایگزین کردن مواد: اضافه کردن موز یک راه حل گران قیمت برای پر کردن سالاد میوه برای جمعیت زیاد است. رنگ و طعم انبه نیز آن را خوشمزه خواهد کرد.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
کره کدو خانگی ساده و سریع و معرفی کاربردهای این کره گیاهی

%DA%A9%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%AF%D9%88.jpg

احتمالا شما قبلا دستور کره هویج کبابی را در همین سایت دیده‌اید و با این نوع کره‌ سبزیجات بیگانه نیستید اما یکی از نمونه‌های پرطرفدار، کره کدو است که علاوه بر داشتن طعمی خوشمزه، کاربردهای بسیاری نیز در آشپزی و سرو غذا دارد. شما می‌توانید از این کره کدو همراه با انواع ساندویچ کره بادام زمینی، مافین و بیسکویت لذت ببرید.

موارد استفاده از کره کدو
%DA%A9%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C4.jpg

شما می‌توانید به 12 طریق از این کره کدو استفاده و لذت ببرید:

  • برای رومال روی کلوچه‌های صبحانه، مافین‌ها، کیکهای چای یا نان تست یا نا باگلز با پنیر خامه‌ای
  • به عنوان یک دیپ برای کراکرها، نان پرتزل و میوه تازه
  • به صورت مخلوط با غلات صبحانه، گرانولا، اوتمیل و ماست یونانی یا پنیر کوتاژ با مغزهای خوراکی
  • به صورت مخلوط با کوکتل‌ها، اسموتی و قهوه، انواع لاته و کوکای داغ
  • به عنوان کره در ساندویچهایی با هر نوع کره آجیلی
  • به صورت مخلوط با شیره افرا یا کره برای سرو با تست فرانسوی، پن کیک‌ها یا وافل‌ها
  • ریختن در لابلای بارهای پختنی، چیز کیک، کیک قهوه، لوف نان یا خمیرهای مافین
  • به صورت لایه‌ای در تریفل برای دسر کدو تنبل
  • به صورت فیلینگ برای شیرینی رولت فرانسوی یا تاسی‌ها (کلوچه‌های کریسمس) یا ساندویچ کردن وسط پای ووپی
  • به صورت تاپینگ (مواد رویه) بستنی یا ماست منجمد
  • یه عنوان یک بیس برای چاشنی‌ها و کمپوتها با سیب خرد شده یا گلابی، میوه‌های خشک، پیازها و مغزهای آجیلی برای سرو با کیک «بری»، کالباس یا برشهای گوشت خرد شده به عنوان پیش غذا یا محرک اشتها و در کنار سینی پنیر یا به عنوان یک سس در سوپ ایتالیایی، پاستا، برنج یا غذاهایی با ریشه سبزیجات یا سیب زمینی.
خب اگر به این کره گیاهی خوشمزه علاقه مند شدید و دوست دارید آن را به لیست غذاهای خانواده‌تان اضافه کنید، دستورالعمل آن را در زیر مطالعه کنید.

طرز تهیه کره کدو
1 قوطی پوره کدو (800 گرم)

1/2 پیمانه (100 گرم) شکر دانه درشت

1/2 پیمانه (100 گرم) شکر قهوه‌ای درشت

1 پیمانه پوره آب سیب پوره 100% خالص (بدون شکر افزوده) یا سرکه سیب

1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل

3/4 قاشق چایخوری جوز هندی

1/2 قاشق چایخوری پودر میخک

2 قاشق چایخوری (10 میلی لیتر) آب لیموی تازه

طرز تهیه کره کدو خانگی
در یک کاسه پیرکس بزرگ و قابل گذاشتن در مایکروویو، همه مواد لازم به جز آبلیمو را ترکیب کنید. آنها را با یک پوشش قابل استفاده در مایکروفر مثل کاغذ مومی یا حوله کاغذی بپوشانید.

روی حرارت بالا به مدت 6 دقیقه بپزید، بهم بزنید. 6 دقیقه دیگر بپزید، بهم بزنید. برای 3 دقیقه دیگر بپزید، بهم بزنید.

با دقت کاسه داغ را از مایکروفر به وسیله دستکش فر بردارید. با دقت پوشش را بردارید و با آب لیمو مخلوط کنید.

اجازه دهید به طور کامل خنک شود. در یک ظرف در دار گذاشته و در یخچال نگهداری کنید.

شما می‌توانید آن را با فرمول دیگری نیز درست کنید

%DA%A9%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-2.jpg


800 گرم پوره کدو

1 پیمانه آب سیب یا سرکه سیب

1/2 پیمانه شکر دانه درشت

1/4 پیمانه عسل

2 قاشق چایخوری دارچین

1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل

3/4 قاشق چایخوری پودر جوز هندی

طرز تهیه کره کدو

همه مواد را در یک ماهیتابه بزرگ بریزید.
%DA%A9%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C3.jpg


  1. اجازه دهید تا روی حرارت بالا به جوش بیاید، به آرامی هم بزنید.
  2. حرارت را به کمتر از متوسط کاهش دهید، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی حرارت پایین بماند، همزمان به طور مرتب بهم بزنید. مخلوط لطیف و یکدست خواهد شد.
  3. برای اینکه غلیظتر شود، به گرم کردن روی حرارت کم به مدت 10 تا 15 دقیقه دیگر ادامه دهید.
نکات آشپزی کره کدو خانگی
شما می‌توانید بر حسب نوع تغذیه خود تغییراتی در این دستور ایجاد کنید که نمونه‌‌های آن به صورت زیر آمده است:

کره کدو در **** غذایی پالئو: شکر را با 1 پیمانه شکر نارگیل، شکر افرای ارگانیک، عسل خام یا شیر افرای خالص جایگزین کنید. شیره خرما و انگور طعم آن را تغییر می‌دهند البته شما می‌توانید آنها را هم امتحان کنید، من که تاکنون اینکار را نکرده‌ام.

کره کدو مخصوص گیاهخواران: شکر را با 1 پیمانه شکر گیاهی، شکر نارگیل، شکر افرا ارگانیک، شیره افرا یا شیره آگاوه جایگزین کنید.

کره کدو در آرام پز: همه مواد به جز آبلیمو را در آرام پز بگذارید و خو بهم بزنید تا ترکیب شوند. آن را روی حرارت پایین به مدت 5 تا 6 یا تا زمانی که به اندازه دلخواه شما غلیظ شود، بهم بزنید. برای جلوگیری از ته گرفتن، چسبیدن و سوختن مواد، هر 90 دقیقه یکبار آن را بهم بزنید. مواد را در یک کاسه بریزید و آب لیموی تازه را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. اجازه دهید تا بطور کامل خنک شود. در یک ظرف در دار بگذارید و در یخچال نگه دارید. این مقدار مواد بسته به غلظت، 3 تا 4 پیمانه کره کدو درست می‌کند.

در مورد پخت آن روی گاز، می‌توانید زمان پختن روی حرارت پایین را به 30 تا 45 برسانید. اجازه دهید خنک شود، بسته به غلظت در این روش 4 تا 5 پیمانه کره کدو به دست می‌آید.

شیوه نگهداری کره کدو
%DA%A9%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C.jpg

کره کدو را حداکثر تا 3 هفته می‌توان در یک ظرف دردار در یخچال نگه داشت.

کره کدو را می‌توان به مدت طولانی‌تر در فریزر نگه داشت به این منظور، کره کدو را می‌توانید در یک ظرف کاملا هواگیری شده و یا کیسه زیپ لاک هوا گرفته به مدت 6 تا 12 ماه نگهداری کرد. اگر آن را فریز کردید، حواستان باشد که روی آن برچسب تاریخ درست شدن آن را بزنید.

باری اینکه کره کدوی شما طعم ملاسی بیشتر و رنگ تیره‌تر داشته باشد، شکر قهوه‌ای تیره را جایگزین کل شکر دستورالعمل کنید.

کنسروی کردن کره کدو تنبل به دلیل محتوای پایین اسیدی آن توصیه نمی‌شود.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
براونی رژیمی ؛ بدون آرد، بدون شکر، بدون کره و بدون گلوتن


%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85%DB%8C1.jpg

براونی رژیمی یکی از پاسخهای ما به درخواستهای شیرین و دوست داشتنی شما برای شیرینی‌های خوشمزه است. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که این کیکهای تمام شکلاتی لطیف را که ظاهری وسوسه انگیز دارند، دوست نداشته باشد اما بعضی چیزهای موجود در دستور براونی برای من و بسیاری که یک **** غذایی سالم را دنبال می‌کنند چندان مطلوب نیست. افرادی هم که به دلیل اضافه وزن **** غذایی کاهش وزن را دنبال می‌کنند همیشه به دنبال جایگزین‌های سالمتر برای شیرینی جات هستند که البته کمتر در بازار پیدا می‌شود. این براونی رژیمی پیش روی شماست تا به درخواستهای شما پاسخ بدهد، پس چرا باید خودمان را از چیزهایی که دوست داریم، محروم کنیم. همچنین این براونی بدون گلوتن البته برای کسانی که به دلیل بیماری سلیاک قادر به خوردن محصولات حاوی گندم نیستند، مناسب است.

اگر دیابت دارید و دنبال جایگزین کردن یک ماده شیرین کننده طبیعی به جای سم سفید شکر هستید این براونی رژیمی که می‌توان آن را براونی خرمایی هم نامید، مطلوب شماست. من از گذاشتن نام خرمایی بر آن صرفنظر کردم چون در اینصورت اگر 99 درصد شما می‌خواستید که آن را درست نکنید، من باید چه می‌کردم؟؟ اگر خرما دوست ندارید باید بگویم که اینها آنقدر خوشمزه هستند که هرگز شما را پشیمان نمی‌کنند ضمن اینکه علاوه بر ظاهری فوق العاده و شکلاتی، بافتی کامل دارند و بسیار مغذی هستند.

من در این دستور از کره استفاده نکردم اما در عوض روغن نارگیل را که اخیرا جزو روغنهای سالم و مغذی شناخته شده است، جایگزین کردم که طعمی خوشمزه هم دارد. مقدار چربی این براونی رژیمی با وجود روغن نارگیل، 1/2 مقدار براونی‌های معمول است که شما استفاده می‌کنید.

از آرد سفید در آن استفاده نشده است و آرد بادام جایگزین آن شده است. این آرد خوشمزه و مغذی است و یک براونی بدون گلوتن را به شما ارائه می‌دهد.
%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85%DB%8C5.jpg


برای خوش گذراندن و لذت بردن از زندگی شکلاتی، من شکلات چیپسی را وارد دستور کردم تا حسابی از آن لذت ببرید. همچنین با یک سس شکلاتی خوشمزه که شما می‌توانید آزادانه و هر قدر می‌خواهید آن را اضافه کنید. اگر اهل **** دیابت نیستید، می‌توانید مقداری پودر شکر را در انتها روی آن بپاشید که البته من این کار را نمی‌کنم.

می‌توانید این براونی‌ بار را به 9 تکه یا 12 تکه تقسیم کنید. من شک دارم در 5 دقیقه اول گذاشتن روی میز، تکه‌ای از آن در ظرف بماند، برای ما که اینطور است، شما را نمی‌دانم.

