برگزیده های پرشین تولز

دستور پخت و طرز تهیه نان همبرگر

samanamanati

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2018
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
17
محل سکونت
Tehran
طرز تهیه نان همبرگر
burger-bread.jpg


نان همبرگر

نان همبرگر یا نان برگر یک نوع نان ساندویچی است که همانطور که از اسمش مشخص است مخصوص انواع برگر می باشد. طعم این نان می توانید تاثیر زیادی روی طعم برگر شما بگذارد و به همین جهت فست فودهای شناخته شده هر کدام نان مخصوص خود را دارند.

از این نان علاوه بر اینکه برای انواع برگرها ( همبرگر ، چیز برگر ، چیکن برگر ، رویال برگر ، ماشروم برگر و … ) می توانید استفاده کنید ، می توانید برای ساندویچ های معمولی مثل کباب ترکی ، سوسیس بندری ، فلافل و … هم استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۱۰ ساندویچ نان همبرگر تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری نان همبرگر تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه نان همبرگر با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۰ نان

مواد لازم نان همبرگر
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آب گرم ۱ پیمانه
  • کنجد به اندازه کافی
  • آرد سفید ۳٫۵ پیمانه
  • کره ۳ قاشق غذاخوری
  • شکر ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • پودر خمیر مایه ۲٫۲۵ قاشق چایخوری
دستور پخت

طرز تهیه نان همبرگر
ابتدا کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا ذوب شود و بعد خمیر مایه را با نصف پیمانه آرد سفید و آب گرم در ظرفی می ریزیم و در جای گرم می گذاریم تا بعد از گذشت ۱۵ دقیقه خمیر عمل می آید. سپس ۱عدد تخم مرغ را در پیاله ای می شکنیم

و اگر سالم بود به خمیر مایه می افزاییم و کره ذوب شده را با نمک،شکر به آن اضافه می کنیم و مواد را کاملا مخلوط می کنیم و آرد باقیمانده را نیز به مایه می افزاییم و با مخلوط کن هم می زنیم تا مایه نان کشدار و یکدست شود.

سپس در ظرفی کمی روغن اسپری می کنیم و با فرچه تمام ظرف را چرب می کنیم و خمیر را جمع می کنیم تا مانند یک چانه بزرگ شود و بعد در ظرف قرار می دهیم و در جای گرم ظرف را می گذاریم تا به مدت ۲ ساعت خمیر ور بیاید.

آن وقت خمیر را به ۱۰ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و سینی فر را در می آوریم و یک کاغذ روغنی کف آن می اندازیم و ۱۰ قسمت خمیرها را مانند چانه شکل می دهیم و با کمی فاصله در سینی می چینیم و ۱ ساعت دیگر صبر می کنیم

تا چانه ها نیز ور بیایند.(حجمشان بیشتر شود) بعد فر را روشن می کنیم و روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.تخم مرغ باقی مانده را در پیاله ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و قلمو آشپزخانه را داخل تخم مرغ می زنیم

و بعد روی چانه ها می کشیم تا آغشته به تخم مرغ شوند.مقداری کنجد روی چانه ها می ریزیم و سینی را در فر قرار می دهیم تا به مدت ۱۵ دقیقه نان ها پخته و طلایی شوند. نان های آماده شده را از فر بیرون می آوریم و جمع می کنیم.
 
بالا