برگزیده های پرشین تولز

دستور پخت و طرز تهیه سوپ سیب زمینی خوشمزه و مجلسی

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
soup-sib-zamini-min.jpg
دستور پخت سوپ زمینی با هویج و سیب زمینی رنده شده

سوپ سیب زمینی همانند سوپ پیاز یک سوپ خوشمزه وعالی است که تهیه آن بسیار ساده وآسان می باشد. این سوپ بسیار مقوی است و برای بچه ها و کسانی که شیر دوست دارند خیلی خوب و عالی است. بهترین زمان برای درست کردن این سوپ فصل پاییز است.

سوپ سیب زمینی خواص زیادی دارد و مهم ترین خواص آن درمان کننده اسهال می باشد. برای این کار می توانید سوپ سیب زمینی را با شیر بپزید و میل کنید. همچنین میتوانید سوپ سیب زمینی را در ماه مبارک رمضان به عنوان افطاری میل کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی آسان بارونک طرز تهیه و مواد لازم سوپ سیب زمینی را برای شما آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش آشپزی سوپ سیب زمینی خوشمزه و مجلسی را درست کنید.
مواد لازم سوپ سیب زمینی
سیب زمینی ۲ عدد
هویج ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
شیر ۱.۵ لیوان
کره ۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
مراحل تهیه سوپ سیب زمینی

1. برای شروع ابتدا سیب زمینی ها را آب پز می کنیم و بعد از پخت، پوست سیب زمینی ها را می گیریم و رنده می کنیم یا له می کنیم. همچنین در ظرف دیگر هویج را هم رنده می کنیم.

2. سپس پیاز را خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم. حالا در یک ظرف عصاره مرغ را با دو لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و بعدش به قابلمه پیاز اضافه می کنیم.

3. سپس هویج رنده شده را هم اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا هویج با حرارت ملایم بپزد. بعد ازاینکه هویج نیم پز شد، سیب زمینی پخته و رنده شده را اضافه می کنیم و حدود یک ربع صبر می کنیم روی حرارت بماند.

4. در این مرحله در یک ظرف دیگر آرد را خیلی کم تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد کره را اضافه می کنیم و دوباره کمی تفت می دهیم .

5. حالا شیر گرم را به آرد اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم. سپس مقداری نمک و فلفل هم می ریزیم و در آخر همه این مواد را داخل قابلمه که مواد سوپ بود می ریزیم وخوب هم می زنیم. و بعدش به مدت یک ربع تا نیم ساعت صبر می کنیم تا سوپ به خوبی بپزد و جا بیفتد.

6. پس از پخت سوپ سیب زمینی را در ظرف سرو می کشیم و با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ سیب زمینی خوشمزه وخوش طعم لذت ببرید.
نکات تکمیلی

سوپ سیب زمینی جزو سوپ می باشد و این سوپ را میتوان به عنوان یک غذای کامل، میان وعده وبه عنوان پیش غذا سرو کرد.
 
بالا