براونی رژیمی ما یک دسر کم کالری است که به دلیل داشتن مواد تشکیل دهنده سالم در مقایسه با براونی سنتی، یک انتخاب هوشمندانه و سالم برای همه افرادی است که به سلامت خود اهمیت می‌دهند.

براونی رژیمی و بدون گلوتن
مواد لازم
1 پیمانه + 2 قاشق غذاخوری (110 گرم) آرد بادام خیلی ریز (با قاشق بردارید و پیمانه را سر صاف کنید)

1/2 پیمانه (43 گرم) پودر کاکائو شیرین نشده

1/4 قاشق چایخوری نمک

1/4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1 پیمانه (170 گرم) خرمای مجول، حدودا 11 عدد (یا هر خرمای با کیفیت و با پوست نازک که در اختیار دارید)

1/4 پیمانه (80 گرم) عسل

1/4 پیمانه روغن نارگیل، ذوب شده

2 قاشق اسانس وانیل

2 عدد تخم مرغ بزرگ

1/4 پیمانه (42 گرم) شکلات چیپسی نیمه شیرین (اختیاری)

طرز تهیه براونی رژیمی
فر را تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی گراد) گرم کنید. یک ظرف فر 8 در 8 اینچ را با روغن نارگیل چرب کنید (البته اگر می‌خواهید به راحتی براونی‌ها را از توی ظرف بردارید، می‌توانید به جای روغن از کاغذ مخصوص فر در ظرف‌تان استفاده کنید).

آرد بادام، پودر کاکائو، نمک، بیکینگ پودر، خرما، عسل، روغن نارگیل و اسانس وانیل را در غذاساز بریزید.
%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85%DB%8C2.jpg


آنها را بهم بزنید تا زمانی که خوب مخلوط شوند و خرماها کاملا درون آنها خرد و یکدست شوند، حدود 1 دقیقه.

یک عدد تخم مرغ را اضافه کنید و حدود 15 بار (یا هر چقدر لازم است) پالس را بزنید تا با مواد مخلوط شود سپس تخم مرغ دوم را هم اضافه کنید و همین کار را تکرار کنید.

مخلوط را به صورت یکسان در ظرف فر، پهن کنید. آن را در فر بپزید تا زمانی که براونی به شکل خودش در بیاد، حدود 20 تا 25 دقیقه (یک خلال دندان را در آن فرو کنید، پس از بیرون آوردن باید یک تکه براونی همراه آن باشد نه قطعات ریز).
%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85%DB%8C3.jpg


پس از خارج کردن از فر، حدود 5 دقیقه بگذارید، سپس آنها را به قطعات دلخواه برش بزنید. وقتی خنک شدند آنها را در یک ظرف در دار بگذارید.
%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85%DB%8C4.jpg


اگر می‌خواهید یک شربت شکلاتی داشته باشید، در مایکروفر یک کاسه مناسب مایکروفر را گذاشته و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 قاشق غذاخوری عسل را در مایکروفر گرم کنید تا زمانی که روغن نارگیل ذوب شود. کاکائو را به آن اضافه کرده و بهم بزنید. وقتی سرد شود، غلیظ می‌شود.
%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85%DB%8C6.jpg


براونی رژیمی دارای نسخه‌های سالم دیگری نیز هست که اگر بتوانم در روزهای آینده برای شما خواهم گذاشت. مثلا انواع نسخه‌های وگان و بدون تخم مرغ برای کسانی که یک **** گیاهخواری مطلق را دنبال می‌کنند. سعی کنید همیشه از انواع جایگزین‌های سالم اطلاع داشته باشید تا بتوانید یک فرمول سالم و مغذی برای خودتان داشته باشید. می‌توانید به مطلب مواد غذایی جایگزین تخم مرغ برای حذف تخم مرغ در این دستور مراجعه کنید و همچنین اگر علاقه مند به دسرهای شکلاتی هستید، موس شکلاتی گیاهی را از دست ندهید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
کاپ کیک شکلاتی با تزئین توت فرنگی و طرز تهیه باتر کرم توت فرنگی

%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C-768x1152.jpg

کاپ کیک شکلاتی با تزئین توت فرنگی بدون هیچ شکی بهترین کاپ کیکی است که من تاکنون خورده‌ام. شما یک کاپ کیک پر از شکلات را می‌خورید که به طور طبیعی با خامه توت فرنگی و شکلات تازه مزه دار شده و با تزئین زیبای توت فرنگی، با همدیگر یک کاپ کیک فراموش ناشدنی را می‌سازند.

من قبلا به شما کاپ کیک کدو تنبل را آموزش دادم که امیدوارم از آن لذت برده باشید اگر هم آن را درست نکنید توصیه می‌کنم که این یکی را حتما امتحان کنید به خصوص اگر شما خانم هستید. شما می‌دانید که زنها به خصوص زنان جوان عاشق شیرینی و شکلات هستند و وقتی که شکلات می‌بینند، چشمان آنها برق زیبایی می‌زند، شاید به همین دلیل است که پای ثابت هدیه‌های والنتاین شکلات است. شما در هر مرتبه گاز زدن به این کاپ کیک شکلاتی، طعم فوق العاده شکلات را احساس خواهید کرد.
%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C3.jpg


این مدل کاپ کیک شکلاتی همانند آنهایی که در قنادی‌ها می‌بینید نیستند یعنی همانند آنها سبک و دارای منافذ زیاد نیستند. آنها متراکم هستند و کاملا نرم و مرطوب هستند.

آنها فقط مقدار مناسب طعم شکلات را دارند (که هم از شکلات واقعی و هم پودر کاکائو به دست می‌آید). تراکم شکلاتی آنها چیزی بین شکلات شیری و شکلات سیاه است.

و اما در مورد آن رویه خامه‌ای! وای من نمی‌دانم چگونه آن را وصف کنم. این رویه خامه‌ای هم با خود توت فرنگی و هم توت فرنگی خشک شده درست شده است.
%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C4.jpg


چرا من از توت فرنگی خشک استفاده می‌کنم. خب هر کدام از آنها، به اندازه کافی طعم توت فرنگی ندارند تا در برابر طعم شکلات، عرض اندام کنند. پس توت فرنگی خشک و توت فرنگی تازه بهترین رویه خامه‌ای دنیا را درست می‌کنند.

رویه‌ خامه‌ای که طعم توت فرنگی زیادی داشته باشد، مناسب نیست. مثل این است که دارید یک توت فرنگی می‌خورید که تبدیل به کرم شده است.

بله درست کردن کاپ کیک شکلاتی با باترکرم توت فرنگی در چندین مرحله مختلف کار می‌برد و زمان می‌گیرد اما ارزش آن را دارد.

تزئین زیبای کاپ کیک شکلاتی را فراموش نکنیم. تزئین کاپ کیک شکلاتی با توت فرنگی تازه ای ست که در شکلات مایع فرو رفته و یک لایه قهوه‌ای میان دو رنگ صورتی متفاوت ایجاد می‌کند. البته شاید شما بتوانید تزئینات دیگری روی آن ایجاد کنید که آن را زیباتر کند، من آن را در همین حد انجام دادم و به نظرم خوب بود. اگر شما توت فرنگی با پوشش شکلاتی را دوست دارید می‌توانید آن را به سبک ما تزئین کنید.
%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C1.jpg


کاپ کیک شکلاتی با تزئین توت فرنگی
مواد لازم
56 گرم شکلات شیرین نشده، خرد شده

1 پیمانه (130گرم) آرد همه کاره (با قاشق در پیمانه ریخته شود و سرصاف باشد)

1/4 پیمانه (21 گرم) پودر کاکائو شیرین نشده

1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

1/4 قاشق چایخوری نمک

1 پیمانه (200 گرم) شکر دانه درشت

1/4 پیمانه کره بدون نمک

1 عدد تخم مرغ بزرگ

1 عدد زرده تخم مرغ

1 و 1/2 قاشق چایخوری اسانس وانیل

1/2 پیمانه (120 گرم) خامه ترش

1/2 پیمانه (120 میلی لیتر) آب جوش

خامه توت فرنگی
1 پیمانه (17 گرم) توت فرنگی خشک شده

1 پیمانه (230 گرم) پوره توت فرنگی تازه (آنها را در غذاساز پوره کنید)

3/4 پیمانه کره بدون نمک نزدیک به دمای اتاق

3 و 1/4 پیمانه (390 گرم) شکر پودر شده

1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه

1/4 قاشق چایخوری اسانس وانیل

چند قطره رنگ غذای قرمز (اختیاری)

تزئین توت فرنگی با روکش شکلات
12 توت فرنگی تازه کوچک

113 گرم شکلات نیمه شیرین

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی با خامه توت فرنگی
کاپ کیک شکلاتی
فر را تا دمای 300 درجه فارنهایت (175 درجه سانتی‌گراد) از قبل گرم کنید. یک قالب مافین 12 تایی را کاغذ مافین بگذارید. شکلات را در یک کاسه در مایکروفر در قدرت 50% در زمان 20 ثانیه گرم کنید، بهم بزنید باید حالتی میان آب شدن و نرم شدن باشد، آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

در یک کاسه آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را به مدت 20 ثانیه با همزن دستی، بهم بزنید سپس کنار بگذارید.

در یک کاسه بزرگ با استفاده از همزن برقی، شکر و کره را هم بزنید تا زمانی که ترکیب شوند (لازم نیست کاملا یکدست شود اما تا زمانی که قطعات کره حالت کرمی پیدا کنند، بهم بزنید).

تخم مرغ، زرده تخم مرغ و اسانس وانیل را با هم مخلوط کنید. آنها را در شکلات ذوب شده سپس در خامه ترش مخلوط کنید.

نیمی از مخلوط آرد را اضافه کنید و روی سرعت پایین بهم بزنید تا زمانی که مخلوط شود، سپس نیمه باقیمانده را اضافه کنید، سپس مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

1/5 آب جوش را در یک لحظه اضافه کنید، بعد از هر بار اضافه کردن آب جوش، آن را بهم بزنید. وقتی همه آب با خمیر مخلوط شد روی سرعت پایین همزن به مدت 1 دقیقه بهم بزنید.

خمیر را در به نسبت مساوی در قالبهای مافین بریزید، هر کدام را تا ارتفاع 3/4 قالب پر کنید. در فر بگذارید و اجازه دهید پخته شود تا زمانی که وقتی یک خلال دندان را در آن فرو می‌کنید، به هنگام خارج شدن تمیز باشد، حدود 17 تا 20 دقیقه.

آنها را از فر بردارید، به مدت 10 دقیقه روی توری آشپزی بگذارید تا خنک شوند، سپس آنها به ظرفی دردار انتقال دهید (ظرف باید در حدی ارتفاع داشته باشد که روی کاپ کیکها با در تماس نداشته باشد) آنها را در یخچال بگذارید و اجازه دهید که تا قبل از ریختن خامه، به طور کامل خنک شوند.
%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C2.jpg


وقتی خنک شدند روی آنها را با استفاده از قیف باتر کرم توت فرنگی زده و روی باتر کرم را یک توت فرنگی با روکش شکلات بگذارید. آنها را در ظرفی در دار در یخچال بگذارید (برای به دست آوردن بهترین نتایج، موقع سرو بگذارید تا به دمای اتاق برسند.

طرز تهیه باتر کرم توت فرنگی
توت فرنگی‌های خشک شده را در یک کیسه زیپ لاک بگذارید، کیسه را هواگیری کنید و یک وردنه را روی کیسه بکشید تا توت فرنگی خشک شده پودر شود. آنها را در یک الک ریز ریخته و درون یک کاسه، الک کنید تا دانه‌های آن خارج شود، پودر را کنار بگذارید.

پوره توت فرنگی را در الک ریز بریزید و تا 3/4 پیمانه از آن را اندازه بگیرید، سپس در یک ماهیتابه سس کوچک ریخته و روی حرارت متوسط به پایین بگذارید.

پوره را گرم کنید، به طور مرتب بهم بزنید تا زمانی که تا حدود دو سوم تا 1/4 پیمانه کاهش یابد، حدود 10 تا 14 دقیقه (آن را اندازه بگیرید اگر دقیقا 1/4 پیمانه نشد، پوره را برگردانده و به گرم کردن ادامه دهید اگر تا اندازه صحیح کم نشود، خامه شما شل خواهد شد).
%D9%BE%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C.jpg


پوره غلیظ شده را در یک کاسه کوچک بریزید، سپس در فریزر یا یخچال بگذارید، تا زمانی که کاملا خنک شود، مرتبا بهم بزنید.

در یک کاسه همزن برقی که قطعه خمیر زن روی آن قرار گرفته، کره را هم بزنید تا زمانی که کاملا یکدست و لطیف شود.

با پودر شکر، پوره توت فرنگی، پودر توت فرنگی، آب لیمو و وانیل خوب هم بزنید و مخلوط کنید تا زمانی که باتر کرم توت فرنگی یکدست و لطیف شود. در صورت دلخواه رنگ خوراکی قرمز را به آن اضافه کنید.
%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C.jpg


توت فرنگی با روکش شکلات
شکلات را در کاسه‌ای در مایکروفر روی قدرت 50% در زمان 30 ثانیه بگذارید تا زمانی که ذوب شده و صاف و یکدست شود.

توت فرنگی را در شکلات ذوب شده، فرو ببرید، بگذارید شکلات اضافی خارج شود سپس هر یک از آنها را روی یک کاپ کیک بگذارید.
%DA%A9%D8%A7%D9%BE-%DA%A9%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C5.jpg

منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
شاورمای مرغ برشته در فر با سس ماست و ارده

%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA1.jpg

شاورمای مرغ برشته شده در فر می‌تواند تحقق رویای طرفداران مرغ باشد. این خوراک مرغ الهام گرفته از خاورمیانه با ترکیب جالب و خوشمزه از ادویه جات، ظاهری کاملا قهوه‌ای طلایی با لبه‌های کریسپی و درونی پخته و نرم است که درست کردن آن بسیار آسان است.

این خوراک ابتدا با رنگ زرد و روشن مرغ ماریناد شده در ماریناد لیمویی ادویه دار شروع می‌شود. این به معنای طعمی تزریق شده در درون شاورمای مرغ است نه یک خوراک جوجه تکراری و خسته کننده. سپس برشته شده تا یک رنگ قهوه‌ای طلایی عالی را بسازد و روی نان پیتا یا نان برنج همراه با مواد همراه آن سرو می‌شود.
%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA2.jpg


شما می‌توانید آن را با مقداری برنج قهوه‌ای هم سرو کنید که جایگزینی برای نان ورقه‌ای است. البته می‌توانید به گزینه‌های بدون کربوهیدرات مثل سبزیجات برشته شده هم فکر کنید اما پنیر فتا را هم فراموش نکنید که یک پروتئین اضافه تر را در کنار خود دارد.

بهتر است برای درست کردن این مرغ از یک سینی سنگین و ضخیم (سینی لعابی کلفت) استفاده کنید چون واقعا تفاوت اساسی ایجاد می‌کند. من استفاده از این سینی را برای کلوچه و دیگر شیرینی‌ها توصیه نمی‌کنم به دلیل آنها را خیلی تیره خواهد کرد در حالی که آنچه ما برای کیک و کلوچه می‌خواهیم یک رنگ قهوه‌ای بسیار روشن است. استفاده از سینی چدنی هم احتمالا باید خوب باشد. البته در صورتی که بخواهید شاورمای مرغ شما زیاد تیره نشود، می‌توانید از سینی آلومینیومی هم استفاده کنید.

شاورمای مرغ برشته در فر
مواد لازم
1/3 پیمانه روغن زیتون به علاوه مقداری برای چرب کردن ظرف

3 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

1 قاشق غذاخوری سیر رنده شده

1 و 1/2 قاشق چایخوری پودر زیره

1 و 1/2 قاشق چایخوری پاپریکا

1 و 1/2 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

1/4 قاشق چایخوری پودر دارچین

1/4 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

1 قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

1 کیلو مرغ بدون استخوان، پوست گرفته

گزینه‌های پیشنهادی برای سرو
نان پیتای گرم یا تورتیلای برنجی یا برنج پخته

سس ماست و ارده

گوجه خرد شده

خیار خرد شده

کاهوی خرد شده

پیاز قرمز نگینی شده

پنیر فتا

طرز تهیه شاورمای مرغ در فر
%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA3.jpg

در یک کاسه روغن زیتون، آب لیموی تازه، سیر، پودر زیره، پاپریکا، تخم گشنیز، دارچین، پودر زردچوبه، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.

گوشت مرغ را در یک کیسه زیپ لاک بزرگ بگذارید، مواد ماریناد را روی آن بریزید. کیسه را با دست فشار دهید و هوای آن را خارج کنید و آن را ببندید.

مواد ماریناد را روی مرغ بمالید. مرغ را به یخچال انتقال دهید و اجازه دهید تا به همراه ماریناد به مدت حداقل 1 ساعت و حداکثر 6 ساعت بماند.

فر را تا حرارت 220 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. یک سینی 18 در 13 اینچ را که بهتر است لعاب تیره داشته باشد با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون چرب کنید.

قطعات مرغ را از کیسه ماریناد درآورید و با فاصله در سینی فر بگذارید. آن را در فر برشته کنید تا زمانی که کل آن پخته شود و لبه‌های آن ترد شود، یعنی حدود 30 تا 40 دقیقه.

مرغ را از فر در آورده و حدود 2 دقیقه بگذارید بماند سپس آن را برش بزنید. شما می‌توانید شاورمای مرغ را با نان پیتا یا برنج سرو کنید.

طرز تهیه سس ماست و ارده: 2 قاشق غذاخوری ارده را در یک کاسه کوچک بریزید سپس با پشت قاشق ارده را فشار دهید تا صاف شود. یک فنجان ماست ساده یونانی، 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، 1/2 قاشق چایخوری سیر رنده شده، 2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده، نعناع یا گشنیز را با آن مخلوط کنید.سس تهیه شده را با نمک و فلفل مزه دار کنید.
%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA4.jpg


منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
شاورمای مرغ برشته در فر با سس ماست و ارده

%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA1.jpg

شاورمای مرغ برشته شده در فر می‌تواند تحقق رویای طرفداران مرغ باشد. این خوراک مرغ الهام گرفته از خاورمیانه با ترکیب جالب و خوشمزه از ادویه جات، ظاهری کاملا قهوه‌ای طلایی با لبه‌های کریسپی و درونی پخته و نرم است که درست کردن آن بسیار آسان است.

این خوراک ابتدا با رنگ زرد و روشن مرغ ماریناد شده در ماریناد لیمویی ادویه دار شروع می‌شود. این به معنای طعمی تزریق شده در درون شاورمای مرغ است نه یک خوراک جوجه تکراری و خسته کننده. سپس برشته شده تا یک رنگ قهوه‌ای طلایی عالی را بسازد و روی نان پیتا یا نان برنج همراه با مواد همراه آن سرو می‌شود.
%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA2.jpg


شما می‌توانید آن را با مقداری برنج قهوه‌ای هم سرو کنید که جایگزینی برای نان ورقه‌ای است. البته می‌توانید به گزینه‌های بدون کربوهیدرات مثل سبزیجات برشته شده هم فکر کنید اما پنیر فتا را هم فراموش نکنید که یک پروتئین اضافه تر را در کنار خود دارد.

بهتر است برای درست کردن این مرغ از یک سینی سنگین و ضخیم (سینی لعابی کلفت) استفاده کنید چون واقعا تفاوت اساسی ایجاد می‌کند. من استفاده از این سینی را برای کلوچه و دیگر شیرینی‌ها توصیه نمی‌کنم به دلیل آنها را خیلی تیره خواهد کرد در حالی که آنچه ما برای کیک و کلوچه می‌خواهیم یک رنگ قهوه‌ای بسیار روشن است. استفاده از سینی چدنی هم احتمالا باید خوب باشد. البته در صورتی که بخواهید شاورمای مرغ شما زیاد تیره نشود، می‌توانید از سینی آلومینیومی هم استفاده کنید.

شاورمای مرغ برشته در فر
مواد لازم
1/3 پیمانه روغن زیتون به علاوه مقداری برای چرب کردن ظرف

3 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

1 قاشق غذاخوری سیر رنده شده

1 و 1/2 قاشق چایخوری پودر زیره

1 و 1/2 قاشق چایخوری پاپریکا

1 و 1/2 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

1/4 قاشق چایخوری پودر دارچین

1/4 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

1 قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

1 کیلو مرغ بدون استخوان، پوست گرفته

گزینه‌های پیشنهادی برای سرو
نان پیتای گرم یا تورتیلای برنجی یا برنج پخته

سس ماست و ارده

گوجه خرد شده

خیار خرد شده

کاهوی خرد شده

پیاز قرمز نگینی شده

پنیر فتا

طرز تهیه شاورمای مرغ در فر
%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA3.jpg

در یک کاسه روغن زیتون، آب لیموی تازه، سیر، پودر زیره، پاپریکا، تخم گشنیز، دارچین، پودر زردچوبه، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.

گوشت مرغ را در یک کیسه زیپ لاک بزرگ بگذارید، مواد ماریناد را روی آن بریزید. کیسه را با دست فشار دهید و هوای آن را خارج کنید و آن را ببندید.

مواد ماریناد را روی مرغ بمالید. مرغ را به یخچال انتقال دهید و اجازه دهید تا به همراه ماریناد به مدت حداقل 1 ساعت و حداکثر 6 ساعت بماند.

فر را تا حرارت 220 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. یک سینی 18 در 13 اینچ را که بهتر است لعاب تیره داشته باشد با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون چرب کنید.

قطعات مرغ را از کیسه ماریناد درآورید و با فاصله در سینی فر بگذارید. آن را در فر برشته کنید تا زمانی که کل آن پخته شود و لبه‌های آن ترد شود، یعنی حدود 30 تا 40 دقیقه.

مرغ را از فر در آورده و حدود 2 دقیقه بگذارید بماند سپس آن را برش بزنید. شما می‌توانید شاورمای مرغ را با نان پیتا یا برنج سرو کنید.

طرز تهیه سس ماست و ارده: 2 قاشق غذاخوری ارده را در یک کاسه کوچک بریزید سپس با پشت قاشق ارده را فشار دهید تا صاف شود. یک فنجان ماست ساده یونانی، 1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، 1/2 قاشق چایخوری سیر رنده شده، 2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده، نعناع یا گشنیز را با آن مخلوط کنید.سس تهیه شده را با نمک و فلفل مزه دار کنید.
%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%BA4.jpg

منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
سوپ کدو حلوایی معطر با کدوی برشته و با کمترین مواد تشکیل دهنده

%D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C8.jpg

سوپ کدو حلوایی یکی از سوپ‌های مشهور زمستانی است که به چندین روش و با فرمولهای مختلف پخته می‌شود. مدل مورد علاقه من سوپ کدو حلوایی برشته است که ابتدا در فر برشته شده و سپس با سایر مواد ترکیب می‌شود. درست کردن این سوپ بسیار ساده است و همه چیز به جای آنکه روی گاز اتفاق بیفتد در دستگاه مخلوط کن شما رخ می‌دهد. سوپ کدو حلوایی برشته ظاهری خامه‌ای و زیبا دارد ضمن اینکه مزه آن بسیار دلپذیر و دوست داشتنی است. رنگ آن نیز بسیار فریبنده است.

سوپ کدو حلوایی جزو سوپهایی با تعداد مواد تشکیل دهنده کم است که خیلی راحت و کم دردسر است و شما مجبور نیستید برای درست کردن آن هزینه زیادی بکنید و یا یک لیست خرید تهیه کنید و به فروشگاه بروید. تنها چند ماده غذایی ساده که در اغلب آشپزخانه‌ها یافت می‌شود. مواد تشکیل دهنده آن شبیه به سوپ کدو تنبل است که قبلا به شما یاد دادم اما نه کمتر هم هست اما با این حال نتایج درخشانی با همین مواد کم به دست می‌آید. همه آنچه که شما نیاز دارید این است: کدو حلوایی، روغن زیتون، موسیر، سیر، عصاره سبزیجات، شیره افرا یا عسل و جوز هندی.
%D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C2.jpg


بیشتر طعم این سوپ از روش پخت جالب آن به دست می‌آید که با برشته کردن کدو حلوایی در فر شروع می‌شود تا به ظاهر کاراملی زیباتری پیدا کنید. پاداش شما این خواهد بود که شما مجبور نیستید که پوست آن را بکنید و سپس آن را خرد کنید. من همیشه با کندن پوست کدو حلوایی و خرد کردن آن برای درست کردن انواع چیزهایی که با آن درست می‌شود، مشکل داشتم چون پوست کدو سفت است و خرد کردن گوشت آن هم زمان می‌برد. وقتی سوپ در فر قرار دارد، شما می‌توانید تفت دادن مقداری سیر و موسیر را شروع کنید.

مقدار بسیار کمی کره به آن اضافه می‌شود و طعم آن را بی نظیر می‌کند بدون اینکه مانند سوپ‌های دیگر آن را سنگین و چرب کند (در صورتی که گیاهخوار هستید می‌توانید روغن زیتون را جایگزین کنید).

سپس این سوپ کمی با سوپ‌های کدو حلوایی دیگر از مرحله‌ای به بعد، تفاوت پیدا می‌کند. شما معمول دو گزینه دارید. یکی اینکه می‌توانید مواد باقیمانده را در یک قابلمه بریزید و سپس آن را با گوشت کوب برقی، مخلوط و یکدست کنید که در نتیجه کمی مواد درشت در آن باقی می‌ماند و یا دوم اینکه می‌توانید سوپ داغ را با دقت به یک مخلوط کن پارچی انتقال دهید تا سوپ در این مخلوط کن با قدرت بیشتری مخلوط و یکدست شود که کمی سخت و خطرناک است اما نتیجه آن یک سوپ بسیار غلیظ با ظاهری کرم مانند است.
%D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C9.jpg


من برای این کار از یک مخلوط کن پارچی خیلی خوب استفاده کردم اگر چه حتی یک مخلوط کن چینی با کیفیت درجه 2 هم برای درست کردن این سوپها عالی است. من در عوض گرم کردن همه مواد در قابلمه، فقط مواد پخته معطر را به آن انتقال دادم و کدو حلوایی برشته را با قاشق از پوست جدا کردم و در مخلوط کن ریختم. سپس آن را به همراه عصاره سبزیجات پوره کردم و باقی مواد را اضافه کرده و یک دور دیگر آن را مخلوط کردم. پارچ مخلوط کن من جادار هست بنابراین خیلی راحت می‌توانم همه مواد را در آن بریزم بدون آنکه نگران بیرون ریختن آن باشم.

سوپ کدو حلوایی برشته
مواد لازم
1 عدد کدو حلوایی بزرگ، آن را از طول دو نیم کنید، دانه‌‌ها و پوشال آن را بگیرید.

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، به اضافه مقداری برای مخلوط با سوپ

1/2 پیمانه موسیر خرد شده (حدودا 1 عدد پیاز موسیر بزرگ)

1 قاشق چایخوری نمک

4 حبه سیر، ریز شده

1 قاشق چایخوری شیره افرا

1/8 قاشق چایخوری پودر جوز

فلفل سیاه تازه پودر شده

حداکثر 4 پیمانه عصاره سبزیجات

1 تا 2 قاشق غذاخوری کره، برای طعم دادن به آن (افراد گیاهخوار یا **** بدون لبنیات، روغن زیتون را جایگزین آن کنند)

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی
  1. فر را تا 425 درجه فارنهایت (210 سانتی گراد) گرم و یک سینی فر را با کاغذ مخصوص فر بپوشانید. کدو حلوایی نیم شده را در یک سینی قرار دهید و داخل آن را با مقداری روغن زیتون چرب کنید. داخل آن، نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده بپاشید.
  2. آن را داخل سینی فر گذاشته و در فر قرار دهید تا زمانی که کاملا برشته شود، حدود 45 تا 50 دقیقه زمان می‌برد. کدو را از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا زمانی که برای دست گرفتن خنک شود، حدود 10 دقیقه. سپس با یک قاشق بزرگ، گوشت کدو را درآورده و در کاسه بریزید و پوست اطراف آن را دور بریزید.
    %D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C7.jpg
  3. در همان زمان که کدو در حال پختن در فر است، در یک ماهیتابه متوسط (یا یک قابلمه سوپ بزرگ)، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون ریختته و آن را روی شعله متوسط گرم کنید. موسیر خرد شده و 1 قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید. آن را تفت دهید و مرتبا بهم بزنید تا زمانی که موسیر نرم شده و لبه‌های آن طلایی شود، حدود 3 تا 4 دقیقه. سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که عطر آن بلند شود یعنی در حدود 1 دقیقه و در همین حین هم مرتب بهم بزنید.
    %D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C3.jpg
  4. اگر یک بلندر قوی همچون ویتامیکس دارید (احتمالا این بلندر قوی را در کافی شاپ‌ها بیشتر مشاهده می‌کنید) موسیر و سیر تفت داده شده را در بلندر بریزید. کدوی برشته شده، شیره افرا یا عسل روان، جوز و کمی از فلفل سیاه آسیاب شده را به بلندر اضافه کنید. 3 پیمانه عصاره سبزیجات را به سایر مواد بیفزایید، دقت کنید که ظرف از حد ماکزیمم بیشتر نشود (می‌توانید بقیه مواد را بعدا در مخلوط کن بریزید). در را بگذارید و حالت سوپ را انتخاب کنید. من در مورد مخلوط کن معمولی ابتدا دکمه شماره یک که ویپ کردن است می‌زنم و پس از در هم آمیختن مواد برای مخلوط شدن کامل آن، دکمه شماره 3 یا پوره کردن را می‌زنم. پس از اینکه سوپ کاملا خامه‌ای و غلیظ شد، دستگاه را خاموش کنید.
  5. %D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C6.jpg
  6. اگر شما دوست دارید سوپ‌تان رقیق‌تر باشد، یک پیمانه باقیمانده عصاره سبزیجات را اضافه کنید (من 4 پیمانه کامل را استفاده کردم اما اگر شما از یک کدوی کوچک استفاده می‌کنید، همان 3 پیمانه و یا کمتر کافی است). 1 تا 2 قاشق غذاخوری کره یا روغن زیتون را به مواد اضافه کنید تا مزه بگیرد و خوب مخلوط شود. سوپ را مزه کنید و در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری را به آن اضافه کنید.
    %D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C5.jpg
  7. فورا آن را سرو کنید (من دوست دارم موقع سرو کمی فلفل سیاه را روی هر کاسه بریزم). باقیمانده سوپ را اجازه دهید که خنک شود سپس آن را در یک ظرف در دار ریخته و در یخچال به مدت حداکثر 4 روز نگهداری کنید (روز بعد باقیمانده مواد مزه بهتری می‌دهد). یا می‌توانید سوپ را بصورت منجمد به مدت 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.
    %D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C9.jpg
نکات آشپزی مربوط به سوپ کدو حلوایی
اگر از یک گوشت کوب برقی برای پوره کردن سوپ استفاده می‌کنید، کدوی برشته را در قابلمه بریزید، سپس عصاره سبزیجات، شیره افرا، جوز و مقداری فلفل سیاه آسیاب شده را به آن اضافه کنید. دما را بالا ببرید و اجازه دهید تا به حالت ولرم بماند، مرتب بهم بزنید تا جدود 15 تا 20 دقیقه تا یک طعم ملایم داشته باشد. با دقت گوشت کوب برقی را در قابلمه کرده و به طور کامل مخلوط و یکدست کنید، سپس 1 تا 2 قاشق غذاخوری کره یا روغن زیتون را به آن اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. سوپ را مزه کنید و نمک و فلفل بیشتری در صورت نیاز به آن اضافه کنید و مخلوط کنید.
%D8%B3%D9%88%D9%BE-%DA%A9%D8%AF%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C1.jpg

منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
چلو گوشت هویج مجلسی با عطری عالی و تهیه با بهترین رسپی بین المللی


%DA%86%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC.jpg

چلو گوشت هویج یکی از غذاهای مجلسی و البته خوشمزه است. قبل از درست کردن این دستور غذایی من هر وقت اسم چلوگوشت را می‌شنیدم یاد غذاهای وحشتناک دانشگاه می‌افتادم و اصلا فکر نمی‌کردم روزی برسد که حتی نیم نگاهی هم به این غذا بیندازم چه برسد به اینکه مبادرت به پخت آن کنم. من سعی کردم که خودم آن را درست کنم تا خاطرات بدی را که در مورد آن داشتم فراموش کنم بنابراین در میان دستورهای مختلف این یکی را پسندیدم.

من به دنبال دستورهای مختلفی رفتم این یکی برگرفته از نسخه اصلی آن است که نسخه ازبکی است چون این غذا نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق با همان نام پلو و با اندکی تفاوت در جزئیات دستورالعمل وجود دارد حتی در زبان روسی نیز برای برنج پخته از کلمه پلو استفاده می‌شود.

این چلو گوشت هویج مثل چلو گوشت مجلسی پر از گوشت و بسیار معطر است و البته شما می‌توانید گزینه‌های دیگری برای معطر کردن آن داشته باشید. شما شاید هویج پلو و چلو گوشت را خورده باشید و طرز تهیه آن را بدانید اما کمتر در مورد چلو گوشت هویج شنیده‌اید برای همین هم من این دستور غذایی را امروز برای شما گذاشته‌ام تا با نوع جدیدی از چلو گوشت آشنا شوید.

طرز تهیه چلو گوشت هویج مجلسی
مواد لازم برای چلو گوشت هویج
%DA%86%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC3.jpg

700 گرم گوشت گوساله از نوع مرغوب

1/3 پیمانه روغن کانولا یا روغن زیتون فوق سبک (نه فوق بکر)

2 عدد پیاز متوسط نگینی خرد شده

3 عدد هویج متوسط، به صورت خلال باریک خرد شده یا رنده درشت

1 قاشق چایخوری نمک برای گوشت و سبزیجات + 1 و نیم قاشق چایخوری نمک برای برای برنج

1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

1 قاشق غذاخوری پاپریکا

1 قاشق چایخوری زیره

3 تا 4 پر برگ بو

1 و 3/4 پیمانه آب داغ برای تفت دادن گوشت

3 پیمانه برنج دانه بلند

4 پیمانه آب گرم برای پختن برنج

1 پیاز کامل سیر (ما به نیمی از آن نیاز داریم)

1 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

  1. گوشت را به صورت مکعبهای 3/4 تا 1/2 اینچی خرد کنید آنها باید به صورت قیمه‌ای ریز خرد شوند تا سریعتر پخته شوند. البته این بستگی به این دارد که شما به چه اندازه دوست دارید من اندازه متوسط را بیشتر پیشنهاد می‌کنم. به طور سنتی از گوشت گوساله استفاده می‌شود اما در صورتی که از گوشت قرمز اجتناب می‌کنید می‌توانید گوشت سینه مرغ را جایگزین آن کنید. همیشه گوشت را پس از شستن به صورت کامل خشک کنید اگر عجله دارید از حوله آشپزخانه برای خشک کردن آن استفاده کنید. پیشنهاد من برای همه این است که اول گوشت را بشویید، خشک کنید سپس آن را به اندازه دلخواه برش بزنید. اگر گوشت به صورت مرطوب در روغن داغ قرار بگیرد، به جای تفت خوردن شروع به بخارپز کردن می‌کند و آن رنگ قهوه‌ای دلخواه ما را به دست نمی‌آورد و عطر و طعم گوشت تفت خورده را نیز پیدا نمی‌کند. سعی کنید از قابلمه ضخیم برای سرخ کردن گوشت استفاده کنید.
    %DA%86%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC4.jpg
  2. قابلمه را گرم کنید تا داغ شود. وقتی که داغ شد، 1/3 پیمانه روغن کانولا را در آن بریزید. وقتی روغن داغ شد، گوشت خرد شده را به آن اضافه کنید و حدود 7 دقیقه بدون گذاشتن در قابلمه و روی حرارت زیاد بهم بزنید و تفت دهید تا زمانی که گوشت قهوه‌ای رنگ شود، هر دقیقه آن را بهم بزنید تا از چسبیدن آن به ته قابلمه یا ماهیتابه جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که اگر از یک قابلمه با ته خیلی ضخیم استفاده می‌کنید، حتما ابتدا آن را گرم کنید سپس روغن و گوشت را اضافه کنید چون در غیر اینصورت آب گوشت خارج شده و خشک می‌شود.
    %DA%86%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC5.jpg
  3. حرارت را به حد متوسط کاهش دهید و پیاز نگینی شده را اضافه کنید، مرتبا بهم بزنید تا پیاز نرم شود (حدود 5 دقیقه). هویجهای خرد شده را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک، 1/2 قاشق چایخوری فلفل، 1 قاشق چایخوری پاپریکا، 1 قاشق چایخوری زیره، 3 تا 4 برگ بو در قابلمه ریخته و به پختن آنها روی حرارت متوسط در مدت زمان 5 دقیقه ادامه دهید تا زمانی که هویجها نرم شوند. زیره و پاپریکا یک رنگ طلایی دوست داشتنی به پلوی شما اضافه خواهد کرد. آنها هم معطر هستند و هم طعم واقعی غذا را در انتهای پخت تعیین خواهند کرد.
    %DA%86%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC6.jpg
  4. روی هویج و گوشت را 1 و 3/4 پیمانه آب گرم بریزید، آب باید تا حدی باشد که روی آنها را کاملا بپوشاند. درب قابلمه را بگذارید و حدود 45 دقیقه تا یک ساعت بگذارید تا به صورت ملایم بجوشد تا زمانی که گوشت گوساله از داخل پخته شود. این مرحله را حتما انجام دهید چون گوشت گوساله دیر می‌پزد و تنها سرخ کردن آن کافی نیست و این بخاطر بزرگ بودن الیاف گوشت گوساله است. یادتان باشد حتی اگر از گوشت چرخ کرده گوساله هم استفاده می‌کنید باید پس از سرخ کردن کامل مقداری آب روی آن بریزید تا مغز پخت شود.
    %DA%86%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC7.jpg
  5. در حالی که گوشت گوساله و هویج به همراه پیاز و ادویه در حال پختن هستند، برنج را خوب با آب بشویید تا زمانی که آب شستشوی آن روشن شود. شستشوی برنج باعث دور ریختن نشاسته اضافه و جلوگیری از چسبیدن دانه‌‌های آن بهم می‌شود علاوه بر اینکه گرد و غبار و مواد نامطلوب آن شسته می‌شود. برای اطمینان از شستشوی کامل می‌توانید در آخر آن را در یک آبکش با منافذ خیلی ریز بریزید و یک دور آب را روی آن بگیرد. خب من معمولا برای هر نوع پلویی که به صورت کته پخته می‌شود برنج را حداقل نیم ساعت می‌خیسانم به غیر از دمپختک که در مورد آن توصیه نمی‌کنم چون برنج موقع پخت له می‌شود. شما در مورد این نوع برنج می‌توانید تنها به شستشوی آن اکتفا کنید و یا اگر دوست دارید می‌توانید آن را بخیسانید اما نکته جالب در مورد برنج این است که اگر برنج کته شما سفید پخته می‌شود باید حتما قبل از پخت خیسانده شود وگرنه در یخچال خشک خواهد شد خب من از دلایل علمی که پشت سر آن است خبر ندارم اما شاید بعدا در مورد آن تحقیق کنم.
    %DA%86%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC8.jpg
  6. برای پختن برنج، برنج را روی گوشت و هویج بریزید و پهن کنید تا کاملا سطح روی گوشت و هویج را بپوشاند. 4 پیمانه آب داغ به آن اضافه کنید. 1/2 قاشق چایخوری نمک را روی برنج بپاشید (بهم نزنید) آن را به جوش برسانید سپس حرارت را به متوسط کاهش دهید و اجازه دهید تا برنج در قابلمه بدون در بپزد تا زمانی که بیشتر آب جذب شود (حدود 10 دقیقه).
    %DA%86%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC9.jpg
  7. بوته سیری که کنار گذاشته بودید، بردارید و آن را با یک برش عرضی به دو نیم کنید تا داخل سیر معلوم شود. نیمه بالایی سیر را در وسط بالای برنج بگذارید به همراه یک قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز.
    %DA%86%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC10.jpg
  8. با استفاده از دسته قاشق چوبی بزرگ 7 تا 10 حفره در سطح برنج ایجاد کنید تا بخار آن خارج شود، حرارت را به حد پایین کاهش دهید، سپس روی برنج را بگذارید تا حدود 15 دقیقه دیگر بپزد یا تا زمانی که برنج پخته شود. سیر و برگ بو را از داخل برنج بردارید و همه چیز را به خوبی به هم بزنید و ترکیب کنید.
    %DA%86%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC11.jpg
  9. برنج شما در حال آماده شده است. در واقع چلو گوشت هویج آماده است اما شما می‌توانید آن را به سبک همیشگی خودتان و یا با استفاده از دم کن، دم بدهید تا به اندازه دلخواه‌تان نرم شود. برنج را با ترشی دلخواه‌تان سرو کنید.
%DA%86%D9%84%D9%88-%DA%AF%D9%88%D8%B4%D8%AA-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AC-2.jpg

منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
نان ابری ، بدون آرد، بدون گلوتن و کم کربوهیدرات با چندین دستورالعمل متفاوت

%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C2.jpg

اگر در حال حاضر یک **** غذایی کم کربوهیدرات را دنبال می‌کنید، احتمالا نام نان ابری را شنیده‌اید، شاید هم آن را درست کرده باشید اما ما می‌خواهیم آن را به چند شکل مختلف یاد بدهیم تا این نان ساندویچی بدون آرد و زیبا را که در عین حال پر پروتئین هم هست، بتوانید برای چندین نوع ساندویچ استفاده کنید.

این نان بخاطر حالت نرم و پفی خود به نام نان ابری معروف شده است. این نان فقط با استفاده از چند تخم مرغ، کمی پنیر خامه‌ای (بعضی از افراد از پنیر کوتاژ استفاده می‌کنند) و کرم تارتار درست می‌شود. این نان مدتی در اینترنت غوغایی به پا کرده بود البته که دلیل خوبی هم برای این موضوع وجود داشت چون به سرعت درست می‌شود و بدون کربوهیدرات موجود در اغلب نانهاست و راهی خوب برای لذت بردن دیابتی‌ها از نان بود. اغلب آنها به شکل گرد بودند و برای ساندویچ تخم مرغ و همبرگر عالی بودند اما ما فکر می‌کنیم که همیشه می‌توان هر چیزی را به شیوه‌های متنوع استفاده کرد. این نانها وقتی از فر خارج می‌شوند، بافت سوفله مانندی دارند، بعد از چند ساعت، این بافت شبیه به نان می‌شود، بنابراین شما می‌توانید همان حس نان سنتی را نسبت به آن داشته باشید.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C.jpg


بعضی از دستورالعملهای نان ابری حاوی شکر رژیمی هستند اما این دستورالعمل از همه بهتر است چون به دلیل داشتن ادویه نیازی به شکر ندارد و به جای آنکه مزه دسر بدهد مزه نان می‌دهد. اگر دنبال نان ساندویچ هستید، از این رسپی استفاده کنید. افزودن کمی نمک دریا، پودر سیر و سبزیجات خشک مزه آن را متفاوت می‌کند.

وقتی بهترین نان ابری درست می‌شود که کاملا حواستان جمع باشد، سفیده‌های تخم مرغ و کرم تارتار به خوبی بهم زده باشد. این نیازمند این است که کاملا سفت و ثابت شود. کرم تارتار به عنوان یک تثبیت کننده عمل می‌کند. سپس پنیر خامه‌ای یا کوتاژ، زرده تخم مرغ و مواد انتخابی دیگر را جداگانه بهم بزنید. این ترکیب باید کاملا صاف و لطیف باشد. دو مخلوط تخم مرغ را با هم ترکیب کنید، با قاشق آن را روی کاغذهای فر بگذارید و در فر بپزید.

در ادامه نیز چندین نوع نان ابری به روشهای مختلف و برای سلایق مختلف ارائه شده است که می‌توانید هر کدام را که خواستید درست کنید.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%84%D9%88%D9%816.jpg


طرز تهیه نان ابری به صورت نان برگر
نان ابری برگری معطر
مواد لازم
4 عدد تخم مرغ

1/2 قاشق چایخوری کرم تارتار

4 قاشق غذاخوری پنیر خامه‌ای پنیر خامه‌ای یا کوتاژ

1 قاشق غذاخوری ادویه گیاهی ایتالیایی

1/2 قاشق چایخوری نمک دریا

1/4 تا 1/2 قاشق چایخوری پودر سیر

طرز تهیه نان ابری برگری معطر
  1. فر را روی 300 درجه روشن کنید. اگر فر برقی دارید روی حالت convent قرار دهید. دو سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.
  2. سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده‌ها را در کاسه همزن قرار داده و قطعه همزن را متصل کنید. کرم تارتار را به سفیده‌ها اضافه کنید و روی سرعت بالا بزنید تا زمانی که کاملا پف کند و شبیه مرنگ شود. سفیده‌ها را از کاسه همزن خارج کرده و در کاسه دیگری به آرامی بریزید.
  3. پنیر خامه‌ای را در کاسه خالی همزن بریزید. خوب بهم بزنید تا نرم شود. سپس زرده‌های تخم مرغ را اضافه کنید تا در یک لحظه با هم ترکیب شوند. مواد کاسه را به پایین برانید و مخلوط را کامل بهم بزنید تا لطیف شود. سپس با ادویه ایتالیایی، نمک دریا و پودر سیر بهم بزنید.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C3.jpg


  1. به آرامی سفیده تخم مرغ پف کرده را به مخلوط زرده تخم مرغ و پنیر اضافه کنید. سعی کنید تا حد امکان مخلوط مرنگ آرام ترکیب شود تا پف آن نخوابد. با قاشق به اندازه 1/4 پیمانه از مخلوط فومی را برای هر نان روی کاغذ فر بگذارید و به شکل دایره‌های با قطر 4 اینچ و ارتفاع 3/4 اینچ پهن کنید. حواستان باشد که بین دایره‌های فضای خالی بگذارید.
    %D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C4.jpg
  2. آن را روی یک فر کانوکت به مدت 15 تا 18 دقیقه یا در یک فر معمولی به مدت 30 دقیقه بپزید. لایه بیرونی نان باید طلایی باشد. مرکز نان هم نباید وقتی که آن را به آرامی تکان ندهیم نباید تکان بخورد. چند دقیقه بگذارید توی سینی فر بماند تا خنک شود سپس آنها را برداشته و سرو کنید.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C5.jpg

نان ابری شیرین مخصوص صبحانه
مواد لازم
3 عدد تخم مرغ

3 قاشق غذاخوری پنیر کوتاژ با شیر کامل یا پنیر خامه‌ای

1/4 قاشق چایخوری کرم تارتار

1 قاشق غذاخوری عسل یا 1 پک شیرین کننده مصنوعی
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%B3%D9%84%DB%8C2.png


طرز تهیه نان ابری عسلی
فر را از قبل با حرارت 300 درجه گرم کنید

زرده و سفیده تخم مرغ را با دقت از هم جدا کنید نباید هیچ زرده‌ای در سفیده باشد.
%D8%AC%D8%AF%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B2%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA.png


در یک کاسه زرده‌های تخم مرغ را با هم خوب زده، 3 قاشق غذاخوری پنیر کوتاژ یا پنیر خامه‌ای و عسل یا یک بسته شیرین کننده مصنوعی را بریزید و خوب بهم بزنید تا لطیف شود.

برای این بخش نیاز به یک همزن برقی کاسه‌ای یا دستی دارید به دلیل اینکه باید سفیده‌های تخم مرغ حسابی هم زده و پف کند (هم زدن آنها با دست کل روز از شما وقت می‌گیرد).

کرم تارتار را به سفیده‌ تخم مرغ اضافه کنید. سفیده‌ها را با استفاده از میکسر و با سرعت زیاد تا زمانی که سفیده‌ها حسابی پف کنند هم بزنید. که حدود 5 دقیقه وقت می‌گیرد.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%B3%D9%84%DB%8C3.png


مخلوط زرده تخم مرغ را با دقت تمام به سفیده‌ها اضافه کنید تا موقعی که درون سفیده‌ها مخلوط شوند اما سعی کنید که پف سفیده نخوابد. من برای این مورد از توصیه همیشگی کیک اسفنجی استفاده می‌کنم یعنی آن را با یک لیسک پهن و تنها از یک طرف به آرامی بهم می‌زنم حتی اگر این کار چند دقیقه هم طول بکشد باز هم باید به آرامی هم بزنید تا پف سفیده نخوابد. این مرحله خیلی مهم است و درست انجام نشدن آن تمام زحمات شما را بر باد می‌دهد.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%B3%D9%84%DB%8C4.png


دو سینی کلوچه را با اسپری بدون چربی آشپزی، اسپری کنید. یا کف آنها را کاغذ بگذارید. من اغلب از کاغذ استفاده میکنم

با یک قاشق بزرگ، مخلوط را به صورت 10 دایره روی سینی‌ها بریزید (در حدود سایز 3/4 اینچ ضخامت و حدود 4 تا 5 اینچ قطر داشته باشد).
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%B3%D9%84%DB%8C5.png


آن را روی طبقه وسط فر بگذارید. در این موقع شما باید مرتب آنها را نگاه کنید و مواظب باشید چون پختن آنها در مورد دو خمیر یکسان نیست. زمان پخت آن حدود نیم ساعت کمتر یا بیشتر است. شما فقط باید مراقب آنها باشید تا زمانی که به رنگ قهوه‌ای طلایی زیبایی دربیایند.

آنها را از روی سینی بردارید و روی یک توری شیرینی پزی یا تخته آشپزخانه بگذارید تا خنک شوند.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B9%D8%B3%D9%84%DB%8C6.png


حواستان باشد وقتی گرم هستند و مثل مرنگ پخته هستند شما را گول نزنند وقتی به طور کامل خنک شدند آنها را در یک کیسه زیپ لاک یا یک ظرف دردار نگه دارید. بافت آنها تغییر خواهد کرد بطوری که بیشتر شبیه به نان خواهند شد که بافت نرم و خوبی پیدا خواهند کرد.

از آنجایی که لبه‌هایی که با سینی تماس داشته‌اند کاملا صاف خواهند شد، شما می‌توانید آنها را مثل یک نان نازک صفحه‌ای استفاده کنید یا حتی به عنوان یک نان برگر. انتخاب با شماست و شما کاملا شگفت زده خواهید شد که چقدر شبیه به نان همبرگر واقعی هستند.

نان ابری بدون گلوتن با ماست یونانی
خب این نوع را من می‌گویم نان بدون گلوتن اما تنها در صورتی است که شما ماست‌ را در خانه درست کنید چون همانطور که می‌دانید اغلب محصولات لبنی موجود در فروشگاه‌ها حاوی گلوتن هستند و تنها در صورتی می‌توان به آن اطمینان داشت که برچسب بدون گلوتن روی آن دیده شود. برای درست کردن ماست یونانی کافی‌ست ماست خانگی را درست کنید و آن را در کیسه بگذارید تا آب آن خارج شود و حسابی غلیظ شود. من به شما توصیه می‌کنم از ماست ایسلندی استفاده کنید که از ماست یونانی غلیظ‌تر است و طعمی لطیف‌تر دارد و مهم‌تر از همه اینها، دارای پروتئین سه برابری نسبت به ماستهای دیگر است. البته من نمونه ایسلندی را امتحان نکرده‌ام اما شما می‌توانید آن را امتحان کنید و نتیجه را هم به ما بگویید.

مواد لازم
3 عدد تخم مرغ بزرگ

3 قاشق غذاخوری ماست یونانی بدون طعم

1/4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

  1. زرده و سفیده را از هم جدا کنید.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA1.jpg


  1. زرده‌‌های تخم مرغ را با ماست یونانی خوب هم زده تا زمانی که لطیف شود. ترفند من در این مورد استفاده از همزن است شما حتی می‌توانید از مخلوط کن استفاده کنید اما همزن بهتر است.
    %D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA2.jpg
    %D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA3.jpg
  2. سفیده‌های تخم مرغ را با 1/4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر خوب بهم بزنید تا زمانی که پف کند. من آنها را باز هم خوب ویپ کردم تا مطمئن شوم که به حد کافی هم خورده است به طوری که از کاسه بیرون نریزد.
    %D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA5.jpg
    %D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA6.jpg
  3. به آرامی سفیده تخم مرغ را درون مخلوط زرده تخم مرغ مخلوط کنید. زیاد بهم نزنید اما مطمئن شوید که خوب با مخلوط شوند چون اگر می‌خواهید نان ابری شما ظاهری یکدست و زیبا داشته باشد آنها باید با هم خوب مخلوط شوند. به خصوص برای نان ابری که بصورت برگر باشد باید مخلوط شما یکدست باشد.
    %D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA7.jpg
    %D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA8.jpg
  4. با استفاده از یک اسکوپ کلوچه، مقداری از مواد را به صورت یک اندازه برداشته، خمیر را روی سینی کاغذ گرفته بگذارید، آنها را کمی در دمای اتاق بگذارید بماند. می‌توانید حتی با یک قاشق چوبی خمیر را به صورت یک اندازه روی سینی بگذارید.
    %D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA9.jpg
  5. آنها را به مدت 25 دقیقه یا تا زمانی که طلایی قهوه‌ای شوند در فر از پیش گرم شده با حرارت 150 درجه بپزید. وقتی که نان ابری را از فر خارج کنید بلافاصله روی آنها مقداری نمک، فلفل یا رزماری بپاشید سپس روی سینی خنک کننده بگذارید.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA10.jpg


اگر نان ابری شما خیلی تخت شد به این دلیل است که سفیده‌های تخم مرغ خوب ویپ نشده‌اند یا اینکه موقع هم زدن با زرده تخم مرغ آنها را زیاد بهم زدید و باعث صاف شدن پف سفیده شده‌اید. بافت پفی آن فقط بخاطر سفیده تخم مرغ است.

نان ابری طعم دار
مواد لازم اصلی
3 عدد تخم مرغ بزرگ

1/4 قاشق چایخوری کرم تارتار

3 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده

نان ابری با سیر و رزماری
1/2 قاشق چایخوری رزماری خشک شده

1/2 قاشق چایخوری پودر سیر

1/4 قاشق چایخوری نمک

نان ابری دارچینی
1 قاشق چایخوری عسل

1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین

نان ابری سیر و رزماری: زرده‌ها، ماست، رزماری، سیر و نمک را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس بقیه موارد مطابق دستور سایر نانها انجام شود.

نان ابری دارچینی: زرده تخم مرغ، ماست، عسل و دارچین را در یک کاسه متوسط خوب بهم بزنید تا مخلوط و یکدست شود. سفیده‌ها را هم جداگانه با کرم تارتار بزنید تا پف کند سپس مخلوط سفیده را به زرده افزوده و به آرامی هم بزنید. و همانند سایر نانها ابری آنها را در فر و با حرارت 150 درجه سانتی گراد بپزید.

نان ابری را به مدت 1 ماه می‌توان در فریزر و در ظرف دردار نگه داشت.

نان ابری علاوه بر شکل برگری آن به صورت لوف نیز درست می‌شود و کسانی که به نان ساندویچ کلاسیک علاقه دارند نیز می‌توانند نان ابری مورد علاقه خود را داشته باشند.

نان ابری لوف
اگر شما نان ابری گرد دوست ندارید و می‌خواهید که یک نان لوف داشته باشید که آن را با قطر دلخواه‌تان برش بزنید می‌توانید این دستور را امتحان کنید.

مواد لازم
6 عدد تخم مرغ جدا شده

1/2 قاشق چایخوری کرم تارتار

170 گرم خامه ترش

1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1/4 قاشق چایخوری پودر سیر

1/4 قاشق چایخوری پودر پیاز

1/4 قاشق چایخوری نمک

1/2 پیمانه (50 گرم) پودر پروتئین وی

طرز تهیه
  1. فر را با حرارت 150 درجه سانتی گراد روشن کنید و بگذارید گرم شود.
  2. سفیده‌های تخم مرغ را به همراه کرم تارتار در یک کاسه همزن بریزید و آنها را خوب هم بزنید تا زمانی که کاملا پف کرده و بالا بیاید. آنها را کنار بگذارید.
  3. زرده‌های تخم مرغ را به همراه سایر مواد در یک کاسه دیگر ریخته و خوب بهم بزنید تا مخلوط شوند.
  4. سفیده‌ها را به زرده‌ها افزوده و خیلی کم و آرام بهم بزنید تا مواد با هم تلفیق شوند. اگر کاملا بهم نخوردند مشکلی نیست اما در عوض نباید پف سفیده بخوابد.
  5. مواد مخلوط شده را در یک لوف چرب شده بریزید.
  6. آن را روی طبقه وسط فر به مدت 50 تا 60 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندان و یا سیخ چوبی از مرکز آن تمیز بیرون بیاید.
  7. قبل از برداشتن و برش زدن بگذارید خنک شود.
  8. اگر آن را برشته کنید بهتر خواهد بود.
  9. آن را در یخچال نگه دارید.
%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%84%D9%88%D9%812.jpg

من سعی می‌کنم نان ابری را به شکلهای دیگر نیز به شما یاد بدهم البته اگر شما بخواهید، در اینصورت رضایتمندی خود را در بخش کامنتها به ما اعلام کنید.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
کوفته برنجی ایتالیایی با پنیر (کوفته آرانچینی)

%DA%A9%D9%88%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C.jpg

کوفته برنجی یکی از غذاهای مورد علاقه اکثر مردم است. در کوفته برنجی ایرانی معمولا مواد در یک سس مخصوص پخته می‌شوند اما کوفته برنجی پنیری در واقع شبیه کوفته قلقلی است و در روغن سرخ می‌شود اما شما می‌توانید این کوفته برنجی را در سس مورد علاقه‌تان یا یک دیپ قرمز بزنید و از خوردن آن لذت ببرید، اگر چه به تنهایی بسیار خوشمزه است و نیازی به همراه ندارد. این کوفته‌ها در واقع یک نوع کوفته کلاسیک ایتالیایی با نام Arancini هستند. این کوفته برنجی مثل یک کوفته تبریزی شکم پر هستند که داخل آنها مقداری پنیر جادویی ریخته شده باشد چون وقتی آنها را باز می‌‌کنید حالت زیبایی از پنیر را به نمایش می‌گذارند. این کوفته بسیار خوشمزه است و مطمئن باشید همه اعضای خانواده از کوچک تا بزرگ آن را دوست خواهند داشت. اگر علاقه مند به درست کردن این کوفته ایتالیایی هستید، در ادامه آن را به شما یاد خواهم داد.

کوفته برنجی پنیری (کوفته ایتالیایی آرانچینی)
مواد لازم برای کوفته برنجی
%DA%A9%D9%88%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C2.jpg

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون + 2 قاشق غذاخوری کره

1 عدد پیاز متوسط ریز خرد شده (حدود 1 پیمانه)

1 پیمانه کالباس، ریز خرد شده

2 پیمانه برنج با دانه متوسط مثل برنج یاسمین

5 پیمانه آب مرغ یا استاک مرغ

1 قاشق غذاخوری نمک (من از نمک دریا استفاده می‌نم)

1 پیمانه نخود سبز فریز شده

1/3 پیمانه جعفری تازه ریز خرد شده

1 پیمانه پنیر پارمزان رنده شده

120 گرم پنیر موزارلا، به صورت 24 مکعب 1/2 اینچی برش زده شود

مواد لازم برای سرخ کردن کوفته
%DA%A9%D9%88%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C3.jpg

1 پیمانه آرد چند منظوره

3 عدد تخم مرغ بزرگ، با چنگال بهم بزنید

1 و 1/2 پیمانه خرده نان

روغن برای سرخ کردن (روغن گیاهی، کانولا یا روغن هسته انگور)

طرز تهیه کوفته برنجی ایتالیایی
  1. از یک قابلمه با ته کلفت استفاده کنید که در آن نیز به خوبی بسته شود. قابلمه را روی حرارت متوسط به بالا بگذارید، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری کره اضافه کنید. وقتی که داغ شد، پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که نرم و طلایی شود (4 تا 5 دقیقه). کالباس خرد شده را اضافه کنید و حدود 2 دقیقه بپزید تا زمانی که گوشت طلایی شود. برنج را به مواد اضافه کنید و بهم بزنید تا زمانی که با روغن آغشته شود.
%DA%A9%D9%88%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C4.jpg

  1. 6 پیمانه آب مرغ را به آن اضافه کنید و 1 قاشق چایخوری نمک دریا به آن بیفزایید و آن را بپزید تا زمانی که مایع بوسیله برنج کاملا جذب شود (حدود 15 دقیقه). نخودها را به آن اضافه کنید، سپس درب را گذاشته و تا حدود 2 دقیقه به پخت ادامه دهید. برنج باید نرم شود و مایع تقریبا جذب شده باشد. برنج را در یک ظرف پهن مثل یک سینی بریزید تا خنک شود.
    %DA%A9%D9%88%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C5.jpg
  2. وقتی برنج خنک شد، آن را با 1/3 پیمانه جعفری ریز خرد شده و 1 پیمانه پنیر پارمزان مخلوط کنید. کوفته‌ها را با استفاده از یک قاشق بستنی شکل دهید یا آن را در دستتان به شکل کوفته‌های متوسط شکل دهید. در وسط هر کوفته یک قطعه پنیر موزارلا مکعبی قرار دهید و سپس آن را خوب بهم بیاورید و ببندید تا مخلوط برنج و پنیر کاملا گرد و بسته باشد و پنیر موزارلا در وسط آن قرار گیرد.
    %DA%A9%D9%88%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C7.jpg
  3. سه کاسه کم عمق را بردارید، در یکی از آنها یک فنجان آرد، دومی 3 عدد تخم مرغ هم زده شده و در سومی 1 و 1/2 خرده نان بریزید. هر یک از کوفته برنجی ها را ابتدا در آرد بزنید و بغلطانید، آن را تکان دهید سپس کوفته را در تخم مرغ بزنید تاب دهید تا کل روی آن تخم مرغی شود و سپس اجازه دهید تا تخم مرغ اضافی آن خارج شود. در آخر کوفته برنجی را در خرده نان بزنید تا دورتادور کوفته به صورت یکسان از خرده نان پر شود. بهتر است قبل از اینکه سرخ کردن را شروع کنید، همه کوفته برنجی ها را آماده کنید سپس آنها را سرخ کنید چون سرخ کردن آنها خیلی سریع انجام می‌شود.
    %DA%A9%D9%88%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C8.jpg
  4. حدود یک اینچ روغن در یک ماهیتابه گود یا قابلمه بریزید (قابلمه بخاطر اینکه روغن به بیرون نپاشد، بهتر است). هنگامی که روغن داغ شد کوفته‌ها را در قابلمه بگذارید به طوری که چندین کوفته را همزمان دورتادور قابلمه بگذارید و حدود 3 دقیقه کل هر دسته کوفته را بپزید و بچرخانید تا دو طرف آن طلایی شود. پس از سرخ کردن آنها را روی حوله کاغذی بگذارید و بگذارید تا روغن آنها گرفته شود. کوفته برنجی را موقعی که گرم است با دیپ یا با سس سرو کنید.
%DA%A9%D9%88%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C9.jpg

نکات آشپزی کوفته برنجی
می‌توانید میزان آب مرغ را در دستور کوفته برنجی کمتر کنید. ابتدا 5 پیمانه آب مرغ به آن اضافه کنید اگر برنج کاملا نپخت یک پیمانه دیگر به آن اضافه کنید.

کوفته برنجی به سرعت سرخ می‌شود بنابراین باید تمامی کوفته‌ها قبل از سرخ شدن آماده شوند.

این کوفته برنجی به تنهایی نیز خوشمزه است اما شما می‌توانید آن را با دیپ یا سس مورد علاقه‌تان سرو کنید. این کوفته‌ها بهتر است گرم سرو شوند. در ضمن حواستان باشد که وقتی آنها گرم هستند، پنیر موجود در وسط آنها داغتر از خود کوفته است.

این دستورالعمل جزو بهترین رسپی‌های موجود در مورد کوفته برنجی آرانچینی است چون به دلیل استفاده از آب مرغ هم مزه بهتری نسبت به سایر نمونه‌ها دارد و هم به دلیل پخته شدن برنج، مواد کوفته خیلی خوب به هم می‌چسبند.
%DA%A9%D9%88%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C1.jpg

منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
کباب سبزیجات مراکشی با سس مخصوص؛ کباب دلخواه گیاهخواران

%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA.jpg

کباب سبزیجات مراکشی یک کباب خوش رنگ و ظاهر است که می‌تواند به تنهایی هوس هر گیاهخواری نسبت به کباب را برآورده کند. این کباب در یک سس مخصوص و عالی ماریناد شده که آن را حسابی آبدار و خوشمزه کرده است. شما تمام بخشهای این کباب را دوست خواهید داشت حتی پیاز را (من به شخصه از پیاز پخته خوشم نمی‌آید اما این نوع پیاز را دوست داشتم). این غذا در واقع یک غذای مدیترانه‌ای است که جزو رژیمهایی است که من همیشه برای پیشگیری از آلزایمر و همه مشکلات قلبی توصیه می‌کنم.

این کباب آنقدر ظاهر خوبی دارد که شما اگر آن را به سفره مهمانی‌تان اضافه کنید مهمانی شما با حضور آن تکمیل خواهد شد. من به شخصه ترجیح می‌دهم که همراه کباب گوشت این کبابها را به عنوان تزئین و همراه استفاده کنم. اولین بار کباب قارچ را در یک پیک نیک خانوادگی خورده بودم آن کباب آنقدر خوشمزه بود که من تصمیم گرفتم کباب گوشت را برای همیشه کنار بگذارم و کباب قارچ را جایگزین آن کنم. حالا اگر همین کباب همراه با سس باشد آن وقت است که می‌بینید چه مزه عالی دارد.

کباب سبزیجات خودش به تنهایی یک غذای عالی نه تنها برای همه گیاهخوران است بلکه هر کسی که به خوردن کباب علاقه دارد نیز از آن لذت می‌برد. اگر به طبخ کباب سبزیجات مراکشی علاقه مند هستید دستورالعمل آن را در زیر بخوانید

کباب سبزیجات مراکشی (کباب سیخی روی گریل)
%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA1.jpg

2 عدد کدو مسمایی (زرد یا سبز یا ترکیبی از هر دو)، آنها را به حلقه‌هایی با قطر 1/3 اینچ خرد کنید

2 عدد فلفل دلمه‌ای متوسط، به قطعات یک اینچی خرد کنید

1 عدد پیاز قرمز یا پیاز شیرین، آنها را به قطعات یک اینچی خرد کنید

نیم کیلو قارچ دکمه‌ای، شسته و خشک شده روی حوله کاغذی

10 عدد سیخ چوبی بزرگ (حداقل 30 دقیقه در آب خیسانده شود)

مواد لازم برای ماریناد مراکشی گیاهی
4 قاشق غذاخوری روغن زیتون

4 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

3 حبه سیر درشت

1 قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

1/4 قاشق چایخوری پودر زیره

1 قاشق چایخوری پودر پاپریکای شیرین

1/8 قاشق چایخوری پودر چیلی

1/2 قاشق غذاخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

نصف یک دسته جعفری تازه

نصف یک دسته گشنیز تازه

طرز تهیه سس کباب سبزیجات (ماریناد مراکشی)
  1. همه مواد به جز گشنیز وجعفری و سبزیجات را در غذاساز بریزید. حدود 5 تا 7 دقیقه مواد این ماریناد را در غذاساز خرد و مخلوط کنید.
    %DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA2.jpg
  2. بعد گشنیز و جعفری را به مواد اضافه کنید و کمی بیشتر پالس غذاساز را بزنید تا زمانی که جعفری و گشنیز خرد کرده به نظر برسند (اگر در ماریناد به حالت پوره در نیایند سبزیجات شما ظاهر زیباتری خواهند داشت).
    %DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA3.jpg
آماده کردن سبزیجات و سیخ زدن سبزیجات
  1. همه سبزیجات را بشویید، خشک کنید و همه آنها را قطعه قطعه کنید (به صورتی که در بخش مواد لازم گفته شد)، سپس آنها را به یک کاسه بزرگ انتقال دهید و یا آنها را در یک کیسه زیپ لاک بزرگ بریزید.
    %DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA4.jpg
  2. مواد ماریناد را روی سبزیجات بریزید و آنها را بهم بزنید تا ترکیب شوند و سبزیجات به صورت یکدست با ماریناد پوشانده شوند. سبزیجات را به همراه ماریناد به مدت 4 ساعت در یخچال بگذارید.
    %DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA5.jpg
  3. گریل را از قبل گرم کنید. (شما می‌توانید از منقل هم استفاده کنید اما بهتر است که یک صفحه مشبک روی آن بگذارید تا سبزیجات شما مستقیما با آتش در ارتباط نباشند و با آتش مستقیم قدری فاصله داشته باشند). سبزیجات را روی سیخهای مرطوب به کباب بکشید به طوری که سبزیجات با همدیگر در تماس باشند البته نیازی به چسبیدن و کیپ کردن آنها نیست.
    %DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA6.jpg
  4. از یک برس برای روغنی کردن گریل استفاده کنید (این کار از چسبیدن کبابها به صفحه گریل جلوگیری می‌کند). آنها را روی حرارت متوسط رو به پایین گریل، کباب کنید. برای اینکه خوب کباب شوند باید هر چند دقیقه یکبار آنها را بچرخانید. آنها را تا زمانی که نرم شوند، گریل کنید (حدود 15 دقیقه). برای اینکه شیوه کباب کردن میوه و سبزیجات را بهتر یاد بگیرید مقالهکباب هلو را مطالعه کنید.
    %DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA7.jpg
شما می‌توانید همراه کباب سبزیجات سس مرغ مراکشی یا ماست و خیار غلیظ یا همان سس تزازیکی به عنوان دیپ استفاده کنید. شما می‌توانید این کباب را به عنوان همراه کباب مرغ یا به همراه برنج سفید سرو کنید.
%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AA8.jpg


منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
کراکر گل کلم ؛ کراکر رژیمی بدون آرد، بدون گلوتن و کم کربوهیدرات

%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D9%84%D9%856.jpg

کراکر گل کلم یک کراکر خوشمزه بدون گلوتن، بدون آرد و کاملا گیاهی است و در ضمن جزو مواد کم کربوهیدرات است از این رو این کراکر مخصوص بیماران دیابتی است. ضمن اینکه حاوی دانه‌های فوق العاده مثل تخم کتان و چیا است که جزو مواد بسیار مغذی بوده و تاکنون در مورد خواص بیشمار آنها بسیار گفته‌ایم.

کراکرهای موجود در فروشگاه‌ها حاوی آرد و کربوهیدرات زیادی هستند. ضمن اینکه میزان سدیم آنها نیز بالا است و از این جهت جزو غذاهای با سدیم بالا محسوب می‌شوند. شما اصلا نمی‌دانید دقیقا چه موادی در آنها بکار رفته در حالی که نوع خانگی و کم کربوهیدرات آن بسیار عالی و سرشار از مواد پر خاصیت است که شما از هر لحاظ می‌توانید به آن تکیه کنید.
%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D9%84%D9%851.jpg


کراکر گل کلم بسیار ترد، خوشمزه با مزه آجیلی است. این کراکر گیاهی است و بدون اینکه در آن از غلات و آردهای معمول استفاده شود توانسته است بافت زیبای کراکر را ایجاد کند، گذشته از همه اینها کاملا بدون قند، بدون مواد لبنی و مخصوص گیاهخواران است.

کراکر گلم کلم ترد، شکننده و جالب استو آنها مزه و بافت مخصوص به خودشان را دارند. اشتباه نکنید این کراکرها جایگزینی برای نمونه‌های تجاری ساخته شده نیستند و مثل آنها اعتیاد آور نیستند. آنها کراکر بدون آرد مخصوصی هستند که شما می‌توانید متوجه تفاوت آنها با سایر کراکرهای معمول شوید. بله کراکر کم کربوهیدرات به هیچ عنوان مزه گل کلم نخواهد داد بلکه دانه‌ها، چاشنی‌ها و مواد دیگر هستند که به آن عطر و طعم خاص خود را می‌دهند.

کراکر گل کلم چطور درست می‌شود
من باید به شما بگویم که این دستورالعمل حاوی سبزیجات زیادی است و همچنین دانه‌های روغنی که یک ترکیب روان کننده خوب برای دستگاه گوارش ایجاد می‌کند. اگر مشکل یبوست دارید این کراکر گل کلم برای شما عالی خواهد بود.

در این دستور غذایی از مایکروفر استفاده نشده است. من نسخه‌های کراکر گل کلم بسیاری دیده‌ام که به شما می‌گویند از مایکروفر استفاده کنید اما من استفاده نمی‌کنم چون می‌خواهم یک کراکر مغذی سالم و قابل هضم درست کنم.

آرد نارگیل، تخم کتان و دانه‌های چیا مواد مغذی و خوش طعم هستند که ترکیب ما را مزه دار می‌کنند. هچنین آنها باعث چسبیدن مواد به هم می‌شوند. شما هر کدام از آنها را به تنهایی بپزید نمی‌توانید یک بافت خیلی خوب داشته باشید. ما همچنین باید مطمئن شویم که کراکرها به طور کامل خشک شده هستند. بنابراین اجازه دهید تا در فر گرم بمانند.

کراکرهای گل کلم کم کربوهیدرات شما به سرعت روی میز ناپدید می‌شوند بنابراین ممکن است بخواهید دو یا سه بار خمیر آن را درست کنید!!

مواد لازم برای کراکر گل کلم
1 عدد گل کلم نیم کیلویی

2 قاشق غذاخوری پودر تخم کتان

2 قاشق غذاخوری دانه چیا آسیاب شده

2 قاشق غذاخوری آرد نارگیل

2 قاشق غذاخوری مخمر غذایی

2 قاشق غذاخوری کنجد

1/2 قاشق چایخوری فلفل لیمو

1 قاشق چایخوری نمک

کمی فلفل کاین (فلفل قرمز تند)

طرز تهیه کراکر گل کلم
گل کلم را بشویید، تمیز کنید و آن را به صورت گلهای کوچک خرد می‌کنیم، آن را در سبد بخارپز یک قابلمه بزرگ با 1 تا 2 اینچ آب بخارپز کنید.
%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D9%84%D9%852.jpg

گلم کلمها را کنار بگذارید تا خنک شوند سپس آنها را در غذاساز بریزید و آنها را کاملا خرد کنید. گل کلمها را در یک کیسه پنیر یا کیسه آرد قرار دهید و کیسه را فشار دهید تا بیشتر آب آن خارج شود.
%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D9%84%D9%853.jpg

%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D9%84%D9%854.jpg

فر را تا حرارت 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. همه مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه بزرگ ریخته و خوب مخلوط کنید. حدود 10 کنار بگذارید. مواد را بین دو ورق کاغذ روغنی یا کاغذ مخصوص فر قرار دهید، روی آن را وردنه بکشید و خمیر را به شکل یک مستطیل بزرگ با ضخامت 1/8 تا 1/4 شکل دهید.
%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D9%84%D9%855.jpg

کاغذ بالایی را بردارید. خمیر را در فر قرار داده و به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که روی آنها به رنگ قهوه‌ای روشن در بیاید، بگذارید بماند. روی خمیر موجود در فر یک کاغذ دیگر قرار دهید و خمیر را در سینی برگردانید. به مدت 15 تا 20 دقیقه دیگر قرار دهید تا روی دیگر هم برشته شود. فر را خاموش کنید.
%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D9%84%D9%85.jpg

کراکر گل کلم را با یک چاقوی پیتزا یا کاتر پیتزا برش بزنید. کراکرها را به فر برگردانید و اجازه دهید تا خیلی آهسته خنک و خشک شوند تا زمانی که فر گرم است آنها را همانجا بگذارید تا کراکرها حسابی ترد شوند حدود 1 تا 2 ساعت بگذارید بمانند.
%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B1-%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D9%84%D9%857.jpg

منبع: مجله قرمز
 

marandy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 فوریه 2018
نوشته‌ها
62
لایک‌ها
69
سن
35
سلام ؛وقتتون بخیر
میخواستم از گذاشتن طرز تهیه غذاهای خوبتون تشکر کنم
 
بالا